Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Sliter med å bestemme meg for hvem jeg skal holde med. Om vi møter Tromsø i finalen har vi kanskje en litt større sjanse for gull, mens om vi møter Molde er vi garantert en plass i Europa dersom Molde vinner serien.

 

:ninja:

 

Jepp, det gikk som jeg fryktet. Vi er konge hjemme, men elendige på bortebane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig irriterende at vi lot Tromsø spille fotball i to minutter igår, hadde vi vært skjerpet fra starten ville det blitt en herlig lokal-finale, Tromsø er liksom et lag som ikke fortjener noe med den anti-fotballen de spiller under Høgmo, gleder meg til han trekker seg så vi slipper nest-siste rest av Drillo i norsk fotball.

 

Stort lykke til til Hødd i finalen!

Lenke til kommentar

Moro med Hødd i finalen, lurer på om Ullevaal blir fylt opp.

 

Tviler på at Ulevaal blir stappfull i år. Tromsø ligger langt oppe i nord, sikkert ikke mange som tar turen. Hødd sier seg sjøl.. Liten plass, lite tilskuere..

 

Tror også hotellene merker dette. Var jo mange Brann-supportere som bestilte hotel i Oslo allerede i pausen mot Hødd (da Brann ledet 1-0). 45 min. etterpå avbestillte dem, selvfølgelig :wee:

Lenke til kommentar

Har sagt det lenge, men det må gå an at kamper går på TV, samtidig som vi fyller stadion. Da kan vi ta i bruk blackout-metoden som man gjør i USA. Selger man ikke ut x antall prosent av billettene, så blir kampen blacket ut i nærområdet til klubben. Det andre man kan/må gjøre når/hvis vi får flere på tribunen er å senke prisene. Å betale nesten 200-300,- for å se en fotballkamp er i drøyeste laget.

Lenke til kommentar

Det er ikke at kampene går på TV som er hele problemet, men det er at TV2 ikke klarer å bestemme seg for hvilke kamper som skal gå når.

Så langt denne sesongen så har jeg gått glipp av 5 kamper fordi de har blitt flyttet på.

Har man ett liv så er det vanskelig å komme seg på alle kampene man ønsker når man allerede har gjort avtaler i forhold til "terminlisten" og TV2 endrer på oppsettet.

 

Bare tenker på den kampen på mandag, jeg er helt sikker på at vi kunne stilt nesten dobbelt så mange fra Oslo om den kampen ikke var på en mandag.

Personlig måtte jeg stresse som faen få å rekke bussen til Fredrikstad.

 

Det er jo så klart nå TV2 begynner å ha slik fokus, fordi nå skader de jo bare Canal+ sitt produkt.

Jeg tror vi kommer til å se bedre tilskuertall fra om med nesteår, da blir kampene ikke så lett tilgjengelig og vi slipper de helt for jævlig idiotiske mandagskampene.

Det er godt Canal+ har skjønt at uten supportere så blir det ikke noe "topp" fotball i Norge.

 

Syns også det er så tåpelig at de pålegger FFK supporterene i samarbeid med klubben og politiet at de måtte fjerne "Hater TV2" banneret de hadde på mandag.

Det rakk å henge oppe i ca 5min...

 

Det er på tide at NFF begynner å tenke på hvilken rettning de faktisk vil at fotballen skal gå. Vi supportere har en grense vi også, selv om vi den ligger ganske langt ute så begynner de å nærme seg den.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Den blackout-greia må være det mest sinnsvake jeg noen sinne har hørt om. Er det der i det hele tatt lov?

 

Om det er lov i Norge vet jeg ikke, men det er jo utelukkende positivt i mine øyne. Det er ekstremt mange som velger å sitte foran TVn fordi de ikke _orker_ å kjøre på stadion. Går ikke kampen på TV, så vil flere finne veien til stadion på kampdag.

 

For meg er det viktigere å få folk på stadion, enn at TV-dekningen blir bedre.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Blackout_(broadcasting)#NFL_blackout_policy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om vi i Norge skal benytte oss av den blackout greia kan vi takke farvel til Norsk fotball på et høyt nivå. TV avtaler er jo gull verdt for klubber m.t.p inntekter. Det er ikke slik at vi har råd til å miste de 10 000 betalende bare for at vi vil ha minst 15 000, og dermed også miste tv inntekter som TV2 allerede har betalt for.

 

Det at det er for "kaldt" og møte opp på fotballkamper er noe av det dummeste enn nordmann kan si. Her står vi ute hele vinteren i - 20 og ser på langrenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...