Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Scheiber tror du må roe deg ned litt, og kanskje legge fra deg spillet en dag eller to =P

Og kanskje du burde holde kjeft en dag eller to, så lærer du kanskje folkeskikk.

 

Da forklarer det litt.


Mye løsner når du får fanga de drittungene. :)

Jeg har som sagt fanget alle fem (på dag en, til og med), og fikk koden jeg trengte for å komme videre. Har bare ikke giddet levere den inn ennå. Problemet er som jeg har sagt hele tiden den tidsfristen. Denne tråden bekreftet at tiden går sykt raskt, selv med SoT baklengst. Da blir det bare stressing hele veien, og jeg er ikke sikker på om jeg gidder det. Men som jeg sa har jeg ikke gitt opp ennå, selv om mange her tydeligvis mener jeg er for hjernedød til å finne ut hvordan jeg i det hele tatt slår på 3DSen.

 

Jeg synes bare det er så vanvittig utrivelig å henge i denne tråden, da folk er så ekstremt nedlatende mot alle oss casuals. Men frister å tro det er signaturen min som får dem til å klikke. :p

Lenke til kommentar

Ga meg ikke helt mening at de har endret song of time baklengs fra 3x til 2x, de har jo allerede gjort noen forenklede endringer som jeg misliker bare av og hørt / sett , svømme mekanismen til Zora (Mikau) og at man latterlig nok ikke kan få skyte is pilen hvor man vil inni vann tempelet, de har en "flamme" som viser hvor du skal skyte, er jo HELT retarda.

 

Så noen ting endrer de på for å gjøre det lettere, men tiden som det virker som folk sliter med, gjorde de raskere, jajajajaj, må posten bare levere snart så jeg kan heller kan spille istedenfor å snakke om MM.

Lenke til kommentar

Jeg synes bare det er så vanvittig utrivelig å henge i denne tråden, da folk er så ekstremt nedlatende mot alle oss casuals. Men frister å tro det er signaturen min som får dem til å klikke. :p

  1. Du spiller ikke Zelda som en casual gamer, i hvert fall ikke de som er fra 2000 og tidligere.
  2. Jeg klarte å runde Majora's Mask som 10-åring, husker meget godt at jeg fikk spillet på bursdagen min. Måtte ha noe hjelp når det kom til quest som Anju/Kafei, men jeg hadde aldri problemer med selve puslespillene.
  3. Hvis du ikke syns det er trivelig å henge i denne tråden finner du en annen tråd å henge i, sutring hjelper ikke i det hele tatt.
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det er helt greit å synes Majoras Mask er vanskelig, eller lite inutitivt. Jeg er i samme leir selv, min erfaring med spillet da det kom ut var at det var både stressende og frustrerende til tider, og jeg likte rett og slett ikke spillet så godt. (Og jeg elsker de andre spillene i serien).

 

Det betyr ikke at jeg, eller Schreiber, er dårlige i spill, og jeg er enig i at folk kan prøve å holde en litt finere tone her inne. Man kan ikke kreve noe som helst om hva som skal diskuteres, men at folk holder en høflig tone må da kunne forventes.

 

Og Schreiber, jeg tror faktisk at Kempton prøvde å hjelpe, ikke å fornærme deg. Du bør ikke kjefte på folk som prøver å gi deg råd. Samme gjelder for din uttalelse mot Anech. Hvordan skal dette bli en trivelig diskusjon når du selv oppfører deg agressivt mot omtrent alle som svarer deg?

Endret av Jakoozie
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

@Scheiber tror du må roe deg ned litt, og kanskje legge fra deg spillet en dag eller to =P

Og kanskje du burde holde kjeft en dag eller to, så lærer du kanskje folkeskikk.

 

 

 

Wow! Her prøver man å oppmuntre, og si at det kanskje er lurt å ta seg tid til spillet, ikke tenke at dette er noe som må være ferdig før påske. Også fyrer du deg opp enda mer?

 

Jeg står uansett på mitt... Hvis du klarer å slappe av og tenke at du utforsker det du har tid til og resetter tiden, i stedet for å stresse, så kan du få en flott spillopplevelse. Om du synes det blir for stressende, så kan det selvsagt være tilfelle, og det er godt mulig spillet ikke er for deg.

 

Uansett, det jeg mente var at kanskje om du legger fra deg spillet litt og kommer tilbake ti ldet, så er du forberedt på tidsaspektet, og ikke like overasket som du virket ved første try.Det er da mulig at du klarer å se på helheten på nytt. Om du ikke liker det da heller, eller fortsatt føler deg stresset, så er det nok ikke for deg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

@Scheiber tror du må roe deg ned litt, og kanskje legge fra deg spillet en dag eller to =P

Og kanskje du burde holde kjeft en dag eller to, så lærer du kanskje folkeskikk.

 

 

 

Wow! Her prøver man å oppmuntre, og si at det kanskje er lurt å ta seg tid til spillet, ikke tenke at dette er noe som må være ferdig før påske. Også fyrer du deg opp enda mer?

 

Jeg står uansett på mitt... Hvis du klarer å slappe av og tenke at du utforsker det du har tid til og resetter tiden, i stedet for å stresse, så kan du få en flott spillopplevelse. Om du synes det blir for stressende, så kan det selvsagt være tilfelle, og det er godt mulig spillet ikke er for deg.

 

Uansett, det jeg mente var at kanskje om du legger fra deg spillet litt og kommer tilbake ti ldet, så er du forberedt på tidsaspektet, og ikke like overasket som du virket ved første try.Det er da mulig at du klarer å se på helheten på nytt. Om du ikke liker det da heller, eller fortsatt føler deg stresset, så er det nok ikke for deg...

 

 

 

edit: Har du testet/spilt gjennom ocarina of time? Hvis ikke tror jeg det kan være god "trening" før majoras, rett og slett fordi du har bedre tid og da finner ut hvordan de zelda-spillene fungerer =) Tror de fleste som spilte majoras til n64 også hadde spilt OoT fra før, så kanskje det er noe med at man er forberedt på hvordan man leter og finner frem til ting? ikke vet jeg =)

Endret av Anech!
Lenke til kommentar

 

 

@Scheiber tror du må roe deg ned litt, og kanskje legge fra deg spillet en dag eller to =P

Og kanskje du burde holde kjeft en dag eller to, så lærer du kanskje folkeskikk.

 

 

Wow! Her prøver man å oppmuntre, og si at det kanskje er lurt å ta seg tid til spillet, ikke tenke at dette er noe som må være ferdig før påske. Også fyrer du deg opp enda mer?

Jeg skjønner hva du prøver på, men det nytter ikke. Jeg har møtt folk som deg i snart førti år, og tar meg ikke nær av noe som helst du sier, lille gutt.

 

Til dere andre: Fyren jeg nettopp quotet er slettes ikke alene i denne tråden, og det er folk som ham som gjør at jeg sjelden er innom her. Tror jeg like greit forlater tråden igjen, så får vi se om jeg gidder ta turen innom en annen gang. Er bare møkk lei arrogante fanboys.

Lenke til kommentar

Så så, vi trenger ikke personangrep heller, da må bare onkel mod slette masse innlegg til slutt :) Rolig nu, børn.

 

^This.

 

Moderatormelding

Påtide at noen og enhver roer seg ned og prøver å ta til seg ting som blir sagt istedenfor å se på alt som ett angrep på seg selv og sine meninger. Off-topic og regelrett barnehageprat slutter her. Om dere ikke klarer å diskutere uten å kalle hverandre ting så kan dere likegodt, ja holde kjeft :)

Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg skjønner hva du prøver på, men det nytter ikke. Jeg har møtt folk som deg i snart førti år, og tar meg ikke nær av noe som helst du sier, lille gutt.

 

Til dere andre: Fyren jeg nettopp quotet er slettes ikke alene i denne tråden, og det er folk som ham som gjør at jeg sjelden er innom her. Tror jeg like greit forlater tråden igjen, så får vi se om jeg gidder ta turen innom en annen gang. Er bare møkk lei arrogante fanboys.

 

 

 

Jeg har tatt kontakt med Schreiber i PM for å høre hva jeg gjør. Jeg lurer oppriktig på dette, og håper folk kan ta kontakt på PM dersom jeg har oppført meg fornærmende på noen som helst måte.. Det har utelukkende vært meningen å prøve å oppmuntre dem som ikke har likt spillet fra starten til å gi det en sjanse og ikke gi opp. Alt annet beklages på det dypeste!

 

Håper det kan bli litt god stemning i tråden igjen, og at man kan diskutere og ha det morro - slik forumet er til for!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Neimen unnskyld meg. Her påpekes det at spillet ikke forteller deg hvor du skal gå og Schreiber sier han ikke har blitt fortalt at han skal til klokketårnet, også sier han at han har fått koden til undergrunnen men ikke gått dit? HALLO? Du har jo fått vite hvor du skal? Er ikke det innlysende? Rett etter du går dit får du vite nøyaktig hva du skal videre, og ikke mindre enn et par tre fire personer i byen forteller deg når klokketårnet åpner. Dette er ikke et vanskelig spill i det hele tatt, i alle fall ikke begynnelsen. :s Skjønner ikke at dere kan være av den oppfatningen i det hele tatt.

 

PS: Fikk denne i posten i dag. Fuck yeah.

post-146208-1908820_thumb.jpg

Endret av Klatt3n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fytti, god stemning her inne etter Zelda-ranten i går.. Jaja, slik ble nå det. Jeg begynte på new game i dag og nå føles alt mye, mye mer oversiktlig. Inverted Song of Time og en helt annen forståelse av hvordan dette tidsgreiene er lagt opp fører til at spillet føles helt annerledes.

 

Lurer fortsatt på hva som er "checkpoints" for tidsreise? Er det kun items man får, ellers vil hele verden og alt resettes tilbake som den var?

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fytti, god stemning her inne etter Zelda-ranten i går.. Jaja, slik ble nå det. Jeg begynte på new game i dag og nå føles alt mye, mye mer oversiktlig. Inverted Song of Time og en helt annen forståelse av hvordan dette tidsgreiene er lagt opp fører til at spillet føles helt annerledes.

 

Lurer fortsatt på hva som er "checkpoints" for tidsreise? Er det kun items man får, ellers vil hele verden og alt resettes tilbake som den var?

Du får beholde alle nøkkelgjenstander, for å si det slik. Du mister alle tretti bombene dine, feks, men du beholder bomb-bags som gjør at du kan holde X antall bomber. Du mister antall piler, men beholder pil og bue når du får den. Du mister innholdet i krukker, men beholder krukkene.. Du beholder alle masker og det du får fra å bekjempe en boss. Du mister også mynter. Husk derfor å sette dem inn i banken før du skrur tilbake tiden.

 

Utover det vil alt settes tilbake til det normale. Det er kun deg og gjenstandene du har på Link som vil forbli gjennom tiden. Omgivelser i verden vil endres når du slår en boss, og disse omgivelsene endres tilbake når du skrur tida tilbake.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Takk for bra tips :) Blir spennende å finne ut av hva alle disse menneskene bedriver, det er jo ganske mange av dem også.

Jepp, hjelper å bruke bomber notebook flittig!

 

 

 

Klarer ikke nintendo å levere wii u pro controller eller? er jo utsolgt i alle nettbutikker?

Det står de skal ha den inne på cdon =) Men snodig at så mange andre er utsolgt!

Lenke til kommentar

Takk for bra tips :) Blir spennende å finne ut av hva alle disse menneskene bedriver, det er jo ganske mange av dem også.

Du kan også gå rett til bosskampene etter du har gått gjennom dungeonene en gang. Kan være nyttig innimellom

 

Du får forresten også minst tre ulike måter å bevege deg raskere på i spillet, i tillegg til warp points, så dette hjelper også litt på tidspresset.

 

Lurer på om jeg skal skaffe dette selv. Ble helt slått i bakken da jeg spilte det første gang for to år siden, men synes det har blitt gjort en del tåpelige "forenklinger" (dog kan det ha vært nødvendig, ser det ut til :p). Ender nok opp med det etter noen dager/uker tenker jeg.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...