Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Så får du ikke se poenget da, emulator kommer ofte med bugs og div hickups uansett. Det er alltid kjekt med en offisielt remake utgave som de er forhåpentlig har finpusset og forbedret div gameplay ting.

 

Har selv kjørt spill i emulatorer men aldri funnet noe glede i det, selv om jeg egentlig liker spillet fra før, det er noe med følelsen av å faktisk spille det på konsollen slikt det skal.

 

EDIT: Satser på det blir noe ala windwaker med gamepaden, at man har menyen på selve gamepaden, slikt man slipper å pause for å skifte våpen osv. Den mekaniken gjorde windwaker veldig mye bedre en orginalen bare det.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cloud. Strife. I Smash Bros.

 

Endelig er dagen hvor min "most wanted" character fikk en velfortjent plass på rosteret. Helt siden jeg ble hekta på Smash Bros. Melee har jeg alltid drømt om å se Cloud i Smash, og endelig, etter en ventetid på over 10 år og flere hundre timer i forumdiskusjoner kom dagen. Jeg kan ikke annet enn å applaudere Sakurai og teamet hans. Helt sinnsykt  :love:

 

Og det var utrolig deilig å få et overraskelsesmoment igjen. Det er så mye kulere når man ikke har leakers som ødelegger overraskelsen! 

Lenke til kommentar

Ser ut til at Wii U får en solid avslutning:

 

Zelda: Twilight Princess HD - 4. mars

StarFox Zero - 22. april

Zelda U - November?

 

TP HD var ventet. Da har alle 3D Zelda-spillene utenom Skyward Sword fått remaster/remake. Den kommer nok den også.

 

Star Fox Zero virker klart bedre nå enn før utsettelsen.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett den Nintendo Direct'en og lest på forumet kan jeg ikke annet enn å bryte sammen i stille gråt. Hva har egentlig skjedd? Hele den NDen var full av amiibo, amiibo, amiibo, amiibo og "og her er litt andre ting du kan bruke penger på". Stort sett samtlige spill brukte mer fokus på å mase om jævla amiiboer enn selve spillet. Hadde amiiboer faktisk vært brukt til noe hadde jeg ikke klaget, men det er seriøst overpriset bullshit som ikke gjør en dritt, men de selger likevel som hakket brød. Mega Man Legacy Collection til 3DS? Hadde vært tøft, om den ikke allerede har kommet til det meste av alle andre plattformer allerede. Men det vet jo Nintendo, så de gadd ikke bruke tid på den. De brukte heller tiden på å mase om en super-special-ultra-deluxe-fuckings-golden Mega Man som "kun er i pre-oder! kjøp! kjøp!"

 

Videre har vi den der Badge Arcade greia. Jeg testet den i går kveld, og vi snakker om et teit minispill der du holder inne A-knappen for å bevege en arm til venstre, slipp knappen for å senke den og prøv å ta det som er under. Klarer du det får du et klistremerke til hovedmenyen. Det er greit nok i seg selv, men det koster åtte spenn for fem forsøk. Et helt jævla tema koster seksten spenn. Hva gir mest valuta for pengene? Et helt tema til kr 16, eller et lite klistremerke du kan bruke til ditt eget tema til kr 8? Riktignok har du fem forsøk for de åtte spennene, men likevel. Det er utelukkende laget for å tjene raske penger på hjernedøde idioter.

 

Men nytt Zelda, da? Vel... vi snakker Twilight Princess for tredje gang. Til Wii U. "Men det er bra for nye fans!" Bullshit. Twilight Princess ble gitt ut til Wii for lengst, så hadde "nye fans" hatt interessen, kunne de spart mye penger der. For den saks skyld har vi allerede Super Mario Galaxy 2 osv på Virtual Console, så hvorfor er ikke Twilight Princess der? Annet enn at det koster mer å kjøpe en HD-versjon, og... selvsagt... HD-versjonen støtter amiibo... Nettopp der har vi hovedgrunnen til hvorfor de lager en remake. Amiibo. Som ikke gjør en dritt, koster vanvittig mye, og selger som den hakka møkka den er.

 

På toppen av det hele får vi hele tre nye Pokemon-spill... eller rettere sagt "the classic return!" På godt norsk? "Vi gadd ikke lage remake denne gangen. Folk kjøper det uansett."

 

Men Fire Emblem, da? Haha, glem det. Vi får to versjoner av samme spill, så i stedet for å lage samme historie i ett spill, lager de det som to helt forskjellige spill man må kjøpe seperat. Hva ville folk sagt som Resident Evil ble laget som to selvstendige spill, der ett fokuserte på Jill Valentine og ett på Chris Redfield? De har jo forskjellig historie, så hvorfor er det ikke to forskjellige spill?

 

Og det aller verste av alt? Hvis dette er en indikasjon på hvor lavt Nintendo har synket, vurderer jeg å kaste både Wii U'en og 3DSene (alle tre) i søpla. Jeg har ikke vært fan av selskapet Nintendo på lenge, men dette var lavmål, selv fra dem. Dessverre er det også et lavmål fra forumet, med tanke på hvordan dere reagerer. Zelda: TriForce Heroes? Ingen bryr seg. Metroid Prime: Federation Force? Ingen bryr seg. Twilight Princess for tredje gang? Folk jubler. Hva feiler det dere?

 

Og btw, jeg er ikke så stor idiot at jeg kommer til å henge i denne tråden lengre. Dette var mer en rant om hvor jævlig Nintendo har blitt med årene. Fuck Nintendo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Nintendo is lyf Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage Amibo hyped rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage Awwww yiss remake rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage  Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage rage rage Rage rage rage #RageQuitedForRealThisTime

snickers_google_mispeltcover_0.jpg

Endret av Bendorama
  • Liker 9
Lenke til kommentar

På en del områder er jeg ikke uenig med Schreiber, men det blir lagt fram på en alt for barnslig og overreagerende måte. For å ta noen av mine synspunkter:

 

-Twilight Princess HD: Spillet så ikke ut til å være spesielt mye forbedret grafikkmessig. Hadde det vært en større overhaling av originalen hadde det kanskje vært et poeng, men sånn som dette så ut kan jeg ikke skjønne hvorfor folk jubler for dette når de kunne betalt en tredjedel av prisen om det ble lagt ut i Wii-seksjonen på eShopen. Kan jo være noen gameplay-oppdateringer også, men har ikke vært altfor mye av dette i tidligere Zelda-remaker. Selv får jeg vel egentlig være fornøyd med at det tilsynelatende ikke er lagt så mye penger i dette, da jeg uansett ikke var spesielt interessert.

 

-Amiiboer: Disse er irriterende. I alle fall i Animal Crossing-partyspillet. "Look how cool it is! You can put your figure on the gamepad and then you can play as the character!!!!" Nei, det som hadde vært "kult" (les: forventet) var om jeg kunne bruke karakteren uten å betale 200 kroner ekstra for det.

 

-Fire Emblem: Litt irriterende at de gjør det på denne måten, men det er litt interessant også. Sannsynligvis får vi tilsvarende mer gameplay og historie for de ekstra pengene vi må ut med for å få begge (alle) versjonene, så det er greit nok.

 

-Free to start-spill er jeg heller ikke begeistret for. Blir man etter hver nødt til å betale i Badge Arcade, eller får man flere muligheter hvis man venter en stund, som i Shuffle?

 

-Å klage over at Pokemon RBY blir gitt ut i Virtual Console er ganske latterlig. 

 

 

Andre synspunkter som ikke har noe med Schreiber sitt innlegg å gjøre:

 

-Star Fox ser fremdeles ikke bra ut. Nå har jeg jo som Nintendo-fan selvfølgelig nødvendigvis en innstilling om at grafikk ikke er det viktigste, men det blir så ekstremt tydelig når man sammenligner med andre spill på samme konsoll, spesielt Xenoblade X.

 

-Xenoblade X ser knall ut. Har ikke fått like gode tilbakemeldinger som forgjengeren, man kommer nok til å skaffe det uansett.

 

-Hyrule Warriors Legends: Ikke særlig interessert da jeg har Wii U-versjonen, men det ser ut til å være såpass mye nytt her at det til dels rettferdiggjør at noen ønsker å ha begge. Kult nok at Linkle viste seg å faktisk være med. Fornøyd med at designet og kampstilen hennes ikke bare er en ren kopi av Link.

 

-Gratis oppdateringer til Triforce Heroes og Super Mario Maker: Yay! 

 

-Nye Zelda (som heldigvis fremdeles er Wii U og ikke NX): To flotte sekunder der!

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Star Fox ser flaut kjipt ut, beklager, men jeg forstår ikke at de har gått for den grafiske løsningen der. Retro ? Ja absolutt, men det ser utrolig flatt ut med rævdårlige modeller altså. Hardwaren er ikke mye å skryte av, men Wii U kan så mye mer enn det der.

TP HD ser så langt ut som en billig port og en siste desperat utvei for å tjene litt ekstra kroner på en konsoll som har feilet fatalt fra dag 1 av. Nå er jo ikke kundebasen så utrolig mye å skryte av så det er litt forståelig at de ikke legger inn flat pedal på utviklingen heller i grunn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...