Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det funker cirka som steam. Du kan redownloade dem fra eshop gratis når du vil når du er inne med din Nintendo ID

Eneste minuset er at Nintendo Id er knyttet til den første 3ds den blir registrert på så hvis du ikke får skrudd på 3ds og kjørt system transfer fra den gamle til den nye så får du ikke brukt Nintendo id på den nye og lastet ned spillene før du har kontaktet Nintendo support og bedt de unlinke Nintendo id fra den gamle 3ds.

Lenke til kommentar

 

det funker cirka som steam. Du kan redownloade dem fra eshop gratis når du vil når du er inne med din Nintendo ID

Eneste minuset er at Nintendo Id er knyttet til den første 3ds den blir registrert på så hvis du ikke får skrudd på 3ds og kjørt system transfer fra den gamle til den nye så får du ikke brukt Nintendo id på den nye og lastet ned spillene før du har kontaktet Nintendo support og bedt de unlinke Nintendo id fra den gamle 3ds.

 

Så de må overføre ID-en fra den gamle til den nye? Hvordan vet de hva ID-en er? Jeg kan ikke huske at det var noen koder involvert da jeg kjøpte konsollen for noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Har endelig fått sett gjennom siste Nintendo Direct, og synes egentlig det var bedre enn forventet (spesielt mye bedre enn det Schreibers wall of rage skulle tilsi). Ja, det var mye amiibo, men hva forventer man egentlig? Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor det er noe å gjøre så mye oppstyr ut av. Var en del andre ting man også bare kunne ignorere, men det pleier det jo alltid å være.

 

Twilight Princess HD er hyggelig, selv om det ikke ser ut til å bli den mest gjennomførte remaken. Jeg gleder meg likevel stort, siden jeg enda ikke har runda Twilight Princess (har både GC- og Wii-utgaven liggende, så det er jo nesten utrolig).

 

Fast Neo Racing ser nydelig ut, og jeg føler i grunn det kan bli en svært god "erstatning" til et F-Zero. Et av de spillene jeg ser mest frem til, og som er et sikkert kjøp. Typoman så også interessant ut, når vi snakker om indie-spill.

 

Mighty No. 9 ser virkelig bra ut, og ser ut til å gi meg veldig mye tilbake for Kickstarter-pengene (mens vi snakker om Kickstarter, så er jo Yooka-Laylee et spill som (kanskje) kommer i 2016, slik at de som allerede har WiiU kan kose seg med).

 

Jeg har ikke spilt Splatoon på flere måneder, men det er jo digg å se at det ikke står stille. Et av årets kuleste spill for min del, og minnet meg på at jeg må sette meg ned å spille Splatoon igjen.

 

Jeg synes ofte at det er mye underholdning i disse Mario sports-spillene, og det nye Mario Tennis ser ikke ut til å bli et unntak. Veldig generisk, men tviler ikke på at du får mye moro med spillet.

 

Sist men ikke minst, så synes jeg Star Fox Zero ser kult ut. Jeg synes også det ser ganske bra ut, men det kan være at mine krav ikke henger med i tiden. Jeg har ikke noe spesielt forhold til serien fra før (annet gjennom Smash Bros.), men det vi fikk se i denne direct-en gjorde at min interesse for spillet steg mange hakk.

 

Ser man bort fra alt maset om amiibo (maset, vel og merke - jeg har ikke noe i mot amiibo forøvrig), Nintendo Badge whatever, samt en del annet, så synes jeg det var en relativt innholdsrik Direct. Jeg har tydeligvis enda litt å se frem til som Wii U- og 3DS-eier (i motsetning til Schreiber, som er forberedt på å kaste både Wii U og 3DS ut vinduet fordi Nintendo også tjener penger på lekefigurer og at noen på Internett har andre meninger enn h*n). De få sekundene med Zelda var deilige.

Endret av Raspeball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

det funker cirka som steam. Du kan redownloade dem fra eshop gratis når du vil når du er inne med din Nintendo ID

Eneste minuset er at Nintendo Id er knyttet til den første 3ds den blir registrert på så hvis du ikke får skrudd på 3ds og kjørt system transfer fra den gamle til den nye så får du ikke brukt Nintendo id på den nye og lastet ned spillene før du har kontaktet Nintendo support og bedt de unlinke Nintendo id fra den gamle 3ds.

 

Så de må overføre ID-en fra den gamle til den nye? Hvordan vet de hva ID-en er? Jeg kan ikke huske at det var noen koder involvert da jeg kjøpte konsollen for noen måneder siden.

 

Du må fylle ut service skjema på nettsiden dems. http://www.nintendo.no/serviceskjema/

Lenke til kommentar

Mange takk. Jeg ser at de vil ha ID-en også, men jeg vet ikke om jeg noengang satte opp en slik. Finner ingen eposter om det. man ha Nintendo ID for å kunne kjøpe digitale spill? I så fall har jeg åpenbart satt det opp, men jeg må bare finne ut hva ID-en er.

Husker ikke sånn hundre prosent riktig men ja ganske sikker på du må ha Nintendo Id for og kjøpe spill digitalt

Lenke til kommentar

Fant ut at man kunne logge seg inn med samme ID på https://miiverse.nintendo.net/Jeg forsøkte forskjellige kombinasjoner av brukernavn og passord, og da ingen fungerte så prøvde jeg å få ID tilsendt på epost. Da fikk jeg opp at ingen av mine eposter var registrert, så tror ikke jeg har satt opp ID. Spørs om ikke det blir vanskelig å få tilbake de spillene.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg noengang trengte å logge meg inn på eshop. Hvis jeg har logget meg inn der med en e-post, så har jeg brukt en av to, og jeg forsøkte å få NNID tilsendt ved å bruke begge disse. Ingen av dem ser ut til å være registrerte.

Men hvis jeg faktisk har en NNID, burde jeg ikke ha fått en bekreftelse på e-post når det ble satt opp?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Jeg trodde NNID var noe nytt noe, jeg. Faktisk trodde jeg det ikke hadde kommet ut noe slikt enda, og at det var mangelen på et slikt system så mange andre hadde klaget på. Mener jeg har hørt andre Nintendo-eiere beklage seg over hvor vanskelig det er å overføre lisenser. Tenker jeg på en annen konsoll, kanskje? Eller har det noe med betalingsmetode å gjøre? Brukte enten kort, eller Paypal.

Det er såklart ingen garanti for at jeg ikke registrerte en e-postadresse hos dem, bare fordi jeg ikke husker å ha gjort det. Men det er jo snodig at ingen av adressene mine er registrert hos Nintendo.

Uansett, jeg fikk svar fra dem i dag, og de hadde faktisk en grei løsning. Legger ved forespørsel og svar.


Spørsmål:
Hallo! Jeg var uheldig å ødela min New 3DS XL. Den vil ikke lengre slå seg på, og jeg ser meg nødt til å kjøpe en ny konsoll. Dessverre tyder alt på at jeg ikke har NNID. Har forsøkt å få ID tilsendt på e-post, men får beskjed om at e-postadressen ikke er registrert hos Nintendo , så hvordan kan jeg da overføre de digitale spillene jeg har kjøpt til en ny konsoll? Mvh ---

Svar:

Hei

Da må butikken der du kjøper den nye konsollen ta bildet av serienr på den gamle og nye konsollen og sende oss bildet på mail slik at vi kan overføre det gamle serienr over på den nye konsollen. Du vil da kunne gå inn i e-shoppen og laste spillene ned på nytt gratis.

Lenke til kommentar

Jepp. Greia er at de vil overføre NNID fra konsoll til konsoll så man ikke skal kunne "låne bort" NNID'n til andre. Når du flytter ID'n din må du også slette alt som er på den andre konsollen. Den blir i praksis formatert etter flytting så det ikke blir to konsoller med samme spill installert. Det er vel en anti-piracy greie.

 

Det er ikke helt som steam der du bare trenger å verifisere at det er deg (får en kode på email som må tastes inn) hvis du logger inn i steam fra en annen PC. 

 

Men alle spillene følger ID'n din, så man trenger egentlig ikke flytte spill og sdkort-data over. Kan laste alt ned pånytt også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Også eShop? Jeg mener bestemt det ikke går?

Nei du kan ikke kjøpe spill på eShop uten NNID, men ellers er det ikke noe problem å bruke maskinen, oppdateringer lastes ned, du kommer deg på nett og du kan spille spill, så lenge du har dem fysisk. Bruker den mest bare til fysiske spill selv, mest pokemon. Og Majora's Mask, som kom forhåndsinstallert.

 

Så du MÅ ikke ha NNID for å BRUKE maskinene, men skal du handle digitalt, så må du det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...