Gå til innhold

Tidenes dårligste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer litt ann på når spillene ble gitt ut. Kan ikke unngå å nevne Dr.Jekyl and mr Hyde (nes), E.T på atari og mw3.

 

Daikatana er jo en legendarisk kalkun.

Bad Boys: miami takedown er kanskje ikke like kjent, men absolutt verdt en plass blant tidenes dårligste spill.

NFS undercover er verdt å nevne da det er fullt av glitches som gjør det ubrukelig, som fremdeles ikke er fixa, feks at groundtextures ikke laster inn mens du kjører.

Duke Nukem forever, Dragonage2, Flatout3, Transformers: Dark of the moon, de fleste kinect spill, Simpsons Wrestling,...kan fortsette i evigheter :p

 

Ellers kan man legge til nesten alt som er av film-lisens spill.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer også på Superman 64. Det som gjør dette spillet verre enn mange av de andre spillene som er nevnt er at det var et spill som fikk litt hype og faktisk solgte brukbart. Det er ikke et indiespill bare entusiaster har hørt om, men et spill laget av et selskap med ihvertfall noe historie og en meget kjent IP. Daikatana er vel det eneste som kan sammenlignes av de andre som er nevnt her, men selv det er ikke egentlig så mye dårlig som det først og fremst er skuffende med tanke på at John Romero tross alt skulle gjøre deg til hans bitch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg føler ikke egentlig at man kan regne spill som Plumbers Don't Wear Ties. Det blir litt som om vi skal finne et tilfeldig flashspill på nettet som ikke virker, og så regne det. Er en forskjell på ting som Daikatana og Superman 64 som er laget av skikkelige utviklingshus med relativt store budsjetter og lisensiert av store plattformholdere som Nintendo eller Sony, enn noe tilfeldige greier på en åpen plattform som PC eller 3DO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan regne hva vi vil, men jeg mener at det er litt forskjell på slikt som Big Rigs og ting som Daikatana som faktisk har hatt et svært budsjett, er laget av profilerte utviklere, fått masse omtale og blitt backet av store utgivere med mye reklamepenger ja.

forsåvidt enig, men da blir det mer over på "største skuffelse", eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Er enig med taterfyrings for en gangs skyld. :p Jeg vil ikke si Big Rigs ikke teller, men vi bør kanskje ha flere kategorier innen verste spill. Kanskje verste B-spill og verste AAA-spill? Daikatana, Duke Nukem Forever osv har høyt budsjett, er laget av flinke folk osv og er helt klart AAA-spill, mens Big Rigs er et B-spill med lite budsjett og relativt ukjente utviklere. Tror jeg, har ikke peiling på hvem som har laget det. I samme kategori kan jeg jo nevne Digger Simulator. Hele "spillet" går ut på å kjøre en gravemaskin. That's it. Kunne vært morsomt tidsfordriv, men hele "spillet" er ræva. Fysikken er idiotisk, kontrollene tragiske, lyden noe av det mest monotone mølet jeg har hørt på lenge og så videre.

 

Noen av de verste AAA-spill jeg har spilt er, i tilfeldig rekkefølge:

 

* Transformers Wii: Stor, åpen verden uten noe å gjøre, et elendig kamera som gjør at det tar lang tid å se bak seg, fiender som mangler all form for AI, en historie som ikke henger sammen og så videre. Helt klart en sterk kandidat for verste filmspill noensinne.

 

* Predator: Concrete Jungle (PS2): For all del, Predatoren er meget kul han, og kontrollene er meget bra. Historien er grei nok, og spillet burde vært bra. Problemet er at hele greia går ut på at en Predator blir drept på jorden og bomben på armbåndet eksploderer. Senere dukker en ny Predator opp for å hente tilbake tingene den første hadde, men menneskene har funnet våpnene osv fra den første Predatoren og modifisert dem til å bruke dem selv. Resultatet er et spill med ekstremt mange fiender med samme våpen og utstyr som deg selv. Hva er vitsen? I stedet for å være en suverent overlegen Predator som i filmene er du redusert til å være en svekling, og dermed er hele spillet ødelagt. Vi kunne like gjerne hatt et Superman-spill der Superman har mistet kreftene sine.

 

* Resident Evil 5 & Silent Hill: Homecoming: To helt forskjellige serier og spill, men tar dem samlet. I seg selv er begge to helt greie spill. RE5 er et hjernedødt co-op actionspill, og SH:H er et hjernedød actionspill med enkelte litt nifse scener. Hadde disse to vært uavhengige spill uten tilknytting til en eksisterende serie hadde begge to havnet midt på treet hos meg. Problemet er at de ikke er uavhengige spill, men "ekte" oppfølgere til eksisterende serier. Problemet er bare at de har totalt misforstått hva seriene egentlig handler om og føles malplasserte. Joda, vi har to folk i Resident Evil: Zero og Resident Evil: Revelations, men begge de to fanger hele essensen av serien uten problem. RE5 klarer det ikke, men prøver å gjøre noe helt annet. Silent Hill har alltid hatt slossing, og til og med skytevåpen til tider. Men de har aldri vært actionspill, og slossing har som regel vært noe man prøver å unngå. De gikk faktisk så langt som å ha en jente i hovedrollen i SH3 fordi det er lettere å bry seg om en jente enn en godt voksen mann (ifølge utviklerne), og hun er ikke akkurat flink til å sloss. Homecoming har en godt voksen mannlig soldat som akkurat har kommet hjem fra krig, og han har ingen problemer med å banke gørra ut av det meste han møter. Hvordan kan det bli skremmende? Nettopp derfor havner begge disse på listen. For at et spill skal bli bra må det forstå hvor det kommer fra og respektere det, ikke bare droppe alt som har skjedd og starte på nytt. Av samme grunn er jeg svært skeptisk til XCom (FPSet) og Syndicate, uten å ta den diskusjonen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...