Gå til innhold

Rage - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, 8timer og spillet var ferdig, det var "bob bob".

Spillet i seg selv var bra, men syntes det var for kort.

Glad jeg bare lånte det og ikke kjøpte det.

 

Gleder meg litt til å se hva du synes om Skyrim, siden det bare varer litt over 20 timer. :p (pluss 200+ timer om du tar sideoppdrag osv, men Rage kan jo vare lenge om du tar deg tid til det.)

 

Skyrim er shvært, større en new vegas og det er gigantisk åpen verden

Rage var områdebestemt med begrensninger som fy.

 

Poenget er at Skyrim blir omtalt som svært, men løper du bare gjennom hovedhistorien uten å ta deg tid til å utforske på egenhånd blir du nok skuffet. Rage er mye av det samme. Det er ikke noe problem å bruke 100+ timer i Rage om man vil.

 

Totalt antall oppdrag i Rage kan vel ikke måle seg med det det vil være i skyrim. Og jeg mener at at sideoppdrag tells vel så mye som hovedoppdraget, i Oblivion spilte jeg igjennom sideoppdragene med The Dark Brotherhood osv, og det var uendelig mange ganger fetere enn hovedoppdraget. Og hvis man kan bruke 100 timer på å utforske i Rage, kan man sikkert gange det med 5 i skyrim.

 

 

Uannsett, det jeg er mest redd for er at spillet blir like RÆVA porta som Rage ble, lei av å gå rundt og se på steiner og vegger som ser ut som de i er fra et spill fra 2002..

 

Oblivion sin graffikk i sin tid fikk jo alt annet til å se dårlig ut, Skyrim graffikken er jo allerede utdatert og konsolifisert..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Aner ikke hvor mange ganger jeg har vurdert å forlate dette forumet for godt, men nå er det på grensen. Det er håpløst å ha meninger folk ikke liker. Man må jo for all del ikke ha egne meninger her...

 

Om du likestiller det at folk motsier deg med at det er "håpløst å ha meninger", så skjønner jeg jo at du blir litt irritert. Men det er jo bare det som er tilfellet, ingen nekter deg å ha egne meninger, men du kan ikke forvente at alle skal være enig med deg.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele poenget med et forum er vel å ytre sine meninger og å se hva andre mener om en sak, men det jeg tror skjer med deg Kylling er at folk setter spørsmålstegn ved noen av premissene du stiller for meningene dine. Ingen har noe i mot at du ikke liker Steam, men folk synes årsakene du gir er pussige. Akkurat som ingen hindrer deg i å kalle Rage for noe annet enn en FPS, men folk forstår ikke bakgrunnen din for å gjøre det. Ingen synes heller det er noe galt i at du mente Nintendo burde feire Castlevania sin 25-årsdag, men man synes det er rart siden ikke Nintendo eier Castlevania-franchisen. Og man synes det er rart at Twilight Princess ikke teller som et Wii-spill fordi det er tilgjengelig på en annen plattform, mens Rage teller som et PS3-spill. Så for å å si i klartekst hva jeg mener, en del av meningene dine bærer litt preg av å basere seg på ting som andre synes er rart. Derfor spør de deg ut om dette, og noen ganger så forsøker de å påpeke det de ser på som inkonsekvens eller ulogiske sammenhenger, uten at det av den grunn betyr at de har noe i mot dine meninger i seg selv.

 

Men jeg mener ihvertfall: Fortsett å ha meninger, også kontroversielle, det er det som skaper et forum. Men samtidig må vi tåle å bli utspurt, motsagt, misforstått og argumentert mot, og noen ganger må vi vel også tåle å ta feil.

Endret av taterfyrings
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg brukte ca. 11-12 timer på Rage. Utforsket ikke spesielt mye, men gjorde alle oppdragene og løpene. Brukte også mye lengre tid i starten, spesielt på oppdragene hvor man møtte på mutants. Litt samme utvikling som jeg hadde i Doom 3. Småskummelt og litt nølende i starten, men så vet du hva som skjuler seg bak neste hjørne og man durer videre.

 

Alt i alt et terningkast 4 eller 5 spill for min del. Når de tekniske problemene ble fikset så er det også et pent spill. Uteområdene i hvert fall. Jeg var egentlig hektet hele veien og dette er et av de beste spillene i 2011 for min del. Et av mange riktignok, men likavel.

 

Det negative er at Rage er for kort. Det ville vært naturlig med flere hovedoppdrag og sideoppdrag, samt flere billøp. Vet ikke hvor lenge Rage har vært i utvikling(6 år?), men føler vel at ID burde fått mer ut av dette konseptet. Men det kommer vel kjipe og korte DLC tenker jeg..som det desverre alltid gjør. Slutten på spillet er også en gedigen skuffelse og det lukter litt hastverk her.

Lenke til kommentar

Hvordan er PC-situasjonen noen dager etter realse? Har feilene blitt rettet opp, eller er det heller å anbefale kjøp på Xbox/PS3?

 

PC versjonen funker som fjell for min del etter patchen som ble sluppet på lørdag. Flyter meget pent med GTX 260 kort så da burde det funke for de fleste :) Det som er viktig er at man har oppdatert til nyeste nvidia drivern 280.26 (evnt den aller nyeste betadriveren 285).

 

Har du ATI kort så ser jeg på steam forumet at det enda er flere som har problemer, men at det er endel triks man kan gjøre i config filer og greier som som regel løser dette. Sjekk Steam forum her

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Men vil det bli gjort noe med den elendig oppløsningen på teksturer og modeller? Spillet har flott uteområder så lenge man sitter i buggyen , men når man går av og tar seg en spasertur ser det helt forferdelig ut i mine øyne(spesielt inne områder og byer). Selve spillet er veldig tilfredstillende, og jeg henger meg kanskje for mye opp i grafikken. Men i akkurat dette spillet her hadde jeg virkelig forventet KRUTT på den tekninske fronten, ikke noen enten eller opplevelse dradd fullstendig i senk pga. konsoll fokus :(

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Okei, siden jeg tokk en "kjapp" en ovenfor:

 

Rage er veldig mye av det samme.(Velger ikke å utdype det med tanke på om folk vil spille/gjøre seg ferdig/gleder seg)

Det virker ikke helt gjennomført, kunne gjort bedre.

Ikke akuratt "stort" spill, håpet på litt større områder å kjørepå.

Spilte på easy hele spillet, men når du får et våpen så henger spillet etter til å gjøre det litt mere vrient.

Lenke til kommentar

Helt tydelig at folk hadde forskjellige forventninger til dette spillet.

 

Jeg forventet en good old ID software shooter og føler jeg fikk akkurat dette m.m. ! :)

 

-Spillet har en glimrende grafikkmotor (Tech5), på tross av lavoppløselige teksturer close up (portet ifra konsoll anyone?), så er det imponerende modeller, ingen gjentagelser i grafikken, fantastisk synsrekkevidde og uteområder. Også stort pluss at det glatt kan kjøres på 2-3 år gamle skjermkort på tross av dette.

 

-God post-apokalyptisk atmosfære.

 

-Glimrende våpen følelse.

 

-Fantastisk scriptet AI (spesielt mutantene med sitt mildt sagt spenstige og uforutsigebra bevegelsesmønster), m.a.o. double barreled shootgun tas imot med takk :D

 

Så er det sikkert noen ting man kan trekke for, som at det kanskje kunne vært enda mer av alt men da får man vel vente på en DLC evnt Rage 2 :) Når det er sagt så kan man takke seg selv om man syntes spillet var for kort om man har spilt det på easy!?! :p Da er det jo bare å løpe igjennom uten utfordringer. Prøv igjen på hard/nightmare og se om du klarer det på under 20 timer, jeg tviler på det. Spesielt de som av en eller annen grunn så for seg en RPG (id software har vel aldri før laget noe som i det hele tatt likner på noe annet enn FPS), vil jo sikkert bli skuffet når de får en mer eller mindre lineær shooter.

 

Har skjønt at det er ca like mange meninger om dette spillet som det er spillere men dette er da ihvertfall min. :thumbup:

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Okei, siden jeg tokk en "kjapp" en ovenfor:

 

Rage er veldig mye av det samme.(Velger ikke å utdype det med tanke på om folk vil spille/gjøre seg ferdig/gleder seg)

Det virker ikke helt gjennomført, kunne gjort bedre.

Ikke akuratt "stort" spill, håpet på litt større områder å kjørepå.

Spilte på easy hele spillet, men når du får et våpen så henger spillet etter til å gjøre det litt mere vrient.

 

Mer av det samme? Gå tilbake til Call of Whatever, du. Mye variasjon der. :p Og hvorfor klage på vanskelighetsgraden når du sier du spilte på Easy? :p

Lenke til kommentar

Jaja, 8timer og spillet var ferdig, det var "bob bob".

Spillet i seg selv var bra, men syntes det var for kort.

Glad jeg bare lånte det og ikke kjøpte det.

 

Gleder meg litt til å se hva du synes om Skyrim, siden det bare varer litt over 20 timer. :p (pluss 200+ timer om du tar sideoppdrag osv, men Rage kan jo vare lenge om du tar deg tid til det.)

 

Skyrim er shvært, større en new vegas og det er gigantisk åpen verden

Rage var områdebestemt med begrensninger som fy.

 

Kremt

 

http://www.gamer.no/artikler/96411/skyrim-kan-rundes-pa-to-timer/

 

;)

Lenke til kommentar

Speed-runs på RPG vil alltid ha imponerende tider, fordi man har stor frihet. Ingen sier vel feks at spilletiden på diablo er litt over 3 minutter, bare fordi verdensrekorden er vanvittige 3 minutter og 12 sekunder? De som klarer å runde spillene så fort bruker nok adskillig mer spilletid tilsammen enn snittet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...