Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Dyre løsninger er ofte kombinert med kvalitet men det er mye tvilsomt også. Signalkabler ingen kan høre forskjell på. Det er vel enda ikke en eneste blind test som påviser at noen kan se 4k.

 

Det er en grunn til at vaskemiddel heter noe sånt som super ultra color protection formula.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En høytaller til 50 kroner gjør i prinsippet det samme som en høyttaler til 25000. Den lager lyd. Dog vil forskjell i kvaliteten på de valgte materialer, oppbygning, konstruksjon etc gjøre at det kan være enorme forskjeller i kvaliteten på lyden.

 

Slik vil jeg også anta at det er med utstyr som skal fremvise bilder, og spille av lyd.

Samtidig er det jo også eksempler på at rimelige produkter utklasser overprisede produkter. 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Det er helt riktig.
Og PS3 scoret ganske så bra som Blu-ray-spiller den gang den ble sluppet.
Mens PS2 var en del bak som dvd-spiller enn andre spillere.

 

Nå har vi ikke fått "bevist" om Xbox One S presterer bra eller dårlig som en UHD-spiller enda. Så den kan godt gå ut og bli en spiller som scorer godt på 4k UHD-HDR billedkvalitet.
Men å påstå at det kun er materialet på platen som avgjør, blir litt søkt i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så den kan godt gå ut og bli en spiller som scorer godt på 4k UHD-HDR billedkvalitet.

Men å påstå at det kun er materialet på platen som avgjør, blir litt søkt i mine øyne.

 

Fram til XBOs er bevist å være dårligere enn en 4k-spiller til feks 10k så er det ikke søkt.

 

Min reaksjon kom på dissingen av XBO til avspiller med en så dyr tv. Men jeg mener at pengene i TV-en avgjør mer enn valg av 4k-avspiller, i alle fall for øyeblikket. Er ikke gigantiske forskjeller såvidt jeg har sett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uuuh.. har dere noen kilder å backe dette opp med? Eneste jeg har fått med meg som er et "minus" ved XOne S sammenlignet med en dyrere bluray-spiller, er støtten for bedre lyd (Dolby Atmos). Xbox One S støtter 4K, HDR, andre greier. Hvor er den store forskjellen? 

 

Det vil nok dukke opp tester veldig snart som tester Xbox One S sin optiske og digitale 4K håndtering. Og ikke misforstå meg folkens. For dem aller fleste så vil bilde egenskapene rett ut av boksen på XBOS være kjempe bra.

 

Men nå er det entusiast markedet/nivået vi snakker om når vi er oppe i 85.000kr for et TV. Og da er gjerne interessen også på et annet nivå en hvermansen. På bilde siden så vil en da ha en avspiller som gir en maksimalt utbytte av egenskapene på panelet. På dyre standalone spillere så er det gjerne mer avanserte kretser og behandlinger som gjør at farge spekteret,kontrast,skarpet osv er bedre.

 

Og som gjenspeiler selvklart vesentlig mer på et TV i dette kaliberet en et billig TV til 6000kr. Og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Det er fks en grunn til at entusiaster får en profesjonell kalibrering på deres TV og/eller projektor. Og da tenker jeg ikke på fjaset som Elkjøp driver med...

 

Interessen,kunskapen og øye/øre for detaljer er hvorfor endel bruker store summer på godsaker som det TV vi nå er inne på.

 

Og det sagt så gratulerer med et helt rått TV Samco :)

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Xbox one S tirsdag .... Ny Lg G6 65" Oled Onsdag blir pissed om ikke Ms ordner opp i 4k Bluray tullet.

Helt utrolig at 4k Bluray ikke virket out box for early birds.

Har selv 15/20 stk ultra hd filmer som venter.

 

 

Har du kjøpt et tv til 85.000kr og skal bruke en XBOS som 4K kilde for film?  :rofl:

Bare til oppo kommer med en Uhd spiller.Samsung Uhd spiller skuffa med ingen HBO nordic og fjernkontrollen var for liten å knotete solgte min tidligere.

 

85000kr ... Nei da faktisk langt der i fra fikk en utrolig knall pris. Håper svimmelheten du har på avforum.no går over.

Lo litt av den.

Lenke til kommentar

Bare til oppo kommer med en Uhd spiller.Samsung Uhd spiller skuffa med ingen HBO nordic og fjernkontrollen var for liten å knotete solgte min tidligere.

 

85000kr ... Nei da faktisk langt der i fra fikk en utrolig knall pris. Håper svimmelheten du har på avforum.no går over.

Lo litt av den.

 

 

Godt å lese at du kjenner til avspiller som Oppo. Svimmelheten er bedre nå som jeg vet du skal mate TV med en skikkelig avspiller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uuuh.. har dere noen kilder å backe dette opp med? Eneste jeg har fått med meg som er et "minus" ved XOne S sammenlignet med en dyrere bluray-spiller, er støtten for bedre lyd (Dolby Atmos). Xbox One S støtter 4K, HDR, andre greier. Hvor er den store forskjellen?

 

 

Det vil nok dukke opp tester veldig snart som tester Xbox One S sin optiske og digitale 4K håndtering. Og ikke misforstå meg folkens. For dem aller fleste så vil bilde egenskapene rett ut av boksen på XBOS være kjempe bra.

 

Men nå er det entusiast markedet/nivået vi snakker om når vi er oppe i 85.000kr for et TV. Og da er gjerne interessen også på et annet nivå en hvermansen. På bilde siden så vil en da ha en avspiller som gir en maksimalt utbytte av egenskapene på panelet. På dyre standalone spillere så er det gjerne mer avanserte kretser og behandlinger som gjør at farge spekteret,kontrast,skarpet osv er bedre.

 

Og som gjenspeiler selvklart vesentlig mer på et TV i dette kaliberet en et billig TV til 6000kr. Og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Det er fks en grunn til at entusiaster får en profesjonell kalibrering på deres TV og/eller projektor. Og da tenker jeg ikke på fjaset som Elkjøp driver med...

 

Interessen,kunskapen og øye/øre for detaljer er hvorfor endel bruker store summer på godsaker som det TV vi nå er inne på.

 

Og det sagt så gratulerer med et helt rått TV Samco :)

Takker. Den blir kalibrert av Kalibrerings mannen.no etter 300/500 timer bruk. Anbefales har brukt han på en Lg 870 Oled og en Lg 950 Oled. Butikk kalibrering er bortkasta penger må gjøres hjemme i rom lys du selv har selv fargene på veggene spiller inn på kalibrering i isf dag/day kanskje ikke så viktig i isf natt/night.

 

Selv game mode kan kalibreres.

Lenke til kommentar

 

 

Xbox one S tirsdag .... Ny Lg G6 65" Oled Onsdag blir pissed om ikke Ms ordner opp i 4k Bluray tullet.

Helt utrolig at 4k Bluray ikke virket out box for early birds.

Har selv 15/20 stk ultra hd filmer som venter.

 

Har du kjøpt et tv til 85.000kr og skal bruke en XBOS som 4K kilde for film?  :rofl:

Bare til oppo kommer med en Uhd spiller.Samsung Uhd spiller skuffa med ingen HBO nordic og fjernkontrollen var for liten å knotete solgte min tidligere.

 

85000kr ... Nei da faktisk langt der i fra fikk en utrolig knall pris. Håper svimmelheten du har på avforum.no går over.

Lo litt av den.

 

Jeg er spent på hvordan Gear of War 4 og Forza Horizon 3 blir med HDR.

Synes HDR er det store fremskrittet i 4k-verden. HDR og det utvidede fargespekteret.

Så basert på HDR alene var det jeg la inn bestilling på XBOS.

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Xbox one S tirsdag .... Ny Lg G6 65" Oled Onsdag blir pissed om ikke Ms ordner opp i 4k Bluray tullet.

Helt utrolig at 4k Bluray ikke virket out box for early birds.

Har selv 15/20 stk ultra hd filmer som venter.

 

 

Har du kjøpt et tv til 85.000kr og skal bruke en XBOS som 4K kilde for film?  :rofl:

Bare til oppo kommer med en Uhd spiller.Samsung Uhd spiller skuffa med ingen HBO nordic og fjernkontrollen var for liten å knotete solgte min tidligere.

85000kr ... Nei da faktisk langt der i fra fikk en utrolig knall pris. Håper svimmelheten du har på avforum.no går over.

Lo litt av den.

Jeg er spent på hvordan Gear of War 4 og Forza Horizon 3 blir med HDR.

Synes HDR er det store fremskrittet i 4k-verden. HDR og det utvidede fargespekteret.

Så basert på HDR alene var det jeg la inn bestilling på XBOS.

HDR er fantastisk på Utra hd Bluray så dette blir spennende å se på spill. Flere Audio video eksperter mener HDR har bedre effekt på bilde en 4k alene.

Lenke til kommentar

Uuuh.. har dere noen kilder å backe dette opp med? Eneste jeg har fått med meg som er et "minus" ved XOne S sammenlignet med en dyrere bluray-spiller, er støtten for bedre lyd (Dolby Atmos). Xbox One S støtter 4K, HDR, andre greier. Hvor er den store forskjellen?

sortnivå,farger,bildebehandling,lyd,you name it!en konsoll kommer ikke I nærheta av en dyrere dedikert blu-ray spiller selv om ps3 var ganske nært I sin tid :) altså,det er mulig du ikke er enig I dette men LarZen har rett med sin Ferrari,på en billigere tv vil du ikke se den store forskjellen,men på en tv det snakkes om blir saken en helt annen,da har du en tv som utnytter all saft fra en rå spiller.. Endret av olliver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...