Gå til innhold

Tidenes dårligste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duke Nukem Forever. Møkkaspill!

Faktisk mer underholdningsverdi i de første 60 minuttene med Duke Nukem Forever enn det er i Call of Duty Singleplayer.

 

Harry Potter-spillene har progressivt blitt verre og verre.

 

Breath of Death, Snuggletruck, Jurassic Park: The Game og Jagged Alliance er relativt nye spill som er betydelig verre enn DNF.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hadde et ninja-spill til Commodere 64 (husker ikke eksagt tittel) som det tok ca. 200 laaaangsomme tellerskritt på kassettspiller-enheten å loade inn. Jeg døde ganske kjapt (en hadde 4 liv, så vidt som jeg husker) siden man ikke akkurat behersket den grovpixelerte, hardstyrte ninjahelten, som skulle balansere på hushjørner og kjempe mot tøffe motstandere. Og så var det pinadø å loade spillet på nytt!!! Hver... eneste... #¤!&%... gang... man... døde... døde... døde.

 

Det ninja-spillet ble ikke en slager hos denne karen, for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal noe til å slå big-rig-spillet, men jeg skal nå bidra med mitt forslag uten å kopiere andre.

 

Jeg er fristet til å si en kategori spill, plattformspill, jeg kan vel si at jeg rett og slett hater dem. Jeg kan spille den mest fantastiske fps, men så snart jeg møter en hindring der jeg må hoppe mer enn en gang, da er spillet over for min del. Men, nå har vi jo fått mesterverket "Limbo", så jeg kan nok allikevel ikke velge genre som tidenes dårligste spill.

 

Jeg har alltid vært veldig glad i adventurespill, og spenningen var stor den dagen jeg installerte det spillet jeg vil kåre til tidenes dårligste. Jeg kjente godt til tegneserieheltinnen Druuna fra tegneseriemagasinet Heavy Metal, så jeg hadde jo visse forhåpninger om lekker grafikk og i det minste en brukbar historie.

 

Druuna:Morbus Gravis

 

http://www.mobygames.com/game/windows/druuna-morbus-gravis

 

Jeg skjønte omtrent ingenting av hva spillet dreide seg om. Styringa er noe av de værste jeg har opplevd noensinne. Jeg ga opp spillet etter omtrent en times spilling. Grafikken er adekvat, men ut fra det jeg har sett av screenshots, så må jeg si at det hele virker ganske spekulativt og vulgært. Synd at superbaben ble misbrukt til å lage et så horribelt spill.

 

Avoid at all cost!

 

Jeg burde sikkert ikke melde meg på i debatten om hva slags spill man skal nevne her i denne tråden, men jeg kan ikke dy meg for å gi en liten kommentar. De som nevner spill som Far Cry 2, Dragon Age 2 og Gothic 4, som tidenes dårligste spill, de må vel ha litt vel høye forventninger. Jeg er redd disse kan se fram til å leve et liv fylt av stadige skuffelser og brudte forventninger. :tease:

Endret av Puzzlefuzz
Lenke til kommentar

Jeg er rett og slett nødt til å si at Fotballspillet til EM 2004, husker ikke helt navnet, er det dårligste spillet noensinne. INGENTING funket i det spillet. Fra jeg slo det på så var det en pain in the ass. Og for å toppe dumheten hadde man "stjernespillere" som feide ballen i krysset fra midtbanen hver gang du prøvde. Må også bare nevne FIFA 2001. Eneste Fifa spillet jeg ikke gikk til innkjøp av fra 98-07. Drittspill uten like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart ingen har nevnt Strondhold 3.

Det spillet er det verste jeg har vært borte i. Samt supreme commander 2. Fullstendig flopp begge to.

 

Supreme commander virket hvertfall. Strondhold er etter 10 patcher fortsatt plaget med murer som man ikke kan bygge som man vil, soldater som går igjennom murene, hjernedøde soldater, ulver som klatrer i stiger og river ned murer, bjørner som sprenger husene dine og lignende.

Lenke til kommentar

Tror helst det er folk med velmenende foreldre uten peiling som er mest utsatt for dette. Jeg har alltid skaffet mine egne spill selv, og derfor har jeg (dessverre) ikke så mange stinkere på CV-en. Da diskettene gikk på rundgang på bygda ville ikke folk gidde å spre dårlige titler, og senere hadde man jo tidsskriftene til å hjelpe seg. Egentlig ganske fælt at vi har en hel indrustri som lever på manglende kvalitetsbevissthet.

 

De virkelig, virkelig elendige spillene kan i det minste tilby en viss underholdning bare ved å være ubrukelige. Da synes jeg egentlig det er mye verre med generiske, sjelløse møkkaspill som forsåvidt er helt etter boka, men som det går tretten av på dusinet og hvor du formelig kan føle at utviklerne har kommet til et punkt hvor de har tenkt at "dette må da være bra nok".

 

For noen år siden anmeldte jeg spill, og da er man av og til nødt til å brette opp ermene. Husker spesielt Wing Island til Wii. Det var virkelig plukk råttent. Uengasjert, sjelløst, uspillelig og trist. Det siste fordi det tross søpla var merkbart at det i utviklerstaben må ha vært minst en ærlig stakkar som faktisk ville noe med tittelen, uten at talentet hans hjalp til annet enn å gi spillet en sørgelig eim av noe som aldri ble helt som det skulle.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg føler ikke egentlig at man kan regne spill som Plumbers Don't Wear Ties. Det blir litt som om vi skal finne et tilfeldig flashspill på nettet som ikke virker, og så regne det. Er en forskjell på ting som Daikatana og Superman 64 som er laget av skikkelige utviklingshus med relativt store budsjetter og lisensiert av store plattformholdere som Nintendo eller Sony, enn noe tilfeldige greier på en åpen plattform som PC eller 3DO.

 

Skjønner ikke helt hvor du vil med den setningen der. I bunn og grunn så må spillene være høybudsjetts blockbustere for å kalles dårlige?

 

Det er forskjell mellom et gratis flash-spill på nettet og et CD-I spill som ble utgitt og solgt til fullpris.

 

 

 

Tror helst det er folk med velmenende foreldre uten peiling som er mest utsatt for dette. Jeg har alltid skaffet mine egne spill selv, og derfor har jeg (dessverre) ikke så mange stinkere på CV-en. Da diskettene gikk på rundgang på bygda ville ikke folk gidde å spre dårlige titler, og senere hadde man jo tidsskriftene til å hjelpe seg. Egentlig ganske fælt at vi har en hel indrustri som lever på manglende kvalitetsbevissthet.

 

Da kan du umulig ha særlig godt minne. Det er ikke mange årene siden folk begynte å bruke internett til fullt. Kan gå tilbake så lite som ti år, så brukte vi fortsatt 56k modem eller ISDN utenfor storbyene. Da kunne man ikke gå inn på youtube (som jo ikke fantes) og Gamer.no for å finne ut hvilke spill som var bra. Ofte måtte man lese i fysiske spillmagasin - men disse omtalte slettes ikke alle spillene som kom.

 

Det er kanskje lett å si det du sier nå til dags. Men for alle oss som er litt eldre enn 12 år (nei jeg sier ikke at du er 12 år), så er det ikke uvanlig å ha en god del elendige spill i hylla.

 

Jeg kan for eksempel nevne Söldner, som i sin tid ble markedsførst som "The Battlefield killer". Spillet kom ut, viste stort potensiale (hundrevis av våpen, totalt ødeleggbart landskap, svære brett osv), men endte opp med å bli en stygg og ødelagt liten kalkun. Dette spillet kjøpte jeg til fullpris.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Final Fantasy XIII.

 

Greit nok at det ser pent ut, men makan til kjedelig spill skal man lete lenge etter. Det er ikke uvanlig at FF spillene er kjedelige og trege den første timen eller to, men nærmere 20 timer?

 

Dette spillet var overhodet ikke engasjerende, og det var den største skuffelsen jeg har hatt på lenge når det kommer til spill.

Endret av Blake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror helst det er folk med velmenende foreldre uten peiling som er mest utsatt for dette. Jeg har alltid skaffet mine egne spill selv, og derfor har jeg (dessverre) ikke så mange stinkere på CV-en. Da diskettene gikk på rundgang på bygda ville ikke folk gidde å spre dårlige titler, og senere hadde man jo tidsskriftene til å hjelpe seg. Egentlig ganske fælt at vi har en hel indrustri som lever på manglende kvalitetsbevissthet.

 

Da kan du umulig ha særlig godt minne. Det er ikke mange årene siden folk begynte å bruke internett til fullt. Kan gå tilbake så lite som ti år, så brukte vi fortsatt 56k modem eller ISDN utenfor storbyene. Da kunne man ikke gå inn på youtube (som jo ikke fantes) og Gamer.no for å finne ut hvilke spill som var bra. Ofte måtte man lese i fysiske spillmagasin - men disse omtalte slettes ikke alle spillene som kom.

 

Det er kanskje lett å si det du sier nå til dags. Men for alle oss som er litt eldre enn 12 år (nei jeg sier ikke at du er 12 år), så er det ikke uvanlig å ha en god del elendige spill i hylla.

 

Takk, jeg er 28. Det var god tilgang på spill-litteratur selv den gang. Ellers var det som nevnt jungelens lov som avgjorde hvilke titler som gikk på rundgang i diskett-karusellen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

av egen spillerfaring må jeg si at Garshasp the Monsterslayer er det desidert tristeste spillet jeg noen gang har prøvd.

Der er rett og slett trist på så mange nivåer at det lager, for meg en personlig sjanger for dårlige spill.

 

Har ikke mye erfaring med gamle 56k spill, men hvis vi tenker på nyere spill, er det ingen spill som er nær Garshasp. (ved mulig unntak av Duke Nukem Forever)

Lenke til kommentar

 

Takk, jeg er 28. Det var god tilgang på spill-litteratur selv den gang. Ellers var det som nevnt jungelens lov som avgjorde hvilke titler som gikk på rundgang i diskett-karusellen.

Hovedforsjellen var at komunikasjon var tregere, det gikk fort en måned fra spillet kom til det ble anmelt mens det samtidig ble hypet kraftig før release.

 

Pirat kopier for pc/ amiga var vanligvis kvalitet da du ikke brukte disketter på søppel, på c64 kasettene var det derimot mye søppel.

 

Ellers gjaldt det og holde seg unna lisens spill, heller ikke i verdens dårligste men kun sjelløst møl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...