Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slant i koppen høres ganske stusselig ut.

 

Får de en slant her og en slant der så er skaden gjort ettersom de da bare blir oppmuntret til å fortsette tiggingen! Som jeg viste til med en tidligere artikkel er det syv av ti nordmenn som ikke gir penger til tiggere. Problemet er da de tre av ti nordmennene som gir penger til tiggerne slik at de blir oppmuntret til å fortsette tiggingen. Hadde ingen gitt dem penger hadde de forstått at Norge ikke var noe å satse på og forsvunnet fra dette landet for godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det høres bra ut at det er ca 30% som velger å gi - og hvis vi legger de frivilliges organisajoner og nå romatiggernes egne interesseoragnisajoners bidrag på toppen av de 30%, så ser det i grunn ikke så verst ut. Og til stadighet ser man færre som sitter med kopper, og flere som står og byr frem en kurant vare. Akkurat sånn vi vill det skulle være i fjor, når støyen stod på som verst.

 

Nå har vi altså fått bedringer, men likevel er ikke det nok for noen - de velger glatt og se bort fra forbedringene, og holder seg til sine vanlige sutreområder. Tror ikke disse egentlig vil ha noen slags human løsning, men heller se mange bussende romfolk på vei ut av landet, for enhver pris

 

Sånn som dette forslaget er jo heller ikke bra nok - så hva i alle dager er det de tror at de er, og ikke minst de andre?

 

I forrige uke skrev Aftenposten at kun 1,1 million kroner av de 730 millioner kronene som Norge ga til Romania via EØS-midlene i perioden 2007-2011, gikk til tiltak direkte rettet mot romfolk. Stang sier til avisen at dette er alvorlig og at han blir flau på Norges vegne. Derfor foreslår han nå at Norge bruker 1 milliard kroner til prosjekter for romfolk i Romania. Pengene skal ikke være del av EØS-midlene.

 

Jeg støtter Stang i denne saken, og sier at det er på høy tid at vi forvalter pengene vi gir, helt frem til hver og en av brukerne, og slutter konsekvent å bidra til statskorrupsjon og organisert politikerkriminalitet

Lenke til kommentar

Nå har vi altså fått bedringer, men likevel er ikke det nok for noen - de velger glatt og se bort fra forbedringene, og holder seg til sine vanlige sutreområder. Tror ikke disse egentlig vil ha noen slags human løsning, men heller se mange bussende romfolk på vei ut av landet, for enhver pris

Hva slags forbedringer er det du snakker om?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva slags forbedringer er det du snakker om?

 

Du vet nok godt hva jeg snakker om, men i stedet for å drøvtygge på det samme, så vil jeg si at det faktum at det er veldig lite av den vanlige kritikken (altså den typen kritikk som kommer direkte fra hvermansen, og som handler om det som skjer i møtet mellom hvermansen og romatiggerne).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Romfolket raserte for flere millioner i Oslo i fjor

Jeg regner med dette inkluderer kostnaden av toalettene som ble forsøkt plassert ut ved Vaterlandsparken, men som selvsagt ble rasert og misbrukt(!) slik at det ble dyrere for kommunen å faktisk ha toaletter der enn å ikke ha dem...

 

Jeg var å tittet på disse selv, og senere kom det frem at disse toalettene ble brukt av hvem som helst, og de som hadde plassert dem ut, hadde så klart ikke tenkt tanken på hverken vann eller papir, eller noen andre former for å imøtekomme det naturlige behovet som de fleste har etter å ha gjort fra deg. Jeg tipper at de som satte dem ut, heller ikke ville at det skulle fungere, nemlig våre kommunale politikere og systemer.

Lenke til kommentar

Du vet nok godt hva jeg snakker om, men i stedet for å drøvtygge på det samme, så vil jeg si at det faktum at det er veldig lite av den vanlige kritikken (altså den typen kritikk som kommer direkte fra hvermansen, og som handler om det som skjer i møtet mellom hvermansen og romatiggerne).

Hva baserer du dine utsagn på?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva baserer du dine utsagn på?

 

Medias samlede "uttrykk" (alt av artikler altså), holdt opp mot det jeg selv ser på egne gater. Var i byen her for en halv time siden, og det foregår på en ryddig og grei måte, og det er faktisk færre som holder på med ren tigging, til fordel for salg av diverse tjenester og varer.

 

fine greier

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg var å tittet på disse selv, og senere kom det frem at disse toalettene ble brukt av hvem som helst, og de som hadde plassert dem ut, hadde så klart ikke tenkt tanken på hverken vann eller papir, eller noen andre former for å imøtekomme det naturlige behovet som de fleste har etter å ha gjort fra deg. Jeg tipper at de som satte dem ut, heller ikke ville at det skulle fungere, nemlig våre kommunale politikere og systemer.

Så nå har du faktisk kommet med din egen konspirasjonsteori om at de som plasserte dem ut faktisk ønsket å rydde opp i det helvetet som oppsto der, ved å gjøre toalettene ubrukelige. Ganske så komisk at du tom. insinuerer at de som satt ut toalettene faktisk var de som stjal toalettpapiret også. Utrolig. Dette kunne jo nesten vært skrevet av ekstremistene i "Folk er folk".
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Medias samlede "uttrykk" (alt av artikler altså), holdt opp mot det jeg selv ser på egne gater. Var i byen her for en halv time siden, og det foregår på en ryddig og grei måte, og det er faktisk færre som holder på med ren tigging, til fordel for salg av diverse tjenester og varer.

Genial konklusjon. Altså fordi du mener at det skrives mindre om en sak, så er problemet mindre eller borte. Dør det fortsatt barn av sult i Afrika? Nei trolig ikke.

Fikk du forresten med deg et par av de linkene jeg postet for ca. 1 time siden? Ikke det nei? Det var det jeg tenkte. ;)

Og for ordens skyld gjentar jeg igjen: Tiggingen i seg selv har aldri vært problemet. Det er kriminaliteten, ødeleggelsen og alt faenskapet de bringer med seg som er problemet.

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så nå har du faktisk kommet med din egen konspirasjonsteori om at de som plasserte dem ut faktisk ønsket å rydde opp i det helvetet som oppsto der, ved å gjøre toalettene ubrukelige. Ganske så komisk at du tom. insinuerer at de som satt ut toalettene faktisk var de som stjal toalettpapiret også. Utrolig. Dette kunne jo nesten vært skrevet av ekstremistene i "Folk er folk".

 

Du fantaserer, og det såpass tidlig på dagen ... Har du tatt helg allerede ;)

 

Intet av det du skriver kan jeg se at jeg har påstått, annet enn at jeg tror at de som satte toalettene ut visste meget godt hvordan dette ville ende - hvis de ikke hadde den peiling på forhånd, lurer jeg på både vett og forstand og generell fagkompetanse på renovasjon.

 

Genial konklusjon. Altså fordi du mener at det skrives mindre om en sak, så er problemet mindre eller borte. Dør det fortsatt barn av sult i Afrika? Nei trolig ikke.

Fikk du forresten med deg et par av de linkene jeg postet for ca. 1 time siden? Ikke det nei? Det var det jeg tenkte. ;)

Og for ordens skyld gjentar jeg igjen: Tiggingen i seg selv har aldri vært problemet. Det er kriminaliteten, ødeleggelsen og alt faenskapet de bringer med seg som er problemet.

 

De linkene leste jeg lenge før du slo opp gluggene i dag - du er for sent ute - dessuten var de ikke så veldig "nye", eller særlig interessante i det store bildet.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Du fantaserer, og det såpass tidlig på dagen ... Har du tatt helg allerede ;)

Oh the irony :)

Intet av det du skriver kan jeg se at jeg har påstått, annet enn at jeg tror at de som satte toalettene ut visste meget godt hvordan dette ville ende - hvis de ikke hadde den peiling på forhånd, lurer jeg på både vett og forstand og generell fagkompetanse på renovasjon.

Så det er mao. en veldig dårlig idé å sett ut toaletter i den tro at det skal bli mindre ødeleggelser av den grunn ikke sant? Jeg har også etterlyst dette fra deg før: Nøyaktig hva var feil(i ditt hode) med toalettene som ble satt ut? Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så det er mao. en veldig dårlig idé å sett ut toaletter i den tro at det skal bli mindre ødeleggelser av den grunn ikke sant?

 

Det har vel vært brukt transportable toaletter her til lands i noen tiår nå, og jeg har ikke fått med meg at det har skjedd evolusjonsmessige endringer hos mennesket mht selve driteprosessen ... derfor trenger man ikke være Einstein for å skjønne at alt kan tilpasses situasjonen, og i aktuell sak, hadde de rett og slett ikke gjort godt nok forarbeide på planleggingen.

 

Og neida, kom bare med enda flere toaletter, og opprett gjerne egne leirer for dem, så kan de selv være med på å holde egenjustis

Lenke til kommentar

Det har vel vært brukt transportable toaletter her til lands i noen tiår nå, og jeg har ikke fått med meg at det har skjedd evolusjonsmessige endringer hos mennesket mht selve driteprosessen ... derfor trenger man ikke være Einstein for å skjønne at alt kan tilpasses situasjonen, og i aktuell sak, hadde de rett og slett ikke gjort godt nok forarbeide på planleggingen.

 

Og neida, kom bare med enda flere toaletter, og opprett gjerne egne leirer for dem, så kan de selv være med på å holde egenjustis

Så hva var forskjellen i dette tilfellet? Var det brukerne eller toalettene? Tenkt deg nøye om nå. :) Er det toalettets feil når det blir ramponert og ødelagt, til tross for at det er identisk med alle andre toaletter?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De linkene leste jeg lenge før du slo opp gluggene i dag - du er for sent ute - dessuten var de ikke så veldig "nye", eller særlig interessante i det store bildet.

Ja, ikke sant. De støtter ikke opp om din sky-prat så derfor er de både "for gamle" og selvsagt "ikke særlig interessante" ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du vet nok godt hva jeg snakker om, men i stedet for å drøvtygge på det samme, så vil jeg si at det faktum at det er veldig lite av den vanlige kritikken (altså den typen kritikk som kommer direkte fra hvermansen, og som handler om det som skjer i møtet mellom hvermansen og romatiggerne).

 

Samme drøvtyggingen om og om igjen på deg - samme forsøk på å bortforklare om og om igjen. Se BBC dokumentarene og dama som har jobbet med reelle fattige rumenere i over 20 år. Se statistikken på kriminelle forhold, se på dritten osv osv ...

DU er hvermansen, dama som har jobbet MED utfordringen i over 20 år er det ikke. Du prater mot deg selv - du er bare en synser som liker å diskutere/kverulere.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 4
Lenke til kommentar
I fjor brukte Oslo kommune 3,8 millioner kroner på å rydde etter bostedsløse. SV foreslår å bruke pengene på å gi folk seng og dusj.

Sv prater som om de tror alle bostedsløse plutselig begynner å rydde opp etter seg bare noen ytterst få av de får seng og dusj. 3,8 millioner vil neppe rekke lengre enn til flyktningemottak-standard seng og dusj for ca 10-20 personer i året. Resultatet av generøsiteten kan bli dobbelt så mange romfolk neste år og dermed en tredobling til 11,4 millioner kroner, derav 2/3 til opprydding og den siste tredjedelen på 3,8 millioner til 10-20 heldige utvalgte. Hvordan har SV tenkt til å løse det? Doble plassene til 20-40 og få ennå en dobling av rumenere og tredobling av utgiftene i 2015?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi er ikke snille nok mot sigøynerne. Det er derfor de straffer oss med å stjele, svindle, vandalisere, plage, forurense og generelt sett lage kvalm og faenskap.

 

Vi må skjerpe oss, folkens! Det som må til er at vi øser enda mer penger over dem. Dette er vår egen feil fordi vi er så gjerrige, så da er det opp til oss å løse problemet! Gi mer til sigøynerne i dag, både fra egen lommebok og milliarder over statsbudsjettet!

 

 

(siden jeg vet at mange diskutanter har for lav IQ til å skjønne sarkasme, må jeg vel påpeke det... dette er sarkasme)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...