Gå til innhold

Rage - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ganske vanlig at singleplayern i FPS`er varer mellom 6-10 timer. Men setter man vansklighetsgraden opp og tar alle sideoppdrag så regner jeg med at man kommer opp i det dobbelte her.

 

Jeg er akkurat ferdig med det gigantiske monster trollet i Ghost City (eller hva den scary mutant byen heter) og håper jeg har endel igjen :)

Lenke til kommentar

Elendig auto-save i dette spillet.

 

Det er skikkelig nedtur og nesten ha klart en hél level - bli drept - for og så starte helt på nytt fra begynnelsen av det laaaange bygget.

 

Det er lett å glemme quicksave-knappen når man prøver å kose seg med spillet.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Jaja, 8timer og spillet var ferdig, det var "bob bob".

Spillet i seg selv var bra, men syntes det var for kort.

Glad jeg bare lånte det og ikke kjøpte det.

 

Gleder meg litt til å se hva du synes om Skyrim, siden det bare varer litt over 20 timer. :p (pluss 200+ timer om du tar sideoppdrag osv, men Rage kan jo vare lenge om du tar deg tid til det.)

 

Skyrim er shvært, større en new vegas og det er gigantisk åpen verden

Rage var områdebestemt med begrensninger som fy.

Lenke til kommentar

Jaja, 8timer og spillet var ferdig, det var "bob bob".

Spillet i seg selv var bra, men syntes det var for kort.

Glad jeg bare lånte det og ikke kjøpte det.

 

Gleder meg litt til å se hva du synes om Skyrim, siden det bare varer litt over 20 timer. :p (pluss 200+ timer om du tar sideoppdrag osv, men Rage kan jo vare lenge om du tar deg tid til det.)

 

Ja, 3 ganger så lang hoveddel, og mye mere sidequests er jo en helt uvensentlig forlengelse av spilltiden...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jaja, 8timer og spillet var ferdig, det var "bob bob".

Spillet i seg selv var bra, men syntes det var for kort.

Glad jeg bare lånte det og ikke kjøpte det.

 

Gleder meg litt til å se hva du synes om Skyrim, siden det bare varer litt over 20 timer. :p (pluss 200+ timer om du tar sideoppdrag osv, men Rage kan jo vare lenge om du tar deg tid til det.)

 

Skyrim er shvært, større en new vegas og det er gigantisk åpen verden

Rage var områdebestemt med begrensninger som fy.

 

Poenget er at Skyrim blir omtalt som svært, men løper du bare gjennom hovedhistorien uten å ta deg tid til å utforske på egenhånd blir du nok skuffet. Rage er mye av det samme. Det er ikke noe problem å bruke 100+ timer i Rage om man vil.

Lenke til kommentar

 

Poenget er at Skyrim blir omtalt som svært, men løper du bare gjennom hovedhistorien uten å ta deg tid til å utforske på egenhånd blir du nok skuffet. Rage er mye av det samme. Det er ikke noe problem å bruke 100+ timer i Rage om man vil.

 

Essensen er at uansett hvordan man måler det på en noenlunde meningsfyllt måte, så er Skyrim mye større.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det man må huske på med Rage er at det er ikke ett "sandbox" spill i den forstand men en gammaldags shooter på lik linje med de andre FPS som ID software har laget. Du blir gitt en illusjon av at det er ett åpent landskap og fritt fram men her VIL man møte på usynlige vegger utenfor allferdsvei, steiner som rekker deg til midt på leggen som du ikke kan komme deg forbi osv. Dette er ting som jo hadde vært helt uhørt i ett spill som Skyrim (og endel andre nyere FPS`er), men som er en del av korridorbaserte fast paced shooters som dette. Altså en old school FPS i ny pen drakt. Man må ta det for det det er.

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje helt på bærtur.

Men jeg ville ikke ha samenlignet Skyrim og Rage, det er to forskjellige type spill og at man kan bruke mer tid med Skyrim enn Rage er vel forstålig.

Hvertfall ut ifra det jeg har lest og sett ifra Skyrim.

 

Folk klager over at Rage er så kort, men om man faktis "utforsker" litt, gjøre alle sideoppdragene og bruker tid på å tjene litt ekstra penger osv så vil man ha mange timer med underholdning, synes jeg hvertfall.

 

Det gjorde meg heller ikke så mye at Rage var litt "buggy" når det kom ut.

Jeg lærte mye av å lese på forumer for å få rette på problemene osv.

Lenke til kommentar

Tetris og Counter-Strike er vel samme type spill? =) hehe..

Har lest endel om Rage nå, og har tidligere lest mye om Skyrim, og vil si det er to forskjellige spill, blant annet ikke samme sjanger heller..

 

Selv valgte jeg idag å ikke kjøpe Rage, ettersom jeg spiller på xbox, så venter jeg heller på Forza 4 skal komme om noen få dager. Så kommer jo Battlefield 3 snart og MW3 neste måned.. =) Så Rage får heller stå på vent her hos meg =)

Endret av lasse958
Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne 2 spill på lengden som ikke har noe med hverandre å gjøre? Blir som å måle lengden man kan spille i CS:S med hvor lenge man kan spille Civ 5.

 

Neivel? Hvorfor kan man ikke det? Hvorfor kan jeg ikke si at feks mario 64 er ett lengre spill enn Modern Warfware? Jeg skjønner ikke problemet? Kan man ikke si at Ringens Herre er en lengre bok enn en tilfeldig kioskroman heller?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...