Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Tok Ornstein og Smough på første forsøk selv, men jeg tror at vanskelighetsgraden her er veldig avhengig av hva slags karakter du bruker. Begge tar ganske mye skade av ild, og jeg kjørte pyromancer på min første playthrough. Da behøver man ikke å få inn så mange angrep før de dør, og man er ikke så treg som hvis man kommer med masse rustning.

Var du ekstremt overlevlet? Jeg var også pyromancer, men Ornstein og Smough var fortsatt den vanskeligste bossfighten i hele DS for min del.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scholar of the First Sin er ute. Jeg kan kjøpe det til PS4 eller PC, er det noen grunn til å velge en versjon fremfor en annen? Jeg vet at PC alltid ser bedre ut, men PC-versjonen av første DS hadde sine svakheter.

 

Eg ville gått for den oppgraderte versjonen på PC. DS2 fungerer ypperleg på PC.

Lenke til kommentar

Spilt DS2 Scholar of the first sin nå i ca 40 timer. Ble skuffet innledningsvis da jeg hadde sett for meg at grafikken ville være bedre enn det den er nå. Men den skuffelsen forsvant etter første boss. Må si at jeg liker DS2 mye bedre enn Bloodborne da spillet virker å være mye større og med mange flere muligheter mtp våpen, magi/spells, oppgraderinger osv. I tillegg har online/coop delen vært mye bedre. 

 

Alt i alt, meget fornøyd. 8/10! :)

 

 

Har også satt i gang igjen, satte DS2 på vent da jeg stanget hodet i veggen, eller rettere sagt traps etter smelter demon bossen hvis jeg husker riktig.

Var noen trange ganger med feller, og de gutta med skiklpadde skjold på ryggen.

edit: rundt 1:30 i denne speedrun videon 

 

Anyways fast forward til SotFS:

Liker nye mob plasseringer, dog det ser ut som det er litt flere av dem nå? 

Pursuer er en pain in the ass, daua sikkert 30 ganger på han.

 

Så prøvde jeg meg på Lost Basille. Tror du ikke han er her også nå? Fant han iallefall 2 steder, måtte gi opp begge steder.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er saven min broken? Skal inn i Shaded Woods i Ds2, ser bare slik ut: post-113801-0-64930600-1431161139_thumb.jpg

Går jeg inn så slutter verden og jeg faller ned til bunnen av kartet og dør.. Det er det samme etter at jeg har logget inn og ut igjen. 
Etter litt googling så finner jeg ingen med samme problem... Jeg vil ikke starte på nytt nå, jeg er lvl 68 liksom. 
Har gjort et annet område i mellomtiden, problemet er fortsatt det samme da jeg kom tilbake igjen nå.. 

Prøver å reinstallere.

Edit 100: Yey, å reinstallere funket!  :w00t:  :w00t:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er litt over en måned siden jeg postet angående hvorvidt jeg skulle kjøpe DS2: Scholar of the First Sin til PC eller PS4. Sitter nå og laster ned PC-versjonen fra Steam, regner med å begynne og spille i morgen. Har gjort litt research på builds og det ser ut som om jeg skal satse på en Cleric med mace og lightning spear, som visstnok skal være en veldig effektiv kombinasjon early game. Nå blir det som regel også litt øl og brennevin på fredagskvelden, men regner med at DS2 fint lar seg spille med høy promille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ds2 Scholar of the first sin er utrolig mye hardere enn Ds1. Bare så du er advart!:p Ihvertfall som meele. Etter å ha rundet eneren så var det utrolig frustrerende å spille 2eren rett etterpå, vet ikke om det er min spillestil som gjør det, men jeg føler nesten at vanskelighetsgraden er doblet.

Lenke til kommentar

Jeg synes melee alltid er vanskeligere i alle spillene. Vært sånn helt siden Demon's Souls, som ble utrolig mye lettere med en gang man fikk Firestorm. Jeg har aldri vært noe god på å dodge/roll, så jeg kom meg gjennom de første to spillene med å spamme de kraftigste magiene mot bossene mens jeg kun kjørte melee mot vanlige fiender. Satser på samme strategi her.

Lenke til kommentar

Etter 6-7 deaths på Pursuer så klarte jeg og cheese han. 
Med engang jeg kom inn igjennom fog`en så løp jeg så fort jeg kunne bort til han, stilte meg rett bak han og begynte å slå for harde livet. 
På en eller annen måte så spawnet han, men han "så" meg ikke. Så jeg kunne slakte han ned utenom at han reagerte  :tease:

Bah, har skaffet meg The Witcher 3, men det frister faktisk mer og fullføre Ds2 før jeg spiller TW3 mer  :dontgetit:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt 7 timer og har akkurat tatt den første bossen, Dragonrider. Jeg brukte en del tid på å rense ut området foran først, slik at jeg slapp å ta alle de fiendene hver gang jeg døde på bossen, pluss at det ble en del levels av det. Men det var vanskelig som en cleric uten andre spells enn heal (du kan kjøpe lightning spear først etter bossen), og jeg kom rimelig fort ned på 50% hp, noe som ikke gjorde det lettere. Døde til slutt bare en gang på Dragonrider. Brukte summon-fyren som man kan hente rett utenfor og passet på at han hele tiden stod nærmere bossen enn meg, slik at bossen fokuserte på ham og jeg sirkle rundt og slå bossen i ryggen.

 

Så langt er det like vanedannende å spille DS2 som DS1, men noen ting er av en eller annen uforklarlig grunn blitt gjort dårligere enn i forgjengeren:

 

- Man må reise til en spesifikk bonfire for å gjøre level up. Helt meningsløst, ser ikke hva dette tilfører.

 

- Når man kjøper våpen og rustning kan man ikke sammenligne stats i butikken. Enten må man bare ta sjansen på at man husker riktig, eller så må man sitte og notere ned statsene til utstyret på en post-it sitt før man snakker med en merchant. Ærlig talt, dette må patches.

 

Det jeg synes er forandret til det bedre er at fiendene ikke respawner uendelig. Spesielt lenger ut i spillet er det meningsløst å måtte ta gamle fiender som ikke gir noe særlig exp om og om igjen, og jeg liker følelsen av å kunne rense opp i et område. Fast travel er også velkomment; det kan bli kjedelig å traske mye frem og tilbake.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Enig angående det med stats på våpen, er utrolig tungvint å sammenligne våpen og utstyr nå, du får jo heller ikke full oversikt over total AR og bonus fra scaling når du blar gjennom våpnene. Synes menyene og inventory bare ble dårligere og mindre oversiktlig siden eneren. Det er ikke alltid så lett å kjenne igjen våpen på det bittelille ikonet heller, da var det bedre med en liste med navn i tekstform.

 

At man må levle på et spesifikt sted er litt slitsomt, men plager ikke meg så veldig. Det var slik i Demon's Souls også.

 

Synes også det at man kan teleportere over alt gjør at verden føles mindre sammenhengende, likte bedre løsningen i Dark Souls. Men nå er DS2 bygd opp litt annerledes også.

Lenke til kommentar

Tok Last Giant i går. Det må være en av de letteste bossene i noe Souls-spill da jeg ikke var i nærheten av å dø på noe tidspunkt, men kunne hamre løs på bena hans i ro og fred foruten at jeg rullet unna trampe-angrepet to ganger. Jeg trodde imidlertid at jeg ville være sykt overlevlet for denne kampen i og med jeg er rundt SL 70 og jeg ser at mange har rundet spillet med en SL mellom 100 og 150, men jeg måtte faktisk slå til ham 10-12 ganger før han døde. Går utfra at denne bossen har mye HP eller høyt (blunt) defense. Har også renset opp i No Man's Wharf og har klar bane til bossen der i kveld.

 

Jeg må si at dette spillet er overveldende stort. Har spilt i rundt 25 timer og utfra kartet mitt har jeg vært gjennom kanskje 10%. Hvis jeg bruker like lang tid på alle områdene kommer dette til å ta hundrevis av timer. Går utfra at jeg vil bli OP på et eller annet tidspunkt og kan steamrolle litt mer enn jeg gjør nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...