Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk om Max Manus og de andre motstandsheltene bare hadde stukket av, reist til USA og blitt trygdede der.

 

Om disse drittlandene i Midt-Østen skal bli noe annet enn drittland, så kan ikke de som vil ha forandring (forbedring) bare stikke av.

 

Syrerne som kommer til Norge (og blir en utgift for oss) er dårlige tapere og svikter Syria når Syria trenger dem mest.

Det bor flere nordmenn i USA enn det gjør i Norge. De feirer 17 mai der og spiser brunost og har norskspråklige sommerskoler.

 

Syrere flykter for sitt liv fordi de er omringet av styrkene til en av verdens mest brutale og umenneskelige diktatorer på den ene siden og en blanding av opprørere og terrorister på den andre siden.

 

De sivile som vil ha forandring blir enten drept eller må flykte. Omtrent som i Norge under 2. verdenskrig. Da flyktet nordmenn både til Sverige, England, USA og Kanada.

Romfolket får seg barn, kommer til Norge, spør folk om penger. De kan prøve å få seg jobb, men hvis de failer kan de bare gå sin vei. de trenger ikkje å fortsette å sitte her i norge og spøre etter penger, noen av de tar tak i deg og nekter å slippe deg etter du har gitt de penger hvis du ikkje gir de mer. His du mener sånne skumle folk bare kan sitte her så greit for meg, alle har egne meninger og min mening e at alle tiggere kan ryke og reise

Dette er jeg helt enig i. Legg merke til det du sier her er noe helt annet enn det tullet du startet med om asylsøkere som skulle skaffe arbeid innen 2 måneder eller bli sendt tilbake.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bor flere nordmenn i USA enn det gjør i Norge. De feirer 17 mai der og spiser brunost og har norskspråklige sommerskoler.

 

Syrere flykter for sitt liv fordi de er omringet av styrkene til en av verdens mest brutale og umenneskelige diktatorer på den ene siden og en blanding av opprørere og terrorister på den andre siden.

 

De sivile som vil ha forandring blir enten drept eller må flykte. Omtrent som i Norge under 2. verdenskrig. Da flyktet nordmenn både til Sverige, England, USA og Kanada.

 

Dette er jeg helt enig i. Legg merke til det du sier her er noe helt annet enn det tullet du startet med om asylsøkere som skulle skaffe arbeid innen 2 måneder eller bli sendt tilbake.

Oh, det var det en venn av meg som skrev
Lenke til kommentar

Det bor flere nordmenn i USA enn det gjør i Norge. De feirer 17 mai der og spiser brunost og har norskspråklige sommerskoler.

Syrere flykter for sitt liv fordi de er omringet av styrkene til en av verdens mest brutale og umenneskelige diktatorer på den ene siden og en blanding av opprørere og terrorister på den andre siden.

De sivile som vil ha forandring blir enten drept eller må flykte. Omtrent som i Norge under 2. verdenskrig. Da flyktet nordmenn både til Sverige, England, USA og Kanada.

Dette er jeg helt enig i. Legg merke til det du sier her er noe helt annet enn det tullet du startet med om asylsøkere som skulle skaffe arbeid innen 2 måneder eller bli sendt tilbake.

Oh, det var det en venn av meg som skrev

Nei det var jeg som skrev det. Og vi er ikke venner enda.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byen Timisoara i (dagens) Romania var den første byen i fastlands-europa (altså utenom England/Storbritannia) som hadde offentlig finansierte elektriske gatelys. Byen som fellesskap betalte for tryggheten gatelys kunne gi.

 

Neste gang du går på gaten, og gatelyset skinner på deg, og du føler deg (delvis?) trygg og beskyttet mot ranere, forbrytere og overfallsmenn, tenk en tanke på de visjonære, etniske rumenerne som den 12. november 1884 slo på lysene i teknologihovedstaden Timisoara. På denne tiden var Norge en tynt befolket ødemark, preget av innavl, sult og slit. Et land med et frynsete rykte, i en kald og fiendtlig avkrok av verden. Snø. Kulde. Steinras. Flom. Jordskred. Drukning. Mannen med ljåen banket på i tide og utide. Hver vinter sultet man seg halvt ihjel, og håpte at vinteren skulle slippe taket før matlagrene gikk tomme.

 

Det var bare nordmenn som var dumme nok og sta nok til å bo i Norge, som var et drttland da Timisoara tente lyset. Men lyset skinner fremdeles i Timisoara, og beskytter nok mer mot overfallsvoldtekter enn lysene i Norge gjør.

Lenke til kommentar

No e jo et par av de polakkene folk som ville tjene mer penger og kom til norge, men de skaffer seg en jobb og gir landet noe vi trenger i motsetnig til romfolket

 

Det er fortsatt irrelevant i forhold til det jeg skrev. Slutt å sitere meg hvis du ikke skal diskutere med meg ;)

Lenke til kommentar

Så var det trolling da.

 

Hvis jeg var dere ville jeg heller brukt internett på laste ned musikk, filmer, serier og slikt. Må da være mye mer underholdende?

Ser på YouTube og hører på Razor Sharp av Pegboard Nerds på Spotify Premium fordi eg har NetCom som telefonselskap
Lenke til kommentar

Byen Timisoara i (dagens) Romania var den første byen i fastlands-europa (altså utenom England/Storbritannia) som hadde offentlig finansierte elektriske gatelys. Byen som fellesskap betalte for tryggheten gatelys kunne gi.

*snip*

Joda, men hvorfor blander du nå inn vanlige etniske Rumenere med Romfolk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at Romania er et fattig land er nok at de har slitt med romfolkene som gratispassasjerer i lange tider.

 

I Bergens Tidende kunne man for litt siden lese om at tiggerne "tjener mer på en dags tigging enn en måneds trygd". "I Romania får svigerinnene Emilia og Sabina rundt 100 kroner pr. barn i trygd hver måned".

 

For det første - det står rundt 100 kr. Dersom beløpet de hadde fått hadde tilsvart under 100 kr, så hadde nok Arbeiderpartiets propagandajournalister vært nøye nok til å skrive at de fikk UNDER 100 kroner pr. barn. Så "rundt 100 kroner" tolker jeg som nærmere 120 kr. I den forrige setningen skjønner du hvorfor disse fattigfolkene i det hele tatt gidder å få 10 barn. Det er god business å få barn. Det å ha barn gir en god inntekt. Som da finansieres av de etniske rumenerne som gjør et ærlig arbeid og betaler skatt.

 

Når vi nordmenn ser "100 kr", så tenker jo vi på det norske prisnivået. "Å, herregud, for 100 kr får man bare 7 liter melk." Men i Romania koster sikkert melken 50 øre literen!!

 

Det du må huske på, er at mens romfolkene tigger i Norge, så er ungene i de fleste tilfeller fremdeles i Romania. Og der får de fremdeles over 100 kr pr. barn i barnetrygd hver eneste måned, finansiert av de etniske rumerne som jobber iherdig og lidenskapelig for en bedre morgendag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom du stemmer ved høstens valg, er du med på å bidra til akkurat det samme, bare i makroskala. Men dette problemet eksisterer vel ikke så lenge ingen tenker over det? Da er det lett å skylde på småskalatiggerne som man faktisk kan se med det blotte øye.

Den må du nesten forklare litt nærmere.

 

Du blir ikke sett på som smart, bare fordi du skriver ting på finurlige måter. Jeg ender opp med å tro at du i mangel på argumenter bare finner på noe uten mening som høres smart ut.

 

Godt poeng

Hvorfor er det et godt poeng? For meg høres det bare ut som rabling fordi han ikke fant på noe godt motargument.

Lenke til kommentar

Når vi nordmenn ser "100 kr", så tenker jo vi på det norske prisnivået. "Å, herregud, for 100 kr får man bare 7 liter melk." Men i Romania koster sikkert melken 50 øre literen!!

Nettopp. Rett og slett dårlig journalistikk og ikke komme opp med et tall som gjør at dette kan sammenlignes med norsk økonomi, for eksempel kunne de skrevet hvor mye en liter melk koster i Romania. Så lenge tallet ikke gis noen verdi, så er det som skapt for å villede. Helt klart at denne journalisten forsøker å sette romfolket i et bedre lys ved å vri og vende på fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du må huske på, er at mens romfolkene tigger i Norge, så er ungene i de fleste tilfeller fremdeles i Romania.

Det er fordi det er forbudt for dem å ha barn på en slik måte de lever her. Noen har prøvd seg, men politiet er nådeløse i hvert eneste tilfelle. Om en sigøyner tar med seg barn til Norge og lever slik de gjør her blir det reaksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen her i tråden påsto at de hadde blitt utsatt flere ganger for romfolkets menneskehandel med barn her i Norge også? Kan vedkommende forklare litt nærmere hvor og når, eller var det bare tøys? Jeg personlig har aldri blitt trakassert av rombarn, selv i de verst belastede områdene i Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...