Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Og ettersom du er klar over at pengene du gir tiggere kan gå til alkohol eller stoff eller begge deler. Evnt. ulovlige kniver og skytevåpen el, hva sier hjertet ditt egentlig om å gi penger til tiggere?

 

Ordet er altså "kan gå til" - og resten har verken du eller jeg eller noen andre særlig styring på, og jeg tror det er best vi ikke blander oss for meget inn heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nettopp, det kan gå til ulovligheter. Da tiggerne i tillegg ikke er interessert i mat så skurrer det litt for kraftig...

 

Har du selv noen gang tilbudt en tigger mat istedenfor penger?

 

Jada, og sigøyneren tok imot den grillede kyllingen og sa takk, mens den norske narkomane tiggeren sa; nei takk, ikke for å være uhøflig, men vi får så det rekker av "varmestua" Kirkens Bymisjon.

 

:)

Lenke til kommentar

Måten du skrev det på fikk det til å virke som et tilfeldig, utsagn, ikke som noe selvopplevd. Men om dette er selvopplevd, mener du at denne sigøynertiggeren først ba om penger, men sa ja da du tilbød mat istedenfor? Og at en narkoman ba om penger og sa nei takk til mat da du tilbød det istedenfor? Var ikke spesielt godt forklart.

Lenke til kommentar
Så jobber jeg i barnevernet, med nettopp å ta vare på utsatte barn og ungdommer - der vet jeg ikke helt hva vi skal gjør, så jeg er dermed åpen for forslag fra deg?!

 

Kan ikke rumenerne få låne de, slik at de får tigge og stjele, ikke gå på skole mm - da gjør de jo slik du mener er riktig. (hehe, ja, jeg skjønner hvorfor barnevernet får endel kritikk nå - ikke noe nytt at de får det, men sannelig fikk du klarlagt hvorfor)

 

Kanskje det har noe med åpningstider eller andre forhold som vi ikke kjenner til.

 

Dette er en evig utfordring. De putter ungene nedi de eldre boksene(for å stjele), de klipper låsene mm. De får klær, så det at de stjeler bekrefter bare det jeg og endel her har sagt, BBC dokumentarene, samt hun som har jobber over 20 år med de virkelig trengende.

 

Håper virkelig barnevernet reagerer før det er forelagt like mye dokumentasjon som her ... for barna/ungdommens skyld. Eller bruker man alskens unnskyldninger/bortforklaringer der også, før man skjønner tegninga?

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Måten du skrev det på fikk det til å virke som et tilfeldig, utsagn, ikke som noe selvopplevd. Men om dette er selvopplevd, mener du at denne sigøynertiggeren først ba om penger, men sa ja da du tilbød mat istedenfor? Og at en narkoman ba om penger og sa nei takk til mat da du tilbød det istedenfor? Var ikke spesielt godt forklart.

 

Du har forstått det riktig

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De får klær, så det at de stjeler bekrefter bare det jeg og endel her har sagt, BBC dokumentarene, samt hun som har jobber over 20 år med de virkelig trengende.

 

 

 

Og det er altså det grunnlaget du har for å være så skråsikker - jeg synes det er et veldig tynt grunnlag, men deg om det

 

Det gjør det jo enkelt å diskutere med deg, så fortsett bare som du gjør

Lenke til kommentar
Og det er altså det grunnlaget du har for å være så skråsikker - jeg synes det er et veldig tynt grunnlag, men deg om det

 

Det er noe av det - politiet har statistikk, barnehager stenger pga faren med dritt mm. Men stakkars barn som ikke får til å dokumentere så 'lite' engang.

 

Det gjør det jo enkelt å diskutere med deg, så fortsett bare som du gjør

 

Kanskje det, men jeg ser med gru på hvilke personer som jobber innen barnevernet her i Norge, når unnskyldningene for foreldre(voksne og da samme med rumenere vi diskuterer) er bortforklaringer og 'stikk hodet i sanden' for da blir det ikke reelle problemer/utfordringer, man diskuterer og vrir det til annet enn fakta istedet ... løser masse problemer gitt.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er noe av det - politiet har statistikk, barnehager stenger pga faren med dritt mm.

 

 

 

Kanskje det, men jeg ser med gru på hvilke personer som jobber innen barnevernet her i Norge, når unnskyldningene for foreldre(voksne og da samme med rumenere vi diskuterer) er bortforklaringer og 'stikk hodet i sanden' for da blir det ikke reelle problemer/utfordringer, man diskuterer og vrir det til annet enn fakta istedet ... løser masse problemer gitt.

 

Du er på vei til å dreie saken inn mot min person - har du virkelig lyst til å gjøre det?

Lenke til kommentar
Du er på vei til å dreie saken inn mot min person - har du virkelig lyst til å gjøre det?

 

Du har skrevet dine meninger, samme med oss andre. Du selv som sa du jobbet der. Dine uttalelser i tråden (og ellers) reflektere hva du mener/står for. Barnevernet er også viktig i tråden her, iom at vi vet rumenere bruker barna aktivt. (mer i england/andre plasser enn i Norge ptt, men ...) (du har selv kommentert på meg som person med hva jeg har jobbet/gjort, så det er vel ingen forskjell)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du har skrevet dine meninger, samme med oss andre. Du selv som sa du jobbet der. Dine uttalelser i tråden (og ellers) reflektere hva du mener/står for. Barnevernet er også viktig i tråden her, iom at vi vet rumenere bruker barna aktivt. (mer i england/andre plasser enn i Norge ptt, men ...) (du har selv kommentert på meg som person med hva jeg har jobbet/gjort, så det er vel ingen forskjell)

 

Tiggere er av det voksne slaget inntil noe annet er dokumentert. Vi har den ene saken fra Bergen, og ingen flere så vidt meg bekjent. Hva som ellers skjer ute resten av verden, er så ymse - og det vet alle. Men her i tråden angår det tiggere, tigging og aspekter rundt deres yrkesutøvelse og sosiale gjensidighets-kompetanse, og hvordan vi forholder oss til det. Hvis du likevel velger å fortsatt ha med deg en kjepphest kalt barnevern, så må du for min del bare gjøre det, men da på en måte som holder min person ute. Håper du kan respektere den grensen

 

De som til nå beviselig har slått mynt på rumenere eller tiggere, er disse irske firmaene som pynter opp hist og pist i hele landet

 

:)

 

Ok. Men si meg, er dette noe som hendte nylig eller før tiggingen her i landet var skikkelig utbredt?

 

En spesiell dag i fjor, hvor jeg endte med å ta med meg den hersens maten hjem til meg selv, grunnet bortskjemte tiggere på den ene siden, og ulovlig å gi-tigger på den andre

Lenke til kommentar
Tiggere er av det voksne slaget inntil noe annet er dokumentert. Vi har den ene saken fra Bergen, og ingen flere så vidt meg bekjent. Hva som ellers skjer ute resten av verden, er så ymse - og det vet alle. Men her i tråden angår det tiggere, tigging og aspekter rundt deres yrkesutøvelse og sosiale gjensidighets-kompetanse, og hvordan vi forholder oss til det. Hvis du likevel velger å fortsatt ha med deg en kjepphest kalt barnevern, så må du for min del bare gjøre det, men da på en måte som holder min person ute. Håper du kan respektere den grensen

 

Ja, har lagt merke til at du er veldig fokusert på hest - havresekken var vel en av de tingene du poengterte til meg iom at jeg både hjelper trengende i jobb og på fritiden. Så hvis du skal sette en grense, så bør du respektere den selv.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så ER barn endel av utfordringen - det ER dokumentert - Du VET det er barn etterlatt i Romania av disse tiggerne som er eliten i Romania. Du har blitt forelagt informasjon på dette - selv organisasjoner i Romania sa det på NRK nyhetene. (samt man har barn som blir utsatt for avføring, barnehager må stenge osv osv)

 

Foreldres valg og mangel på (osv), er alltid i en eller annen grad påvirkende på barna og det vet du.

 

Eller mener du vi skal glemme disse barna, for at de ikke da tigger her i Norge - er de ikke endel av utfordringen? (eller passer det bare ikke inn i det du vil diskutere?) Samt, det er liksom 'greit' å stjele fra bokser ... det er noe å forfekte når man skal drive med å lære opp barn/ungdom på hva som er rett og riktig mm :S

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er det for gigantisk stråmann du forsøker deg på - jeg blir nesten målløs av beundring

 

I det ene øyeblikket er du fokusert på utdritne rosebed og det som skjer nærmest deg og oss alle, så finner du det plutselig opportunt å dra utenlands - liksom at det er lagt skjul på hvor opphavet og årsakene ligger ..? Jeg gidder ikke bruke tid på drøvtygging

 

:)

Lenke til kommentar

Titusener av barn i Romania savner foreldre

 

Når foreldrene drar for å tigge eller arbeide i Norge og andre europeiske land, blir titusener av barn etterlatt i Romania.

 

Norge raser debatten om å forby tigging, og utfallet av den kan få betydning for noen av disse barna.

 

– Barnas mor sa at hun ville ta livet av seg hvis jeg ikke tok godt vare på barna hennes, sier bestemor Stela Pascu (58).

 

– Enkelte dager har vi ikke noe å spise, da blir det ingen mat, sier hun.

 

Høyre, Frp og politiet ønsker å forby tigging i Norge, men denne uken ble det klart at det ikke blir tiggefrie soner i Oslo. Politiet venter storinnrykk av tiggere til Norge i sommer.

 

Tallene er svært usikre, men ifølge en undersøkelse gjort av FNs barnefond og rumenske Alternative Sociale Asociation har Romania 350.000 såkalte etterlatte barn. En tredel av dem har verken mor eller far hos seg.

 

Rumenske myndigheter anslår derimot at 82.000 barn etterlates av foreldre som reiser ut, 23.000 av dem uten noen foreldre.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/06/16/titusener-av-barn-i-romania-savner-foreldre

 

Der ser dere hvordan disse tiggerne egentlig prioriterer barna... Når det står på papplatene deres at de trenger penger til barna hjemme i Romania ol. er det bare juks og bullshitt alt sammen! Hadde de prioritert barna hadde de holdt seg hjemme sammen med dem og skaffet seg en jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Synes denne passer fint og til ettertanke

 

Hva er det med oss nordmenn, som er i ferd med å drukne oss selv i etterlatenskapene etter vår egen velstand og har så lite omsorg for våre egne omgivelser?

 

Nå som snøen er smeltet og sannheten om vår adferd og holdinger kommer for en dag, så er konklusjonen at vi er i ferd med å bli Europas søppelmenn.

Og det skjer ikke bare om våren, dessverre. For mange var det vel et sjokk å oppdage hva de hadde latt etter seg av søppelberg i Nordmarka, de tusener av kvinner og menn som skulle hylle og sette farge på noe av det norskeste vi vet om; 5-mila i Kollen.

 

Sannheten er at feiringen ble en orgie i forsøpling – noe man også ser tendenser til når andre store arrangementer går av stabelen utendørs her i landet, som en hyllest til vår ubesudlede folkesjel og ditto natur.

 

 

Åstedene for denne nedsarvingen av vårt eget miljø er mange. Noen bruker veikanter og grøntområder til å etterlate seg alt fra utrangerte biler til komfyrer og kjøleskap. Andre lar de firbente få gjøre sitt fornødne der det måtte passe Fido og Passopp, og strekker seg i beste fall til å pakke lorten i en svart pose, som de av ubegripelige grunner lar bli liggende ute i det fri.

 

I parker og friområder skal det ikke mange timene med solskinn til før emballasje og engangsgriller flyter. Og gatelangs, i byens sentrum ikke minst, vasser du til tider i et hav av stinkende sneiper, skapt av arbeidstagere eller pubgjester som må ut på gaten for å ta seg en blås. Som om det skulle være en menneskerett slipper de sine etterlatenskaper fra seg, tanken om å ta ansvar for eget avfall ser ikke ut til å eksistere.

Midt oppe i alt dette dukker nok en gang debatten om hva vi skal foreta oss med de rumenske tiggerne, som gjør sitt fornødne i parker og på plener – og strør om seg med søppel hvor de enn ferdes. Selv ser jeg ingen grunn til å godta en slik adferd, griseri er griseri, uansett hvem det kommer fra.

Les også

 

Men når vi er så opptatt av hvordan akkurat disse menneskene forsøpler våre omgivelser, hvorfor er vi da så lite opptatt av vårt eget bidrag til å gjøre byen til et eneste stort Grønmo? Hvorfor tar vi ikke ansvar og sender vårt eget søppel dit det skal, enten det dreier seg om en sneip, en hundebæsj eller en engangsgrill?

Kanskje er det fordi vi med en lett omskrivning av et gammelt bibelord synes det enkleste er å være mer opptatt av rusket i vår nestes øye enn søppelet i vårt eget?

Lenke til kommentar

Er et poeng at det er utrolig mange idioter som kaster fra seg søppel på bakken og av en eller annen merkelig grunn er det mye verre på østkanten enn vestkanten. Grønland er til tider latterlig. Er det fordi det er verre mennesker som oppholder seg der eller er det fordi det er mindre renhold fra bydelen? Jeg bare lurer? Sigarettsneiper ligger det drøssevis av hvorhen man beveger seg, øst eller vest, og der finnes det tydeligvis absolutt ingen hemninger. Uansett blir dette en offtopic og det er selvsagt ikke på noen som helst måte noe forsvar for tiggerturister som kommer hit og ødelegger og forsøpler.

Hvorfor tar vi ikke ansvar og sender vårt eget søppel dit det skal, enten det dreier seg om en sneip, en hundebæsj eller en engangsgrill?
Han glemte visst hendig å nevne menneskeavføring i oppramsingen sin. ;) kan det være at normale folk faktisk sender den "dit den skal"?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...