Gå til innhold

Rage - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hehe, huff...Carmack har mistet mye respekt blant mange gamle travere...meg inkludert.

 

Snakk for deg selv. Det eneste spillet deres jeg ikke har fullført er Quake 2 og 4, og jeg storkoste meg gjennom selv Doom 3. Rage 2 og Doom 4 blir selvsagt forhåndsbestilt så snart jeg kan. :)

 

Fint for deg thumbup.gif

Lenke til kommentar

 

Hehe, huff...Carmack har mistet mye respekt blant mange gamle travere...meg inkludert.

 

Snakk for deg selv. Det eneste spillet deres jeg ikke har fullført er Quake 2 og 4, og jeg storkoste meg gjennom selv Doom 3. Rage 2 og Doom 4 blir selvsagt forhåndsbestilt så snart jeg kan. :)

 

Q3 er vel kanskje det siste de kom med av noenlunde kvalitet, etter det har det vært sturselig, synd rage tilsynelatende ikke lver opp til forventningene heller. Det mest skuffende er dog at de lanserer uferdige spill på markedet.

 

AtW

Lenke til kommentar

@Nouse4aname: Har lest viss man skal ha mindre texture popping og slikt bør man ha mer en 1GB videokort!

Men siden jeg også får litt sånn små popping av texturer så er det dårlig optimalisert og en "snuffs" konsollport....

 

Jeg er litt usikker på hvor mye RAM kortet mitt har, men det er ihvertfall 1GB. Men kortet begynner jo å bli noen år, så er vel snart på tide å oppgradere.

 

Takk for tips. Hadde ikke testet beta, men gjorde nå og det ble litt bedre. Windowmode gjorde det bare enda verre. Men selv om beta-driveren gjorde det litt bedre tror jeg at jeg venter med å spille til patchen er ute. Det kan vel ikke ta så lang tid.

Hvis du feks sliter med screen-tearings så kan du gå inn på nVidia CP -> 3D Settings -> Manage 3D settings -> Program Settings -> Legg til Rage og gå ned på listen og Vertical sync 'Force On'.

Fant det på Steam Rage forumet, det hjalp hvertfall for meg siden jeg har prøvd å skrive inn en kommando i launch option som ikke funket.

 

Takker igjen! Gjorde som du sa og nå synes jeg det funker bra. Det eneste jeg sliter med nå er at objekter og slikt ser helt forferdelig ut på nært hold. Men det fikser kanskje patchen? Uansett er det langt mer spillbart nå, så tenker jeg spiller videre nå.

Lenke til kommentar

Fordi kvister og ugrass ser litt stygge ut. Hva skjedde med dette at en god historie går foran grafikk? Har du i det hele tatt testet spillet? Grafikken er langt fra så dårlig over alt i spillet og det er mange bra detaljer ute og går. Du kan ikke si at det er et B-spill når de har lagt ned så lang tid på kroppsfysikken og fiendens AI. Nei, kom med dette "en busk ser litt stygg ut, det er et B-spill" et annet sted.

Lenke til kommentar

Fordi kvister og ugrass ser litt stygge ut. Hva skjedde med dette at en god historie går foran grafikk? Har du i det hele tatt testet spillet? Grafikken er langt fra så dårlig over alt i spillet og det er mange bra detaljer ute og går. Du kan ikke si at det er et B-spill når de har lagt ned så lang tid på kroppsfysikken og fiendens AI. Nei, kom med dette "en busk ser litt stygg ut, det er et B-spill" et annet sted.

 

Hva skjedde med det? Det har vel ikke skjedd noe med det? Ofte går ikke en god historie foran god grafikk i slike spill. Har rage en god historie? Grafikken kan være vel så viktig for spillopplevelsen som historien i FPS.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greia er at det er en jævla kvist i bakken folk klager over. En kvist du ikke ser når du driver med de viktige elementene i dette spillet. FPS og å kjøre rundt. Når man flyr rundt å skyter folk så kikker man ikke på en liten kvist på bakken ved siden av seg.

 

Folk har ikke prøvd spillet for å komme i gang med historien en gang og det klages verre enn noen gang. Om det er noe så mister heller jeg respekt for visse folk på forumet her før jeg mister respekt for folka bak spillet.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
Q3 er vel kanskje det siste de kom med av noenlunde kvalitet, etter det har det vært sturselig, synd rage tilsynelatende ikke lver opp til forventningene heller. Det mest skuffende er dog at de lanserer uferdige spill på markedet.

 

AtW

 

Doom 3 var genialt på alle måter. Problemet var at de prøvde å gjøre det old-school, men folk klagde fordi det var for old-school? Da kan man like gjerne klage på Rage fordi det ikke er et nytt Fallout, eller klage på World of Warcraft fordi det ikke er et RTS som resten av serien. Det gir ikke mening. Man kan ikke ha helt feil forventninger til et spill, og så klage på at det ikke innfrir forventningene våre. Vil du klage på BioShock Infinite fordi det ikke foregår i Rapture? :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Takker igjen! Gjorde som du sa og nå synes jeg det funker bra. Det eneste jeg sliter med nå er at objekter og slikt ser helt forferdelig ut på nært hold. Men det fikser kanskje patchen? Uansett er det langt mer spillbart nå, så tenker jeg spiller videre nå.

Bare hyggelig =)

Er det disse tingene du tenker på?

Slik jeg forstod det så er det visse ting som ikke kan forbedres, spurte på Steam/Rage forumet.

Lenke til kommentar
Q3 er vel kanskje det siste de kom med av noenlunde kvalitet, etter det har det vært sturselig, synd rage tilsynelatende ikke lver opp til forventningene heller. Det mest skuffende er dog at de lanserer uferdige spill på markedet.

 

AtW

 

Doom 3 var genialt på alle måter. Problemet var at de prøvde å gjøre det old-school, men folk klagde fordi det var for old-school? Da kan man like gjerne klage på Rage fordi det ikke er et nytt Fallout, eller klage på World of Warcraft fordi det ikke er et RTS som resten av serien. Det gir ikke mening. Man kan ikke ha helt feil forventninger til et spill, og så klage på at det ikke innfrir forventningene våre. Vil du klage på BioShock Infinite fordi det ikke foregår i Rapture? :p

 

Doom3 var ikke særlig old-school? Om de prøvde å lage det oldschool kunne de prøvd ganske mye hardere. Jeg forventet ett bra spill, det fikk jeg ikke. Ditto med rage, jeg forventer ett bra FPS-spill. Klarer det ikke å oppfylle forventingene, så er det ikke bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takker igjen! Gjorde som du sa og nå synes jeg det funker bra. Det eneste jeg sliter med nå er at objekter og slikt ser helt forferdelig ut på nært hold. Men det fikser kanskje patchen? Uansett er det langt mer spillbart nå, så tenker jeg spiller videre nå.

Bare hyggelig =)

Er det disse tingene du tenker på?

Slik jeg forstod det så er det visse ting som ikke kan forbedres, spurte på Steam/Rage forumet.

 

Jepp, akkurat det jeg tenker på. Men det er nå til å leve med. Var verre de andre problemene jeg hadde.

Lenke til kommentar

Må si jeg blir skuffa når ett spill blir gitt ut uten at produsenten har tatt seg tid til ordntlig testing, sliter enda med grafikken her..

 

Og kan det stemme dette som står om at spillet ikke støtter SLI? Trodde ikke at spillet i seg selv kunne ha noen innvirkning på og/eller styre dette?

Lenke til kommentar
Doom3 var ikke særlig old-school? Om de prøvde å lage det oldschool kunne de prøvd ganske mye hardere. Jeg forventet ett bra spill, det fikk jeg ikke. Ditto med rage, jeg forventer ett bra FPS-spill. Klarer det ikke å oppfylle forventingene, så er det ikke bra.

 

AtW

 

Jo, Doom 3 var old-school. Alt vi gjør er å gå gjennom korridorer og skyte alt som rører seg. Og btw, Rage er ikket FPS, så forventet du et FPS er det ikke rart du ble skuffet. ;)

Lenke til kommentar

Runda det for 2 minutt si. Veldig dårlig slutt vel å merke.

 

Ikke opplevde jeg selv noe tekniske problemer, da jeg også fyrte in Cache mappe og Config før jeg startet.

 

 

 

 

Meh, vet ikke helt.. Følte bare det manglet noe, kanskje det er mer at hele historien blir kastet i trynet på deg den siste timen du spiller, ellers er det bare "shooter".

 

 

 

Lenke til kommentar
Doom3 var ikke særlig old-school? Om de prøvde å lage det oldschool kunne de prøvd ganske mye hardere. Jeg forventet ett bra spill, det fikk jeg ikke. Ditto med rage, jeg forventer ett bra FPS-spill. Klarer det ikke å oppfylle forventingene, så er det ikke bra.

 

AtW

 

Jo, Doom 3 var old-school. Alt vi gjør er å gå gjennom korridorer og skyte alt som rører seg. Og btw, Rage er ikket FPS, så forventet du et FPS er det ikke rart du ble skuffet. ;)

 

I motsetning til hva da feks? Hva er ellers fra tiden? De felste er jo enten virtuelle eller "ekte" korridorer man beveger seg igjennom. Er ikke rage first person? Er det ikke en shooter? Om mesteparten av spillet ikke er det, så er det jo enda mer skuffende, bildelene har jo unisont fått middelmådig vurdering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...