Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står 7999 i annonseteksten, for the record. Men hva er "nypris" her? Ser den ikke på prisjakt, og er den fra utlandet må mva + fortollingsgebyr regnes inn i prisen, mener jeg (og strengt tatt ekstra fraktkost, om man skal sammenligne korrekt).

 

Mulig jeg missforsto annonsen, men slik jeg leser den står det at ny pris på denne (altså varens verdi om man kjøper den i butikk) er 7999 kroner. Ser nesten aldri noen selge varer på finn.no til pikante priser som slutter på 999, så antar at han med ny pris mener hva skjermen faktisk koster ny. Ser dessuten at skjermen kun selges i utlandet, men at den flere steder kan få den for 5000-5500 kroner med frakt, og selv med moms å toll så vil den ikke komme over 8000, som opplagt noe har kjøpt katta i sekken men ikke ønsker å tape penger.

 

I tillegg er det ikke til å komme bort fra at dersom man kjøper denne skjermen fra selger gjennom finn.no sin betalings garanti så vil man bli trekt 8950 kroner, som jeg tolker som at er selgers pris.

 

Så jeg tolker det som at ny pris er 7999, men at vedkommende ønsker 8950 for å dekke egne økonomisk tap.

Lenke til kommentar

Da var alt solgt på under 24 timer. Jeg tror jeg priset meg litt lavt, så spør her inne av nysgjerrighet:

 

Core i5 2500k - 300kr

 

3x 2TB harddisker fra 2012 - 200kr per stk (kjøper fikk med 3x 1TB disker også i denne prisen, fikk klart mest henvendelser på harddiskene)

 

Thermaltake Toughpower 850w semi-modulær PSU - 300kr

 

8GB Corsair Vengeance 1866MHz DDR3 (2x4GB) kit - 250kr

 

(PSU og RAM ble solgt samlet for 500kr)

 

Jeg solgte til relativt lave priser fordi jeg ønsket å bli kvitt delene før jeg dro på ferie, allerede i morgen.

 

Ellers, for å holde det litt relevant i tråden, så hadde jeg en morsom episode med en av de potensielle kjøperne: Jeg ble kontaktet av to interesserte, Kjøper 1 og Kjøper 2. Kjøper 1 kontaktet meg i går, og var altså førstemann. Kjøper 2 kontaktet meg i morges. Jeg svarte begge to i morges med det samme tilbudet, sa at de kunne få det for 500kr totalt. Kjøper 1 svarte fort, han aksepterte forslaget, og vi hadde en avtale. Kjøper 2 svarte så noen timer senere og sa også ja. Jeg svarte da Kjøper 2 at det var for sent, og jeg hadde akseptert et annet tilbud.

 

Kjøper 2 svarer da at han håper jeg ikke har lovet det bort til noen andre (som var akkurat det jeg hadde skrevet til han), siden han er på vei ut for å hente det og mener han har krav på det. Jeg svarer ikke med en gang, og han ringer meg så for å si det samme, og er ikke veldig sur, men ganske amper fordi jeg har "regelrett løget" til han.

 

Jeg sa egentlig bare at jeg sendte samme tilbudet til begge, og det var førstemann til mølla. Litt uryddig av meg, jeg kunne gjerne nevnt at det var førstemann til mølla som aksepterte det, men det gjorde jeg ikke. Men uansett er det unødvendig å være såpass sur og grinete som han var. Det var snakk om to 6 år gamle PC-deler til 500kr. :ph34r:

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Litt lavt kanskje, men ikke mye.

 

Kjøpte selv en Corsair AX850 modulær PSU for 500kr for noen mnd. siden. Så solgte jeg en nyere 750w semimodulær Chieftec for det samme.

 

6600k med 2x 390 crossfire gikk opp fra 11,2Volt (og bare klikk) til 12,05V. 

Lenke til kommentar

Mist var vel bare kjent for sin problematiske byggekvalitet og at flere på forum snakket om at de også kunne ta livet av andre komponenter.

De tidligste som brukte Fuhjyuu-kondensatorer kunne dø etter en stund ja. (Slå opp "capacitor plague") Pluss ting ble gjort mye verre p.g.a vifta som spant sakte og varmeutvikling ble et problem, noe kondisene rett og slett ikke var glad i.  Senere byttet de til Teapo som er ok til bruk i PSUer.  De siste modellene brukte japanske Nippon-Chemicon, men innen da så var konkurransen fra andre merker så hard (Corsair/PCP&C/Seasonic etc) at jeg tror de rett og slett la opp produksjonen fordi folk ikke kjøpte MIST lenger.  Hadde ikke hatt noen kvaler om å bruke noen av de nyere forsåvidt.  Men de eldste er dyngemateriale IMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nylig kjøpt meg en Switch og det er mange som overpriser det der fordi de kjøpte til nyprisen når Switchen kom som var en del høyere. Må bare prute de ned en del. Men en del Switcher har faktisk blitt solgt for 3000-3100. 

Den prisen som er på Obs nå er tilbud (begrenset antall) og reell pris er 3249. Så hvis du ikke får tak i den på Obs så er nyprisen med spill faktisk ca 4050.

Men jeg hadde gitt maks 3k for det der så han ligger alt for langt over uansett.

Lenke til kommentar

Tror nok oppsettet rundt er verdt litt mer enn 2k/stk (tenker da på "kabinettene" også), men det er likevel rart, ja. Forøvrig er det 31 GTX 1070 :) Hvis de er 4000kr/stk brukt (jeg syns det er i grenseland, men whatever) så er det 125k. Det er neppe mer enn 140k i HW/komponenter. Kanskje trykkfeil, at det skulle stått 149000? Det er sånn halvveis innenfor.

Lenke til kommentar

Tror nok oppsettet rundt er verdt litt mer enn 2k/stk (tenker da på "kabinettene" også), men det er likevel rart, ja. Forøvrig er det 31 GTX 1070 :) Hvis de er 4000kr/stk brukt (jeg syns det er i grenseland, men whatever) så er det 125k. Det er neppe mer enn 140k i HW/komponenter. Kanskje trykkfeil, at det skulle stått 149000? Det er sånn halvveis innenfor.

Ring han :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...