Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Problemet med Windows Store og spill er jo alle de merkelige begrensingene det har satt så langt;

 

#1: Du kan ikke spille på nett med/mot folk som benytter Steamversjonen (dette er vel fordi veldig mange spill på Steam benytter Steam Servere og Steam API for nettverksbiten, mens Windows Store bruker vel noe annet).

 

#2: Ingen eksklusiv fullskjerm i det hele tatt. Dette skaper utfordringer med G-Sync, V-Sync, SLI, Crossfire osv.. Utrolig merkelig at Windows Store spill ikke kan kjøre i fullverdig fullskjermmodus.

 

#3: Det er mye tullball relatert til nettverk, blant annet så får du ikke spilt Forza online med mindre Windows Firewall er aktivert. Jeg og en kompis kjørte Symantec Endpoint Protection som automatisk deaktiverer Windows Firewall og vi måtte fjerne Symantec før vi fikk lov til å aktivere Windows Firewall for å kunne spille online.

 

#4: De har ikke konkurransedyktige på priser, og selve Windows Store er fryktelig stygg og uoversiktlig..

 

#5: Du har null kontroll på hvor spillene blir installert. Og oppdateringer ser ut til å komme sjeldnere og man får tidvis diverse kryptiske feilmeldinger ved oppdateringer iform av feilkoder som 0x000834sdfsf som ikke sier meg noe som helst.

 

 

Har i utgangspunktet ikke noe problem med Windows Store. Jeg ser gjerne at Steam får større konkurranse, og personlig så syntes jeg Steam sitt UX-design føles eldgammelt og utdatert. Men sånn som Windows Store fungerer per i dag, og måten de sjeldent kjører salg og har temmelig lite konkurransedyktige priser osv så ser jeg absolutt ingen grunn til å kjøpe spill derfra fremfor Steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så man er avhengig av ekstern HDD nok en gang ja. Men veldig fint med intern PSU, blir fort en del greiere med sånt. Virker veldig forseggjort på innsiden, og ser lekker ut på utsiden, nydelig :)

 

Et eller annet sted må de jo holde prisen nede. Vi ønsker jo alle en 2TB SSD, men spesielt realistisk er det ikke akkurat.

En ekstern HDD på 2-4TB er relativt billig skulle du trenge det.

Jeg har i hvert fall allerede en disk til min Xbox One, så jeg kommer jo bare til å fortsette å bruke den sammen med Xbox One X.

Lenke til kommentar

Nå har vel konsollene holdt tilbake spillopplevelser på pc i lang tid :)

Både og der. Hadde det ikke vært for konsollene så hadde mange av dagens større titler muligens hatt et for lite marked da piratkopiering har vært og er et stort problem på pc.

 

I tillegg så er konsollene på høyde med eller bedre enn det som ifølge steam er gjennomsnittbrukeren der, så en god del av pcmarkedet holdes nok nede av at mange pceiere ikke sitter på det aller nyeste, og sannsynligvis heller aldri kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Må man bare være logget på i 10 minutter? Har ikke klart å se noe sted hvor det står hvor lenge. Og hvordan ser man at man får Mixpot'en?

 

Jeg husker ikke hvor det stod 10 minutter, men det var nok på en av sendingene. For jeg finner det ikke på hverken Mixer blog eller XBOX FAQ'en nå.

 

Hos meg fikk jeg plutselig beskjed på XBOX'en om at ett av spillene fra Mixpot'en var klart til å spille. Når jeg så logget inn på Mixer senere så stod det "gratulerer" på "notifications". Altså bjellesymbolet viste at jeg hadde nye notifications..

Lenke til kommentar

http://www.pressfire.no/nyheter/XboxOne/12080/N-skal-alle-plattformer-spill-Minecraft-sammen-utenom-p-Playstation

 

"Måten det gjøres på tar utgangspunkt i Microsofts tjenester, som også får en snedig bivirkning, og som kanskje forklarer hvorfor Sony har vært litt lunken:

- Vi knytter sammen alt via Xbox Live. Så du logger inn med Xbox Live ...

Også på Switch?

- Ja, hehe. Det er jo også ganske unikt! Men alle de som er med på dette, alle plattformholderne har vært veldig pragmatiske og forstått at det vi ønsker å gjøre er å lage en bra opplevelse for spillerne. Så vi trengte et bra system for å samle alle sammen – og Xbox Live er et bra system."

 

Jøss. Hvem hadde vel noengang trodd at man skulle se "signing in to Xbox live" på en Nintendo konsoll :D

Lenke til kommentar

 

Oki. Jeg lar den bare rulle og gå på skjerm #2. Så får vi se hva som skjer. :p

Kunne godt tenkt meg Rare Replay og Warthog til Forza Horizon 3.

 

Håper det funker, bare husk du må være logget inn på Mixer med samme microsoft konto som du har XBox Live på. :)

 

 

Jepp, gjorde det. Så ikke noe problem sånn sett. Level 10 and counting.. :p

Lenke til kommentar

Aldri sett den porscha før...

Vel, den var lansert på E3 så ingen, unntatt ansatte hos Porsche, har sett den før.

 

 

 

Godt det er flere som skjønner at det er positiv utvikling. Ja selve konsollsalget vil gå ned, men software salgene går opp og det er her de tjener penger, som igjen betyr at de kan satse større på nye spill.

Tja, de taper veldig mye på Xbox Live da. Men jeg er stor fan av å få spill på PC, siden jeg primært er en PC-gamer. Håper bare de kan gå bort ifra Windows Store, eller forandre det totalt. Kommer aldri til å kjøpe et eneste spill derfra igjen.

 

Microsoft taper veldig mye på Xbox Live? What?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...