Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Jeg fant akkurat dette paragrafet:

 

 

Infiltration of enemy organisations might prove an easy way to get close to otherwise impossible targets (prime minister or ministers) or to learn their programme. Getting a job at the youth camp connected to the largest political party is one way of doing this. The prime minister usually visits during summer season. Infiltration can take as long as 24 months.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som slår meg. Han har erkjent de faktiske forhold, i følge forsvarer Lippestad (VG + NRK), men Lippestad sier ikke at han har erkjent straffeskyld.

 

Kan det bety at han mener det han har gjort egentlig ikke er kriminelt? I så fall er det et interessant poeng for å forstå hans tankegang.

Sett i lys av avsnittet fra manifestet om valg av advokat, så ser det ut til at de to aksjonene var for både å få "heltestatus", men enda viktigere å sette scenen for rettsaken som et middel til å fremme ideologien sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra twitter "Seven year old children had summer jobs collecting bottles at Utøya. At least two reported killed. #osloexpl". Jeg har ikke ord. Hvis dette stemmer.. herregud.

 

Vis dette stemme, fyfaen jeg tror ikke jeg kann holde meg, skulle egendtlig går til sengs fordi jeg skal på jobb i mårra, men nå kann jeg virkelig ikke sover lenger, igjen.

 

Jeg håpe bare det ikke stemmer, jeg håpe bare at detter er en rykte fyfaen. Klare ikke å tenke på det

Lenke til kommentar

Hele den profilen blei debunka som fake en god del sider bak her, er bilder av en random fyr på stranda i USA, og han ble ikke medlem i selskapet før flere timer etter eksplosjonen. Så det er bare noen kids som prøver og trolle.

 

 

Kan du enlighten me ang dette?

Kjenner jeg blir rimelig forbanna her jeg sitter!

Lenke til kommentar

Merker at jeg, som noen andre skrev tidligere her, begynner å bli sliten av å konstant følge med på dette. Bortsett fra noen korte avbrekk med serien "Friends", har jeg konstant fulgt med. Jeg må på jobb i morgen, men vet ikke helt hvordan jeg skal klare å fungere 100% sosialt. Jeg skulle nesten ønske at alt stoppet opp en liten periode så jeg kunne fått "ladet" opp litt igjen :( Føler at jeg ikke kan be om fri og sånt, siden jeg faktisk ikke er ordentlig pårørende, bortsett fra at jeg kjenner noen som mistet noen de viste hvem var OL. Jeg sliter litt med at det virker som enkelte jeg kjenner ikke blir like påvirket som dette av meg, for min del så kunne jeg sittet foran TVen med noen venner hele dagen og bare snakket om dette og grått, men på jobben i morgen blir det vel mest sannsynlig en del vanlig chit chat og de samme irriterende kundene som alltid er der. Må virkelig samle alle mine krefter for å komme gjennom den dagen.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller virket det nesten som om Lippestad fryktet klienten sin? Virket nesten som om han angret på at han takket ja da han ble spurt om dette.

kanskje ikke så rart, den mest upopulære mannen siden Quisling, og Lippestad vet jo ikke hva denne mannen kommer til å gjøre når retssaken en gang starter, kan jo bli en farse hvor vi hører på hans synspunkter på samfunnet

Lenke til kommentar

Hele den profilen blei debunka som fake en god del sider bak her, er bilder av en random fyr på stranda i USA, og han ble ikke medlem i selskapet før flere timer etter eksplosjonen. Så det er bare noen kids som prøver og trolle.

 

 

Kan du enlighten me ang dette?

Kjenner jeg blir rimelig forbanna her jeg sitter!

 

Tja, er en god del sider bak her, i går natt engang at noen posta en flickr konto der det var masse bilder av folk på stranda, og de bildene som er brukt som profilbilde på den Facebook kontoen var hentet derfra, så rimelig åpenbart at den er laget bare for og spre kvalm. Skal se om jeg finner innlegget.

Lenke til kommentar

Bullshit at han mener det er grusomt. Han hadde all den presse og publistet han påståelig ønsket, når dødstallet var adskillig lavere enn 91. Han kunne stoppet mye tidligere dersom det var så "grusomt" for han.

 

Som en annen sa, la han gå gjennom en vanlig rettsak, og straff han etter norsk lov. Ikke la han vinne ved å bli stilt frem som martyr og "bevise poenget sitt" til andre med samme tankegang som han der ute.

 

Hyggelig å høre at alt er bra Madam Mim. Så bra som det kan få blitt under omstendighetene hvertfall.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller virket det nesten som om Lippestad fryktet klienten sin? Virket nesten som om han angret på at han takket ja da han ble spurt om dette.

kanskje ikke så rart, den mest upopulære mannen siden Quisling, og Lippestad vet jo ikke hva denne mannen kommer til å gjøre når retssaken en gang starter, kan jo bli en farse hvor vi hører på hans synspunkter på samfunnet

 

Joda, men det er en jobb han har tatt frivillig like fullt. Var ikke det jeg mente, virket mer som om han etter å ha møtt Breivik var tilnærmet sjokket ovet hvor syk denne mannen var.

 

Mulig jeg innbiler meg ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...