Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg forventet at jeg var overlevlet, derfor ble jeg overrasket når slagene mine gjorde såpass lite skade at jeg måtte ha inn 10-12 slag. Det som var overraskende lett med Last Giant var hvor enkelt det er å unngå angrepene hans. Man kan nærmest stå i ro og mak mellom bena hans og slå, så sånn sett hadde det ikke spilt noen rolle om jeg hadde en langt lavere level.

 

Dragonrider var den første bossen jeg tok. Han var hakket vanskeligere enn Last Giant og jeg døde en gang der.

 

Mulig jeg har levlet for mye uansett. Jeg trodde hensikten til utviklerne var at man skulle rense opp hvert område før man går videre til det neste (i og med fiendene bare respawner et visst antall ganger), og at det var noenlunde påkrevd for å ha høy nok level, men det ser ut som det kan være i overkant.

Lenke til kommentar

Action-rollespill i en gotisk/horror-preget fantasy-setting der du utforsker en mer eller mindre åpen verden og låser opp nye områder og muligheter ved å beseire bosser og finne nye items. Progresjonsmessig minner det mye om Zelda-spillene, med unntak av at man har experience og levels. Kampsystemet kan best sammenlignes med hva du finner i spill med en middelalder-setting som forsøker å ha realistiske kamper, som Chivalry eller The Witcher 2, bare mye bedre gjennomført og responsivt. Når det kommer til realtime-action så mener jeg Souls-serien har den beste kampsystemet i noe spill, så det blir egentlig urettferdig å sammenligne det med spill som prøver å gjøre noe lignende men ikke er i nærheten av å lykkes like godt. Det er ikke den typen kampsystem der du kan hamre på knappene, men må være tålmodig, blokkere, kontre og passe på at du ikke blir for sliten.

 

Angående Dark Souls 3 så håper jeg man i så fall gjør noe nytt og friskt med konseptet. Dark Souls 2, som jeg spiller nå, er "mer av det samme" og det fungerer fordi Dark Souls 1 var så utrolig bra, men for et tredje spill (eller strengt tatt fjerde) så tror jeg de må finne på noe nytt, ellers kan man fort ende opp med Mega Man-syken.

Lenke til kommentar

Det anbefales absolutt, ja. Selve spillet minner en hel del om spill Symphony of the Night og andre metroidvanias, hvis du har vært borti det. Du utforsker en åpen og veldig sammensatt verden, med mange veier å gå fra det ene området til det andre. Den er ikke åpen som i Skyrim eller GTA, men føles mer som en stor borg som kan utforskes. Masse hemmeligheter, masse låste dører som senere åpnes.

 

Kampsystemet er relativt ukomplisert å sett seg inn i, men har stor dybde i form av at det er mange ulike våpen, oppgraderinger og variasjon i hvordan du bygger figuren din. Selve rollespillsystemet i bunn kan nok virke litt overveldende i starten, men det er ikke slik at du kan fullstendig herpe figuren din fra starten av, slik som i enkelde Dungeons & Dragons-spill. 

 

Jeg vil anbefale deg å teste det ut. Begynn med eneren, det er det beste. Spillet er til tider krevende, men husk at det ikke er et actionspill av typen Ninja Gaiden eller God of War. Så lenge du tar det med ro og er klar over at hver fiende kan drepe deg, så vil du alltids ha litt progresjon. Så innmari vanskelig er det ikke.

Lenke til kommentar

Dark Souls er i mine øyne forrige konsollgenerasjons beste spill, og muligens mitt favorittspill. Det er lett å få tak i til en billig penge på steam, så kjør på. Anbefaler deg å se på et par videoer for å lære litt om spillet før du hopper inn med begge beina. Det kan virke litt uoverkommelig de første timene, men sekundet alt sitter, kommer du til å elske det.

 

edit:

Jeg har ved flere omstendigheter beskrevet DS som 'Zelda for voksne' til folk som ikke kjenner til spillene. Det er en slingrete beskrivelse, men også passende. 

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Ser at de har tatt duomoen i Firenze og slengt to stykker av den på en øy (tredje siste bilde).

 

Uansett, virker som det er noenlunde trygt å glede seg nå, men veldig overraskende at det kommer så tett på Bloodborne og SotFS. From må virkelig ha stålkontroll på prosjektene sine så effektivt som de jobber (i motsetning til en viss annen japansk utvikler...).

 

Lenke til kommentar

Akkurat som med Dark souls 1 og 2 så skal jeg se så lite som mulig av spillet før jeg skaffer meg det.
Vet nesten ikke noe om Demon Souls og Bloodborne heller, så når jeg endelig får spilt de så har jeg ikke fått spoilet noe. 

Dette er spill hvor overraskelsene betyr mye! Jeg er glad bare jeg vet at det kommer mer :wee:  :wee:  

Lenke til kommentar

Angående Dark Souls 3 så håper jeg man i så fall gjør noe nytt og friskt med konseptet. Dark Souls 2, som jeg spiller nå, er "mer av det samme" og det fungerer fordi Dark Souls 1 var så utrolig bra, men for et tredje spill (eller strengt tatt fjerde) så tror jeg de må finne på noe nytt, ellers kan man fort ende opp med Mega Man-syken.

 

 

Jeg tror at Dark Souls 2 lider av at Miyazaki ikke var med under produksjonen. Det er helt klart hans visjoner som styrte produksjonen av både Demon's Souls og Dark Souls, og det virker som at ledende skikkelser under produksjonen av Dark Souls 2 ikke turte å gå sine egne veier eller gjøre noen særlige endringer fra Miyazakis stil - det er jo nettopp Miyazakis grep (vestlig stil, underlig fortellerteknikk og lignende) som ligger bak de to første spillenes suksess. Derfor sitter vi igjen med et produkt hvor en forsøker å skape noe nytt ut ut fra en annen manns visjoner, og resultatet er et spill som minner ganske mye om forgjengeren, men som også mangler noe av magien forgjengeren disket opp med (historien (loren) er ikke like stram og interessant, verdenen er ikke like interessant osv.)

 

Dersom det stemmer at Miyazaki selv leder utviklingen av et nytt Dark Souls-spill tror jeg resultatet vil bli godt. 

 

EDIT: Jeg tilføyer at jeg også liker Dark Souls 2 veldig godt, bare så det er klart. 

Endret av Curumo
Lenke til kommentar

Trenger nok minst et års pause før jeg begir meg ut på et nytt Dark Souls.

 

 

Når man først går lei av et Souls-spill, går man ofte skikkelig lei. Etter at jeg spilte gjennom Dark Souls 2 + DLC-ene med to ulike figurer like etter jul (i tillegg til de titalls andre figurene jeg har spilt gjennom ulike NG+-er med tidligere), har jeg ikke orket tanken på å spille det siden. Jeg følte da at jeg kunne rundet det i blinde, dessuten hadde jeg for vane å starte alle figurene på nærmest identisk vis - med unntak av hvilke skills jeg levlet - og da ble første halvdel av spillet til slutt uutholdelig.

 

Hadde jeg hatt en PS4 skulle jeg dog ha spilt gjennom Bloodborne, men inntil videre holder den gjerrige delen av meg lysten til å kjøpe PS4 i sjakk. En vakker dag, forteller jeg meg selv... En vakker dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...