Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Sv prater som om de tror alle bostedsløse plutselig begynner å rydde opp etter seg bare noen ytterst få av de får seng og dusj. 3,8 millioner vil neppe rekke lengre enn til flyktningemottak-standard seng og dusj for ca 10-20 personer i året. Resultatet av generøsiteten kan bli dobbelt så mange romfolk neste år og dermed en tredobling til 11,4 millioner kroner, derav 2/3 til opprydding og den siste tredjedelen på 3,8 millioner til 10-20 heldige utvalgte. Hvordan har SV tenkt til å løse det? Doble plassene til 20-40 og få ennå en dobling av rumenere og tredobling av utgiftene i 2015?

SV er jo stort sett bare ren underholdning og det er ikke mye verdt å tenke seriøst på det de kommer med. De unnlater Selvsagt også å nevne prøveprosjektet i fjor med utplassering av toaletter som romfolket kunne benytte seg av. Alle "SV'ere" var jo overbevist om at "bare man gir dem toaletter så er jo alt løst". Dessverre skapte det selvsagt bare enda flere problemer og fordyret situasjonen ytterligere så prosjektet måtte avsluttes.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Så hva var forskjellen i dette tilfellet? Var det brukerne eller toalettene? Tenkt deg nøye om nå. :) Er det toalettets feil når det blir ramponert og ødelagt, til tross for at det er identisk med alle andre toaletter?

 

Den har du fått svar på for ca 10 måneder siden, med linker til aktuelle nyhetreportasjer som satte ? ved planlegging og gjennomføringen av det tiltaket. Husker at det til og med ble gjort i det skjulte, og ingen lot til å vite hvem eller hva eller hvordan - morsom sak forøvrig

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Samme drøvtyggingen om og om igjen på deg - samme forsøk på å bortforklare om og om igjen. Se BBC dokumentarene og dama som har jobbet med reelle fattige rumenere i over 20 år. Se statistikken på kriminelle forhold, se på dritten osv osv ...

DU er hvermansen, dama som har jobbet MED utfordringen i over 20 år er det ikke. Du prater mot deg selv - du er bare en synser som liker å diskutere/kverulere.

 

Du og den derre enslige damen som du henger alle dine morsomme hatter på - har du ikke skjønt at det er latterlig sparsom dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Den har du fått svar på for ca 10 måneder siden, med linker til aktuelle nyhetreportasjer som satte ? ved planlegging og gjennomføringen av det tiltaket. Husker at det til og med ble gjort i det skjulte, og ingen lot til å vite hvem eller hva eller hvordan - morsom sak forøvrig

Niks. Jeg spurte deg flere ganger. Fikk aldri noe svar. Og hva i all verden er det du har drømt opp nå? "Gjort i det skjulte?!?" :lol: Nøyaktig hva er det som "ble gjort i det skjulte" ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Niks. Jeg spurte deg flere ganger. Fikk aldri noe svar. Og hva i all verden er det du har drømt opp nå? "Gjort i det skjulte?!?" :lol: Nøyaktig hva er det som "ble gjort i det skjulte" ?

 

Jeg tror du har dårlig hukommelse, men du kan få kose deg med den alene.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg tror du har dårlig hukommelse, men du kan få kose deg med den alene.

 

:)

Du fortsetter med det samme uærlige spillet ditt ja. Trist. :(

 

Du og den derre enslige damen som du henger alle dine morsomme hatter på - har du ikke skjønt at det er latterlig sparsom dokumentasjon.

Ja selvsagt er det det. Det støtter jo ikke opp om "din verden". ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Du og den derre enslige damen som du henger alle dine morsomme hatter på - har du ikke skjønt at det er latterlig sparsom dokumentasjon.

 

Ja, dermed latterliggjør du deg selv. Du har 0 å komme med - kun kverulering og tåkelegging. Over 20 år med ERFARING er langt mer enn hva du eller jeg kan diske opp med. Samt statistikk, dritt som ligger overalt osv .... neidu, du kommer bare med oppgulp

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Andre igjen er ikke så heldige utenfor hjemstedet sitt: Ranet utenfor hjemmet midt på lyse dagen.

 

Nei, det kan være farlig hvor som helst, men så kan det også være "hvem som helst" som er raneren, slik som i dette tilfellet. Du glemte forresten å fremheve det positive som også stod i samme artikkel, og du trenger ikke takke meg for at jeg la merke til den forglemmelsen

 

Gladnyheten er at antall ran i Oslo har gått ned med over 20 prosent i første kvartal i år, sammenlignet med første kvartal i fjor.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Statusoppdatering fra grønland: Høylydte rumenere som roper etter deg og følger etter deg hvis du ikke gir dem penger. Herlig. ''Kulturberikelse''.

 

Gav ikke penger til en av våre egne veloppdragne tiggere - han var rett og slett for dritings til å ta vare på seg selv og dermed heller ikke gaven ... "kulturberikelse". Er forsåvidt glad for at han ikke var såpass våken at han kunne være sånn skikkelig dådyraktig insisterende og snøvlende høylydt

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nei, det kan være farlig hvor som helst, men så kan det også være "hvem som helst" som er raneren, slik som i dette tilfellet. Du glemte forresten å fremheve det positive som også stod i samme artikkel, og du trenger ikke takke meg for at jeg la merke til den forglemmelsen

Hvem som helst ja: "en mann med østeuropeisk utseende" Hvem tror du det henviser til? ;)

Og selvsagt er det positivt at totalt antall ran har gått ned sammenlignet med først kvartal ifjor. Totalt antall overfallsvoldtekter har også gått ned. Mer interessant hadde vært å sett om registrerte lovbrudd sortert på nasjonalitet hadde gått ned eller opp.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvem som helst ja: "en mann med østeuropeisk utseende" Hvem tror du det henviser til? ;)

Og selvsagt er det positivt at totalt antall ran har gått ned sammenlignet med først kvartal ifjor. Totalt antall overfallsvoldtekter har også gått ned. Mer interessant hadde vært å sett om registrerte lovbrudd sortert på nasjonalitet hadde gått ned eller opp.

 

Vi får bare vente til det kommer sikker dokumentasjon, og i mens kan vi kose oss med 6 min video, som gir endel forklaring på hvorfor Spania har klart det vi andre europeiske stater ikke får til

 

Håper du tåler all denne positiviteten - vil jo ikke slite deg ut før helgen kommer :closedeyes:

 

http://tv.nrk.no/serie/billedbrev/koid75006112/17-06-2013

Lenke til kommentar

Vi får bare vente til det kommer sikker dokumentasjon, og i mens kan vi kose oss med 6 min video, som gir endel forklaring på hvorfor Spania har klart det vi andre europeiske stater ikke får til

 

Håper du tåler all denne positiviteten - vil jo ikke slite deg ut før helgen kommer :closedeyes:

 

Forklaringen har vi jo fått for lenge siden: Fordi de er stedsfaste i motsetning il resten av romfolket. Hvor bra det faktisk er i praksis er dog et annet poeng som det kom indikasjoner på tidligere i tråden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Forklaringen har vi jo fått for lenge siden: Fordi de er stedsfaste i motsetning il resten av romfolket. Hvor bra det faktisk er i praksis er dog et annet poeng som det kom indikasjoner på tidligere i tråden.

 

Ja, for denne dokumentasjonen er jo slett ikke passende, sant? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

historieforfalskere ... ;) Så kan man spekulere litt i det faktumet at i Spania har de vel hatt sosialistisk/sosialdemokratisk styresett, helt tiden etter at de fikk fjernet Franco, og det kan jo bety at de røde får det bedre til enn de blå, som for det meste bare blir blå i trynet og skriker om eiendomsrett og mer til de som har mest osv osv osv

 

:)

Lenke til kommentar

Hehe, så filmen nå og, *big surprise* de nevnte overhodet ikke hvorfor Romfolket kommer i klammeri hvorhen de beveger seg. Ingenting om deres lovbrudd, rasering og forurensing. Kun hvor flott Flamenco musikken deres er :)

Og så må de jo selvsagt passe på å blande inn litt nazismekort og jødekort for å gjøre det komplett.

Men selvsagt flott at såpass mange i Spania har brutt med den irrasjonelle motstanden til å bli integrert i samfunnet og faktisk gjør nytte for seg som samfunnsborgere. Ingen har noe imot folk som oppfører seg slik. All honnør til de som satser på utdanning og jobb.

Ellers er det vel på tide å dra fram denne igjen siden det ser ut som om du tilfeldigvis har glemt det (igjen):

"Spanish Gypsies also resisted integration efforts less than in other countries because they have been sedentary for centuries," says José Manuel Fresno, an adviser to the E.U. commission on Roma issues and head of the Spanish government's anti-racism commission."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper du tåler all denne positiviteten - vil jo ikke slite deg ut før helgen kommer :closedeyes:

Skal vi se, romfolk blir forfulgt, diskrimineres og nektes å gå på skole:

 

-De blir forfulgt til Norge, et land de blir forfulgt i? Hvis jeg ble forfulgt i Norge ville jeg flyttet til Sverige. Romfolk flytter til Norge, ikke fra Norge.

 

-De diskrimineres. I Norge, et land med lovverk som direkte forbyr diskriminering.

 

-De får ikke gå på skole. I Norge, et land der foreldre straffes hvis barna ikke går på skole. Så måten de ikke får gå skole er at foreldrene ikke straffes når de nekter barna å gå på skolen. Er det det som menes når man sier at rombarn nektes å gå på skole?

 

Som resultat av påstandene du viser til og sammenligningen med Norge så må vi gi en rekke ord motsatt betydning. Å nekte noen noe er å ikke straffe dem for å la være å gjøre det. Å forfølge noen er å legge til rette for at de som forfølges har lyst til å komme til deg. Å diskriminere er å lage lovverk som spesifikt forbyr diskriminering.

 

Du har blitt beskylt for tåkelegging.

 

Samtidig sies det i dokumentaren at romkvinner i Spania har kjempet for annerkjennelse og utdannelse. Det er jo nettopp dette andre romkvinner kjemper i mot eller unnlater å engasjere seg i. Det er ikke spanjolene som kjempet den kampen, men kvinnene selv. Det er ingen som nekter noen en kamp om utdanning og annerkjennelse i Norge.

 

Så det blir jo på en måte fullstendig urelevant hvis man følger påstanden din om at "har klart det vi andre europeiske stater ikke får til".

 

Da kan vi jo begynne med å nekte rombarn å gå på skole, nekte romkvinner utdanning og ikke annerkjenne dem. Det kan være et steg i riktig rettning for å få spanske forhold?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...