Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Landeveisrøveri av verste sort. Så nei, han er ikke helt på jorde med sin påstand om avgifts-Norge.

Hvilket land vil du anbefale for de som synes det er så rottent å bo i Norge?

 

Jeg liker landet mitt, men liker ikke de som styrer det. Kommer ikke til å flytte, hvis det blir så galt her at det oppfordres til å flytte kommer jeg heller til å sette meg i loftsvinduet med gevær.

 

Det er visst greit å drepe mennesker av kjøtt og blod (så lenge de er "forrædere"), men ikke å kjøre over små stakkarslige spissmus:

 

953786.jpeg

 

(http://www.vg.no/nyh...?artid=10089441)

 

Edit: Er dette en spøk, eller er det seriøst ment?

 

Her måtte jeg le når jeg hørte det i radioen idag. Dette er "trolling" av beste sort, han har media i sin hule hånd :!:

Lenke til kommentar

Alle dere som mener han er så utrolig smart: se hva fyren skrev i 2003:

 

Marginalskatten er skatten du betaler av den siste kronen du tjener. I år er den på 49,3 prosent for deg som tjener over 340.700 kroner. Mer enn nok, synes nok de fleste. Men det stopper langt fra der.

 

Iallfall hvis du liker å kose deg litt. Men på polet, for eksempel, må du i tillegg ut med fete avgifter. For ikke å snakke om bensin til bilen. Selv sjokoladen skal vår statskasse suge avgiftskroner ut av.

 

Dine Penger har satt opp en oversikt hvor mye skatt du egentlig betaler av den siste tusenlappen du tjener.

 

Brennevin (40%) 91,4 prosent

Sigaretter 87,3 prosent

Bensin (95 oktan) 83,9 prosent

Øl 77,5 prosent

Strøm 67,9 prosent

Sjokolade 63,3 prosent

Generelle varer 59,1 prosent

Matvarer 54,7 prosent

Bøker 49,3 prosent

 

http://web.archive.org/web/20030511190141/http://users6.cgiforme.com/fpufpu/messages/2399.html

 

Intelligens er vel ofte kjennetegnet av at du er god i matte og logikk? Der stryker denne fyren så det suser. Greit, det var for noen år siden, men jeg tror fortsatt det er representativt.

 

EDIT: Hovedpoenget bør jeg kanskje ta med: Han tror skattenivået er på 90 % (det er tittelen på tråden). Det blir ikke riktig å si det.

 

Skattenivået er da vel høyere enn 90%, hvis vi tar med alt. Strøm, mat, tjenester, "nytelsesmidler", kommunale avgifter, avgift for å få rent vann i kranen.

En ny og noenlunde sikker bil har ofte opp i 60-80% avgifter bare i kjøpesummen, så er det veiavgift, 80% av bensinprisen er avgift, parkeringsavgift, miljøavgift på bildeler og rekvisita, piggdekkavgift. Det er skatt på pensjonen din (som du allerede har betalt skatt for). Og for å runde det av, så er det MVA på toppen av det hele.

 

Og hva gjør de med pengene? Gir en million til Thomas Dybdahl så han kan reise på turné, sløser vekk milliarder på operahus som de færreste får glede av, pill råttent og ineffektivt system i NAV, biltilsynet, politiet, sykehus, og alt annet av offentlige kontorer, "investerer" i råtne aksjer og obligasjoner i usa, gir statsstøtte til de fleste medier (slik at de er i lomma til regjeringen) og spyler resten ned i det store sluket som heter Afrika.

 

Landeveisrøveri av verste sort. Så nei, han er ikke helt på jorde med sin påstand om avgifts-Norge.

 

Jeg tror ikke dere skjønner at man ikke bare kan legge sammen avgiftssatser for å finne totalt nivå på skatter og avgifter!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvordan gjør man det da, bortsett fra å legge sammen avgiftene man må betale + skatten man må betale? Er da et enkelt regnestykke:

 

Skatt + avgifter + skjulte avgifter + mva = total skatt

Dette er selsagt ikke additivt og grunnlaget avgiftene baseres på er ikke likt.

Anta at du kjøper en vare i utlandet som koster NOK 100.

 

Anta importtoll 10 %.

Anta lusksusavgift på 5 %.

La oss si at norsk detaljist krever 30 % avanse på CIF pris.

Dertil kommer 25 % moms.

 

Utsalgspris hos norsk detaljist blir da:

 

100x1.1x1.05x1.3x1.25

 

Dette er multiplikativt og ikke additivt.

 

Når det gjelder andre skatter og avgifter baseres de på mange ulike grunnlag, så det er ikke bare å legge sammen. Regnestykket kan bli ganske komplisert. Det er ikke gitt at et rettferdig skattesystem er enkelt. Fra et velferdsteoretisk synspunkt er det snarere komplisert.

 

Hvorfor er dette så interessant? Det er vel hverken formildende eller skjerpende på selve gjerningen?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Lenker relatert til dagens nyheter:

 

PST: Ble varslet om en annen enn Anders Behring Breivik

 

Personen som PST ble varslet om av en internasjonal aksjon for å avsløre mulige terrorbombere, var ikke Anders Behring Breivik, opplyser PST i kveld.

 

Se også:

 

Norway killer was flagged by anti-terror operation

 

Global customs and police operation nets large seizures of bomb-making material

 

Policy Briefing on securing the global supply chain

Lenke til kommentar

Ganske interessant at norsk presse prøver å korsfeste PST for å ikke ha tatt en mann inn til avhør som det ikke var noen grunn til å ta inn til avhør. Kanskje andre land, som Nord-Korea, USA, osv. tar inn tilfeldige folk til avhør uten noe som helst slags spesifikk grunn til mistanke, men jeg er faktisk glad for at politiet her i Norge ikke ser ut til å ønske å runde opp flere hundre mennesker på en gang og ta dem inn uten noen konkret grunn.

 

(Ja, jeg er klar over at 100 personer ble kalt inn i forbindelse med en sak for en tid tilbake her i Norge pga. mobilbruk nær et åsted, og dette var selvsagt ikke bra.)

Lenke til kommentar

Ganske interessant at norsk presse prøver å korsfeste PST for å ikke ha tatt en mann inn til avhør som det ikke var noen grunn til å ta inn til avhør. Kanskje andre land, som Nord-Korea, USA, osv. tar inn tilfeldige folk til avhør uten noe som helst slags spesifikk grunn til mistanke, men jeg er faktisk glad for at politiet her i Norge ikke ser ut til å ønske å runde opp flere hundre mennesker på en gang og ta dem inn uten noen konkret grunn.

 

(Ja, jeg er klar over at 100 personer ble kalt inn i forbindelse med en sak for en tid tilbake her i Norge pga. mobilbruk nær et åsted, og dette var selvsagt ikke bra.)

Ingen grunn?

 

Han hadde jo kjøpt kjente kjemikalier - ofte brukt i-, eller for fremstilling av bomber. Og om PST hadde kjørt sjekk mot våpenregisteret, hadde de funnet ut at vedkommende eide både pistol og en halvautomatisk rifle..

 

Mon tro hva som ville ha skjedd, om PST hadde brydd seg litt mer.., til det punkt hvor de f.eks. hadde tatt seg tid til å besøke han - på gården i Rena, hvor han ville blitt avslørt med en gang.

Lenke til kommentar
Ganske interessant at norsk presse prøver å korsfeste PST for å ikke ha tatt en mann inn til avhør som det ikke var noen grunn til å ta inn til avhør. Kanskje andre land, som Nord-Korea, USA, osv. tar inn tilfeldige folk til avhør uten noe som helst slags spesifikk grunn til mistanke, men jeg er faktisk glad for at politiet her i Norge ikke ser ut til å ønske å runde opp flere hundre mennesker på en gang og ta dem inn uten noen konkret grunn.

 

(Ja, jeg er klar over at 100 personer ble kalt inn i forbindelse med en sak for en tid tilbake her i Norge pga. mobilbruk nær et åsted, og dette var selvsagt ikke bra.)

Ingen grunn?

 

Han hadde jo kjøpt kjente kjemikalier - ofte brukt i-, eller for fremstilling av bomber. Og om PST hadde kjørt sjekk mot våpenregisteret, hadde de funnet ut at vedkommende eide både pistol og en halvautomatisk rifle..

 

Mon tro hva som ville ha skjedd, om PST hadde brydd seg litt mer.., til det punkt hvor de f.eks. hadde tatt seg tid til å besøke han - på gården i Rena, hvor han ville blitt avslørt med en gang.

Helt korrekt. Ingen grunn. Det var en liste med titalls personer. Hva slags folk bestiller denne typen kjemikalier? Jo, bønder/folk på landet. Og hvem er det som ofte eier våpen? Jo, bønder/folk på landet.

 

Skal man anse alle bønder med kunstgjødsel og jaktrifle som mulige terrorister? Det er jo helt hodeløst, og minner om en politistat jeg aldri kunne tenke meg å bo i.

 

Forøvrig var det en annen person enn Breivik som ble varslet direkte til PST, så hele saken er bare ren idioti fra medias side. Kynisk løgnaktighet fra journalister for å skvise enda mer blod fra terrorsteinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

Det der er en stråmann.

 

Det var jo ikke gjødselen han bestilte fra utlandet, den kom jo fra Felleskjøpet. Så jeg tror neppe at "alle" bønder i Norge bestiller seg alu.pulver og natriumnitrat fra Polen, hvis de virkelig hadde trengt dette til noe legalt. Ihvertfall ikke sistnevnte.

 

Så med den kombinasjonen + at han var eier av både pistol og halvautomatisk rifle, gjør til at han står litt utifra mengden - sånn tankeeksperiement sett, siden det ikke var hans navn som stod der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mennesker som vil bruke aluminiumspulver til noe ulovlig kan lage det selv i løpet av en uke-to med alumuniumsfolie fra Rema, Rimi eller Kiwi -- eller med et stykke aluminium (sykkelramme) og sandpapir / slipekloss (gjerne tungsten-carbide som holder til å skrape vekk en hel sykkel). Man kan også bruke en slipemaskin av den hjemmelagde sorten.

Det finnes kanskje tusen måter å anskaffe aluminiumspulver på som er sikrere enn å bestille fra polen.

 

Å bestille det fra polen, derimot, er sansynligvis BETRAKTELIG rimeligere enn å kjøpe det i Norge.

Dessuten kan man reise til Polen uten at noen registrerer det.

 

Og aluminiumspulver finnes som pigment i / til maling, da dekket med staerin.

 

...

Ikke MINST så er det noe som alle pyroteknikkere trenger.

Lenke til kommentar

 

 

Forsker Ramon Spaaij ved La Trobe University i Australia er en av de få som har forsket på soloterrorister - såkalte «ensomme ulver». Han sier til Dagbladet at mange av de sakene han har sett på, har klare paralleller til Breivik.

 

Lykkes sjelden med grandiose planer

Soloterroristene isolerer seg ofte, har få venner og at foretrekker å opptre alene. Når de kommuniserer med andre gjør det gjennom nedskrevne budskap eller med vold. 

 

- De fleste angrep fra ensomme ulver tar få liv, i snitt er det under 0.7 dødsfall per angrep. De høyeste dødstallene som følge av slike angrep har man tidligere sett i USA, men også her har de fleste angrepene tatt færre enn ti liv, og noen av angrepene har pågått over flere år, sier Spaijj til Dagbladet.

Han skriver nå en bok om sin forskning på soloterrorister - og vil inkludere Anders Behring Breivik i prosjektet. 

Personlig motiv sentralt

 

Spaaij forteller at soloterroristene gjerne skaper sine egne ideologier som de kombinerer med personlige vendettaer. I avhør forteller de om sin politiske motivasjon. Det vanligste er rasehat, homohat, aborthat, nasjonalisme og islamisme. I tillegg avslører de i samtalene med politi og sakkyndige at motivasjonen i virkeligheten er en kombinasjon av personlig frustrasjon og politiske bekymringer. 

 

Personlige motiver som selvhat, hat mot samfunnet, avvisning, opphengthet, misunnelse, ønske om å bli kjendis, ønske om å bli tatt, å bli husket, få medieomtale og problem med å få mellommenneskelige forhold til å fungere, er avdekket hos flere av dem. 

 

- Enslige ulver har en tendens til å skape sine egne ideologier som kombinerer personlig frustrasjon med bredere politiske, sosiale eller religiøse mål. Gjennom denne prosessen blir mange ensomme ulver dratt inn i et meningsfellskap som bekrefter synspunkter som har sitt utspring i ekstremistbevegelser, skriver Spaijj i sin avhandling om temaet. 

 

Når de knytter seg til en større ideologisk kamp deler gjerne de ensomme ulvene verden opp i oss og dem, de lager stereotype fremstillinger av motstandere og avhumaniserer fienden. Dette mener Spaijj er med på å bygge ned den psykologiske barrieren mot å bruke vold. 

 

- Radikaliseringen ser ut til å være en kompleks kombinasjon av personlige forhold som frustrasjon og hat og politisk motivasjon. Dette påvirkes av direkte eller indirekte samhandling med ekstremistgrupper og deres propaganda, av sterkt engasjement i radikale ideologier for eksempel gjennom internett og egenstudier. Men det er ikke ett standardisert mønster de radikaliseres etter, det er en kombinasjon av påvirkninger og kronologien kan være veldig forskjellig, sier Spaijj til Dagbladet. 

 

Flere psykiske problemer

- Mange sliter de med å opprettholde motivasjonen og moralen, sier Spaijj. 

 

Men de ensomme ulvene er ikke nødvendigvis tapere, de jobber ofte planmessig, er ambisiøse og kan ha høy intelligens. De skiller seg imidlertid ut ved at de har flere psykiske problemer. 

 

Avhør og rettpsykiatriske vurderinger har vist at de gjerne lider av depresjoner og at de har brukt ulike ulovlige stoffer. Terroristene har fortalt om skuffelser etter å ha blitt avvist, blant annet av det de så på som meningsfeller. Noen av dem har beskrevet problematisk oppvekst, vonde drømmer, følelse av å være seksuelt utilstrekkelig og selvmordsforsøk. 

 

Flere har personlighetsforstyrrelser og er opptatt av bekreftelser. Flere har sagt at de ikke angrer, og at de følte angrepene var nødvendige. Noen har også oppgitt at de har forsøkt å lure de rettpsykiatriske sakkyndige til å tro at de er psykisk syke. 

 

Alle de ensomme ulvene Spaijj har sett på hadde svekkede sosiale ferdigheter av ulik grad. De følte seg heller ikke hjemme i ulike ekstremistgrupper og flere isolerer seg fra samfunnet. Spaijjs forskning viser at det er vanskelig å stoppe disse terroristene. 

 

 

 

 

 

Her mislyktes Breivik:

 

• Mistet kontakten med faren: - Jeg har ikke snakket med faren min siden han isolerte seg da jeg var 15, han var ikke fornøyd med min graffitifase fra 13 - 16, skriver Anders Behring Breivik i sitt manifest. 

 

Faren har i intervju med Dagbladet bekreftet at de ikke har hatt kontakt siden 1995. Han beskriver sønnen som svært vanskelig.

 

• Brøt med bestevennene: I sitt såkalte manifest skriver Breivik at han på midten av 1990-tallet mistet kontakt med sine nærmeste venner. En av dem beskriver han som sin beste venn. Flere venner sier til Dagbladet at de to var som erteris, inntil noe brått skjedde. 

 

- Han ble litt utstøtt fra vennegjengen, de var en gjeng på fire - fem stykker, sier han, sier en annen tidligere venn av Breivik. 

 

I manifestet skriver Breivik at vennskap med tovenner ble brutt på denne tiden fordi han fokuserte på skole, nektet å ta narkotika og ville ut av hip-hop-miljøet. 

 

• Skrøt på seg venner: I manifestet beskriver Breivik inngående sine nære venner. Flere av disse vennene har imidlertid avvist at de kjente ham godt. 

 

- Jeg tror ikke han hadde noen som sto ham nær, særlig de siste årene holdt han seg mye for seg selv, sier sønnen av Breiviks gudmor til Dagbladet.

• Forvant fra taggemiljøet: Breivik skriver selv at han hadde en stjerne i dette miljøet, og at taggingen ga ham status. Breivik skriver at drivkraften var at så mange så opp til ham. 

 

Da han var 15 år gammel, forsvant han bare fra miljøet, ifølge Dagbladets kilder. De mener han ble utstøtt. 

 

Ifølge hip-hop-nettestedet Kingsize.no skal Breivik ha tystet på vennene sine da han ble arrestert for tagging i 1995, og deretter frosset ut. De skriver også at det er ren ønsketenkning at Breivik var en innflytelsesrik tagger.

 

• Misfornøyd med utseende: Breivik skriver i sitt manifest at han følte seg for feminin, og skyldte på oppvekst med alenemor. Venner har opplyst til Dagbladet at han fikk utført plastisk kirurgi på hake, nese og panne. Han begynte ifølge venner også å fokusere på kropp tidlig, alt på ungdomskolen trente han vekter svært ofte. Venner av Behring Breivik forteller at begynte med anabole steroider. 

- Jeg husker at han var veldig opptatt av å være svær og sterk, sier en venn.

 

• Mislyktes i aksjer: Breivik skriver selv at han tapte to millioner på aksjer som tenåring, og at det skremte ham fra å drive med aksjespekulasjon. Dette er ikke bekreftet fra annet hold. Imidlertid tapte han på aksjer i 2005, da han investerte nesten 900 000 kroner i det amerikanske mobilselskapet SunCom i 2005 sitt selskap E-Commerce Group AS. Det er ikke klart hvordan Breivk skaffet disse pengene, men det er notert en langsiktig gjeldspost på 744 000 kroner. Kursen i SunCom sank og påførte E-Commerce Group et papirtap på vel 23 000 kroner. Totalt tapte selskapet 500 000 kroner på aksjeinvesteringene sine.

 

• Fikk selskapet tvangsoppløst og ble anmeldt: Hans eget selskap E Commerce Group ble tvangsoppløst i 2008. Breivik eide hele selskapet alene. Borapporten viste at han hadde brutt ligningsloven, aksjeloven og regnskapsloven. 30. juli 2007 overførte Breivik en BMW og 600 000 kroner til seg selv fra selskapet. Breivik ble anmeldt for en rekke lovbrudd. Det ble vurdert erstatningssøksmål mot Breivik. Det ble droppet fordi det ikke var penger i boet. Breivik skyldte 148 661 kroner gjennom selskapet. Saken mot ham ble henlagt 18. juni 2008 med kapasitetsmangel som oppgitt årsak.

 

• Ble aldri rik: Breivik har forklart til politiet at han hadde tjent seks millioner kroner, og skriver selv i manifestet at han har overført penger gjennom selskapet Brentwood Solutions Ltd. i skatteparadiset Antigua. Dette fester ikke politiet lit til. 

 

- Forretningsvirksomheten hans framstår bare som en bløff. Han skrøt på seg å drive i skatteparadiser, men det er det ingenting som tyder på, sa en kilde som kjenner etterforskningen til Dagbladet nylig. 

 

Get rich or die trying,» skrev Anders Behring Breivik på FpUs debattforum i 2003. Venner av Breivik har bekrefter overfor Dagbladet at Breiviks ønske om rikdom sto sterkt.

 

- Han hadde en del prosjekter på gang som gikk over hodene på andre rundt ham, og han fikk ting for seg som han gikk veldig inn i. Et av prosjektene dreide seg om et reklamebyrå. Mens vi hadde startet på universitets- eller høgskoleutdanning, gikk han rett ut og skulle bli millionær. Han var veldig opptatt av å bli rik, har en bekjent av ham sagt til Dagbladet. 

 

• Måtte bo hos mor: Som 27-åring flyttet Breivik hjem til mora på Hoff, noe han selv skriver var nedverdigende i forhold til «hans gamle liv». 

 

- Dette ville ikke ha fungert i det gamle livet mitt, da jeg var en egoistisk karrierekyniker, fordi det ville ha ødelagt mitt sosiale image. Men de som velger å bli tempelriddere bryr seg lite om image. Det eneste som betyr noe er om du har nok midler og fritid til å fullføre de nødvendige målene, skriver han.

 

• Mislyktes i å få PR: Breiviks opprinnelige plan var ifølge ham selv å markedsføre sitt bisarre manifest, men han klarte ikke å skaffe nok penger, og bestemte seg derfor for å gjennomføre terrorangrepene.

 

- Plan A er å skaffe 25 millioner kroner for å etablere organisasjonen som kan vokse og distribuere manifestet. Hvis jeg ikke klarer å skaffe midlene må jeg gå videre med operasjonen for å markedsføre manifestet på den måten, skriver han i sitt såkalte manifest. 

 

• Nådde ikke opp i FpU: Breivik var  engasjert i Fremskrittspartiets ungdom (FpU) fra 1997 til 2007. Han var også nestformann i lokalpartiet Oslo Vest fra januar 2002 til oktober 2002. 

 

Breivik hevder i manifestet sitt, at han var kandidat til bystyret for Frp i 2003, og at han var nær ved å bli valgt, men ikke nådde opp fordi Frps ungdomsorganisasjon, ledet av «rival Jøran Kallmyr» nektet å støtte hans kandidatur av «strategiske årsaker».

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

 

Forsker Ramon Spaaij ved La Trobe University i Australia er en av de få som har forsket på soloterrorister - såkalte «ensomme ulver». Han sier til Dagbladet at mange av de sakene han har sett på, har klare paralleller til Breivik.

...

 

Det er dessverre ikke lett å vite hva man skal tro. Dagbladet har vært ekstremt "biased" i sin fremstilling av ABB. Det er tydeligvis ikke ille nok det han har gjort 22. juli! I tillegg må åpenbart alle opplysninger fortolkes mest mulig negativt.

 

Blant annet at han ikke hadde oppført sommerjobb på Tusenfryd som tenåring i sin "CV" i manifestet, skulle angivelig vise at han var løgnaktig. Et annet eksempel: Dagbadet skriver at selskapet hans i 2005 omsatte for 1,4 mill kroner. Det indikerer knapt nok en mislykket taper når gründeren er 26 år og selskapet er nystartet. http://www.dagbladet.no/2011/07/29/nyheter/innenriks/terror/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17487486/

 

Filosof Lars Fredrik Svendsen var også heller usaklig og patetisk i sin vurdering av ABBs manifest. http://www.dagbladet.no/2011/07/31/nyheter/terror/anders_behring_breivik/innenriks/lars_fredrik_svendsen/17508012/ "Det er en merkelig tekst å lese, fordi det er så utrolig tomt. Det er ingen hjemme i den teksten, det er bare posering, utfall og innfall. Han er ingenting. Han er bare ekstremt høy på seg selv og uhyre forfengelig, sier Svendsen."

 

Mitt budskap her er bare at Dagbladet med flere, er ikke særlig troverdige og nøytrale kilder. Dessverre.

Endret av Well
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Forsker Ramon Spaaij ved La Trobe University i Australia er en av de få som har forsket på soloterrorister - såkalte «ensomme ulver». Han sier til Dagbladet at mange av de sakene han har sett på, har klare paralleller til Breivik.

...

 

Det er dessverre ikke lett å vite hva man skal tro. Dagbladet har vært ekstremt "biased" i sin fremstilling av ABB. Det er tydeligvis ikke ille nok det han har gjort 22. juli! I tillegg må åpenbart alle opplysninger fortolkes mest mulig negativt.

 

Blant annet at han ikke hadde oppført sommerjobb på Tusenfryd som tenåring i sin "CV" i manifestet, skulle angivelig vise at han var løgnaktig. Et annet eksempel: Dagbadet skriver at selskapet hans i 2005 omsatte for 1,4 mill kroner. Det indikerer knapt nok en mislykket taper når gründeren er 26 år og selskapet er nystartet. http://www.dagbladet.no/2011/07/29/nyheter/innenriks/terror/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17487486/

 

Filosof Lars Fredrik Svendsen var også heller usaklig og patetisk i sin vurdering av ABBs manifest. http://www.dagbladet.no/2011/07/31/nyheter/terror/anders_behring_breivik/innenriks/lars_fredrik_svendsen/17508012/ "Det er en merkelig tekst å lese, fordi det er så utrolig tomt. Det er ingen hjemme i den teksten, det er bare posering, utfall og innfall. Han er ingenting. Han er bare ekstremt høy på seg selv og uhyre forfengelig, sier Svendsen."

 

Mitt budskap her er bare at Dagbladet med flere, er ikke særlig troverdige og nøytrale kilder. Dessverre.

Vel. Det mener du. Jeg ser det ikke slik. De burde kanskje ikke satt denne mannen i dårlig lys, når han gjorde de gode gjerningene han gjorde i Oslo og på Utøya, som folk flest har en positiv innstilling til. Og når folk er glade på vegne av Breivik, og det mesterstykket han gjorde, ødelegger dette bare for Dagbladet selv. Ingen vil jo kjøpe en avis, som setter Breivik i negativt lys, selv om alt er sant, når Breivik burde blitt fremstilt som et forbilde: Et eksempel til etterfølgelse...

 

Jeg tenker vi heller snur på flisa, og leser dette ironisk.. Da gir det hele litt mer mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...