Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål:

 

Sitter med en ny maskin, men grunnet leveringsproblemer på skjermkortene måtte jeg ta til takke med et GTX 570 kort, og ikke 590 som opprinnelig planlagt.

 

Spiller nå Battlefield på auto, som gir high på det meste, samt ultra high på textures.

 

Om jeg kjøper et ekstra 570 kort og kjører SLI, duger det til å maxe eller må jeg bare vente til 590 kommer på lager igjen? 570 skalerer jo godt, men er usikker på om det er nok.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål:

 

Sitter med en ny maskin, men grunnet leveringsproblemer på skjermkortene måtte jeg ta til takke med et GTX 570 kort, og ikke 590 som opprinnelig planlagt.

 

Spiller nå Battlefield på auto, som gir high på det meste, samt ultra high på textures.

 

Om jeg kjøper et ekstra 570 kort og kjører SLI, duger det til å maxe eller må jeg bare vente til 590 kommer på lager igjen? 570 skalerer jo godt, men er usikker på om det er nok.

 

570 i sli er bedre en et 590, så ville definitivt kjøpe et til :)

Lenke til kommentar

Noen som enda sliter med crash / freezes og ikke får spilt lenger en 5-10 minutter? Jeg fikk dratt til igår og fikk spilt hele to runder på kharg island før det klikka igjen, men ikke hatt noe hell etter det.. virker som spillet er bugged og bruker all minne som er på skjermkortet, kan dette stemme? uansett så begynner jeg å bli rimelig frustrert over at de ikke har hatt dette fikset før release.

Endret av værdama
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål:

 

Sitter med en ny maskin, men grunnet leveringsproblemer på skjermkortene måtte jeg ta til takke med et GTX 570 kort, og ikke 590 som opprinnelig planlagt.

 

Spiller nå Battlefield på auto, som gir high på det meste, samt ultra high på textures.

 

Om jeg kjøper et ekstra 570 kort og kjører SLI, duger det til å maxe eller må jeg bare vente til 590 kommer på lager igjen? 570 skalerer jo godt, men er usikker på om det er nok.

 

Jeg spiller SP med Core i7 7600k og ett GTX 570 på ultra og 4x AA, ligger på ca 40fps. Kommer til å skru ned AA når jeg spiller online for å få enda bedre flyt.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Nattskift next!

Så i morra skal jeg slepe meg ut av senga i skikkelig zombie modus, med målrettet gange mot Gamestop og hente mine kopier. Det blir litt surt å måtte dra på enda ett nattskift i morra kveld for å si det sånn :p Men ffs, endelig er spillet straks her!!

 

EDIT: Feil tråd, som sagt...jobber nattskift for tiden :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nattskift next!

Så i morra skal jeg slepe meg ut av senga i skikkelig zombie modus, med målrettet gange mot Gamestop og hente mine kopier. Det blir litt surt å måtte dra på enda ett nattskift i morra kveld for å si det sånn :p Men ffs, endelig er spillet straks her!!

 

EDIT: Feil tråd, som sagt...jobber nattskift for tiden :p

 

Har de ringt deg enda?? Hører folk har fått telefoner fra Gamestop, men jeg har ikke fått noe.

Lenke til kommentar

I denne diskusjonen er det jo noen "få" sider (i skrivende stund 772 av dem). Jeg har ikke giddet å lese gjennom alt, men jeg spør likevel:

 

Har sjekket med canyourunit.com, og kommet fram til at jeg faktisk klarer å kjøre spillet med mitt aldrende Nvidea Geforce 8800 GTS-kort - men hva vil jeg erfare egentlig? Greit å skru ned på detaljrikdom osv, men vil jeg oppleve at spillet knapt lar seg kjøre med en slik GPU?

Lenke til kommentar

I denne diskusjonen er det jo noen "få" sider (i skrivende stund 772 av dem). Jeg har ikke giddet å lese gjennom alt, men jeg spør likevel:

 

Har sjekket med canyourunit.com, og kommet fram til at jeg faktisk klarer å kjøre spillet med mitt aldrende Nvidea Geforce 8800 GTS-kort - men hva vil jeg erfare egentlig? Greit å skru ned på detaljrikdom osv, men vil jeg oppleve at spillet knapt lar seg kjøre med en slik GPU?

 

Bor du i Bergen? Har 9600GT kort som ligger å støver i hyllen. Gratis "oppgradering" :p

Endret av medisinOmsider
Lenke til kommentar

Har sjekket med canyourunit.com, og kommet fram til at jeg faktisk klarer å kjøre spillet med mitt aldrende Nvidea Geforce 8800 GTS-kort - men hva vil jeg erfare egentlig? Greit å skru ned på detaljrikdom osv, men vil jeg oppleve at spillet knapt lar seg kjøre med en slik GPU?

Grafikk innstillingene blir satt automatisk, så vidt jeg har sett, hos meg sto alt på high til å begynne med (GTX 560 Ti). Vil tippe du ender opp rundt low - medium på de forskjellige parameterne. Å sette ned oppløsningen vil nok også gjøre det enklere å kjøre.

Lenke til kommentar

Etter å ha testet litt forskjellige drivere.. Previev 1,2 og 3 pluss enda en litt nyere, så viser det seg igjen at drivere har sykt mye å si for ytelse.

 

Med preview 3 så fikk jeg bare 65% gpuload på 3 gpuer. Med CAP 3 i tillegg, så fikk jeg EVIG stuttering.

 

Preview 2 er best for meg UTEN noen CAP. Så nå har jeg 99% load på 3gpu.

 

Kjører ultra i 1080p.

 

bf33gpu99skalering.png:thumbup:

 

Drop i fps= ALT -TAB :p

 

 

 

Har testet litt med bare 6990, og man får ikkje nok fps for ultra instillinger ved onlinespilling ved bare dette kortet. Men smeller jeg på 6970 i tilegg, så er det akkurat passe.

 

Singleplayer krever nok noe mindre ville jeg tro. Men singleplayer kommer jeg nok ikkje til å spille.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...