Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig at Molde forsvarer Norges ære ute i Europa i kveld. 2-0 mot Stuttgart er jævlig sterkt, meget godt forsvarsspill i kveld og samspillet på siste del av banen ser ut til å løsne mer og mer.

 

Blir stadig mer imponert av Solskjær. Han har vel faktisk brukt mindre penger enn han har tjent inn på spillersalg (?), og i lys av det er dette ekstremt godt gjort.

Lenke til kommentar

Det var flere merkelige avgjørelser fra dommertrioen i andre omgang, synes de klarte seg bra i første men så tok det helt av med gale avgjørelser i hytt og gevær, det gikk utover begge lag men jeg vil vel si at Molde ble hardest straffet på de to offsideavgjørelsene (den ene endte i mål den andre var Chukwu alene med keeper). Jeg er så glad at vi spilte såpass bra at vi slapp å se at dømmingen ble avgjørende.

 

Det med økonomien vet jeg ikke men jo jeg vil anta det, men det som imponerer mest er hvor god stallen er i ferd med å bli. Dette er jo ikke bare Solskjær som skal ha æren for, det er jobbet hardt med akademiet de siste 6 årene og resultatene ser vi nå med flere unge spillere som har etbalert seg på førstelaget i tillegg til en hel tropp med norske spillere på de forskjellige norske landslagene.

 

Jeg er også glad for holdningene Solskjær står for, bortsett fra at det er Molde så må vel laget være ganske likandes for en nøytral supporter også?

Lenke til kommentar

Jeg er også glad for holdningene Solskjær står for, bortsett fra at det er Molde så må vel laget være ganske likandes for en nøytral supporter også?

 

Definitivt lettere å svelge suksessen til Molde enn til det ekstreme kjøpelaget RBK f.eks, hvis det er det du mener. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slapp av, jeg har jo ikke klaget i det hele tatt. Det er både lovlig og smart av RBK å kjøpe seg til suksess. Det er den desidert enkleste måten å oppnå resultater på i fotball i dag. Man oppnår derimot ikke akkurat noe særlig med respekt og imponert anerkjennelse fra supportere av andre lag, men det trenger jo ikke dere bry dere om. Det er derimot meget imponerende når suksess oppstår på den måten Solskjær jobber på i dag.

Endret av Husam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slapp av, jeg har jo ikke klaget i det hele tatt. Det er både lovlig og smart av RBK å kjøpe seg til suksess. Det er den desidert enkleste måten å oppnå resultater på i fotball i dag. Man oppnår derimot ikke akkurat noe særlig med respekt og imponert anerkjennelse fra supportere av andre lag, men det trenger jo ikke dere bry dere om. Det er derimot meget imponerende når suksess oppstår på den måten Solskjær jobber på i dag.

 

Enkleste måten å få suksess på må jo være å få rike enkeltpersoner med og pøse inn millioner av kroner. Å bygge opp et lag rundt suksessen og pengene som kommer med er jo hakket vanskeligere.

 

Visst faen kjøpte RBK spillere som om det gikk ut på stil i sommer, men det var jo med penger som vi tjente på spillersalg. Larsen og Henriksen gikk for en god pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere var like ille i fjor. Dockal, Larsen, Chibuike, Issah osv. Noen av de kostet fantasisummer i norsk målestokk. Dette er spillere andre lag i Norge bare kan drømme om å ha råd til.

 

Nå får du gi deg. Borek, Chibuike og Issah kom i fjor. Vi betalte like mye for de som vi solgte Bakenga for til utlandet. Ikke kom å si at det ikke er forsvarlig pengebruk. Seks og en halv million for en spiller som Dockal er et kupp. Vet ikke om det finnes noen (norske) spillere av samme kaliber i Tippeligaen, og hvis de finnes så kan du BANNE på at vi ikke hadde fått de til den prisen.

 

Larsen kom året før, til 7 mill. For all del, det er penger, men du kan ikke forvente at en klubb som vil konkurrere internasjonalt hver sesong skal handle spillere i egen liga enten til blodpris, eller at man går på bekostning av kvalitet og handler billigere.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke noe som helst. Jeg synes som sagt det RBK gjør er helt lovlig, og en lur ting å gjøre. Dere må slutte å være så hårsåre. At det er landets største kjøpelag vil jeg tro at vi i bunn og grunn er enige om alle sammen.

Sånn generelt så, men i det siste har jo LSK tatt dem igjen, selv om de bare kjøper/skaffer seg avdankede profiler da.

Var det 20 nye spillere de fikset seg? Det er ganske drøyt, hørte noen snakket om en ny rekord!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...