Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er galt er å sende bort en familie som er så integrert at til og med ungene ikke kan morsmålet sitt.

Det som er galt er å lyve for å prøve å få opphold. Det er selvsagt synd på barna, men det er til syvende og sist foreldrene sin skyld at det har blitt sånn. Vi kan ikke la løgnere få bli i Norge kun fordi de har barn, det skjønner du?

Behandlingstiden er helt klart for lang, men anke etter anke og løgner er med på å dra ut slike saker.

Men dette er offtopic, det finnes kanskje en annen tråd hvor denne diskusjonen passer bedre inn?

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg har forklart i det vide og brede nå HVORFOR jeg ikke gir penger til tiggere og HVORFOR jeg ønsker et 100% forbud mot tigging.

 

Ja, du har det - og i tillegg har du mange fantasier og ikke rent lite med innestengt aggresjon mot disse som er litt annerledes. Men skal det være noe hold i det du sier, så bør du dokumentere påstandene dine, og ikke bare basere deg på synsing.

 

Her er forøvrig en link til forskning på tiggere og diverse problemer i så måte. Den er den mest omfattende og oppdaterte rapporten jeg klarer finne. Du må gjerne lese den og komme tilbake med ny kunnskap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De fleste gråter når barn lider. For romfolk så er barn kun en ressurs. Intet annet. Og de utvikler seg deretter. :cry:

 

Hvis det stemmer at romfolk ser på sine egne barn som en ressurs, har kanskje vi norske foreldre noe å lære av dem. Har mye erfaring og tanker om vår norske måte å se på barn som ressurs og ulempe - både foreldre, og det offentlige. Hyggelig at du trekker frem noe positivt for en gangs skyld

 

De skulle aldri vært her i utgangspunktet.

 

ingen av oss skulle vært her - ren flaks

Lenke til kommentar

Ja, du har det - og i tillegg har du mange fantasier og ikke rent lite med innestengt aggresjon mot disse som er litt annerledes. Men skal det være noe hold i det du sier, så bør du dokumentere påstandene dine, og ikke bare basere deg på synsing.

 

Jeg angriper dem ikke for å være annerledes, men for å tigge. Hvor mange ganger må jeg nevne det? Og jeg har lagt ut flere artikler. Andre har også lagt ut artikler. Hvis du tror dette er basert på synsing burde du gå igjennom tråden en gang til.

 

Her er forøvrig en link til forskning på tiggere og diverse problemer i så måte. Den er den mest omfattende og oppdaterte rapporten jeg klarer finne. Du må gjerne lese den og komme tilbake med ny kunnskap.

 

Problemet er at de bare vil tigge istedenfor å jobbe og ferdig med det! SKal dog se på linken senere i kveld når jeg har ubegrenset med tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg angriper dem ikke for å være annerledes, men for å tigge. Hvor mange ganger må jeg nevne det? Og jeg har lagt ut flere artikler. Andre har også lagt ut artikler. Hvis du tror dette er basert på synsing burde du gå igjennom tråden en gang til.

Jeg har også lagt ut mange avisartikler - men bruker ikke de som "bevis" - for jeg mener media er ei diger hore, kanskje den største. Derfor fortrekker jeg å se med egne øyne, eller bruke forskning innenlands og utenlands.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hvorfor er det et godt poeng? For meg høres det bare ut som rabling fordi han ikke fant på noe godt motargument.

 

Det er et godt poeng for de som har livserfaring nok til å vite hva blårussen kan få til i løpet av en liten stortingsperiode.

Lenke til kommentar

Jeg villeder ikke. Jeg bare lurer på hva du er ute etter når det gjelder min syn på og min argumentasjon mot tiggere og tigging. Jeg har bidratt med både media og øyevitneskildringer. Hva mer vil du ha?

 

Har du forresten gjort som jeg rådet deg, tatt en bytur og studert tiggerne litt nøyere istedenfor å bare gå rett forbi og gi dem penger i pappkoppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg villeder ikke. Jeg bare lurer på hva du er ute etter når det gjelder min syn på og min argumentasjon mot tiggere og tigging. Jeg har bidratt med både media og øyevitneskildringer. Hva mer vil du ha?

 

Har du forresten gjort som jeg rådet deg, tatt en bytur og studert tiggerne litt nøyere istedenfor å bare gå rett forbi og gi dem penger i pappkoppen?

 

For bare et par sider siden, beskrev jeg et møte med en tigger. Det fikk du ikke med deg. Ellers så er jeg ute hver bidige dag, og jeg fokuserer nettopp på å legge merke til hva som skjer. Så svaret blir; ja

Og hva angår dine beskrivelser (da antar jeg vi snakker om dine personlige opplevelserI, så ser de konsekvent negative ut, og da antar jeg at du er veldig forkusert på å bare finne feil, og det er helt feil. Jeg forsøker heller å lete etter endringer fra i fjor, og de ser jeg mange små tegn på, og har sagt fra om det i denne tråden. Men de blir sjeldent lagt merke til, annet enn at man får kommetarer som; jævla sigøynerelsker osv

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke det innlegget etter å ha gått tre sider tilbake. Hvor ligger det?

 

Ja, jeg har utelukket negative opplevelser med tiggere rett og slett fordi jeg har innsett sannheten: De lider ikke! Det er løgn!

 

Har muligens fortalt dette før, men et møte jeg og en venninne hadde for flere år siden på torget i Stavanger: En type kommer bort til oss. Han er helt normalt kledd, men litt rufsete i utsende. Han spør oss om vi kan sponse noen kroner til vin til en uteligger. (Han snakker da om seg selv). Var mange år yngre den gang så vi gav ham noen småpenger. (Hadde det vært i dag hadde jeg snudd ryggen til og gåt). Venninnen min foreslo flere ganger at han heller burde kjøpe mat for pengene, men det var han ikke interessert i. Att han sa var at han hadde en kamerat som også prøvde å samle inn og pekte på en tpe like bortenfor som også forsøkte å få tak i penger.

 

Altså: Enten tiggerne er norske eller utenlandske, enten de bor på gaten eller i svære biler, enten de er organiserte i svære flokker eller bare noen få så kommer det samme mønsteret om og om igjen: De tigger konsekvent penger istedenfor å jobbe for dem, de er ikke interessert i å prøve å skaffe en jobb og de er helt uinteressert hvis de blir tilbudt mat. Videre er de godt kledd, noe som er tegn på at de ikke lider noen nød og siden de aldri er interessert i mat er det tydelig at de har penger nok til mat og ikke lider. Det samme vitner bilene og mobiltelefonene deres om... Og når det gjelder de norske tiggerne og uteliggerne så finnes det nok av sosiale tilbud, men de gidder aldri å oppsøke dem! Jeg er ferdig med disse løgnerne og svindlerne for mange år siden uansett hvilken nasjonalitet de har! Glad jeg vokste opp og innså dette lenge før disse utenlandske idiotene kom hit til landet og begynte å tigge!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg finner ikke det innlegget etter å ha gått tre sider tilbake. Hvor ligger det?

 

Her

 

Altså: Enten tiggerne er norske eller utenlandske, enten de bor på gaten eller i svære biler, enten de er organiserte i svære flokker eller bare noen få så kommer det samme mønsteret om og om igjen: De tigger konsekvent penger istedenfor å jobbe for dem, de er ikke interessert i å prøve å skaffe en jobb og de er helt uinteressert hvis de blir tilbudt mat. Videre er de godt kledd, noe som er tegn på at de ikke lider noen nød og siden de aldri er interessert i mat er det tydelig at de har penger nok til mat og ikke lider. Det samme vitner bilene og mobiltelefonene deres om... Og når det gjelder de norske tiggerne og uteliggerne så finnes det nok av sosiale tilbud, men de gidder aldri å oppsøke dem! Jeg er ferdig med disse løgnerne og svindlerne for mange år siden uansett hvilken nasjonalitet de har! Glad jeg vokste opp og innså dette lenge før disse utenlandske idiotene kom hit til landet og begynte å tigge!

 

Jeg har sett sånne raljeringer før, og de betyr like lite hver eneste gang motrapporter kommer fra de som jobber tett på tiggerne, det være seg frelsesarmeen eller noen av de andre organisasjonene. Og dette pussige greia med at de er ikke fattige, fordi de har mobil, og bil, og de har klær, åsså åsså later det til at de faktisk snakker seg i mellom, og fordeler oppgaver, nesten som de erorganiserte ... ????

 

Hva forventer du deg av en fattig faen, for at han eller hun skal være fattig nok, slik at du godtar det? nakne, gående uten sandaler, dekket av skitt og møkk, bærende på en sammenrullet avis, som brukes som "ropert" slik at de kan snakke seg i mellom .... ????

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her er en realitetsvekker for de som bekymrer seg for driting

 

Avvist

Moss Avis observerte føreren av et polskregistrert vogntog da han dukket fram fra skogen. Men vi ble avvist med et bryskt «No!» da vi forsøkte å få svar på hvordan han oppfatter toalettforholdene på stedet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...