Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Det er jo ikke bare Twilight Princess som tilsynelatende er lagd av gull. Og det er jo mange annonser ute på dette spillet til enhver tid så det virker jo ikke som det er så veldig sjeldent. Men det kan jo være samme annonsører som ikke får solgt det til den fantasiprisen de har satt.

 

Super Mario Sunshine legges også ofte ut til relativt heftige priser. Jeg fikk dog tak i et eksemplar forrige uke til 200kr så det er kanskje ikke så sjeldent som noen vil ha det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antall annonser som ligger ute på et spill er ikke nødvendigvis en god indikator på tilgjengeligheten av et spill. Samlere er ofte også ute etter spesielle versjoner av spillet, feks "SCN" i stedet for "UKV" eller "EUR", og det kan hende ulike versjoner er priset (tildels) ganske forskjellig. Akkurat når det gjelder Twilight Princess, så tror jeg ikke rundt 1500 NOK for den "riktige" versjonen og et meget pent eksemplar er en urealistisk pris.

 

Når det gjelder fantasipriser generelt, så er det jo en kjensgjerning at folk legger ut retro-spill til de mest latterlige priser. Dette skyldes stort sett at de selv ikke har peiling, og at det er mange der ute i kraftig nostalgi-rus, samt som tror de gjør et "kupp" bare fordi de kjøper noe som er gammelt. Ser stadig vekk NES, SNES og N64 gå for blodpriser i diverse grupper på Facebook. Dette er pakker som samlere aldri ville kjøpt, fordi de stort sett er uten noen esker og annet tilbehør. Ebay trenger ikke være en god indikator på pris, men man kan jo ta seg 5 sekunder å sjekke. Blodprisene er selvfølgelig ikke eksklusivt for privatpersoner på Facebook, Finn, etc. Hvis jeg husker rett, så observerte jeg Super Mario Bros. 3 til NES, cart only, til 700 (!) NOK hos Outland i Trondheim.

Endret av Raspeball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gamestop er hilarious. Var innom der igår og så Xenoblade chronicles X til 699,90! Og på spaceworld solgte de limited edition BOKSEN til 699. Dette var bare selve spillet. Som kosta 499 på spaceworld   :D

Har ikke sett et så dyrt spill siden N64 var ny

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjøpte ZombiU i sommer for en femtilapp, og dro det frem i kveld. Og dæven, jeg storkoser meg.

Jeg har prøvd å spre budskapet om hvor bra ZombiU flere ganger i denne tråden, men tror ikke jeg har nådd frem til så mange.

 

Jeg mener det er et must hvis du har WiiU, særlig siden det koster 50kr. Kjempebra spill som bruker paden på en bra måte. Kult at du ikke er trygg selv om du er ser på inventaret.

 

Ser det er komt til PC og konsoll også nå..

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Gamestop er hilarious. Var innom der igår og så Xenoblade chronicles X til 699,90! Og på spaceworld solgte de limited edition BOKSEN til 699. Dette var bare selve spillet. Som kosta 499 på spaceworld   :D

 

Har ikke sett et så dyrt spill siden N64 var ny

Kjøper aldri spill på gamestop, grunnet at de rett og slett bestandig er dyrere enn konkurrentene. De er minimum 50kr dyrere på så å si alt. Skjønner ikke at kjeden går rundt slike priser som de har egentlig. Det ble jo lagt ned i sverige, og det er det vel en grunn til.

Lenke til kommentar

F-Zero er definitivt en av de mest skillbased bilspillene som eksisterer. F-Zero GX på gamecube var bare helt fantastisk, og grafikken var og er fortsatt helt vill. Historien var også virkelig bra, og jeg vil anbefale F-Zero til hvem som helst in a heartbeat.

Vel og merke er vanskelighetsgraden veldig høy, så det krever tålmodighet og mye feiling for å klare det. Men den mestringsfølelsen man får når man får det til er bare helt herlig.

Personlig klarte jeg HARD i historie delen, og ble ganske god i spillet. Problemet var at jeg ikke hadde noen å spille med, og når jeg hadde kompiser på besøk måtte jeg kjøre dårlig med vilje for at de ikke bare skulle gi opp hele greia ^^,

Drømmen er definitivt at Nintendo lager et nytt F-Zero!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...