Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Foretrekker å spille på tv'en fremfor skjerm, stirrer nok på en pc-skjerm på jobben i grunn :)

 

Sluttet med gaming-pc da vi kjøpte 360 til poden i sin tid, og har i grunnen ikke savnet det. Har en htpc, som i utgangspunktet hadde greit nok skjermkort og var tenkt for litt lett spilling. Men av en eller annen grunn funket pc-spilling på tv ikke like bra som konsoll, noe med oppløsning og lesbarhet, særlig i strategispill. Poden har en gaming laptop jeg kan spille strategispill på hvis jeg vil, men blir ikke til det heller.

 

Så, ut fra at jeg for tiden liker best å spille fra sofaen så er X en no brainer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men når det kommer til HDR så er det veldig rotete på PC foreløbig. Og endel spill ser bare helt utrolig ut i HDR på konsoll. Ja en sitter fast i 30 fps men jeg synes av en eller annen grunn at 30 fps på konsoll føles bedre ut en 30 fps på min PC. Ingen anelse hvorfor. For det er helt jævlig på PC. Men det er helt OK på dem fleste konsoll spill synes jeg. Som sagt ingen anelse hvorfor...mye mulig en placebo effekt ute å går der...lol.

Det er nok ikke blacebo. Du sitter rett og slett nærmere PC skjermen enn du gjør TVen din i tillegg til at input laggen er lavere på PC skjermen og mus og tastaturet sammenlignet med TVen og kontrolleren og spillene er ofte skreddersydd til konsollene inkludert effekter som "lurer" hjernen din til at det skal se og føles bedre ut som motion blur og slike ting. Totalt sett gjør alle disse småtingene at opplevelsen føles bedre ut på konsoll ved så lave framerates, men skal ikke si sikkert altså :p

Har vel og en del å gjøre med frame pacing Som somregel er langt bedre optimalisert på en konsoll med en gitt målframerate enn på en PC uten dette. Finnes alltids unntak fra regelen men det er som oftest dette som gjør at sub 60 fps ser ganske søppel ut på mange PC spill.

Lenke til kommentar

Sitter på gjerdet å vipper som bare F selv ang min bestilling på X. 

 

Og som en pappa til en liten spirrevipp på 1.5år så er det begrenset med tid jeg har til å spille og ikke minst bruke penger på denne hobbyen. Dyrt med barn altså!! Pokker meg ikke enkelt. Fornuften sier oppgrader PC'n isteden. Men den andre stemmen er likså like sterk....  :closedeyes:

Har litt samme situasjon selv. Blitt mer begrenset tid til diverse hobbyer de siste årene.

Og argumentet jeg bruker for meg selv er: "Siden jeg har så liten tid, skal i hvert fall den lille tiden brukes med det beste utstyret".

Dette gjelder flere hobbyer jeg har. Så når jeg endelig får tid til å dyrke den, så skal det ikke stå på utstyret.

 

Så en video av det tidligere i dag, visuelt fantastisk, bossene så dritkule ut, plattformingen så skikkelig kjedelig ut.

 

Jeg er en av de (få?) som synes hele Cup Head-spiller er overhypet, og fort vil gå over. Ser ærligtalt ikke sjarmen med det engang.

Minner om en haug gammel dårlig animasjonsfilm fra før krigen, og ikke noe jeg gidder bruke tid på.

Tipper Cup Head går rimelig fort over.

 

Jeg vurderer å kjøpe en "vanlig" XB1X til bruk. Og så spare "Scorpion Edition'en" i original emballasje. Se om den blir verdt noe om en 10 - 20 år +

 

:p

Jeg har mine tvil.

Project Scorpio kan du sidestille med "Xbox One Day One Edition"

Og du ser ikke akkurat noen "Xbox One Day One Edition" bli solgt for en krone mer enn andre Xbox-er for tiden.

Scorpio editon er jo egentlig bare snakk om "noen klistremerker" og ikke noe mer.

Hadde den nå hatt 4TB disc, Dolby Vision eller noe slikt. Da snakker vi. Men det er jo kun enkel kosmetikk, så jeg tror ikke den blir noe samlerobjekt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

Jeg vurderer å kjøpe en "vanlig" XB1X til bruk. Og så spare "Scorpion Edition'en" i original emballasje. Se om den blir verdt noe om en 10 - 20 år +

 

:p

Jeg har mine tvil.

Project Scorpio kan du sidestille med "Xbox One Day One Edition"

Og du ser ikke akkurat noen "Xbox One Day One Edition" bli solgt for en krone mer enn andre Xbox-er for tiden.

Scorpio editon er jo egentlig bare snakk om "noen klistremerker" og ikke noe mer.

Hadde den nå hatt 4TB disc, Dolby Vision eller noe slikt. Da snakker vi. Men det er jo kun enkel kosmetikk, så jeg tror ikke den blir noe samlerobjekt i det hele tatt.

 

 

Jau, er i tvil selv. Men mitt resonnement er basert på litt andre ting. Jeg snakker om å spare den "mint in box" over en lengre periode. Det en samler bryr seg om for å betale mye for en ting, er hvorvidt den er sjelden eller ei. Og det blir nok ikke mye sjeldnere enn "Scorpio edition". Samtidig tror jeg XB1X er såpass dyr at de fleste som kjøper den, faktisk kommer til å bruke den. Og dermed vil "mint in box" bli veldig fort sjelden.. Kanskje.. :p

Lenke til kommentar

Tja, hva ville du gitt for en Xbox360 i uåpnet eske idag?

Mest sannsynlig 500,-

Kommer jo an på hvilken versjon man har. Her er en "mint in box" Star Wars edition med utropspris på nesten 19 000 Kr.. (Jeg har forøvrig samme, men kjøpte den brukt av en dust som ikke sparte på emballasjen.. :()

 

En skal være heldig for å treffe den ene særingen som samler og er villig til å gi høy pris.

 

Ja, det er jo et poeng.. Om vi bare hadde hatt en plass der man kunne lagt ting ut for salgs til høystbydende over hele verden..  :hmm:

 

:tease:

Lenke til kommentar

 

Kommer jo an på hvilken versjon man har. Her er en "mint in box" Star Wars edition med utropspris på nesten 19 000 Kr.. (Jeg har forøvrig samme, men kjøpte den brukt av en dust som ikke sparte på emballasjen.. :()

Hvis man hadde lagt den ut til 190000 ville man fått like mange bud.

 

 

Poenget var at man kan få mer for "Special editions" enn for den vanlige versjonen. Jeg er ikke så stiv i Tysk, så jeg vet ikke hva som gjør at selgeren mener at akkurat dette eksemplaret er verdt 19 000Kr. Kanskje det er serienummer 001, eller noe slikt? Jeg kunne jo linket til flere av de andre som ligger til salgs for 3 - 6 000 Kr i stedet. Men poenget er altså uansett akkurat det samme..

Lenke til kommentar

 

Baff, har hørt det skal være så brutalt vanskelig, og slikt orker jeg rett og slett ikke :p

Er vel ikke lat?

 

 

Håper du ikke har snytt deg selv for Dark Souls serien altså Mala bare fordi det er beryktet vanskelig. Den serien er og har vært en av de største spillhøydepunktene i livet mitt :p

Lenke til kommentar

Har lett for å bli litt sinne i vanskelige spill her selv, men elsker det allikevel så lenge spillene er fantastisk bra, og da spesielt DS hvor det føles så sinnsykt digg å downe bosser at man er litt salig en periode etterpå :D Disse raserianfallene kan uansett ikke engang måle seg med å prøve spille competivt FPS over ustabilt radiolink "bredbånd" på bygda. Ble en del blackouts der for å si det sånn og en gang endte jeg med å besvime av sinne. Tror jeg er ett primeksempel på at å flytte til byen for å få seg fiberlinje er direkte bra for helsa :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Tja, hva ville du gitt for en Xbox360 i uåpnet eske idag?

Mest sannsynlig 500,-

Kommer jo an på hvilken versjon man har. Her er en "mint in box" Star Wars edition med utropspris på nesten 19 000 Kr.. (Jeg har forøvrig samme, men kjøpte den brukt av en dust som ikke sparte på emballasjen.. :()

 

En skal være heldig for å treffe den ene særingen som samler og er villig til å gi høy pris.

 

Ja, det er jo et poeng.. Om vi bare hadde hatt en plass der man kunne lagt ting ut for salgs til høystbydende over hele verden..  :hmm:

 

:tease:

 

De som tror at Ebay løser alt, må tro om igjen.

Kan så og si garantere deg at den som er lagt ut til 19.000,- ikke kommer til å bli solgt til en pris i nærheten av slike summer.

 

Lenke til kommentar

 

 

Baff, har hørt det skal være så brutalt vanskelig, og slikt orker jeg rett og slett ikke :p

Er vel ikke lat?

 

 

Håper du ikke har snytt deg selv for Dark Souls serien altså Mala bare fordi det er beryktet vanskelig. Den serien er og har vært en av de største spillhøydepunktene i livet mitt :p

 

Bruker verken xbox eller ps4 bare pc 100% +vr, :cool:  ble snytt nå Dark Souel haha, :tease:  nei ble ikke snytt har oculus rift nå :green:  :green:  :green:  :green: vr på pc dig :love:  :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...