Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Barnearbeid er ulovlig, så nei, det er IKKE noe positivt. Du har fått servert hva de bruker barna til i BBC dokumentar - Jobber til langt på natt med både stjeling og empati-frambringing på tiggingen.

 

Ja det er så kalt ulovlig, men selv er jeg vant med å jobbe siden jeg var en neve stor - har ikke merket skadevirkninger av det enda. Det handler om hvordan man behandler barnet, ikke så mye om hva det gjør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barnearbeid er ulovlig, så nei, det er IKKE noe positivt. Du har fått servert hva de bruker barna til i BBC dokumentar - Jobber til langt på natt med både stjeling og empati-frambringing på tiggingen.

 

Det er morsomt at argumentet ditt for at dette er negativt er fordi det er forbudt igjennom lov. Hva annet er du det du lar den lovgivende makt få bestemme for deg?

 

Ta deg en titt i land hvor de ikke slår like hardt ned på slik oppførsel. Ble vel postet en dokumentar tidligere på dette i tråden. Her i Norge hadde vi senest den beryktede historieforfalskingssaken hvor NRK forsøkte å skjule slike opplysninger i sin fremleggelse av saken.

 

Hvilke land er det snakk om?

 

Kan du vise til noen linker angående denne "historieforfalskningssaken"? (Jeg er ikke helt sikker på hva du snakker om.)

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Staten er Norges desidert største tigger. Å innføre forbud mot tiggere bør i prinsippet innebære et forbud mot de som krever desidert mest penger av deg, uten at du har noe du skulle ha sagt om saken.

 

Forskjellen på den norske stat og sigøynerne er at statens tilnærming er langt mer sofistikert og systematisk. De har tross alt brukt noen hundre år på å lure oss til å tro at vi MÅ gi dem pengene våre. Dersom du synes det er hårreisende å måtte gi en tikroning til en tigger, men aksepterer blindt å gi bort en tredel av lønnen din til den norske stat, vitner vel det om en temmelig heftig dobbeltmoral.

Det er et så dårlig argument at det ikke burde være nødvendig å kommentere. Jeg trodde de fleste klarte å tenke langt nok til å forstå forskjellen

 

Men la gå... la oss nå si du gir 100 kroner eller hva som helst til en tigger. Hva får du igjen? Jo, du får god omtale i form av at de sier til alle vennene sine at de må komme til Norge, for der er folk så gavmilde. Så har vi enda flere av de neste år som forsøpler, tigger, driter litt her og stjeler litt der.

 

Så gir du en viss andel av pengene til den norske stat. Hva får du igjen? Et velferdssamfunn. Det er en grunn til at Norge er et av verdens beste land å bo i, det er en grunn til at vi som et av få land har klart oss mer enn bare helskinnet gjennom de siste årenes finanskriser, det er en grunn til at vi har et høyt nivå på utdanning... ja, jeg kunne fortsatt. I tillegg er det dyrt å drifte et land som Norge med så lange avstander og en så spredt befolkning.

 

Ser du virkelig ikke forskjellen på å gi pengene til en tigger, og å gi de til staten i bytte for velferdsgoder? At du eventuelt synes vi gir for mye skatt er greit, for den er høyere enn i mange andre land, men så får vi mer igjen for pengene også.

 

Jeg har et spørsmål til deg. Hva tror du hadde skjedd med Norge om alle sluttet å betale skatt?

 

Dæven, der tok du meg på kornet... :roll:

Argumentet jeg svarer på ovenfor fremstår nettopp som babling da det er utrolig lite gjennomtenkt. Beklager å måtte si det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trøbbel innad i "Folk er Folk".

 

http://www.osloby.no...ml#.UbrQe_kzOzg

 

 

 

Kan ikke si at jeg er overrasket.

Folk er folk er en undergruppe av Tjen Folket som igjen er/var sterkt tilkoblet SOS Rasisme. Og vi vet jo alle at SOS Rasisme hadde mye annet enn rent mel i posen økonomisk sett. For alt vi vet kan Folk er folk lært et par triks av de som de (later som de) prøver å hjelpe.

 

Legger spesielt merke til kommentaren "Sant å si vet jeg ikke hva Folk er folks inntekter har gått til, derfor forlot jeg foreningen, sier Stoica." som grunnlag for den påstanden.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Beklager, men at en enkelt tigger kaster søppel i søppelbøtten istedenfor på gaten sier meg ingen ting. Ikke veier det opp for all den elendigheten tiggerne bedriver heller.

 

Men den var ment som et eksempel på hva man også kan legge merke til, hvis ikke synet er formørket av sinne og frustrasjon mot problem-mennesket. Så var ikke det viktige momentet at denne damen plukket opp sitt eget søppel - nei hun tok seg også tid til å fjerne etterlatenskaper etter noen andre ukjente, kanskje en av oss hvermansens ...

 

:)

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder de da å utsette seg selv og sine unger på den måten de gjør?

Og kan du definere "lider nød" ? Det ser jo ut som om de "lider". Er vel ingen som gidder å sitte så lenge som det de gjør, skittne og fæle bak en kopp hele dagen, og som ikke "lider noen nød" ... Høres bare litt baklengs og irrasjonelt ut det du sier.

 

Noen gjør alt for penger... Og de vet jo at folk her i Norge generelt tjener mye og har mye penger samt at det er lett å slippe inn her i landet. For øvrig sitter de ikke bare der hele dagen. Blir det dårlig vær går de til bilene sine og venter der til uværet er over. Iblant går de bort til hverandre for å ta en pause og se hvor mye de andre har klart å tigge til seg eller tar en pause mens de snakker i mobiltelefonen...

 

Jeg støtter dem ikke. Jeg gir dem ikke penger. Jeg mener at det bare opprettholder problemet, og det ønsker jeg ikke være med på. Men å si at de ikke lider noen som helst form for nød, det tror jeg ikke noe på.

 

Du bare lar deg lure!

Lenke til kommentar

Men den var ment som et eksempel på hva man også kan legge merke til, hvis ikke synet er formørket av sinne og frustrasjon mot problem-mennesket. Så var ikke det viktige momentet at denne damen plukket opp sitt eget søppel - nei hun tok seg også tid til å fjerne etterlatenskaper etter noen andre ukjente, kanskje en av oss hvermansens ...

 

:)

 

Jeg har forklart noen ganger nå hva jeg har lagt merke til når jeg har sett på tiggerne... At en plukker opp søppel gjør ikke opp for all elendigheten til tiggerne. Og for alt du vet kan det godt ha vært hun har slengt fra seg det andre søppelet også før du kom og så henne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har forklart noen ganger nå hva jeg har lagt merke til når jeg har sett på tiggerne... At en plukker opp søppel gjør ikke opp for all elendigheten til tiggerne. Og for alt du vet kan det godt ha vært hun har slengt fra seg det andre søppelet også før du kom og så henne.

 

Jeg tror ikke jeg klarer å finne en eneste bekreftelse på at disse menneskene er som oss andre, som også overbeviser deg. Det er trist at du avviser alle indikasjoner som kan ødelegge den "muren" du selv setter opp mot problemmennesker.

 

Har du tenkt over at det er fint og trygt bak egne murer, fordi vi beskytter oss mot alt det som er truende der ute - men, samtidig stenger vi inne noe annet viktig, nemlig oss selv, og hva tror du den formen for kollektivt fengsel vil gjøre med oss over tid?

 

Du behøver ikke svare på spørsmålet - oppfatt det heller som et retorisk et

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, selv de avlagte klærne våre, som vi forøvrig svømmer i mengder av, har vi så sterkt eierskap til etter at de har forlatt kroppene våre - at vi helst vil vite adressen og se et bilde av den verdige trengende som fortjener våre avlagte "filler"

Lenke til kommentar
Ja det er så kalt ulovlig, men selv er jeg vant med å jobbe siden jeg var en neve stor - har ikke merket skadevirkninger av det enda. Det handler om hvordan man behandler barnet, ikke så mye om hva det gjør

 

Å gå å tigge, stjele mm fra morgen, til langt på natt. Kun lære å suge fra de som skaper verdier, er det å lære å ikke skape/gi noe, men kun suge fra de som skaper verdier. Ikke skadevirkninger? Nehei, hvis du ikke skjønner skadevirkningene for samfunnet og hva barnet da lærer, så håper jeg ikke du har barn.

 

Det er morsomt at argumentet ditt for at dette er negativt er fordi det er forbudt igjennom lov. Hva annet er du det du lar den lovgivende makt få bestemme for deg?

 

Se over. Lurer på hvor mange barn du har jeg ... Håper virkelig det er 0 og det fortsetter slik, hvis det er slike verdier som over du vil lære de.

 

Ja, selv de avlagte klærne våre, som vi forøvrig svømmer i mengder av, har vi så sterkt eierskap til etter at de har forlatt kroppene våre - at vi helst vil vite adressen og se et bilde av den verdige trengende som fortjener våre avlagte "filler"

 

Problemet er at de ikke trenger de. De stjeler dette på lik linje med alt annet. Driter i hvem de stjeler fra, bare de får stjålet. Eliten i romania grabber til seg der de kan. Også fra de svakeste - det støtter enkelte få personer ... sier litt om de

 

Btw: Rumenere får spesialbehandling fra fretex iom det legges av klær for de - f.eks gode varme klær til vinteren mm - dette får de gratis naturligvis. Viste du det? Sikkert ikke, for du har vel ikke vært med å hjulpet mange selv.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til deg. Hva tror du hadde skjedd med Norge om alle sluttet å betale skatt?

Det ville naturligvis ført til en dekonstruksjon av staten. Og det hadde jo vært fantastisk. Det finnes ikke et eneste godt argument for at jeg skal gidde å la inkompetente folk styre hverdagen min.

 

Og nei, Norge ER ikke verdens beste land å bo i. Det er DIN MENING, hverken mer eller mindre. Nettopp sånne som deg er det i hvert fall nok av i denne tråden - folk som er hellig overbevist over at de har en fasit på bra/dårlige kulturer, og plasserer seg selv på toppen. Det er ikke rart dere hater tiggere når dere tror at alle andre er dårligere enn dere.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg klarer å finne en eneste bekreftelse på at disse menneskene er som oss andre, som også overbeviser deg. Det er trist at du avviser alle indikasjoner som kan ødelegge den "muren" du selv setter opp mot problemmennesker.

 

Har du tenkt over at det er fint og trygt bak egne murer, fordi vi beskytter oss mot alt det som er truende der ute - men, samtidig stenger vi inne noe annet viktig, nemlig oss selv, og hva tror du den formen for kollektivt fengsel vil gjøre med oss over tid?

 

Du behøver ikke svare på spørsmålet - oppfatt det heller som et retorisk et

 

:)

 

Jeg stenger ikke meg selv inne! Over 60% av Norges befolkning mener akkurat som meg at tigging bør forbys! Nå har jeg vist til artikler og øyevitneskildringer ang. tiggere enten de er uteliggere eller utlendinger som sover i bilene sine. Etter alt jeg har erfart med dem så endrer jeg ikke standpunkt! Selv om jeg alltid har vært for AP før er det mulig at jeg stemmer Høyre ved dette valget ettersom de er for å innføre totalforbud mot tigging.

 

Her er et spørsmål til deg: Hvis tiggerne virkelig skulle være lidende, hvorfor mister de interessen straks de blir tilbudt mat istedenfor penger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barnearbeid er ulovlig, så nei, det er IKKE noe positivt. Du har fått servert hva de bruker barna til i BBC dokumentar - Jobber til langt på natt med både stjeling og empati-frambringing på tiggingen.

Hadde det ikke vært for barnearbeid og slaveri så hadde du sikkert ikke engang kunnet sitte og skrive på den PCen du bruker. Hele det vestlige systemet er sementert på slavedrift og kolonisering fra tidligere tid, og vi har ikke gitt slipp på dette.

 

Det er ekstremt mye awesome rundt omkring i verden som er skapt av den dritten dere kritiserer, og det er i hvert fall mye av det i vesten. Vi hadde ikke vært i nærheten av der vi er i dag materielt sett dersom vi ikke lot andre mennesker lide for oss. Igjen kritiserer dere romfolkene for noe vi selv gjør i langt større skala.

 

Ignorance is bliss.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Det ville naturligvis ført til en dekonstruksjon av staten. Og det hadde jo vært fantastisk. Det finnes ikke et eneste godt argument for at jeg skal gidde å la inkompetente folk styre hverdagen min.[/size]

 

Og nei, Norge ER ikke verdens beste land å bo i. Det er DIN MENING, hverken mer eller mindre. Nettopp sånne som deg er det i hvert fall nok av i denne tråden - folk som er hellig overbevist over at de har en fasit på bra/dårlige kulturer, og plasserer seg selv på toppen. Det er ikke rart dere hater tiggere når dere tror at alle andre er dårligere enn dere.

Norge er gang på gang kåret til verdens beste land å bo i av FN, så det er ikke jeg som sier det. Jeg har ikke nok erfaring med å bo i andre land til at jeg kan påstå det.

 

Link til artikkel om akkurat dette

 

At du påstår at andre bare tar ting ut av løse luften er bare nok et eksempel på at du mangler gode motargumenter.

 

Det er niende gang Norge innehar denne topp-plasseringa. Vi har tronet helt øverst på verdens bløtkake siden 2001, bare med unntak av årene 2007 og 2008 da vi måtte se oss slått av Island.

 

Og det er ikke bare FN som mener dette.

Norge er verdens rikeste og beste land å leve i, også når man måler i annet enn penger.

(Britiske Legatum Institute)

 

Britiske Legnum Institute har rangert 142 land og vurderer ikke bare økonomien men også de mykere verdier.

 

 

Dekonstruksjon av staten ville ført til kaos. Det sier mer om deg enn oss andre om du tror det ville ført til at Norge ble et bedre land.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å få vokse opp i en familie som gir deg kjærlighet og normale oppvekstforhold er nok langt mindre traumatisk enn å vokse opp som tyv og barneprostituert. "Forbud og sånt" er definitivt et viktig verktøy i første rekke til bekjempelse av slik atferd.

:hmm: Tror jeg er enig...

Barnevernet kommer jo å tar barna til folk som ikke klarer å ta seg av dem på noen god måte ellers.

Og disse menneskene, de voksne, klarer jo knapt ta vare på seg selv :hmm:

 

Det man kunne gjort det var jo å gi disse tilbud om utdanning, samt opprette noen arbeidsplasser til dem i Romania. =P (Så kan de få tilbake barna sine, når situasjonen har endret seg til det bedre)

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for barnearbeid og slaveri så hadde du sikkert ikke engang kunnet sitte og skrive på den PCen du bruker. Hele det vestlige systemet er sementert på slavedrift og kolonisering fra tidligere tid, og vi har ikke gitt slipp på dette.

 

Det er ekstremt mye awesome rundt omkring i verden som er skapt av den dritten dere kritiserer, og det er i hvert fall mye av det i vesten. Vi hadde ikke vært i nærheten av der vi er i dag materielt sett dersom vi ikke lot andre mennesker lide for oss. Igjen kritiserer dere romfolkene for noe vi selv gjør i langt større skala.

 

Ignorance is bliss.

Jeg tør påstå at du har minst like store skylapper som oss andre i denne tråden. Du ser jo kun det du selv vil se.

 

Norge pumper milliarder ut av landet i u-landstøtte hvert år, blant annet en god del penger til Romanias vanskeligsstilte. Flere av oss i denne tråden bruker en del penger i måneden på å hjelpe de som faktisk har det vondt. De rumenske tiggerne er ikke blant de som har det verst, og i tillegg så ønsker de ikke å hjelpes. Alle forsøk på å hjelpe de rumenske tiggerne har jo blitt en fiasko da de bedriver hærverk og kvalme mot de tiltakene som settes i gang. Toalettene som ble satt opp forrige sommer, er et eksempel. De som sto nærmest rom-leirene ble tilgriset av møkk, utsatt for hærverk og tomme for toalettpapir i løpet av et par dager (og det var ikke bruken som førte til at toalettpapiret ble borte).

 

De skyter seg selv i foten, gang på gang, i likhet med at de fint og helt på egenhånd (med litt hjelp fra Folk er folk) fremstiller seg selv som stakkarslige og utakknemlige mennesker som kun er interessert i penger. Hver gang noen har forsøkt å hjelpe de, så vil de bare ha mer. Og hver gang de blir nektet å fylle hele parker i byen med bilene og teltene sine, eller å bo i fraflyttede boliger som er brannfeller (for deres egen skyld og sikkerhet) så er det brudd på menneskerettigheter og da går de til media og advokater (med Bjønnulf fra Folk er folk i spissen). De klarer fint å sette det norske folk opp mot seg.

 

I tillegg gjør de om områdene de bosetter seg i til forsøplede områder hvor det er utrygt å ferdes for barn da man hvor som helst kan tråkke i noe man helst ikke vil tråkke i (avføring). Har sett en del ekle ruker i bakgården her hvor jeg bor. Heldigvis ikke i det siste, for de har trukket seg fra dette området nå.

 

Og det er heller ikke positivt for dem, at de er klart i toppen på statistikken over vinningskriminalitet.

 

Den måten du ønsker at verden skal fungere på, vil rett og slett ikke fungere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det man kunne gjort det var jo å gi disse tilbud om utdanning, samt opprette noen arbeidsplasser til dem i Romania. =P (Så kan de få tilbake barna sine, når situasjonen har endret seg til det bedre)

Det tragiske er jo at de har tilbud om utdanning samt egne programmer for å få integrert dem i samfunnet, men problemet er jo at de stritter imot alt de kan.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...