Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Jeg ville trodd at livet har gått til h...... for denne fyren, men det virker allikevel litt radikalt å lage en dødelig bombe av den grunn. så jeg lurer virkelig på hva som får en mann til å gjøre noe sånt...

 

40 jomfruer i paradis?

 

som sagt tidligere så var han etnisk norsk, så nei...

Dvs 3dje generasjon?

 

BTW: aldri i mitt liv sett så mange brukere lese ett emne. 414 stk

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er redd du kommer til å bli skuffet, men all respekt for din medmenneskelige tålmodighet! Skal vi først bli tatt livet av kan vi like gjerne gjøre det med flagget til topps! :-)

Ved å forhåndsdømme en femtedel av verdens befolkning som terrorister? Ved å kalle på restriksjoner på friheten vår? Ved å rope etter mindre personvern og rettssikkerhet for alle som ikke er født og oppvokst i Norge? Ved å skylde på den sittende regjeringen for én galmanns gjerninger?

 

Hvis det er hva du kaller å gå ned med flagget til topps kan du få gjøre det uten meg.

 

På samme måte som såkalte religiøse "kristne" tok et oppgjør med heksebrenning burde såkalte religiøse "muslimer" ta et oppgjør med sine problemer.

 

Og de har makt til å gjøre det, så hvorfor holder imamene kjeft?

 

Jeg møter daglig muslimer i Oslo, og det er nesten ingen av de som er religøse... De er bare drittsekker, men mye verre enn alle andre.

 

Allikevel er det nesten ingen muslimske ledere som tar tak i problemet? Og hvorfor ikke tror du??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/eksplosjon/regjeringskvartalet/oslo/17417887/

 

der! til alle som skrek muslim etc han her er koblet opp mot begge saker. og han er beskrevet som høy blond blåøyd! så rasistene kan rulle inn nuh :)

Ja, altså tenk om det bare er en som har klikket helt pga. NAV og regjeringens manglende vilje til å rydde opp i rotet. Vi ser jo stadig folk som klikker helt i USA samt andre steder som f.eks. Finland. Hvor utenkelig er det at det samme skjer i Norge? Jeg kan på ingen måter si meg helt overbevist om at dette er forårsaket av muslimske ekstremister eller andre ekstremister for den del. Det kan ganske enkelt være noen som det har klikket fullstendig for og ønsker å ramme regjeringen og da spesielt AP.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

http://www.dagbladet.../oslo/17417887/

 

der! til alle som skrek muslim etc han her er koblet opp mot begge saker. og han er beskrevet som høy blond blåøyd! så rasistene kan rulle inn nuh :)

 

1. Du kan vere muslim sjølv om du er norsk.

2. Du kan ikkje vere rasistisk mot ein religion.

3. Ein terroristorganisasjon fra arbia har tatt på seg skylda for angrepet.

3. det kan selvsagt være en løgn....

 

Knaskje, men lite sannsynlig.

 

Her er artikklen:

http://www.nytimes.com/2011/07/23/world/europe/23oslo.html?_r=1&hp

Lenke til kommentar

Og timer får man kjøpt på Clas Ohlson.

Jepp, dette er fullt mulig for én mann å gjennomføre. Ser ikke hva som skal være så vanskelig med det.

 

Mulig jeg er altfor naiv her , og har sett for mye på tv , men jeg har intrykk av at aksjoner som dette krever MYE planlegging og mange involverte. Er bare intrykket jeg sitter med. Så for meg 10-15 hardcore terrorister , kun for å høre at en NORDMANN muligens står bak dette. Gir faen meg ingen mening.

 

For det første, jo færre som er med, jo mindre sjangs for at noen røper planene. For det andre.. La oss si at en vanlig norsk bondegård har all råmaterialene man trenger til noe slikt.

 

Jeg har vært klar over (i iallefall 10 år nå) at én person kan klare noe slikt, heller enkelt faktisk, hvis han virkelig gikk inn for det.

 

Faktisk, så kunne han ha stelt i stand mye mer jævelskap enn dette. Skremmende, ikke sant? Vel, det er slik verden er. Og de mikkemus-"sikkerhetstiltakene" den vestlige verden implenterer er i praksis nær ubrukelig.

 

Det er nesten umulig å stoppe en liten gruppe (1-4) dedikerte og smarte personer, hvis de er villig til å satse livet for det.

Lenke til kommentar
Dersom det er muslimer som står bak ville det nok ha skjedd uansett.

 

Nei, om nasjonalister satt ved makten ville det vært heller vanskelig for muslimer å komme seg inn i Norge.

 

Dersom det ikke er muslimer tror jeg nok at f.eks. ekstremister på høyresiden ville ha regnet selv FRP som landsforrædere og for myke og sosionompregede.

 

Hva mener du med "selv FRP", FRP er et neo-konservativt dvs liberalt parti som støtter globalismen, globalister er nasjonalisters fiender, selvfølgelig anses de som folkeforrædere.

 

Forøvrig er nasjonalsosialister venstreradikale, nasjonalkonservative er høyreradikale, noen nasjonalistiske ideologier hører hjemme til venstre, nasjonalist er ikke det samme som høyreradikal.

 

Da snakker jeg selvfølgelig om de mest ekstreme av de ekstreme.

 

Problemet her er at de fleste nasjonalister så vidt jeg vet avskyr FRP, nasjonalisme er en radikal ideologi i ordets orginale betydning, de fleste nasjonalister som hater FRP ønsker ikke å slakte AUF-medlemmer uansett hvor mye vi eventuelt avskyr dem.

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da er kanskje brystkreft ufarlig da, siden bare 15-20% av kvinner gjennomsnittlig dør av det?Eller kanskje du kan begynne med russisk rullet som hobby siden du bare har 16% sjangse å skyte deg selv i hode, og for deg er 16% ufarlig.

 

Nok diskusjon rundt det emnet der nå eller? Ser ikke helt hvordan det er relevant med denne tråden, og jeg tror folk flest her gir blaffen i det akkurat nå.

¨

 

Enig ble bare dratt med, riktig skal være riktig.

Lenke til kommentar

Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde.

 

Så fint! Visste ikke at det er så ufarlig å bli skutt.

 

 

Viss du mener 10-20% er ufarlig tror jeg du er litt små dum

 

Da er kanskje brystkreft ufarlig da, siden bare 15-20% av kvinner gjennomsnittlig dør av det?

Eller kanskje du kan begynne med russisk rullet som hobby siden du bare har 16% sjangse å skyte deg selv i hode, og for deg er 16% ufarlig.

Gunfreak, det hva jeg mente egentlig er at det er grusomt i det hele tatt å snakke om noe som helst statistikk akkurat nå.

Lenke til kommentar

Jeg ville trodd at livet har gått til h...... for denne fyren, men det virker allikevel litt radikalt å lage en dødelig bombe av den grunn. så jeg lurer virkelig på hva som får en mann til å gjøre noe sånt...

 

40 jomfruer i paradis?

 

som sagt tidligere så var han etnisk norsk, så nei...

Det er ikke bekreftet at han var etnisk norsk, men at han var hvit og snakket østlandsdialekt.

Lenke til kommentar

Det er umogleg å seie noko endå om kven som kan stå bak.

 

Det var ein nordmann som kledde seg ut som politimann på Utøya og skaut månge ungdommar, han var også observert i regjeringskvartalet før bomba.

 

- Denne nordmannen kan operere på eigahand.

- Han kan vere med i ei høgrevridd gruppe her i landet.

- Han kan vere hjernevaska av muslimskegrupperingar i norge eller frå utlandet.

 

Det er umgogleg å seie noko. Vi må berre vente på at politiet sankar saman spora. Det er ikkje vits å dømme grupperingar før vi har klare bevis som peikar mot dei.

 

Det er vanleg at månge organisasjonar tek på seg ansvaret, men det gjeld å finne ut kven som faktisk har gjort det.

 

Vi får bare vente å se. Alt annet blir bare spekulasjoner.

Mannen som er blitt observert i politiuniform blir i alle fall omtalt på Nyhetskanalen som: "Mannen av nordisk utseende" .. Men mer enn det vet vi ikke.

 

Det er i alle fall ikke en mann av utenlandsk utseende, så det er i alle fall unødvendig med rasistiske utspill...

Lenke til kommentar

Det er fordi du ikke har nok informasjon. Dette er så low-tech som det går ann. Fyren kunne fått ideen i går kveld og gått til innkjøp av materialer i morges.

 

I forhold til bomben vil jeg tro muligens noen timer mer - rent praktisk sett. Men det er som du påpeker ikke nødvendigvis en vanskelig konstruksjon...

 

Den biten som evt. kunne ta litt tid, ville være Utøya, men hvis fyren er gæern nok, ville han like gjerne ha liggende sånt som "beredskap" eller suvenirer...

 

Så joda, dette er en sak som kan være gjort på enkel måte - men om den faktisk ble gjort enkelt, eller innviklativt, må man finne ut av utifra tilgjengelig bevismateriale. Så jeg for min del, venter spent på mer substansiell informasjon i de kommende dager og uker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...