Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er jo egentlig ikke snakk om "en tusenlapp for noen sekunder" i hele tatt, over tid og ved flittig bruk kan det bli mange timer.

For å ikke snakke om at det kan ha en positiv effekt på rendering i enkelte spill.

 

Første jeg kommer på er hvordan verden generes i HZD (på PS4 riktignok):

ucoln8kedwfglsrlxvm5.gif

Lenke til kommentar

Mulig det hjelper en del i noen spill da. Spiller mest Forza horizon, Facry og Battlefield om dagen og spillet er jo klart i det man slår på xboxen (instant on) og er jo omtrent ingen loading i de spillene.

 

Må vente litt i battlefield men det er jo for at det må samles nok folk osv.

 

Men noen spill hjelper det vel på. Har 3 SSD disker i pcen (2 i raid for dobbel ytelse) og to snurredisker. flytta over en del spill fra snurredisker til SSD og ble egentlig skuffet over hvor lite forsjell det gav i loadetider. Er nok andre komponenter der som er bottleneck. Rfactor 2 er kansje noen sekunder raskere, men BeamNG er like tregt da det er CPUen som sliter mest under loadingen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser ikke ille ut denne mere kommer på E3 og en av launch titlene nye Halo Infinity:

 

Xbox Anaconda specs

CPU: Custom 8 Cores – 16 zen threads 2

GPU: Custom NAVI 12+ Teraflops

RAM: 16GB of GDDR6 memory

Storage: 1TB NVMe 1 + GB / s SSD hard drive

Først og fremst, har lite tro på at det er reelle lekkasjer.

 

Med det sagt, så er jo ikke dette akkurat revolusjonere heller, teraflops på nivå med mitt 2 år gamle skjermkort og ingen HBM2 minne. 

For meg ser hele opplegget ut som de har kuttet ned på det som virkelig har noe å bety for en SPILLmaskin, til fordel for marginalt kjappere lesetid over billigere SSD, igjen tilbake til at jeg tviler på at det er reelle lekkasjer. 

 

Og nå snakker vi om specs til en konsoll, som for alt i vett kommer om 2 år.

Lenke til kommentar

En tanke som plutselig slo meg angående xCloud: Det hadde vært litt morro om X360 også får en xCloud-app så man plutselig kan bruke den som en steaming box og spille moderne spill. Er jo faktisk ikke urealistisk i det hele tatt fra ett teknisk perspektiv at dette kunne blitt realisert, og med 80+ millioner 360'er ute i verden så er det sikkert en del som hadde tatt maskinen ut av skapet for å bruke den igjen. At en gammel konsoll kan leve videre som en streaming box når neste generasjon begynner istedenfor å bare bli stuet bort i ett skap for å støve ned er jo en rimelig koselig tanke :D

 

Hadde gladelig tatt en xCloud-app på den originale Xboxen også selv om det er litt større tekniske begrensninger og kanskje også umuligheter her mtp både hardwaren og at Xbox Live 1.0 er dødt, men hvor kult hadde det ikke vært å kunne spilt Halo Infinite på release på en original Xbox og X360 i 2020? :D

Lenke til kommentar

Først og fremst, har lite tro på at det er reelle lekkasjer.

 

Med det sagt, så er jo ikke dette akkurat revolusjonere heller, teraflops på nivå med mitt 2 år gamle skjermkort og ingen HBM2 minne. 

For meg ser hele opplegget ut som de har kuttet ned på det som virkelig har noe å bety for en SPILLmaskin, til fordel for marginalt kjappere lesetid over billigere SSD, igjen tilbake til at jeg tviler på at det er reelle lekkasjer. 

 

Og nå snakker vi om specs til en konsoll, som for alt i vett kommer om 2 år.

 

Det vil ikke bli mer enn stort sett mid-range PC specs. Pris og strømforbruk/varmeutvikling vil sette begrensingene.
16GB minne er bare 4GB mer enn Xbox One X, men en SSD på PCIe bussen kan muligens være med å øke dette mtp virtuelt minne.
 
12+ Teraflops høres ut som å være for mye for en APU selv på 7nm, spesielt for en såpass stor CPU i tillegg. Jeg vil tippe på 8-9 Teraflops. Det er ingen stor økning i rå teoretisk GPU ytelse i forhold til Xbox One X, men et veldig stort hopp i forhold til standard PS4 (slim) og Xbox One (S).  
Lenke til kommentar

Eneste neste gen Xbox hadde trengt er en bedre CPU. Grafikken og oppløsning er mer en bra nok. Det er kun ytelse som er flaskehalsen og der er CPU'n den store synderen.

 

Skal bli jævlig spennende å se hva dem går for. Når en ser hva XboxOneX klarer idag liksom. Bare tenk å rå X hadde vært idag om den hadde en variant av en Ryzen CPU i den...

Lenke til kommentar

Eneste neste gen Xbox hadde trengt er en bedre CPU. Grafikken og oppløsning er mer en bra nok. Det er kun ytelse som er flaskehalsen og der er CPU'n den store synderen.

 

Skal bli jævlig spennende å se hva dem går for. Når en ser hva XboxOneX klarer idag liksom. Bare tenk å rå X hadde vært idag om den hadde en variant av en Ryzen CPU i den...

CPU'en er synderen for at 60FPS i 1080p ikke er mulig i veldig mange spill på XBO-X. Det er ikke slik at GPU'en til XBO-X har en masse ledig kapasitet i spill med (sub) 4K og forbedret grafikk.

Lenke til kommentar

Eneste neste gen Xbox hadde trengt er en bedre CPU. Grafikken og oppløsning er mer en bra nok. Det er kun ytelse som er flaskehalsen og der er CPU'n den store synderen.

 

Skal bli jævlig spennende å se hva dem går for. Når en ser hva XboxOneX klarer idag liksom. Bare tenk å rå X hadde vært idag om den hadde en variant av en Ryzen CPU i den...

Xbox One X presterer på et nivå med GTX 1060. Det er ikke akkurat spesielt imponerende, kanskje til å være en konsoll.

Lenke til kommentar

Det er lov å håpe, men foreløpig er det ingenting som tyder på at Nintendo-titler vil komme på Xbox.

 

Poenget med å kjøpe Xbox konsoll i fremtiden er at det er det mest sansynligvis vil fortsette å være den beste konsollhardwaren på markedet for de som vil ha den beste gaming-opplevelsen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...