Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Trøbbel innad i "Folk er Folk".

 

http://www.osloby.no/nyheter/Bryter-ut-av-Folk-er-folk-7229561.html#.UbrQe_kzOzg

 

Stoica mener det har kommet for lite positivt ut av pengene Folk er folk har samlet inn siden oppstarten i 2012.

- Vi har kommet med mange ideer til prosjekter, men opplever at vi ikke blir hørt, eller at det ikke blir noe av. Sant å si vet jeg ikke hva Folk er folks inntekter har gått til, derfor forlot jeg foreningen, sier Stoica.

 

Kan ikke si at jeg er overrasket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært interessant å kunne fulgt pengene helt og fullt til sine mål, og se om noen faktisk har tjent store penger på dette. Der mennesker og penger er innvolvert, kan man vel alltid være sikker på at de som har minst fra før, ikke ser noe til det uansett.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Jeg har sett sånne raljeringer før, og de betyr like lite hver eneste gang motrapporter kommer fra de som jobber tett på tiggerne, det være seg frelsesarmeen eller noen av de andre organisasjonene. Og dette pussige greia med at de er ikke fattige, fordi de har mobil, og bil, og de har klær, åsså åsså later det til at de faktisk snakker seg i mellom, og fordeler oppgaver, nesten som de erorganiserte ... ????

 

Hva forventer du deg av en fattig faen, for at han eller hun skal være fattig nok, slik at du godtar det? nakne, gående uten sandaler, dekket av skitt og møkk, bærende på en sammenrullet avis, som brukes som "ropert" slik at de kan snakke seg i mellom .... ????

 

De er ikke fattige og de lider ingen nød! Det er bare løgn og bedrag alt sammen!

 

Og hva har du å si om at uteliggere som tigger vil ha penger til vin istedenfor til mat?

Lenke til kommentar
Den må du nesten forklare litt nærmere.
Staten er Norges desidert største tigger. Å innføre forbud mot tiggere bør i prinsippet innebære et forbud mot de som krever desidert mest penger av deg, uten at du har noe du skulle ha sagt om saken.

 

Forskjellen på den norske stat og sigøynerne er at statens tilnærming er langt mer sofistikert og systematisk. De har tross alt brukt noen hundre år på å lure oss til å tro at vi MÅ gi dem pengene våre. Dersom du synes det er hårreisende å måtte gi en tikroning til en tigger, men aksepterer blindt å gi bort en tredel av lønnen din til den norske stat, vitner vel det om en temmelig heftig dobbeltmoral.

 

Du blir ikke sett på som smart, bare fordi du skriver ting på finurlige måter. Jeg ender opp med å tro at du i mangel på argumenter bare finner på noe uten mening som høres smart ut.
Dæven, der tok du meg på kornet... :roll: Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De er ikke fattige og de lider ingen nød! Det er bare løgn og bedrag alt sammen!

 

Og hva har du å si om at uteliggere som tigger vil ha penger til vin istedenfor til mat?

 

Ser at du ikke har hatt tid til å lese den rapporten jeg gav deg

 

Til de stakkarene som er avhengig av rusmidler har jeg intet annet enn medfølelse med, og gir aldri penger til rusa personer, eller sånne som ser litt "mistenkelige" ut

 

Tror jeg har sagt det til deg et par ganger før ..

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at romfolk ser på sine egne barn som en ressurs, har kanskje vi norske foreldre noe å lære av dem. Har mye erfaring og tanker om vår norske måte å se på barn som ressurs og ulempe - både foreldre, og det offentlige. Hyggelig at du trekker frem noe positivt for en gangs skyld

Barn trenger først og fremst kjærlighet. De skal ikke bli sendt ut for å stjele eller brukes til prostitusjon eller for å svindle til seg goder. Barn er ikke noe verktøy slik de er for romfolket.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan "slå ned på" ? Og hjelper man barn ved å "slå ned" ? :)

Slå ned på med loven selvsagt og ideelt sett gi barna en ny familie hvor de kan få den kjærligheten og oppveksten de fortjener. Men du lurer egentlig på hvordan man skal få endret dette "atferdsmønstret"? Der har jeg nok ikke noe fasitsvar. Man har prøvd og feilet og brukt ufattelig mye ressurser på dette gjennom mange år uten å komme noen merkbar vei.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slå ned på med loven selvsagt og ideelt sett gi barna en ny familie hvor de kan få den kjærligheten og oppveksten de fortjener. Men du lurer egentlig på hvordan man skal få endret dette "atferdsmønstret"? Der har jeg nok ikke noe fasitsvar. Man har prøvd og feilet og brukt ufattelig mye ressurser på dette gjennom mange år uten å komme noen merkbar vei.

 

Jeg tror det blir vanskelig å forsvarere å ta barna vekk fra noen, jeg tror også du traumatiserer barna for livet hvis du gjør noe slikt. Kan se for meg ganske mange dramatiske senarioer.

 

Barn trenger først og fremst kjærlighet. De skal ikke bli sendt ut for å stjele eller brukes til prostitusjon eller for å svindle til seg goder. Barn er ikke noe verktøy slik de er for romfolket.

 

Kan du forresten bevisføre det du sier her? Jeg tviler forsåvidt på det, men har du noe bevis på at romfolk ikke bryr seg om barna sine? Eller har de bare et annet perspektiv på det enn deg? Et som du kanskje ikke forstår?

Lenke til kommentar

Slå ned på med loven selvsagt og ideelt sett gi barna en ny familie hvor de kan få den kjærligheten og oppveksten de fortjener.

Hvordan skal man slå ned på med loven? Hva gjør man i praksis?

Og vil det å ta barna fra foreldrene og plassere dem hos fosterforeldre gjøre det enklere for barna? Eller vil det være traumatisk, og veldig vondt for barna?

 

Men du lurer egentlig på hvordan man skal få endret dette "atferdsmønstret"? Der har jeg nok ikke noe fasitsvar. Man har prøvd og feilet og brukt ufattelig mye ressurser på dette gjennom mange år uten å komme noen merkbar vei.

Men er det sånn at du tenker at det kun er lovgivning i form av forbud og sånt som løser problemene?

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri sagt at tiggerne er rike eller velstående.

Jeg har sagt at de ikke lider noen nød og at de bedrar alle de tigger til!

Hvorfor gidder de da å utsette seg selv og sine unger på den måten de gjør?

Og kan du definere "lider nød" ? Det ser jo ut som om de "lider". Er vel ingen som gidder å sitte så lenge som det de gjør, skittne og fæle bak en kopp hele dagen, og som ikke "lider noen nød" ... Høres bare litt baklengs og irrasjonelt ut det du sier.

 

Jeg støtter dem ikke. Jeg gir dem ikke penger. Jeg mener at det bare opprettholder problemet, og det ønsker jeg ikke være med på. Men å si at de ikke lider noen som helst form for nød, det tror jeg ikke noe på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal man slå ned på med loven? Hva gjør man i praksis?

Og vil det å ta barna fra foreldrene og plassere dem hos fosterforeldre gjøre det enklere for barna? Eller vil det være traumatisk, og veldig vondt for barna?

 

Men er det sånn at du tenker at det kun er lovgivning i form av forbud og sånt som løser problemene?

Å få vokse opp i en familie som gir deg kjærlighet og normale oppvekstforhold er nok langt mindre traumatisk enn å vokse opp som tyv og barneprostituert. "Forbud og sånt" er definitivt et viktig verktøy i første rekke til bekjempelse av slik atferd.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du forresten bevisføre det du sier her? Jeg tviler forsåvidt på det, men har du noe bevis på at romfolk ikke bryr seg om barna sine? Eller har de bare et annet perspektiv på det enn deg? Et som du kanskje ikke forstår?

Ta deg en titt i land hvor de ikke slår like hardt ned på slik oppførsel. Ble vel postet en dokumentar tidligere på dette i tråden. Her i Norge hadde vi senest den beryktede historieforfalskingssaken hvor NRK forsøkte å skjule slike opplysninger i sin fremleggelse av saken. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Barn trenger først og fremst kjærlighet. De skal ikke bli sendt ut for å stjele eller brukes til prostitusjon eller for å svindle til seg goder. Barn er ikke noe verktøy slik de er for romfolket.

 

Vi er enige om den verdien, og jeg har som sagt erfaring med hvor det glipper i våre systemer, både på individ og systemplan. Men med det mener jeg så klart ikke at vi er å sammenligne med menneskehandlere og utnyttere, men bare det triste faktum at barn har veldig spede røster i voksenstøyen

Lenke til kommentar
Hvis det stemmer at romfolk ser på sine egne barn som en ressurs, har kanskje vi norske foreldre noe å lære av dem. Har mye erfaring og tanker om vår norske måte å se på barn som ressurs og ulempe - både foreldre, og det offentlige. Hyggelig at du trekker frem noe positivt for en gangs skyld

 

Barnearbeid er ulovlig, så nei, det er IKKE noe positivt. Du har fått servert hva de bruker barna til i BBC dokumentar - Jobber til langt på natt med både stjeling og empati-frambringing på tiggingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...