Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

 

...snip

 

 

Ved alle slike situasjoner (store ulykker, terrorhandlinger etc) blir de berørte samlet et sted (unntatt skadede og døde). De får lov til å ta kontakt med nærmeste pårørende eller på annen måte varsle pårørende. De blir eventuelt også avhørt/debrifet av politi. I en situasjon som på Utøya er det også svært viktig å få full oversikt over uskadde, skadde, døde med mer - og da trenger man opplysninger fra de som er uskadde. Men de blir skjermet fra pressen, andre som vil ta kontakt etc.

 

Det er helt klare prosedyrer for hva som skal gjøres i slike situasjoner, og hensynet til de berørte, pårørende og evntuell etterforkning går langt foran det at vi eller pressen skal informeres. Pressen og velmenende venner kan faktisk gjøre betydelig skade i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

v6ZqD.jpg

Bare se hvordan den skite muslimen forsøker å knekke nakken på denne stakkars damen!

 

 

 

Hmm, jeg tror kanskje det kan være nødvendig å påpeke at dette var en spøk...

 

Særdeles dårlig spøk også, vennligst hold dere til realiteter.

Ja, akkurat. Ikke passende tid og tema for å spøke. Spøket er umenneskelig rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke ord! Et par fra bygden min var på utøya, han er i god behold, samboeren er savnet :(

Samboeren er sikkert i forvaring uten rettigheter til å kommunisere med omverdenen eller død.

 

Ser dere nå forvirringen som oppstår av den påståtte "psykiatriske krisehjelpen" ?

 

Virker mere som om de er på "debriefing" enn et sted for å få krisehjelp.

 

I forvaring uten rettigheter? -hva er det du prater om?

Det er jo det de er. De er tatt til et sted som ingen vet hvor er og blitt fratatt sine rettigheter til å kommunisere med slekt og omverden. Dette for meg, en som har blitt intimt kjent med det kriminelle tankesett tyder på at myndighetene ønsker å skjule noe.

Lenke til kommentar

Det er hvertfalt ingen tvil om at denne nordmannen har fått hjelp

: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180849.ece

 

Det i oslo var bare en bombe, hvis han kunne mye om det å kunne han klart det alene, men fortsatt virker det litt mistenkelig.

Uten at jeg er noen bombeekspert så er vel en så simpel oppskrift som kunstgjødsel og bensin nok til å lage en veldig kraftig bombe som også har blitt brukt i tidligere terroraksjoner. Aner ikke om det er mulig å få den så kraftig som den ble brukt i dag da.

Lenke til kommentar

Tror jeg bare må gå å legge meg, blir fysisk kvalm av å se på dette på TV og å lese her inne. Det er en tragedie, det er likegyldig hvem gjerningspersonen er, og hvor han kommer fra. Dette kan ikke forsvares uansett. Kan ikke forestille meg hvordan det er for de involverte og pårørende. Gruer meg til å lese avisen i morgen tidlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...snip

 

 

Ved alle slike situasjoner (store ulykker, terrorhandlinger etc) blir de berørte samlet et sted (unntatt skadede og døde). De får lov til å ta kontakt med nærmeste pårørende eller på annen måte varsle pårørende. De blir eventuelt også avhørt/debrifet av politi. I en situasjon som på Utøya er det også svært viktig å få full oversikt over uskadde, skadde, døde med mer - og da trenger man opplysninger fra de som er uskadde. Men de blir skjermet fra pressen, andre som vil ta kontakt etc.

 

Det er helt klare prosedyrer for hva som skal gjøres i slike situasjoner, og hensynet til de berørte, pårørende og evntuell etterforkning går langt foran det at vi eller pressen skal informeres. Pressen og velmenende venner kan faktisk gjøre betydelig skade i en slik situasjon.

Ja, man skal angivelig samle informasjon etc, men media virker allerede meget samstemte om detaljer allerede.

 

NEVAR FORGET!!!11

Lenke til kommentar

v6ZqD.jpg

Fantastisk bilde. Rett og slett.

 

Støtter dette.

 

Her er det en innvandrer som forsøker å hjelpe en skadet kvinne, muligens ved å sette sin egen sikkerhet på spill.

 

Dette siden situasjonen er uavklart.

 

Jeg er i mot innvandring slik den har foregått de siste 30 - 40 åra.

 

Men dèt å prøve å rette skyld på noen uten at man vet med 100% sikkerhet hvem som stod bak er usmakelig og råttent.

 

Kan like gjerne være høyreekstreme som stod bak disse to hendelser.

 

Innvandrere som gruppe er vel like skremt og rystet som de fleste av oss over denne ugjerning.

Derfor håper jeg ikke dette utsetter innvandrere for sjikane og trusler, men at man tar de som står bak dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takk alt som er godt at det var en Nordmann, nå kan ikke FRP spre rasehat pågrunn av folks frykt, slik de ville ha gjort om det var en asylsøker.

Ntaw, som jeg forstått så er du asylsøker. Jeg er utlendiger også og selv om nasjonen min blir nesten sikkert ikke dømt for det forstår jeg bra hva du føler. Men ærlig talt er det virkelig nok problemer med asylsøkere. Dårlig rykte er ikke ubegrunnet. Og jeg synes norske folk er veldig tolerante, kanskje noen ganger litt for mye. Tror ikke at folk er så tolerante i landet ditt. Det er vel derfor du søker om beskyttelse? Norge kan ikke bli "en stor asylmottakelse" og kan ikke beskytte alle, dessverre.

Er etnisk norsk. Heller bare sterkt mot venstre-siden politisk sett.

Ok, da har jeg misforstått.

Endret av forglemmegei
Lenke til kommentar

Liten tanke som slo meg:

Høyre-ekstrimister fra Russland har truet i lang tid nordmenn. Kunne de ha gjennomført dette, i samarbeid med en norsk gruppe?

 

Har ikke hørt dette fra noen, slik at folk ikke tror at jeg setter ut falske rykter.

Har hørt noe lignende også. Kunne visst være en nynazistisk gruppe fra Sankt- Petersburg som lenge har hatt problemer med venstresiden i Norge og som lenge har truet med å gjøre skade på den.

Lenke til kommentar

respektløs? hva snakker du om ?

Jeg har ingen interesse av å diskutere, samtidig som jeg tviler på at noen andre har interesse av å lese om en diskusjon om noe så åpenbart. Tenk deg litt om, kanskje du lærer noe om deg selv også. Jeg kommer ikke til å svare på noen videre innlegg om akkurat dette.

 

Prøv heller å vise respekt for de som takler store tragedier med humor. Noen finner trøst i dette også. Itilegg så skriver han at det var en ironisk tekst. Og det er tydelig at han prøver å være sarkastisk, rettet mot dem som er ekstremt redde for utlendinger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...