Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tusen hjertelig takk =)

 

Jeg fikk akkurat vite at jentene er etter forholdene i god behold. Enormt godt å få klarhet i dette ihvertfal :)

 

Godt å høre

 

En venn av disse to klarte seg desverre ikke....eg blir helt dårlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Å høre Storberget snakke improvisert engelsk var dagens tredje tragedie...

 

Litt frekt men samtidig sant, la oss håpe det ikke blir sendt på internasjonale kanaler.

 

Det blir garantert sendt i utlandet. For det første er jo dette "big news" over hele Europa og USA. For det andre spurte ho jo på engelsk, det kan jo og tyde på at det var en utenlandsk journalist.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Takk alt som er godt at det var en Nordmann, nå kan ikke FRP spre rasehat pågrunn av folks frykt, slik de ville ha gjort om det var en asylsøker.

Må være mulig å diskutere i denne tråden uten å blande FRP i hver eneste mulige situasjon?

 

Det er, empirisk sett, slik at FRP spiller på folks frykt, det er alt.

 

FRP sprer ikkje frykt. Dei har ein poltikk der dei vil minske innvandringa til Noreg. Det er det einaste. Og det burde eigentleg vere grei enkelt å forstå for alle som har tatt seg ein kikk ute i oslo sine gater.

Lenke til kommentar

Kompis av meg fortalte meg for et par timer siden at en fetter av en kompis av han, samt dama hans, var på Utøya. Han hadde to skudd i foten, mens dama trolig var død. :(

Min medfølelse.

 

Noen som har sett Jonas? ryktene begynner å svirre litt :/

Regjeringen er bekreftet å være i sikkerhet.

 

Nei, om nasjonalister satt ved makten ville det vært heller vanskelig for muslimer å komme seg inn i Norge.

Man kommer seg alltid inn. Det er ikke noe å være redd for, tro du meg.

 

Hva mener du med "selv FRP", FRP er et neo-konservativt dvs liberalt parti som støtter globalismen, globalister er nasjonalisters fiender, selvfølgelig anses de som folkeforrædere.

 

Forøvrig er nasjonalsosialister venstreradikale, nasjonalkonservative er høyreradikale, noen nasjonalistiske ideologier hører hjemme til venstre, nasjonalist er ikke det samme som høyreradikal.

Med det mener jeg at de er det mest innvandringsfiendtlige partiet på Stortinget, og ellers er det korrekt at ekstreme nasjonalister ofte tilhører venstresiden, men det er dog mest innen økonomisk politikk. Innen sosialpolitikk og innvandringspolitikk hører de ofte hjemme på høyresiden. Så det så.

 

Problemet her er at de fleste nasjonalister så vidt jeg vet avskyr FRP, nasjonalisme er en radikal ideologi i ordets orginale betydning, de fleste nasjonalister som hater FRP ønsker ikke å slakte AUF-medlemmer uansett hvor mye vi eventuelt avskyr dem.

Jeg har som sagt utdypt hva jeg mener. Selvfølgelig ønsker ikke den jevne nasjonalist å drepe ungdom.

 

Det er jo ikke så rart, tenk deg skyldfølelsen han har akkurat nå.

For hva da? :)

 

Sitter her med hjertet i halsen og nervene i høyspenn. Har ei vennine på Utøya som jeg hadde litt kontakt med før idag (faktisk under angrepet, selv om det ikke var anbefalt og jeg er fullt klar over det). Nå har jeg ikke hørt noe mer.

Du har min sympati og alle ønsker om en lykkelig løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Melder meg ut nå. Dette har vært en totalt sprø dag , uvirkelig til de grader. Jeg håper noe godt kan komme ut av dette i lengden , og jeg føler med alle som mistet noen idag :(

 

Må si jeg skammer meg litt , min aller første reaksjon var at det var folk fra midtøsten som stod bak dette her , det var faktisk en selfølge der og da. Viser bare hva frykt kan gjøre med ens tankegang. En nordmann , jeg er i sjokk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor de overlevende har blitt samlet på en ikke navngitt plass og fratatt kommunikasjonsrettigheter når de har slekt og bekjente som lurer på hvordan det går med dem. Dette stinker.

Sundvolden Hotel, tenker du på? Som media har nevnt utallige ganger de siste timene?

Endret av Runar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

(bilete)

Fantastisk blinkskudd!

Det bildet er så fantastisk. Der ser du en av opptil flere sivile innvandrere som gjorde det de kunne for å hjelpe skadde etter eksplosjonen. Selvsagt, det har folk lett for å blåse av som "Jo, men han er bare en av mange". Andre veien, derimot...

Akkurat derfor la jeg ut bildet. Er helt latterlig at noen faktisk går ut mot utlendinger, spesielt når det var en norsk som gjorde det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å høre Storberget snakke improvisert engelsk var dagens tredje tragedie...

 

Litt frekt men samtidig sant, la oss håpe det ikke blir sendt på internasjonale kanaler.

 

 

blir nok ikke det, siden han ble spurt på engelsk og prøvde å svare på engelsk så er det mest sannsynlig et nasjonalt forum det gjelder

Lenke til kommentar

Takk alt som er godt at det var en Nordmann, nå kan ikke FRP spre rasehat pågrunn av folks frykt, slik de ville ha gjort om det var en asylsøker.

 

FRP sprer ikkje rasehat. Dei er i mot innvandring i så stort omfang som vi har. Den einaste som faktisk sprer hat her, er deg mot FRP.

 

Nå er ikke FRP per def. en egen rase etter hva jeg vet. Men! Jeg ser poenget ditt, og man skal være forsiktig med å ha politiker forakt, noe jeg selv ikke mener jeg har, men en kan ikke være for forsiktig.

Lenke til kommentar

Alle som var på Utøyan blir fraktet til et hemmelig sted, og er blitt tatt i vare og får trolig ikke ha kontakt via mobil eller internett.

Hvorfor det tror du?

 

Der var du igjen. Det er fordi de skal avhøres slik at politiet får opplysninger mens de er ferskt i minne, samt debriefe dem for å få en oversikt på hele hendelsesforløpet. De blir sikkert tilbudt psykiatrisk krisehjelp. Ikke sant?

De har jo tatt den angivelige gjerningsmannen så jeg ser egentlig ikke poenget. Jeg tror (vet) at dette gjøres for å sørge for at den informasjonen som kommer ut er såpass uniform som overhodet mulig.

 

Media er også ute med at det dreier seg om en gjerningsmann som tydeligvis har forflyttet seg raskere enn lynet samtidig som vi har vitnemål som tilsier flere skyttere.

 

Ja, noe stinker.

Endret av Gutten fra eventyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...