Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

I denne diskusjonen er det jo noen "få" sider (i skrivende stund 772 av dem). Jeg har ikke giddet å lese gjennom alt, men jeg spør likevel:

 

Har sjekket med canyourunit.com, og kommet fram til at jeg faktisk klarer å kjøre spillet med mitt aldrende Nvidea Geforce 8800 GTS-kort - men hva vil jeg erfare egentlig? Greit å skru ned på detaljrikdom osv, men vil jeg oppleve at spillet knapt lar seg kjøre med en slik GPU?

Hvilken 8800GTS har du? Om det er 112-shadere på kortet ditt er du over minimumskravet, om du har 96 shadere er du under. Last ned GPU-Z og sjekk.

Low og 1280x720 er å forvente, fps blir forhåpentligvis 60. Vanskelig å si.

 

Bor du i Bergen? Har 9600GT kort som ligger å støver i hyllen. Gratis "oppgradering" :p

Gratis nedgradering more like it

9600GT er en god del tregere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Nizzen. Må først unskylde for mas siden jeg regner med er en masse folk her som spør hele tiden (som jeg selv gjør iblant), men sitter i en liten "pickle" her. Sitter mellom GTX 570sli og unlocked 6950(6970) i Crossfire. Så lurte egentlig på hva jeg burde gått for. Etter det jeg har sett så yter vel 6970 på høyde med GTX 580, men det vil vel en GTX 570 med bittelittegrann OC også vel`

 

Og lurer også på om det er mye microstutter med 570SLI i motsetning til unlocked 6950 i CF?

 

 

 

Mvh

 

Tim

Lenke til kommentar

Av det jeg har fått prøvd mellom alle crashene(håper dette blir fiksa asap!) har jeg fått relativt, overraskende bra ytelse synes jeg.

 

Spiller alt på ultra i 1920x1080, med 2xMSAA, spillet ser helt strålende ut og jeg ligger nesten mellom 55-60 fps i snitt med et GTX 580! digg! :D

Lenke til kommentar

Noen med dualcore cpu her? Lykke til :D

 

Min 980x @ 4.2 og HT=off

 

Ultra settings

 

 

Spiller med E8400 og ett Radeon 5850 og på medium -> high klarer jeg å kjøre eyefinity helt greit (dog har ikke skjekket FPS), men skal sies at lyden sliter litt med å henge i svingene.

 

Glad min i7 2600K + 16Gb ram er å hente på posten imorgen :)

Lenke til kommentar

@Nizzen. Må først unskylde for mas siden jeg regner med er en masse folk her som spør hele tiden (som jeg selv gjør iblant), men sitter i en liten "pickle" her. Sitter mellom GTX 570sli og unlocked 6950(6970) i Crossfire. Så lurte egentlig på hva jeg burde gått for. Etter det jeg har sett så yter vel 6970 på høyde med GTX 580, men det vil vel en GTX 570 med bittelittegrann OC også vel`

 

Og lurer også på om det er mye microstutter med 570SLI i motsetning til unlocked 6950 i CF?

 

 

 

Mvh

 

Tim

Har testet med 2x580 også, og det var bedre enn 6990 iallefall. Mere stabil fps. Er faktisk ikkje langt ifra jeg hadde valgt 2x570 i sli hadde det ikkje mangla litt ram på 570. BF3 spiser opp rammen på gpu også.

 

 

2x570 hadde jeg valgt hvis valget stod mot 6950 unlocked. 570 klokker også ganske så bra

 

 

 

Syns et er artig at jeg holder følge med alle Intel gutta med den gamle AMD 1055t prosessoren min jeg. De fleste har clocka sin i5/i7 på 4.2Ghz+, mens jeg sitter på usle 3.5Ghz og 2x GTX560ti. 120fps+ på high og rundt 60fps på ultra. Må si jeg er fornøyd med AMD uansett hvor mye piss folk har å si om dem.

 

 

Broren min har en 6 kjerner AMD og gtx580. Det funker fjell med AMD ja :) 6 kjerner hjelper også i bf3 for å si det slik

 

 

Lenke til kommentar

Håper all crashingen blir fiksen ved midnatt, jævla ustabilt det der, og kommer inn på spillet 1/4 ganger.

 

Dog den GODE nyheten er at jeg ligger i snitt mellom 55-60 fps på ULTRA med 2xMSAA(som ser jækla bra ut!) med ET GTX 580, har til og med vært oppi 75. Det hadde jeg aldri trodd! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...