Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@: Andrull: Kraft: veies på god vei opp med at pc-spill må ta høyde for det svakeste leddet.

 

Funksjonalitet:

veies opp imot brukervennlighet og læringskurve (hvem som helst kan fikse en konsoll)

 

Antall spill: veies opp i ekslusive titler

 

Pris kan man diskutere i alle retninger.

Nå skulle jeg beskytte konsollen, men om du skal dra diskusjonen til hjemmebane for PC, så gjerne for meg.

 

Xbox og PS er de konsollene med minst eksklusive titler, og så sammenligner man det med platformen PC som har mest eksklusive og flest sjangere. Vi snakker millioner av spill.Og det er langt fra bare drit.

 

Begrenses av svakeste ledd? Det er et svar du kan gi til hva som helst, og er ikke noe argument engang. Selv kroppen min har et svakeste ledd når det kommer til løping, eller skriving.

 

En konsoll har da svakeste ledd den også. Men med PC og meg selv så kan jeg gjøre noe med det, og jeg kan flytte/endre svakeste ledd.

 

Men om man skal dra den lenger:

Selv svakeste ledd på min PC er sterkere enn Xbox one sitt sterkeste ...

Derimot så trenger det ikke bety all verdens da det er forskjellige platformer med forskjellig optimalisering.

 

Men i ren kapasitet og kraft så vil verken PS4 eller Xbox One ha noe veldig kraftig maskinvare. Ja tvert i mot.

 

Funksjonalitet er fortsatt ikke det samme som lærekurve. Det gir meg ingenting om en platform er vell så lett, når funksjonaliteten ikke er god nok. Ikke at konsollene ikke klarer å oppfylle dette, men nå snakker jeg generelt.

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
We regret to inform you that your order will take longer to fulfill than originally estimated. Our supplier has notified us that there is a delay obtaining stock for the following items you ordered on May 30 2013.

"Microsoft Xbox One Console (Xbox One)"

We are awaiting a revised estimate from our supplier, and will email you as soon as we receive this information.

 

Oops! Kan være det er hold i disse ryktene om produksjonsproblemer og at konsollen ikke er klar til jul.

Lenke til kommentar

@Andrull: Ser du tror du har god greie på hardware.. tydelig at det jeg skrev gikk rett over hodet ditt.

 

Ville se hvor du sto hen, noe jeg ser nå. Gidder ikke å ha noen pissekonkurranse rundt PC vs konsoll.

 

Det er de som velger plattform etter hvilke spill de ønsker å spille, som vinner, til syvende og sist.

Lenke til kommentar

Oops! Kan være det er hold i disse ryktene om produksjonsproblemer og at konsollen ikke er klar til jul.

Dersom det stemmer at de har problemer med maskinvaren så er det egentlig like greit at konsollen blir utsatt.

 

Konsensunen på nettet ser ut til å være at det kommer til å koste ca. like mye å produsere en Xbox One (kinect er ikke tatt med i beregningen) som en PS4. Det til tross for at XBO har vesentlig svakere hardware enn PS4.

 

Det er nesten så de bare burde satse på å revurdere hele arkitekturen til maskinen og heller lansere den høsten 2014.

 

Edit: Jeg er iallefall glad for at Fable Anniversary kommer til 360, for sånn som det ser ut nå så kommer jeg ikke til å kjøpe en Xbox One når den blir lansert.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Si hva du vil, men om jeg kan si "Xbox EPSN" og den finner ESPN av over 200 kanaler sparer det meg tid. Jeg ville brukt mye lenger enn 2 sekunder på å blå igjennom 200 kanaler for å finne ESPN. That's for sure.

 

Dersom det stemmer at de har problemer med maskinvaren så er det egentlig like greit at konsollen blir utsatt.

 

Konsensunen på nettet ser ut til å være at det kommer til å koste ca. like mye å produsere en Xbox One (kinect er ikke tatt med i beregningen) som en PS4. Det til tross for at XBO har vesentlig svakere hardware enn PS4.

 

Det er nesten så de bare burde satse på å revurdere hele arkitekturen til maskinen og heller lansere den høsten 2014.

 

De vil tape for mye på å la Sony ha et helt år alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Si hva du vil, men om jeg kan si "Xbox EPSN" og den finner ESPN av over 200 kanaler sparer det meg tid. Jeg ville brukt mye lenger enn 2 sekunder på å blå igjennom 200 kanaler for å finne ESPN. That's for sure.

 

 

 

De vil tape for mye på å la Sony ha et helt år alene.

 

Heller det enn en uferdig en som blir mer lik Wii U i kraft enn en PS4, eller en ny RRoD-skandale.

Lenke til kommentar

Det har lenge vært snakk om at esramen har skapt hodebry for MS. Det er fortsatt et rykte, og selv om det stemmer så kan det hende at de klarer å fikse det, men vi kommer uansett ikke unna det faktum at det er en dårlig designet konsoll sammenlignet med PS4.

 

1 års forsprang for Sony kan være farlig for MS, men de kan potensielt tape like mye på å lansere en vesentlig svakere konsoll. De risikerer å havne i en lignende posisjon som Sony var i i begynnelsen av denne generasjonen, der så og si alle multiplatformspill kjører bedre på konkurrenten sin konsoll. Med tanke på hvor stor kraftforskjellen kommer til å bli mellom XBO og PS4, så kan forskjellene faktisk bli enda større enn de var denne generasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox og PS er de konsollene med minst eksklusive titler, og så sammenligner man det med platformen PC som har mest eksklusive og flest sjangere. Vi snakker millioner av spill.Og det er langt fra bare drit.

 

Antallet er irrelevant, det er titlene som teller. Dersom man liker Tekken og bryr seg fint lite om StarCraft er ikke PC et bedre valg enn konsoll.

Lenke til kommentar

Det har lenge vært snakk om at esramen har skapt hodebry for MS. Det er fortsatt et rykte, og selv om det stemmer så kan det hende at de klarer å fikse det, men vi kommer uansett ikke unna det faktum at det er en dårlig designet konsoll sammenlignet med PS4.

 

1 års forsprang for Sony kan være farlig for MS, men de kan potensielt tape like mye på å lansere en vesentlig svakere konsoll. De risikerer å havne i en lignende posisjon som Sony var i i begynnelsen av denne generasjonen, der så og si alle multiplatformspill kjører bedre på konkurrenten sin konsoll. Med tanke på hvor stor kraftforskjellen kommer til å bli mellom XBO og PS4, så kan forskjellene faktisk bli enda større enn de var denne generasjonen.

 

Nå er det jo flere som har sagt med Xbox One Cloud (Azure) gjør at Xbox One blir 3x sterkere, og dermed trenger ikke ha så sterk hardware out of the box.

Selvom jeg ikke kan tenke meg hvordan dette skal fungere i praksis.

 

Vi vil nok se en del delay enten i form av dårlig respons fra deres servere som skal sende data til din Xbox One, eller omvendt om dette vises å være relevant.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Det kan være en skjult unnskyldning for å være konstant online da, noe jeg ikke liker.

Har spilt noen av dem konstant online spillene, har hatt masse problemer med å komme inn på disse spillene.

Dem kan ikke gjør slik at man må være online for å få bedre grafikk en dem som ikke er online. Vi får bare håpe Microsoft kan komme innpå dette fremover.

 

Jeg trodde også utviklere der ute er mest glad i kraften som er i disse konsollene, men i skyen kan det være et ukjent territorium. I slike onlinekamper, så vil nok cloud computing komme til nytte om det ikke går utover spillbarheten :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...