Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Hvor blir det var GamePass for PC da? Fikk plutselig suget til å spille Graveyard Keeper via GamePass, men selvsagt så er ikke dette en play anywhere tittel og regner med at det blir det når PCGP kommer, men det har vel ikke vært ett pip om det siden Oktober.

 

MS har mange fantastiske ideér og planer, men fy faen så trege de er. Hører forhåpentligvis noe om det under E3, hvis ikke får jeg fnatt.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor blir det var GamePass for PC da? Fikk plutselig suget til å spille Graveyard Keeper via GamePass, men selvsagt så er ikke dette en play anywhere tittel og regner med at det blir det når PCGP kommer, men det har vel ikke vært ett pip om det siden Oktober.

 

MS har mange fantastiske ideér og planer, men fy faen så trege de er. Hører forhåpentligvis noe om det under E3, hvis ikke får jeg fnatt.

 

Phil Spencer har mer eller mindre sagt at de blir å vise oss hvilke planer de har for PC på E3. 

 

Det har vært snakk om Gamepass til PC, en ny spillbutikk, samt Xbox-spill og Xbox-UI til PC.

 

 

"While we are proud of our PC gaming heritage, we’ve made some mistakes along our journey. We know we have to move forward, informed by our past, with the unique wants, needs and challenges of the PC player at the center of decisions we make. I know we’ve talked quite a bit over time about what we want to deliver for the player on PC, but at E3 this year, and throughout 2019, you’ll begin to see where we’ve been investing to deliver across Store, services, in Windows and in great games. It’s just the beginning."

https://www.pcgamer.com/phil-spencer-talks-microsofts-new-studios-and-its-commitment-to-pc-gaming-in-2019/

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Dersom det er et spill som sliter litt med stuttering, så bør man absolutt prøve det på XB1 i backwards kompatibilitets modus i stedet. Ikke bare X som gjør en bedre jobb med enkelte titler på det området. Jeg har aldri prøvd, men egentlig regnet med at X360 krontrollerne fungerer på XB1 også? Kablede bør ihvertfall fungere, og om ikke de trådløse gjør det, så kanskje med PC adapteren?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd, men egentlig regnet med at X360 krontrollerne fungerer på XB1 også? Kablede bør ihvertfall fungere, og om ikke de trådløse gjør det, så kanskje med PC adapteren?

De fungerer ikke direkte i Xbox One, men de fungerer hvis du kontroller Xbox One gjennom en PC.

Lenke til kommentar

Noe annet hadde vært så utenkelig at jeg ikke engang har prøvd å koble de gamle 360-kontrollerene direkte til Xbone. Det fungerte heller ikke med PS3-kontroller på PS4, men du kan plugge en PS4 kontroller på en PS3, og det fungerte greit nok så lenge man brukte en PS3-kontroller for Start via controller assignment når man har begge kontrollerene tilkoblet og så bytte til PS4-kontrolleren i menyen. Mulig Sony har forbedret støtten i senere firmware, for husker at det de seneste gangene har vært unødvendig.

Lenke til kommentar

 

36:36 inn i videoen så prater Microsoft om samarbeidet med AMD og de har visst fått ett ekstremt mye dypere forhold på alle fronter de siste par årene - inkludert samarbeid med Azure og cloud. Hun teaser også store ting i fremtiden på gamingfronten uten at hun kan fortelle noe enda. Spennende :D

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal ihvertfall bli veldig spennende å se hvordan hardware ifra AMD vil være i år. Alt ligger tilrette for at dette blir et voldsomt hopp ifra forrige generasjon ihvertfall.

 

Men så skal det bli spennende å se om hvor like eller ikke PS5 og neste Xbox blir. Mye snakk ifra både AMD og Microsoft over hvor gode partnere dem er blitt over årene. Men hva vil det faktisk bety i det store bilde? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft er nok keen på at sin next gen konsoll skal være bedre enn PS5, så en skal ikke se bort fra at de gjør alt for å finne ut av planene til Sony. Microsoft har jo kommet seg bra etterhvert selv om de fremdeles har litt igjen på hardware-stabilitet i forhold til Sony.

 

Problemet er vel helst at Microsoft ansees som mindre dedikerte enn Sony og at de også er for invaderende som selskap noe som nok gjør at mange velger dem bort til fordel for Sony

 

Min opplevelse av brukergrensesnitt på PS4 langt overgår den jeg har hatt med XBONE. En må tilbake til Xbox 360 for å finne noe lignende. Greit nok å innovere, men ikke kast ting som fungerer og er mer oversiktlig.

 

Foreløpig synes jeg oppskaleringen med HDMI inn er den beste egenskapen. 4K Blu-Ray var litt mer hype enn jeg trodde, men det finnes noen filmer som er verdt det, men de må plukkes med omhu. XBONE har en overraskende god og effektiv kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...