Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

"Politiet tror etter det NTB kjenner til at det er samme mann som står bak begge angrepene. De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Venstrevridde har jaggu drete seg ut viss det er ein muslim som står bak handlingen, og hugs på at det ikkje trenger å ha arbisk utsende for å vere muslim. Og eg vil igjen sei at ein ikkje kan vere rasist for å mislike/kritisere ein religion.

Nei, jeg tror ingen har påstått at dette ikke var muslimer, selv om det nå ser ut som at det kanskje ikke er tilfellet. Det folk reagerer på er at andre bruker dette som et angrep på muslimer generelt når det eventuelt er snakk om noen få personer som har helt andre holdninger enn nesten alle muslimene i Norge.

 

Hvis det nå viser seg at en ustabil nordmann uten noe tilknytning til et terrornettverk står bak blir det bare enda mer trist. Men uansett hvem som står bak så er ikke noe dette som støttes av noen store grupper i befolkningen.

 

Hørte på TV at det var ein terroristorganisasjon fra arbai som hadde tatt på seg skylda for terrorangrepet, om det stemmer får vi vente og sjå.

ble tilbake vist ganske kjapt at det ikke stemte.falsk informasjon.

 

Det står fortsatt ute på The New York Times sin heimeside. Hørte du det på nyhetene? Eg vil gjerne lese artikklen viss det ikkje var på TV.

Lenke til kommentar

Jeg ville trodd at livet har gått til h...... for denne fyren, men det virker allikevel litt radikalt å lage en dødelig bombe av den grunn. så jeg lurer virkelig på hva som får en mann til å gjøre noe sånt...

 

40 jomfruer i paradis?

 

som sagt tidligere så var han etnisk norsk, så nei...

Dvs 3dje generasjon?

 

BTW: aldri i mitt liv sett så mange brukere lese ett emne. 414 stk

 

Kanskje lese litt om saken før du kommer med slikt? for da hadde du visst at dette IKKE er tilfelle.

Lenke til kommentar

"Politiet tror etter det NTB kjenner til at det er samme mann som står bak begge angrepene. De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til."

Dette er er vel ikke bekreftet offisielt enda?

Lenke til kommentar

Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde.

 

Så fint! Visste ikke at det er så ufarlig å bli skutt.

 

 

Viss du mener 10-20% er ufarlig tror jeg du er litt små dum

 

Da er kanskje brystkreft ufarlig da, siden bare 15-20% av kvinner gjennomsnittlig dør av det?

Eller kanskje du kan begynne med russisk rullet som hobby siden du bare har 16% sjangse å skyte deg selv i hode, og for deg er 16% ufarlig.

Gunfreak, det hva jeg mente egentlig er at det er grusomt i det hele tatt å snakke om noe som helst statistikk akkurat nå.

 

 

Jeg som Red Frostraven finner trøst i statestikken.

Lenke til kommentar

Venstrevridde har jaggu drete seg ut viss det er ein muslim som står bak handlingen, og hugs på at det ikkje trenger å ha arbisk utsende for å vere muslim. Og eg vil igjen sei at ein ikkje kan vere rasist for å mislike/kritisere ein religion.

Nei, jeg tror ingen har påstått at dette ikke var muslimer, selv om det nå ser ut som at det kanskje ikke er tilfellet. Det folk reagerer på er at andre bruker dette som et angrep på muslimer generelt når det eventuelt er snakk om noen få personer som har helt andre holdninger enn nesten alle muslimene i Norge.

 

Hvis det nå viser seg at en ustabil nordmann uten noe tilknytning til et terrornettverk står bak blir det bare enda mer trist. Men uansett hvem som står bak så er ikke noe dette som støttes av noen store grupper i befolkningen.

 

Hørte på TV at det var ein terroristorganisasjon fra arbai som hadde tatt på seg skylda for terrorangrepet, om det stemmer får vi vente og sjå.

ble tilbake vist ganske kjapt at det ikke stemte.falsk informasjon.

 

Det står fortsatt ute på The New York Times sin heimeside. Hørte du det på nyhetene? Eg vil gjerne lese artikklen viss det ikkje var på TV.

Ingen benekter at de "tok på seg skylden", men om det har faktisk relevans i virkeligheten er en annen sak.

 

Innen ett døgn vet vi nok sammenhengen til hva/hvem ang. det som har skjedd..

Lenke til kommentar

Jeg ville trodd at livet har gått til h...... for denne fyren, men det virker allikevel litt radikalt å lage en dødelig bombe av den grunn. så jeg lurer virkelig på hva som får en mann til å gjøre noe sånt...

 

40 jomfruer i paradis?

 

som sagt tidligere så var han etnisk norsk, så nei...

Det er ikke bekreftet at han var etnisk norsk, men at han var hvit og snakket østlandsdialekt.

 

mener jeg leste noe som bekreftet at han var etnisk norsk...

Lenke til kommentar

mmm...mest sannsynlig bare en syk syk man... det som sår tvil om at det bare var en person, er videoen på Yuotube fra polen...

 

kan jo være det er en polakk (de har jo relativt nordisk utseende noen ganger)

Vitner som snakket med han sa han snakket østlandsk.

 

Begynner å mistenke en enkelt gal person som har gjort dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...