Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye cap 4 drivere komm i går

 

http://sites.amd.com...on_win7-64.aspx

 

New profiles added to this release:

- Battlefield 3 – Provides great CrossFire scaling and resolves stuttering issues when running in CrossFire mode

- Deus Ex Missing Link: Improves CrossFire performance

- F1 2011: Improves CrossFire performance

- Dead Island: Improves CrossFire performance

- Batman Arkham City (DX9 version): Improves CrossFire performance

- NBA 2012: Disables CrossFire

 

Gidde meg en del bedre fps og smoothere bilder :)

Lenke til kommentar

Tenkte bare å dele min erfaring hittil, greit hvis det skulle hjelpe noen her...

Kjører et eldre socket 775 system,

intel Q9450 quad @ 3.4ghz

4GB DDR2 ram 1000mhz

msi 6950 2gb, klokket til 900/1400, ati 11.10 preview3 driver

 

Kjører på 19200x1200 oppløsning, blandet high/ultra instillinger, 2x AA, 16AF

I MP ligger jeg på 60-70fps og dropper noen ganger til 45-50, mao helt spillbart.

INGEN lagg, ingen crash/stutters osv...

Ramforbruk ligger rett under 4gb, ca 3.8GB full oad, det med alle bakgrunnprogrammer slått av.

 

Må si jeg er fornøyd at det kjører så bra på så gammel pc, blir nok et 6950 til i crossfire snart så går nok alt på ultra instillinger med 60fps +++ :roll:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Noen andre som har hatt problemer med å laste ned spillet fra Origin? Prøver nå for fjerde gang, starter å bli litt irritert :hrm:

 

Ja, har totalt prøvd å laste ned i over 40 timer nå. Kuker seg bare til.

Med min ekstremt sugne nettlinja mi (3 Mbit) burde det ta ca. 10 timer.

 

Problemet jeg møter er at jeg laster ned f.eks 80%, så dropper den helt uten videre til 20% osv.

Lastet dog ned Origin på nytt, og nedlastingen har vært stabil i omkring 5 timer uten noe tull nå.

 

 

Vil gjerne vite hvordan et GTX 580 oppfører seg i BF3, forresten.

Også interessert i hvordan spillet funker med 580 i SLI.

Lenke til kommentar

Folk heretter bør nevne om det er i multiplayer eller singleplayer dem får nevnte FPS i...

 

Jeg har rundt 15-20 FPS i ultra på Metro MP men rundt 20-25 FPS i ultra på første mapet i singleplayer.

hmm, jag har 40-50 i MP men 30-40 i SP :O

 

Jeg har også høyere fps i MP.

 

Kjører vel bedre grafikk i SP ? Gjorde de ikke det i BF BC2 også ?

Lenke til kommentar

Hmm... stusser litt over at folk har dårlig flyt... jeg har hørt så mye om at BF3 skulle være tungkjørt, så jeg ble nesten litt skuffa når det går strøkent på PC'en min.

Jeg har 1920x1200, alt på ultra/high og anti aliasing, osv.

CPU load er på rundt 60% (litt ujavnt fordelt over kjernene) og GPU load ligger på 80-95%

 

Systemet er så enkelt som en I5 2500k @ 4,6ghz , 16gb RAM på 1600 mhz (9-9-9-24) og ett ATI Radeon 6970 (stock)...

 

trodde dette skulle være tungkjørt jeg... =)

Endret av Dingy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... stusser litt over at folk har dårlig flyt... jeg har hørt så mye om at BF3 skulle være tungkjørt, så jeg ble nesten litt skuffa når det går strøkent på PC'en min.

Jeg har 1920x1200, alt på ultra/high og anti aliasing, osv.

CPU load er på rundt 60% (litt ujavnt fordelt over kjernene) og GPU load ligger på 80-95%

 

Systemet er så enkelt som en I5 2500k @ 4,6ghz , 16gb RAM på 1600 mhz (9-9-9-24) og ett ATI Radeon 6970 (stock)...

 

trodde dette skulle være tungkjørt jeg... =)

 

Og hvor høy fps er strøkent i dine øyne? Og er dette testet på caspian border med 64players eller lignende? 64 players, stort map og noen eksplosjoner i tillegg til fog og sandstormer drar nok fpsn din litt ned vil jeg tro da folk får rundt 70fps i 580 sli og 6970 crossfire.

Lenke til kommentar

Hardware: Phennom 2 965 overklokket til 3.8ghs. Mere fps og hente viss jeg overklokker den mer?

6970 gpu overklokket til 930mhz.

4gb ram.

 

Kjører alt på ultra utenom shadow, kjører det på high. Af er 16 og aa er 2. Resten er på ultra.

Kjører 1080p

Tyngste mapet ligger jeg på minimun ca 40, max 74 når jeg spiller. Virker som fps trives best rundt 50.

Har ikke testen om shadow vil trekke fps ned mye, men merker aa var litt krevende. Merker ikke særlig forskjell på kvaliteten viss jeg kjører 2 kontra 4.

 

Tror dere at det blir mer og hete på driverne i fremtiden?

Kjører siste driver, fikk litt mer fps av det.

 

Igrunnen fornøyd, eneste spillet lagger online. Noen baner verre enn andre... Så håper de får fikset det, og andre merkeligge buggs.

Veldig morsomt spill, en fullverdig oppfølger av bf2 spør du meg. Jeg er en av dem som syntes bf bc2 f.eks manglet mye.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...