Gå til innhold

PC på størrelse med et kredittkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt det du beskrver sier meg at det du egentlig trenger er en skikkelig router som takler litt trafikk. Ta en titt på pfSense som router og du vil finne deg selv i en helt ny verden.

Jeg vurderer en Mikrotik-router. Jeg har tilgang til minst fire routere av forskjellig slag, men jeg tror hverken støtter skikkelig OS desverre.

 

http://www.roc-noc.com/mikrotik/routerboard/rb750.html

Lenke til kommentar

Blir det feil å si at den var nydelig?Noen som vet når man kan kjøpe disse? Altså ikke de som går på auksjonen for en uakseptabel pris, men de til ordinær pris?

Jeg tror ikke det blir feil å si den er nydelig :)

På nettsiden sier de denne måneden, men de har jo snakket om November og senere "før jul" så litt usikkert dette.

Flere skoler, universiteter og bedrifter har bestilt mange, eksempelvis har Nokia har bestilt 400. Så disse vil få før de starter salget av 1 stk og oppover til oss små søte nerder.

Har forlengst lagt meg inn på mail lista så jeg får mail når de er klare :dribble:

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Kommer vel i et form for kabinett?

 

Nei. Men jeg skal love deg at du helt sikkert kan komme til å kjøpe deksler fra eksterne produsenter i senere tid.

 

Blir det feil å si at den var nydelig?

Noen som vet når man kan kjøpe disse? Altså ikke de som går på auksjonen for en uakseptabel pris, men de til ordinær pris?

 

Snart. Det er ikke urimelig at det skjer innen januar.

Lenke til kommentar

En tanke som slo meg da jeg først hørte om rasp.pi: Den passer i en marlboro-pakke! Den er på størrelse med et kredittkort, og mitt VISA går perfekt inn i en 20-pakkning. Både i lengde og høyde ;)

 

Edit:

For de som ønsker å vite når de blir solgt, så leste jeg sist fra "Liz" på rasp.pi-websiden, at de vil lansere dem i Januar/februar.

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Teit at det ikke kommer i kabinett da. En statisk ladning og vips $25-35 i dass. Men tror det vil selge bra i fattige land hvor de ikke har så mye til budsjett for en PC.

 

Så om ti år er hele verden på nett. Kanskje.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

De første betabrettene er lagt ut på auksjon allerede, men prisene har blitt relativt høye. De ligger på ebay.co.uk om jeg ikke husker helt feil.

 

Jepp, stive priser:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/180786734741?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1558.l2649#ht_500wt_1413

 

http://www.ebay.co.uk/itm/180786751081?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1558.l2649#ht_500wt_1415

Lenke til kommentar

Teit at det ikke kommer i kabinett da. En statisk ladning og vips $25-35 i dass. Men tror det vil selge bra i fattige land hvor de ikke har så mye til budsjett for en PC.

 

Så om ti år er hele verden på nett. Kanskje.

 

Kabinett kommer nok til å bli et tilgjengelig alternativ. Men du må huske på at et kabinett kan måtte trenge en ekstern fabrikant, og kan drive prisene enda mer opp. Målet med Raspberry Pi er å gi så mye som mulig, for en lavest mulig pris, og da kan kabinett lett ofres.

 

Statisk elektrisitet er forresten sterkt overdrevet, men man kan alltid være uheldig.

 

Jeg lurer forresten på hvordan det vil være å installere XBMC på enheten og koble til en ekstern harddisk på den ene USB-porten.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Kabinett til slike trenger ikke være mer enn 6 plater med papp/ved/plast/metall med litt luftehull for å tillate konveksjon. DIY kabinett med hobbyplater og limpistol eller skruer burde være ganske fort gjort, så kan man sette på hengsler og lås om man vil.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hmm de kunne da gjort noen forbedringer. Prossesoren kunne vært på 1 Ghz og komplett strømtilkobling. Skulle ikke være så mye dyrere om de fabrikkoverklokker CPUen. Litt bedre rom også om det var 512 mb ram. En mikroskopisk plastvifte over cpuen pga overklokkingen og we are all sett.

 

I starten burde de selge det veldig billig og så gjøre det dyrere senere fordi det da lettere kan få omtaler rundt i verden. Det er min mening. 

 

Det fins og heter Beagleboard. Og er mye dyrere... http://beagleboard.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...