Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

Problemet er at jeg som spillentusiast , blir nå ganske redd for at spill bare skal bli en liten del av Microsofts multimedia plan, man kan ikke være best på alt.

Jeg hadde egentlig gledet meg til Microsofts konferanse, se nye måter SPILLING kan bli gjort på, så blir jeg da slengt TV og sport mitt i trynet.

Ser flere sier vent på E3, skjønner jeg også at MS har spill, men når jeg satt meg ned godt plantet i stolen og begynte å se på Microsofts konsoll konferanse, så forventet ikke jeg revolusjon TV og sport.

 

OG i tillegg, det eneste spillet MS viser fram er COD, det mest casuale og mest hjernedøde spillet som jeg mener hjemsøkte rundt om på forrige generasjon, da mister jeg alt håp for denne generasjonen.

Men jeg ser jo at du og jeg er på helt to forskjellige plan, du spill COD og FiFA, elsker fotball. Jeg foretrekker nye eksklusiver og utfordringer, alt annet enn sport. Og vi kommer ikke til å bli enige angående MS sin nye hva nå enn du kaller det, så jeg foreslår at vi legger denne diskusjonen flat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener det må finnes et midtpunkt mellom å levere en mulitmedia-maskin og en spillkonsoll. Jeg synes Xbox360 er et glimrende eksempel på det (riktignok skulle jeg ønske at Netflix`en til Xbox360 var like god som PS3 sin).

 

Hva vi ser med XB1/Xbone/XboxOne/XBO er at den har latt tv-delen ta overhånd, såpass at de ikke brukte tid til å forklare potensielle kunder enkle og forståelige spørsmål,

 

XboxOne kan gjerne ha tv, men den må ha også games, games, games, games, games. Ikke bare FIFA og Call of Duty: Dogs. Det faktum at Microsoft brukte en live pressekonferanse til å heller vise fram en hund i Call of Duty enn å svare på enkle spørsmål er direkte tilbakestående.

 

Xbox360 hadde på en måte to liv. Den ene delen hvor konsollen ga oss spill for hardcore-fansen og andre gamere som Kameo, Gears of War, Forza 2, Vivia Pinata til Alan Wake og diverse gode arcade-spill. Den andre delen har vært forferdelig med en overdådig push av Kinect som er mer gimmicks enn gaming-pleasure og ingen nye spill for hardcore-fansen annet enn oppfølgere. Se på PS3, to av konsollens kanskje beste spill (Last of Us og Beyond: Two Souls) kommer på slutten. Og de hadde noen bra til greie i starten av PS3 sin levetid også.

 

Hvorfor må XboxOne virke som den starter omvendt fra Xbox360?

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Du er klar over at X1 vil kun ha en HDMI inngang og at det har absolutt ingen betydning hva du kobler inn i den? Altså det vil aldri komme noen spesial laget motaker som du skal koble til X1. Du kan om du ville koble en PS4 til din X1 om du så måtte ville.

 

Det er kun en kanal velger pakket inn i en konsoll.

 

Om du har flere enheter (noe dem aller fleste har) så er som alltid det beste å koble slikt inn i en surround receiver med mange HDMI innganger. Du må da dog klikke på 1 knapp isteden for å si "xbox live tv" eller "xbox direktesendt tv".

 

Apps som du snakker om har vi hatt til dagens konsoller i flere år nå, så dette er jo ikke noe unikt med X1 eller PS4 overhode.

 

FIFA og COD, og du blåser i eksklusive spill....du brenner med andre ord ikke for spill. Men er så casual som det går ann...ikke rart det er uenigheter når det diskuteres her på forumet da.

 

Eneste "revolusjonen" med X1 er at du kan snakke med en venn på Skype mens du ser på en film. For det har vi vel alle ønsket nå i flere år...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Du er klar over at X1 vil kun ha en HDMI inngang og at det har absolutt ingen betydning hva du kobler inn i den? Altså det vil aldri komme noen spesial laget motaker som du skal koble til X1. Du kan om du ville koble en PS4 til din X1 om du så måtte ville.

 

Det er kun en kanal velger pakket inn i en konsoll.

 

Om du har flere enheter (noe dem aller fleste har) så er som alltid det beste å koble slikt inn i en surround receiver med mange HDMI innganger. Du må da dog klikke på 1 knapp isteden for å si "xbox live tv" eller "xbox direktesendt tv".

 

Apps som du snakker om har vi hatt til dagens konsoller i flere år nå, så dette er jo ikke noe unikt med X1 eller PS4 overhode.

 

FIFA og COD, og du blåser i eksklusive spill....du brenner med andre ord ikke for spill. Men er så casual som det går ann...ikke rart det er uenigheter når det diskuteres her på forumet da.

 

Eneste "revolusjonen" med X1 er at du kan snakke med en venn på Skype mens du ser på en film. For det har vi vel alle ønsket nå i flere år...

Er det ikke det vi ønsker på en konsoll da? sitte i sofafen og skype med venner, mens jeg surfer på weben på TVen med smartglass. Å gjøre det samme på en mobil/tablet eller pc er mye dårligere.

 

Eller det at når jeg kommer hjem og endelig har litt fritid så skal jeg legge meg ned å begynne å veive foran TVen og snakke til den.

 

Det er så kult.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Du diskuterer ikke. Du troller, som bryr med retningslinjene til forumet. Nå ser jeg du har over 1000 innlegg her inne. Så de slår ikke akkurat ned på det!

 

jeg diskuterer like mye her inne som andre, jeg troller ikke... er du som er så inni granskogen hår sår og tar alt som ikke passer deg for trolling. det er det det er... og så har vi han der anonyme moderatoren som holder på verre en den der draconian drm'en til xbone her inne... er det rart folk blir forbanna...

Endret av Zombien.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.neogaf.co...ad.php?t=576361

Sony talks with Devs and Indis. MS talks with Hollywood.

Det gir jo ingen mening. MS snakker med massevis av utviklere.

 

Hmm. Angående 15 eksklusive det første året på Xbone, stemmer det at PS3 hadde 17 og 360 hadde 18?

De 18 eksklusive spillene til 360 inkluderer spill som Dead Rising og Saints Row.

 

Microsoft ga ut 7 spill til 360 i løpet av konsollens første år på markedet, og det er om jeg teller med en samlepakke med XBLA-spill.

 

De 15 eksklusive spillene til Xbox One er spill fra Microsoft Studios. Eksklusive spill fra tredjepartsutgivere kommer i tillegg(som f. eks Fantasia fra Disney).

Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...