Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Dette har vært diskutert til døde mange ganger, så det skader ikke med enda en gang. :roll: Spill er låst til maskinen, ja. Men det er lett å flytte dem over til en annen maskin likevel, på samme måte man gjorde med 3DS til 3DSXL. Alt man trenger å gjøre er å fjerne låsen på den opprinnelige maskinen og flytte den over på den gamle. Google it, smartass.

 

Hvorfor så fiendtlig? Så vidt jeg veit er det ikke mulig å flytte mellom to WiiU-maskiner, rett og slett, i motsetning til 3DS. Kanskje kommer det, kanskje ikke. Transferinga på 3DS er også unødvendig tungvidt og krever at du har begge konsollene tilgjengelig, noe slettes ikke er selvsagt om man bytter til en ny maskin av ulike årsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor så fiendtlig? Så vidt jeg veit er det ikke mulig å flytte mellom to WiiU-maskiner, rett og slett, i motsetning til 3DS. Kanskje kommer det, kanskje ikke. Transferinga på 3DS er også unødvendig tungvidt og krever at du har begge konsollene tilgjengelig, noe slettes ikke er selvsagt om man bytter til en ny maskin av ulike årsaker.

Dette er ikke noen diskusjon, Nintendo feilet hardt når de gikk fra Sony,Apple,Steam og Xbox live sin metode,

og valgte og holde ``spillene`` du kjøpte låst til en maskin uten backup.

Og de vil tjene mye på de som mistet over 15 spill når Ds/3ds n blir stjålet.

 

 

Nintendo dreit seg på draget der.

Lenke til kommentar

Jeg fikk da laste ned spill jeg hadde kjøpt pånytt på 3ds xl'n som ikke ble overført i system transfer fra liten 3ds..men det er vel ikke det vi snakker om her..

Når du skriver om det snakker vi om det ;)

 

Måtte du kontakte Nintendo for og få spillene over, og hadde du den gamle maskinen da ?

 

Det har mye og si.

 

At ikke de holder seg til kontoer når det gjelder nedlasting av spill, er rart, det blir nesten helt latterlig.

Nintendo holder seg alltid et steg tilbake og til bekostning på fansen.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Neida kontaktet ingen. Og ja, jeg hadde den gamle maskinen.

De var bare tilgjengelige som download i nettbutikken. Ble litt overrasket selv, var jo akkurat som Steam, det.

Nei. Akkurat som Steam (eller XBL for den del) hadde vært om du kunne logge deg inn på kontoen din og laste ned spillene uten å være avhengig av den gamle maskinen din.

 

Det sier seg selv at en kan laste ned spillene fra eShopen etter en har tatt system transfer fra 3DS til 3DS. "Identiteten" til den gamle maskinen blir overført til den nye, og etter du har gjort det vil den nye maskinen oppføre seg som den gamle.

 

Det nåværende systemet er unødvendig klønete. Nintendo trenger å få på plass et kontosystem så raskt som mulig.

Lenke til kommentar

Datoer er jo ikke spesielt spennende. Håper på nye spill, eller i alle fall nye klipp fra spillene som interesserer meg.

 

Jo mer jeg tenker på det, jo mer irriterer det meg at Retro jobber på nok et Donkey Kong-spill. Det første var greit, men det er etter min sløsing av deres talenter. Har ikke behov for mer 2D-plattforming fra Nintendo med det første uansett.

Lenke til kommentar

Synes det var mye positivt der, men savnet litt iforhold til Wii U.

Noe jeg iallefall liker er community oppsettet og linken de skaper mellom wiiu og n3ds etc.

Zelda til 3ds så lekkert og spennende ut. Noen spennede indie spill. super mario bros 2 var nice. Pokemon rumble må jeg sjekke litt mer ut, hva det gikk ut på.

 

Får bare håpe det dukker opp flere AAA titler på Wii U med tida. Vil gjerne se flere typiske online spill, både coop og mmo. Mario kart og SSB blir bra, men vil ikke holde i evigheter, og flere alternativer skulle det vært.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...