Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Håper det vil funke bedre nå, har oppdater PB manuelt, hadde ofte samme problem i BF2 i en periode husker jeg ;) Har også oppdatert til den nyeste versjonen av Origin :) Det eneste jeg ikke liker helt er at battlelogen ikke funker 100% i Opera som jeg bruker :) Får ikke joinet noe spill der, så må åpne IE får og kunne gjøre det.

 

 

 

 

EDIT: Jeg har 580GTX kortet og bruker selvfølgelig den nyeste driveren som ble sluppet for noen dager siden ;) Har ikke hatt noe grafikk trøbbel med den.

 

 

Endret av Halky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia sin driver kræsjer relativt ofte for meg, som resulterer i at BF3 henger :( .

 

Uansett, så må jeg si at lyden er fantastisk, det føles nesten som nyttårsaften iform av hvor definert lyden er.

Ellers er jeg drittdårlig i spillet og skjønner ikke hvor fiender kommer fra og dør mot det meste, men gøy er det :) .

 

Trodde også mer kunne ødelegges, nå så virker det 50/50 om en lyktestolpe tåler et fly inn i seg ( :whistle: ).

 

 

Og hvordan F kan folk være rank 21 allerede??

Endret av chokke
Lenke til kommentar

De som spiller med Nvida kort, f.eks 560 eller 580, og som får spillet til å funke, hvem driver bruker dere? brukere dere den nyeste, NVIDIA GeForce 285.62 WHQL 64-bit?

 

Bruker faktisk betadriverne som var tilrådde under betaen - har gått bra så langt.

 

Ja de nye driverne skal gi bedre ytelse, men det hjelper ikke hvis de er grunnen til at jeg har hatt konstant problemer med spillet siden i går. Om et par minutter ved jeg svaret ihvertfall

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk ha mer enn 8 GB ram dersom man bare driver gaming? Jeg klarer meg fint med 8 GB, og har også deaktivert page-fila (så blir det mindre skriving til SSD). Tror aldri jeg har sett at pc-en bruker mer enn 6,5 GB ram totalt (win7).

 

Oppgraderer for øvrig fra 5770 til 6970 i dag. Ikke helt optimalt å spille på 1600*900 og medium kvalitet for å få god flyt :p

Lenke til kommentar

Sitter på jobb akkurat nå så får ikke sjekket selv, men noen som har merket forbedringer i forhold til crashes osv, etter at de oppdaterte battlelog og sikkert serverene i dag tidlig? uhyre nysgjerrig på når de skal få fiksa den driten her.

 

Har testet alt som kan få fiksa det greiene her, inkludert; Flashing av bios på skjermkort, downclock, justere mV, fjerne , registry log, etc..

Lenke til kommentar

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2502?k=bf9fb52c55c2028b03a3ead1c1963ac9

Ser her at 1gb Vram kortene kan få drops helt nede i 16fps på Ultra settings, mens dem klarer seg helt fint på medium settings.

 

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2503?k=5a1dee83da3885805ea5a2e032936dd5

 

 

 

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2507?k=ce91bc9f6c6266a1792efe936c92f2d4

CPU Bench.

 

 

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2504?k=d2638ab8a27e0211d9dfd8d21d9067f5

Hvor mye Vram som kreves på de forskjellige settings.

 

Så lurer litt på om 1280mb Gtx 570 kan bli litt lite alikevel :(

 

 

 

PS. Jeg snakker bare om Ultra settings, siden jeg klarer Medium helt fint med den 5870'n jeg har, men merker store fps-drops sånn innimellom som jeg regner med har med at kortet mitt bare har 1gb Vram.

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

Testa bf3 på laptopen min, en asus u46sv med følgende speccs:

i5 2410M 2,3 GHz

4 gb ram

NVIDIA GeForce GT 540M

 

og hadde nede mot 30 fps med alt på low @ 1366 x 768... Er det å forvente at den takler spillet så dårlig? :/

 

Må si det var litt skuffende, mente på at en eller annen nevnte at det skulle være helt greie speccs for bf3. Er jo ikke krise, da jeg har en stasjonær pc jeg primært bruker til gaming. Men den får jeg ikke med meg hjem til jul, så blir en hel mnd uten bf3 :o

 

Merkelig. Du kjører på laptopens vanlige oppløsning på 1366*768? Jeg har samme maskin og ligger på rundt 35 FPS med alt på medium, 0XAA og 4XAF.

 

Ja, spiller på den std oppløsninga som nevnt i posten :p

Men 35 fps er ikke veldig imponerende imo :p

Hjalp litt å lukke Firefox etter å ha startet opp spillet da. Da lå det på 40 ish og oppover, fortsatt ikke optimalt, men det fungerer vel i nød da jeg som sagt har en gamer pc:)

Lenke til kommentar

Første som er gale er at spillet har en haug med stuttering hele tiden. Gjelder forøvrig alle gamemodes, campaign, coop og multiplayer

Da er det ikkje noe med spillet å gjøre. Da er det driveren til skjermkortet.

 

 

Driveren har veldig mye å si for ytelse i bf3. Med Ati 11.10 preview 3 driveren og CAP 3 får jeg utrolig mye stuttering, (noe som ble fixset med CAP 4 i går)

 

Uten CAP og 11.10 preview 2 fungerer strålende for meg med trifire 69xx.

 

Edit: For mange hjelper det å Disabled hyperthreading for dem som bruker Intel cpu. Dette hjalp for meg også med å få mere stabil fps. Kan faktisk anbefales på det sterkeste. :thumbup:

 

Jeg har intel, men finner ikke menyen hvor hyper threading står i bios :)

Men det går litt bedre angående stuttering viss man har medium på shadows. En liten fiks men fortsatt så er stuttering litt tilstede enda.

 

*edit*

Fant det og det tok vekk min stuttering ihvertfall. Og spillet flyter mye bedre en jeg trodde fra starten, kan nå opptil 80-120 fps på mange steder selv med alt innstillinger på i 1920x1080p med 4xAA, 4xAF og HBAO on. Da skal jeg være rimelig fornøyd. Da var det ikke vits å skaffe et ekstra GTX 580 kort nå :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Dessverre! Den er ikke bak CD-platene heller. I manualen, hvor koden skulle stått, er hele feltet blankt. Har prøvd å få kontakt med EA Norge, men de tar jo ikke telefonen.

 

Prøv heller live- support eller facebook-sida deres. De fleste bedrifter som har livesupport er flinkere der enn på telefonsupport.

Eventuelt stikk tilbake til butikken der du kjøpte den og spør om å få bytte.

 

https://customersupport.ea.com/loginapp/login.do?loginrequired=true&passive=true&locale=nb_NO&skin=sfdc-ea&surl=https%3A%2F%2Fhelp.ea.com%2Flogin%3FretUrl%3D%2Fconnect-with-us

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...