Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Får bare håpe det dukker opp flere AAA titler på Wii U med tida. Vil gjerne se flere typiske online spill, både coop og mmo. Mario kart og SSB blir bra, men vil ikke holde i evigheter, og flere alternativer skulle det vært.

 

Du har jo X, oppfølgeren til Xenoblade. Ble det sagt noe om det spillet? Håper det har en singleplayer også, ellers blir jeg skuffet.

 

Also, Professor Layton vs. Ace Attorney Confirmed for Western Release

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første anmeldelse av The wonderful 101. Hør på dette:

 

If Pikmin 3, Nintendo's great summer hope for its beleaguered Wii U console, has you directing a herd of miniature helpers, The Wonderful 101, the company's leftfield, summer sleeper-hit-in-waiting, puts you in control of an angry mob. In both games you sweep through the landscape as a hustling cluster of bodies. In both games you use this crowd's wisdom and strength to create pathways to your objectives, and to eliminate the foes and obstacles in your way.

 

But only in The Wonderful 101 can you, with a delicate swipe of the finger, arrange your swarm into a giant pink spiked whip used to tear the armour from your opponents, or a pea green handgun used to launch your minions as a kind of fleshy ammunition, or even a Soviet hammer that pounds the concrete in a thick Russian accent. If Pikmin 3 is the Gardener's World of ponderous strategy games, The Wonderful 101 is police helicopter footage of a sweltering Los Angeles riot.

[..]

 

Platinum's talent for the set piece is brought to the fore by way of the game's chosen style, that of the 'Tokusatsu' – the genre of special effect-heavy Japanese TV shows and films that include Godzilla and Kamen Rider. In this way, play is routinely interrupted for an outrageous and delightfully inventive gameplay intermission as you, for example, fire giant baseballs into an alien's face on a baseball field, or use your mob to tickle a 50-foot robot's underarm, or morph into a giant hang-glider and tear through the whipping wind collecting upgrade tokens.

 

It's in these moments that Platinum displays a mastery of the Wii U hardware hitherto unseen, even in Nintendo's homegrown titles. One especially memorable section has you controlling a giant spacecraft on the television screen by marshalling the 101 onto directional pressure pads in a cockpit that's rendered on the Wii U pad's screen. If this weren't enough to juggle, you must simultaneously battle enemies in both the cockpit on the pad and in the skies on the TV screen. It is a genuinely novel gameplay invention and gives a true taste of the Wii U's untapped potential and promise.

 

But all of this unbridled creativity comes at the cost of some refinement. The scrappiness of the action extends upwards and outwards throughout the entire game, which struggles to marshal its ambitions and ideas into a perfectly coherent whole. An alchemy system allows you to create new items from collected pieces of fruit, although its workings are left unexplained; each of the 101 you collect can be levelled up individually, although its unclear what benefits this brings to the whole. New moves and attacks unlock seemingly at random and the means of exposing the game's intermittent in-situ bonus levels is opaque.

 

Finally, the game's tall difficulty belies its accessible aesthetic: make no mistake, this is a far more demanding proposition than its Pikmin cousin. And yet, these are the hallmarks that make Platinum's output some of the most exciting work in contemporary video games: scruffy invention in a playpen that allows for player mastery. In the midst of this riot of ideas and unrefined energy we can perceive some of the Wii U system's idiosyncratic wonder. It may not be a game to sell a system, but The Wonderful 101 provides ample justification for Nintendo's eccentric hardware.

 

http://www.theguardi...deo-game-review (Tror den ble tatt ned. Jeg får i hvert fall 404)

Endret av formkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-284049-0-70934800-1375963850_thumb.png

 

Det er jo noen bra nyheter, men kanskje på tide med et eShop-spill også.

 

Take the role as Rusty, a lone mining steambot, as he arrives to an old mining town in great need. Dig your way through the old earth, gaining riches while uncovering the ancient threat that lurks below...

 

Spillet jeg snakker om er Steamworld Dig: A fistful of dirt, ute nå til 3DSen på eShop. Det koster så mye som 69,- spenn, så det er ikke store summen det er snakk om. Men nå da den biten er overstått kan jeg si iltt mer om selve spillet, og hvorfor dere bør lese videre.

 

Jeg har bare rukket å spille noen få timer, men dette var morsomt. :) Spillet er et 2D plattform-spill i stil med Metrovania, der hele verden (så vidt jeg vet) er gruven man får i starten. Problemet med gruven er at det er under jorden (doh...), så det er rimelig mørkt der nede. Dermed trenger man lys, men så lenge man er under jorden går man sakte, men sikkert tom for batteri. Dette vises lett ved at man starter med å se nesten hele den øverste skjermen, men når batteriet tappes, kryper mørket nærmere og nærmere, helt til man bare så vidt ser noe som helst. Dette er (heldigvis) imidlertid ikke game over, for man kan fortsatt bevege seg, og man kan fortsatt komme seg til overflaten om man er forsiktig for å ladde batteriet. Det blir verre når man trenger vann, som kun finnes i faste kilder. Dermed må man fylle vann, utforske, dra tilbake til kilden for å etterfylle vann, og så videre. Det høres kanskje teit ut, men i realitetengir det spillet en overhengende følelse av fare. Man vil virkelig ikke slippe opp for batteri og vann dypt under jorden. :p

 

Interessant nok er det ganske lite av gruven som er ferdig utgravd, så man må grave mye selv. I starten kan vi bare grave i løs jord, men etterhvert får man bedre hakker, som gjør at vi kan hakke løs større steiner osv. (derav Metrovania.) Men siden det er en gruve graver vi ofte frem verdifulle mineraler osv, som kan selges for å kjøpe bedre utstyr. I tillegg samler vi verdisaker for å gå opp i level, men jeg er ikke helt sikker på hvorfor vi gjør det (første gang får vi tilgang til butikken (me kan ikke kjøpe noe ennå), neste gang en bedre hakke osv.)

 

Liker dere 2D plattformspill i stil med Metrovania er dette absolutt å anbefale. Som jeg sa tidligere koster det bare 69,- spenn, så hva har man å tape? :)

 

http://steamworldgames.com/dig/

 

Trailer:

 

 

 

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Jeg nevnte for en stund siden at produsenten bak Animal Crossing planlegger noe for Wii U, og at jeg trodde det var et ekte Animal Crossing for Wii U. Det er ikke avkreftet, men vi har fått en Animal Crossing Plaza på Wii U eShop. Det minner mye om Miiplaza, men i stedet for Mii'er, har vi alle karakterene fra Animal Crossing: New Leaf (og din egen Mii.) Har kan vi poste screenshots fra New Leaf, poste kommentarer om folk, snakke med andre folk osv. Interessant liten app, men ikke noe jeg kommer til å bruke noe særlig. Vil heller ha Animal Crossing Wii U, med innebygd Plaza.

Lenke til kommentar

Pent cover, det skal de ha. :) Noen som vet om HD-versjonen er i 1080p eller 720p?

 

Det har blitt nevnet at det blir 1920x1080p på denne HD versjonen. Skal prøve å finne noe info angående dette.

"Iwata announced that The Legend of Zelda: The Wind Waker HD will be rendered in 1080p! This is fantastic news!" http://www.dayonepat...hd-is-in-1080p/

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Det kommer jo garantert, men det sier seg jo selv at det vi ta noen år. De startet vel å utvikle WiiU-spillet når de var ferdig med New Leaf.

Så klart kommer det. Men fyren bekreftet at de har jobbet med noe sånt i en stund, og Nintendo selv har bekreftet at det ikke akkurat blir spilltørke neste år, til tross for en hel drøss bra kjernespill i år (Mario, Zelda, Pikmin osv.) Hadde håpet Animal Crossing Wii U kommer neste år, men det er godt mulig vi fikk det idiotiske Plaza-greien i stedet. Men gir ikke opp håpet med det første. :)

 

Demo av The Wonderful 101 skal være ute på e-shop nå. http://www.eurogamer...-eu-wii-u-eshop

Tøft, må lastes ned etterhvert. Er skeptisk, men skader ikke å prøve demoen. :)

 

In other news har jeg kommet ganske langt på Steamworld: A fistful of dirt, og kan trygt anbefale det. I starten har vi lite lys og må til overflaten ganske ofte, men det løser seg etterhvert som vi får oppgradert lampen. Når vi går opp i level oppgraderes butikken og får mer stash, og blir man lei av å gå opp og ned i gruven hele tiden har vi f.eks teleportere. Utrolig bra spill. Ikke la dere skremme av det 'bare' er et eShop-spill. Fallblox og Pushblox er jo også 'bare' på eShop, og det er faktisk en av de beste franchisene til Nitendo, imho. Jeg setter det helt oppe med Zelda og Mario, og det sier jo litt. ;) Steamworld er også svært langt oppe på listen. Det eneste 'problemet' er at A fistful of dirt er det andre spillet i franchisen. Dt første var Steamworld: Tower Defense, som jeg ikke har prøvd. Hater TD-spill. ;) Aner ikke hvordan franchisen vil utvikle seg videre. Får vi A fistful of dirt 2 neste gang, eller blir det noe helt annet?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Har testet Wonderful 101 nå, og gikk frem til Mission 8. For å være ærlig har jeg litt blandete følelser. Det er ikke dårlig på noen måte, men ikke direkte bra heller. Det minner mest om et typisk eShop-spill som har fått stort budsjett. Ikke at det trenger å være negativt, men ser ikke helt hva det store er her. Greit vi har en drøss folk, men vi styrer jo bare en av dem, og strengt tatt er det bare det vanlige med å hamre knapper for å denge fiender, hoppe, dobbelthoppe osv. Brettene jeg spilte var ekstremt lineære, og noe historie så jeg ikke noe spesielt til (til tross for at jeg testet Story Mode.) Litt skuffet, men kommer nok til å gi det en sjanse etterhvert. Men er mye annet som tar oppmerksomheten min nå, så det får nok vente en stund. Kanskje til jul. Trenger absolutt noe å spille i juleferien. Vi snakker en uke eller to uten internett engang hos moren min. Kjipt.

Lenke til kommentar

windwaker_wiiu_palcover.jpg

 

Meget meget lekkert cover til kommende Legend Of Zelda Wind Waker HD!

Kom til meg 4.oktober, herregud jeg gleder meg! :grin2:

Nice cover!

Jeg husker at nintendo sa at de skulle reworke måten å spille alene på i dette spillet.

Mener det var snakk om at man skulle kunne ta templene i valgfri rekkefølge, samt at det var snakk om en ny måte å spille alene på(dette skulle visstnok være en av de nye funksjonene i dette spillet).

 

Er utrolig spent på hvilke endringer som er gjort(utenom grafikken) i gameplayet i spillet :D

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...