Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se over. Lurer på hvor mange barn du har jeg ... Håper virkelig det er 0 og det fortsetter slik, hvis det er slike verdier som over du vil lære de.

 

Poenget mitt var at du bruker loven som et argument. Ting er ikke negativt fordi det er ulvovlig. Ting er negativt fordi det har en grunn til det, og det er veldig mye bedre å forklare denne grunnen enn å bare si at deter ulovlig. Det vitner bare om lav tankekraft.

 

Barnearbeid? Først og fremst, hva er det? Hvis ungen jobber i hagen til mor og klipper gresset for å senere bli betalt med en is av han far. Er dette jobb og helt grusomt? Jeg har nemlig opplevd slike ting selv, og jeg syns ikke det var grusomt. Definisjonene er ikke klare.

 

Også lurer jeg på hva slags verdier jeg har? Du vet tydeligvis mer om meg enn jeg gjør selv.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Hvilke land er det snakk om?

 

Kan du vise til noen linker angående denne "historieforfalskningssaken"? (Jeg er ikke helt sikker på hva du snakker om.)

Først og fremst Romania selv og mer østlige/sørlige land, men også land som ligger såpass nærme som feks. England hvor dokumentaren som ble postet tidligere i tråden var fra. Ang. NRK og deres avskyelige propaganda: http://www.kampanje....icle6631774.ece Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst Romania selv og mer østlige/sørlige land, men også land som ligger såpass nærme som feks. England hvor dokumentaren som ble postet tidligere i tråden var fra. Ang. NRK og deres avskyelige propaganda: http://www.kampanje....icle6631774.ece

 

Okei, de har svin på skogen. Men dette kan jo fortsatt ikke gjelde alle? Generaliserer dere med vilje? Og det er jo heller ikke sånn at det er de som sitter på gata som er de store synderene innenfor denne virksomheten?

 

Når det kommer til NRK, så det tipper jeg det er idioter der som begynt å frykte det store hatet rettet mot sigøynere, de løser dette med sensur og tror det hjelper. Og det er mye hat, det har vi sett i denne tråden. Folk har ikke lyst til vise tiggere fingeren for å hjelpe dem, det er ikke sånn verden funker.

 

Jeg ser at dere har et problem med dette, mitt største problem er hvordan dere ønsker å løse dette. Altså, igjennom forbud.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at du bruker loven som et argument. Ting er ikke negativt fordi det er ulvovlig. Ting er negativt fordi det har en grunn til det, og det er veldig mye bedre å forklare denne grunnen enn å bare si at deter ulovlig. Det vitner bare om lav tankekraft.

 

Barnearbeid? Først og fremst, hva er det? Hvis ungen jobber i hagen til mor og klipper gresset for å senere bli betalt med en is av han far. Er dette jobb og helt grusomt? Jeg har nemlig opplevd slike ting selv, og jeg syns ikke det var grusomt. Definisjonene er ikke klare.

 

Se og lær fra dokumentaren - som var poenget i saken. Å dra det inn på å hjelpe til i huset blir avsporing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de stakkarene som er avhengig av rusmidler har jeg intet annet enn medfølelse med, og gir aldri penger til rusa personer, eller sånne som ser litt "mistenkelige" ut

 

Nå er saken at du ikke har noen garanti for hva tiggere bruker pengene på uansett. De kan godt være helt edru der de sitter på gatehjørnet med pappkoppene sine, men når du gir dem penger kan disse pengene godt gå til vin eller andre typer alkohol. Eller for den saks skyld til narkotika. Har du tenkt over det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå er saken at du ikke har noen garanti for hva tiggere bruker pengene på uansett. De kan godt være helt edru der de sitter på gatehjørnet med pappkoppene sine, men når du gir dem penger kan disse pengene godt gå til vin eller andre typer alkohol. Eller for den saks skyld til narkotika. Har du tenkt over det?

 

Ja, jeg har den vanen å vurdere nøye før jeg gjør noe - men så gjør jeg det

 

Og du har helt rett i at ingen av oss har noen garantier for noe som helst, derfor velger jeg å lytte til hva hjertet sier - det er det sikreste, forutsatt at man har fjernet eventuell "slagg" i form av fordommer og lignende før man slipper det helt løs.

 

Nivået hos folk som forsvarer tigging og tiggere blir bare klarere og klarere for hvert sekund som går...

 

Og oppmerksomhetssyken din øker i takt med den påståtte klarheten du mener å se - så fint for deg

Lenke til kommentar

Nivået hos folk som forsvarer tigging og tiggere blir bare klarere og klarere for hvert sekund som går...

Jeg er tildels enig, og jeg melder meg ut av diskusjonen.

 

Av de tre romtigger-tilhengerne her, så er:

 

-En for fri flyt av narkotika

-En for et statsløst Norge

 

Det sier jo litt... og det er nyttesløst å argumentere mot sånne folk.

 

Den tredje er en god del mer oppegående enn disse to, og klarer å ha en saklig diskusjon. Det eneste jeg har mot han er at jeg er uenig i hans syn på tiggere :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde det ikke vært for barnearbeid og slaveri så hadde du sikkert ikke engang kunnet sitte og skrive på den PCen du bruker. Hele det vestlige systemet er sementert på slavedrift og kolonisering fra tidligere tid, og vi har ikke gitt slipp på dette.

 

Det er ekstremt mye awesome rundt omkring i verden som er skapt av den dritten dere kritiserer, og det er i hvert fall mye av det i vesten. Vi hadde ikke vært i nærheten av der vi er i dag materielt sett dersom vi ikke lot andre mennesker lide for oss. Igjen kritiserer dere romfolkene for noe vi selv gjør i langt større skala.

 

Ignorance is bliss.

 

Slenger meg på og føyer til: Hørte en fin funfact i går (QI-BBC). 1% av usas befolkning sitter bak murene - av disse ca 4 millioner fengslede, er hele 25% farvede eller afroamerikanere - de får ca 25 cent i timen for å produsere mesteparten av det materiellet som USAs forsvar ellers brukte å kjøpe på det frie marked. Så ved å holde oppe fengsels-befolkningen sin, kan de fortsette å ha råd til å lage pene droner som de sender rundt i verden og slipper bomber i hodet på uskyldige med ...

 

 

Legalisert slavearbeid med andre ord, og det verste er visst at ingen bryr seg særlig heller

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å gå å tigge, stjele mm fra morgen, til langt på natt. Kun lære å suge fra de som skaper verdier, er det å lære å ikke skape/gi noe, men kun suge fra de som skaper verdier. Ikke skadevirkninger? Nehei, hvis du ikke skjønner skadevirkningene for samfunnet og hva barnet da lærer, så håper jeg ikke du har barn.

 

Se over. Lurer på hvor mange barn du har jeg ... Håper virkelig det er 0 og det fortsetter slik, hvis det er slike verdier som over du vil lære de.

Jeg har to voksne barn, som begge har det bra, og jeg skal si at du hilser og håper det går bra med dem, på tross av at de har en ubrukelig far. Så har jeg noen barnebarn, men de har ikke blitt såpass store enda at jeg kan sette dem i gang med noe fornuftig arbeid - men jeg skal si fra til deg når det skjer selvfølgelig. Så jobber jeg i barnevernet, med nettopp å ta vare på utsatte barn og ungdommer - der vet jeg ikke helt hva vi skal gjør, så jeg er dermed åpen for forslag fra deg?!

 

Btw: Rumenere får spesialbehandling fra fretex iom det legges av klær for de - f.eks gode varme klær til vinteren mm - dette får de gratis naturligvis. Viste du det? Sikkert ikke, for du har vel ikke vært med å hjulpet mange selv.

 

Kanskje det har noe med åpningstider eller andre forhold som vi ikke kjenner til. Og hva angår det jeg personlig får utrettet, så har du nok rett i at det monner lite, men litt er bedre enn å ha strikte åpningstider for når jeg er hjelpsom og grei med fremmede - jeg forsøker å være tilgjengelig der jeg befinner meg til enhver tid.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har den vanen å vurdere nøye før jeg gjør noe - men så gjør jeg det

 

Og du har helt rett i at ingen av oss har noen garantier for noe som helst, derfor velger jeg å lytte til hva hjertet sier - det er det sikreste, forutsatt at man har fjernet eventuell "slagg" i form av fordommer og lignende før man slipper det helt løs.

 

Og ettersom du er klar over at pengene du gir tiggere kan gå til alkohol eller stoff eller begge deler. Evnt. ulovlige kniver og skytevåpen el, hva sier hjertet ditt egentlig om å gi penger til tiggere?

 

Og oppmerksomhetssyken din øker i takt med den påståtte klarheten du mener å se - så fint for deg

 

En gang for alle: Hvor får du det fra at alt jeg ønsker er oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...