Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Ærlig sak det å ikke like det, men deg om det. Fikk endelig hentet min New 3DS XL MM Edition etter at været forsinket posten. Ser den er noen millimeter bredere enn min gamle 3DS XL, også er game card slot på undersiden, DET var uvant. :confused:

 

Kribler etter å starte på MM nå. Er lenge siden sist jeg spilte gjennom det nå. Gruer meg dog allerede litt til Ikana Canyon. Den plassen skremte vettet av meg som liten, og får fremdeles dårlige vibber der, så skynder meg alltid gjennom den delen. :p

 

Majora's Mask er egentlig skremmende mørkt og dystert når man tenker over det. Er glad jeg ikke skjønte alt av historien og settingen som liten. Hadde nok fått mareritt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som hadde vært konge var hvis de lagde remake i 3d av ocarina of time og ocarina of seasons! ;)

Heu heu heu heu.

 

 

 

Pro tip til Majoras mask:

 

Vist du dreper fuglen ved romani ranch så får du en STOR gull rupee, tror den er verdt minst 200, fuglen respawner igjen også, så det er bare å farme.

Fuglen tar ganske mange slag å drepe da.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Jaja. Liker du det ikke, så liker du det vel ikke. Men jeg syntes det er overraskende at noen som har spilt spillet (og vet om Inverted Song of Time..) føler at det er liten tid til utforsking / syntes det blir trangt om tiden.

Du har nok rett, jeg hadde ikke egentlig dårlig tid. Men jeg ble likevel stressa ... :p Underbevisstheten er ikke alltid enkel å ha med å gjøre.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Driver de fortsatt med det system transfer-tullet? Går fortsatt ikke an å veksle mellom to enheter, altså?

Takket være folk som nagina må man nok det, ja. Det hadde vært noe annet om folk hadde sluttet på piratkopiere spill. Men du kan kopiere alt på minnekortene via en PC. Det er betydelig raskere.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Takket være folk som nagina må man nok det, ja. Det hadde vært noe annet om folk hadde sluttet på piratkopiere spill. Men du kan kopiere alt på minnekortene via en PC. Det er betydelig raskere.

 

Dette opplegget stopper ingen pirater, og uansett klarer Sony, Microsoft, Apple og Google seg helt fint uten denne typen steinalderløsninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Takket være folk som nagina må man nok det, ja. Det hadde vært noe annet om folk hadde sluttet på piratkopiere spill. Men du kan kopiere alt på minnekortene via en PC. Det er betydelig raskere.

 

Dette opplegget stopper ingen pirater, og uansett klarer Sony, Microsoft, Apple og Google seg helt fint uten denne typen steinalderløsninger.

Det stopper dem fra å ha samme Nintendo ID på to maskiner, og dermed kan de ikke patche, spille onine, bruke eStore og alt det der. Dermed er de tvunget til å fortsette med pirat-mølet sitt. Det er da noe. Men uansett, jeg har ikke tenkt å gå inn på piratkopiering. Den diskusjonen kommer ikke til å gå bra uansett, da det er så mange folk her som ikke har noe som helst imot det. Litt merkelig at det også er svært mange Nintendo fanboys her. Ser ikke helt hvordan man kan hylle et spillselskap og samtidig stjele som ravner fra dem, men det får være deres sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Takket være folk som nagina må man nok det, ja. Det hadde vært noe annet om folk hadde sluttet på piratkopiere spill. Men du kan kopiere alt på minnekortene via en PC. Det er betydelig raskere.

 

Dette opplegget stopper ingen pirater, og uansett klarer Sony, Microsoft, Apple og Google seg helt fint uten denne typen steinalderløsninger.

Det stopper dem fra å ha samme Nintendo ID på to maskiner, og dermed kan de ikke patche, spille onine, bruke eStore og alt det der. Dermed er de tvunget til å fortsette med pirat-mølet sitt. Det er da noe. Men uansett, jeg har ikke tenkt å gå inn på piratkopiering. Den diskusjonen kommer ikke til å gå bra uansett, da det er så mange folk her som ikke har noe som helst imot det. Litt merkelig at det også er svært mange Nintendo fanboys her. Ser ikke helt hvordan man kan hylle et spillselskap og samtidig stjele som ravner fra dem, men det får være deres sak.

 

Jeg synes du går inn på piratkopiering ved enhver anledning jeg. Jeg synes ikke nødvendigvis piratkopiering er ok, men tror det har hjulpet på for å få forandringer i de forskjellige bransjene. F.eks. er jeg usikker på om vi ville hatt Spotify om det ikke hadde vært mulig å piraktkopiere. Ville vi hatt Steam, Netflix etc.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Over til noe annet. Noen her som har kjøpt deg Monster hunter 4? Har spilt det rundt 8 timer nå, og har kommet til område nummer 2. Veldig kjekt til nå,Kan anbefales hvis du liker crafting og slakte store beist som kan ta opp til 20min å bekjempe(høres kjedelig ut men er faktisk super spennende og kjekt!).

Spilte en del forrige helg med noen venner, er nå hr4 etter ca 30 timer. Har enda ikke støtt på et Quest som er virkelig vanskelig, men det endrer seg sikkert nå som jeg er på high rank.

Gikk for hammer denne gangen også, men blir nok litt SnS og bowguns etter hvert.

Til informasjon har jeg spilt serien siden mhf1, og alltid soloet de vanskeligste oppdragene i hvert spill (jump Teostra, dual Kirin, etc...)

Lenke til kommentar

 

Over til noe annet. Noen her som har kjøpt deg Monster hunter 4? Har spilt det rundt 8 timer nå, og har kommet til område nummer 2. Veldig kjekt til nå,Kan anbefales hvis du liker crafting og slakte store beist som kan ta opp til 20min å bekjempe(høres kjedelig ut men er faktisk super spennende og kjekt!).

Spilte en del forrige helg med noen venner, er nå hr4 etter ca 30 timer. Har enda ikke støtt på et Quest som er virkelig vanskelig, men det endrer seg sikkert nå som jeg er på high rank.

Gikk for hammer denne gangen også, men blir nok litt SnS og bowguns etter hvert.

Til informasjon har jeg spilt serien siden mhf1, og alltid soloet de vanskeligste oppdragene i hvert spill (jump Teostra, dual Kirin, etc...)

 

hr4?

Lenke til kommentar

 

 

 

Takket være folk som nagina må man nok det, ja. Det hadde vært noe annet om folk hadde sluttet på piratkopiere spill. Men du kan kopiere alt på minnekortene via en PC. Det er betydelig raskere.

 

Dette opplegget stopper ingen pirater, og uansett klarer Sony, Microsoft, Apple og Google seg helt fint uten denne typen steinalderløsninger.

Det stopper dem fra å ha samme Nintendo ID på to maskiner, og dermed kan de ikke patche, spille onine, bruke eStore og alt det der. Dermed er de tvunget til å fortsette med pirat-mølet sitt. Det er da noe. Men uansett, jeg har ikke tenkt å gå inn på piratkopiering. Den diskusjonen kommer ikke til å gå bra uansett, da det er så mange folk her som ikke har noe som helst imot det. Litt merkelig at det også er svært mange Nintendo fanboys her. Ser ikke helt hvordan man kan hylle et spillselskap og samtidig stjele som ravner fra dem, men det får være deres sak.

 

Jeg synes du går inn på piratkopiering ved enhver anledning jeg. Jeg synes ikke nødvendigvis piratkopiering er ok, men tror det har hjulpet på for å få forandringer i de forskjellige bransjene. F.eks. er jeg usikker på om vi ville hatt Spotify om det ikke hadde vært mulig å piraktkopiere. Ville vi hatt Steam, Netflix etc.?

 

 

Synes også det, også blir vi som spiller lovlig offer for pirattapere.

 

Men synes Nintendo fortjener å tape litt, er de ass mot brukerne sine så gjør brukere det samme.

Online delen må skrive helt om, kan ikke ha så steinalder system som de har idag.

Lenke til kommentar

Det stopper dem fra å ha samme Nintendo ID på to maskiner, og dermed kan de ikke patche, spille onine, bruke eStore og alt det der. Dermed er de tvunget til å fortsette med pirat-mølet sitt. Det er da noe.

 

 

Ja, nettopp. Nintendos løsning tvinger folk til "pirat-møl" om de skal kunne spill de selv har kjøpt, på flere enheter, så sånn sett fører det vel heller til flere opphavsrettsbrudd, ikke færre. Ingen andre spillprodusenter gjør dette, så hvordan kan du forsvare Nintendos fremferd? For min egen del har det iallefall ført til at jeg har vært ekstremt selektiv mtp. kjøp i eShop, noe Nintendo bare taper på.

 

 

 

Men uansett, jeg har ikke tenkt å gå inn på piratkopiering. Den diskusjonen kommer ikke til å gå bra uansett, da det er så mange folk her som ikke har noe som helst imot det. Litt merkelig at det også er svært mange Nintendo fanboys her. Ser ikke helt hvordan man kan hylle et spillselskap og samtidig stjele som ravner fra dem, men det får være deres sak.

 

Som andre har nevnt her, det er ingen andre enn deg som tar opp piratkopiering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Over til noe annet. Noen her som har kjøpt deg Monster hunter 4? Har spilt det rundt 8 timer nå, og har kommet til område nummer 2. Veldig kjekt til nå,Kan anbefales hvis du liker crafting og slakte store beist som kan ta opp til 20min å bekjempe(høres kjedelig ut men er faktisk super spennende og kjekt!).

Spilte en del forrige helg med noen venner, er nå hr4 etter ca 30 timer. Har enda ikke støtt på et Quest som er virkelig vanskelig, men det endrer seg sikkert nå som jeg er på high rank.

Gikk for hammer denne gangen også, men blir nok litt SnS og bowguns etter hvert.

Til informasjon har jeg spilt serien siden mhf1, og alltid soloet de vanskeligste oppdragene i hvert spill (jump Teostra, dual Kirin, etc...)

 

hr4?

 

Hunter Rank 4

Den enkle forklaringen på Hunter Rank er at spillet har flere nivåer med de samme monstrene, de du møter i landsbyen og på Hunter Rank 1-3 er Low Rank, så er det Hunter Rank 4-7 som gir deg High Rank, og etter det er det G-rank som er fra G1 til G3

Når du går opp fra Low Rank til High Rank møter du ofte en ny fargevariant av monstre og monstre får også mer HP, gjør vesentlig mer skade, og har høyere terskler for KO, poison, stun, sleep, og så videre.

Visstnok skal G-rank i MH4U være enda vanskeligere enn det den var i MH3U og MHFU, og i de spillene var G-rank mer enn dobbelt så vanskelig som High Rank. Typisk blir monstrene raskere enn de var tidligere i tillegg til ekstra fargevarianter, mer ekstra skade (mange angrep one-hitter deg,) ekstra HP, og enda høyere terskler for statuser.

Lenke til kommentar

Endelig gadd jeg å skru opp lokket på New 3DS XL i går, for å bytte minnekort. Det som så ut som en så skummel sak, gikk så fint uten noen skader. :p Jeg hørte ikke engang den fæle lyden folk sier de hørte da de tok av lokket.

 

Det som hadde vært konge var hvis de lagde remake i 3d av ocarina of time og ocarina of seasons! ;)

Heu heu heu heu.

 

 

 

Pro tip til Majoras mask:

 

Vist du dreper fuglen ved romani ranch så får du en STOR gull rupee, tror den er verdt minst 200, fuglen respawner igjen også, så det er bare å farme.

Fuglen tar ganske mange slag å drepe da.

 

Kråken elsker også å rane deg hvis du lar den komme for nær, om jeg ikke husker feil. :p

 

Av, elsker Mario kart 8. Mangler bare 4 cuper på mirror, så har jeg 3 stjerner på alle :)

Så synd dine 3 stjerner ikke vil bli vist online når du spiller som i MKWii. Uansett, stjernene har alltid vært betydningsløse selv i MKWii og MK7. De viser jo ikke akkurat skill ettersom de er så lett å få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...