Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

 

4K utbredelse vil nok eksplodere snart. Butikker begynner å få flere 4K TV'r på lager en TV med 1080p. Og 1080p vil nok fases ut iløpet av et par år tenker jeg.

 

Nå får en jo et 4K TV til 6000kr og oppover. På tilbud enda lavere. Og nå som Netflix og Blu-ray har 4K så vil nok dette utvikle seg raskt.

 

Mulig 4K-tver tar over i butikkene, men har folk egentlig et reelt behov for å oppgradere fra 1080P?

Nå har ikke jeg holdt meg så voldsomt oppdatert på tv-fronten i det siste, men jeg kan jo tenke meg fram til noen problemer rundt dette:

 

1. TV: Finnes det båndbredde/mulighet for tilgjengelige tv-signaler for 4K i noen særlig skala i dag? Er programprodusenter interessert i å produsere og/eller tilgjengeliggjøre 4K-materiale?

 

2. Netflix: Jeg skjønner at UHD Blu-ray er på vei inn. Samtidig er markedet for fysiske medier på vei ned. Jeg kan selv ikke huske sist jeg kjøpte en fysisk film. Hvor mye 4K-materiale finnes det per i dag på Netflix? Og har folk flest båndbredde til å streame i 4K...? Når vil dette eventuelt skje? Helt ærlig ser jeg ikke dette forandre seg i løpet av de neste to årene, akkurat.

 

Finnes det egentlig en reell og nyttig gulrot for folk å kjøpe en 4K-tv?

Gulleroten er HDR større bilde forbedring en 4k selv. Om du ikke har enda sett HDR ? Anbefales be tur til lokale tv butikken å få en demo. Mye mere virkelighets tro en 1080p som ser utvasket i forhold.

 

Vanelig tv sendinger har jeg hatt 0 interesse for de siste 10 årene men 4k set top boxser kommer.

Netflix legger ut 4k med egen produsere serier. Marco polo i Dolby vision 4k .... Helt fantastisk.

Hdr ser ut til å ha noe for seg. Dog jeg har enda ikke klart å se forskjell på 1080p og 4k og ingen dataskjermer støtter hdr. Så jeg avventer. Og optisk media er jeg ferdig med. Cover og plater er for brysomt å rote med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Var det et innbyttetilbud de kun hadde for forhåndsbestillinger? Hvilke spill byttet du inn? Vurderer det samme selv.

 

 

Svar fra Gamestop:

"I'm afraid all our 2TB consoles are pre-booked and we're not getting more in stock.

You can give the store a call and see if someone cancelled their pre-order and they have an extra one."

 

: (

2tb versjonen var en limited version desverre.

Lenke til kommentar

 

Du har sikkert rett i det, men spill vil jo neppe dukke opp i 4K da heller.

 

 

Jeg tror det kommer til å skje. En ting er å kjøre 720p eller 900p på et 1080p panel. Men å kjøre samme på et 2160p panel kommer til å bli helt jævlig. Selv med oppskalering. 

 

Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på Scorpio eller PS4K/NEO. Men maskinene som kommer etter dem. Jeg blir ihvertfall veldig overasket om dem får på plass det i Scorpio/PS4K. Kanskje dem går for en mellomting og går for 1440p.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

Du har sikkert rett i det, men spill vil jo neppe dukke opp i 4K da heller.

 

 

Jeg tror det kommer til å skje. En ting er å kjøre 720p eller 900p på et 1080p panel. Men å kjøre samme på et 2160p panel kommer til å bli helt jævlig. Selv med oppskalering. 

 

Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på Scorpio eller PS4K/NEO. Men maskinene som kommer etter dem. Jeg blir ihvertfall veldig overasket om dem får på plass det i Scorpio/PS4K. Kanskje dem går for en mellomting og går for 1440p.

 

 

Har brukt Xbox One (vanilla) og PS4 en god tid nå på min 78 tommer UHD 4k Samsung JS9500. Og det ser veldig bra ut faktisk. Samsungen skalerer fantastisk bra! Avhenger av spillene da selvsagt. Men ingen av de er helt jævlig, det kan jeg love deg.  Og 78 tommer er en nådeløs størrelse på se mangler. 

 

MEN her er noe overraskende. Kjøpte min Xbox One S i dag, 2Tb versjonen. Oppskaleringen fra Xbone S er merktbart dårligere enn den TV'n gjør selv! Xbone S i 4K utsignal vasker bort detaljer! Så, faktisk lønner det seg å ha min nye S i 1080p utsignal og la TV'n skalere til 4K når jeg spiller. Og så må jeg sette XboneS over i 4K for Netflix og UHD Blu-ray filmene mine da..

 

Skuffende oppskalering av spill med andre ord. Det som har brukt litt penger i TV'n bør se hva som funker best og ikke automatisk sette den i 4K ut. Kanskje det ses lettere på min store skjerm da.. men men... Hadde håpet at den var like bra til å skalere som TV'n for da kunne jeg bare latt den stå i 4K modus hele tiden. Men nå må jeg inn i Xbox menyene og skifte hver gang jeg skal se film.

Lenke til kommentar

Med nyeste Lg tvn på markedet , som gir meg støtte for HDR så lenge det er støtte for hdr fra xboxn. Tvn plukker opp at xboxn kan bruke HDR å da kan jeg bruke HDR modusn på tvn til en hver tid ;) med 4k upscale å HDR så ser noen spill vanvittig bra ut. Witcher 3 ser rett og slett insane ut, måtte inviter noen av gutta i går for å be de sjekke dette ut , å d var ikke bare meg som Gapet høyt ,) å Native 4k res i dashboarden gjør at dashboarden ser fantastisk ut.

post-325481-0-85035200-1470249546_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med nyeste Lg tvn på markedet , som gir meg støtte for HDR så lenge det er støtte for hdr fra xboxn. Tvn plukker opp at xboxn kan bruke HDR å da kan jeg bruke HDR modusn på tvn til en hver tid ;) med 4k upscale å HDR så ser noen spill vanvittig bra ut. Witcher 3 ser rett og slett insane ut, måtte inviter noen av gutta i går for å be de sjekke dette ut , å d var ikke bare meg som Gapet høyt ,) å Native 4k res i dashboarden gjør at dashboarden ser fantastisk ut.

Ser fantastisk ut ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bildet lyver sikkert men har du mye skarphet på Matsern? Ett slakkt mobilbilde rettferdiggjør uansett ikke det dere opplever hjemme hos dere dog.

ikke mye skarphet, men mobil bilde gjør at det ser veldig unaturlig ut forhold til d d gjør på tvn. Veldig fornøyd med 4k på xbox one s. vet ikke om 4k upscalen er bra eller dårlig , men digger HDR bilde modusn på tvn min ihvertfall;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...