Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd Pikmin 3 her? :)

 

Ja, og det er absolutt verdt pengene. Stort sett har jeg bare to små ting å kritisere spillet for. For det første varer dagene bare et kvarter, eller noe sånt. Du kan gå tilbake til tidligere dager og gjøre ting på nytt, men jeg føler det blir for mye stress, og for lite utforsking. Jeg hadde mer enn gjerne hatt et Pikmin totalt uten noe som helst tidsfrist, eller i det minste at den eneste fristen var at man sakte, men sikkert slipper opp for mat. (Så man kunne spilt i dagevis (bokstavelig talt) uten å måtte se en eneste loadingskjerm noensinne. Man kan argumentere mot at det ikke ville vært Pikmin lengre, men det får vi ta en annen gang.

 

Det andre jeg ikke liker helt er det med at vi sakte, men sikkert slipper opp for mat. I starten har vi bare mat for to dager, og når dagen er over forsvinnre den ene. Har du ikke funnet mat i løpet av den andre dagen er det nok game over. Du må dermed finne minst to dagsrasjoner med mat på én dag for å føle deg trygg neste dag. Men etter det jeg har forstått vil dette endre seg etterhvert, da mat blir lettere tilgjengelig, og man bygger opp et stort matforråd. Jeg har nok bare spilt noen dager, så kan ikke si det sikkert. Aner heller ikke om det er for fans av serien, eller om det også inkluderer nybegynnere som meg. Har aldri rørt et Pikmin før.

 

Min vurdering? Anbefales, men ikke til alle. Er man i tvil, bør man sjekke en gameplay-video på youtube. En anmeldelse er jo bra, men den sier ganske lite i grunnen. Det er bedre å se faktisk gameplay for å se hva man går til. Man kan heller komplimentere med en anmeldelse om det trengs.

 

Edit: Demo av Etrian Odyssey IV er ute på 3DS eShop. Men merkelig nok kan vi kun starte den tre ganger? Tre? WTF? Det er spesielt merkelig siden det er to fullstendige dungeons, og vi kan overføre lagringen fra demoen over til fullversjonen og fortsette der vi slapp. Så starte demoen tre ganger? Maken til idioti. Denne burde absolutt ikke hatt noe som helst begrensning på antall ganger man kan starte. Dette er et spill man ikke bare setter seg ned og fullfører på en halvtime.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Wonderful 101-demoen. Hva synes dere andre?

 

Spillet virker veldig gøy faktisk. Jeg var personlig ganske skeptisk til spillet, videoene har ikke piffet min interesse noe særlig. Men spillbarheten ser ut til å være på topp, og visuelt er spillet top notch. Veldig kreativt og artig spill virker det som :)

 

Blir nok kjøpt etterhvert.

Lenke til kommentar

Har prøvd demoen av Wonderful 101, og blir ikke kjøp med det første for min del. Det ser bra ut, og ved første øyekast ser gameplayet ganske originalt ut. Men etter en stund følte jeg at det ble for mye av det vi har sett før mange, mange ganger. I stedet for en helt styrer vi en hel drøss som en enhet. Vi kan bli pistol, sverd osv, men det er bare standard våpen vi har i stort sett alt av sånne spill. Noen interessante ting var det jo, men ikke nok til å fenge interessen lenge om gangen.

Lenke til kommentar

Har prøvd demoen av Wonderful 101, og blir ikke kjøp med det første for min del. Det ser bra ut, og ved første øyekast ser gameplayet ganske originalt ut. Men etter en stund følte jeg at det ble for mye av det vi har sett før mange, mange ganger. I stedet for en helt styrer vi en hel drøss som en enhet. Vi kan bli pistol, sverd osv, men det er bare standard våpen vi har i stort sett alt av sånne spill. Noen interessante ting var det jo, men ikke nok til å fenge interessen lenge om gangen.

 

"sett før mange, mange ganger" og "sånne spill"? Nå har ikke jeg spilt det selv men jeg kan garantere deg at er det én ting det ikke er, er likt noe som helst annet. Vel, annet enn andre platinum-spill. Kanskje denne videoen kan gjøre ting litt klarere for folk for jeg har hørt demoen var veldig rett på sak uten noe særlig introduksjon:

 

Endret av formkake
Lenke til kommentar

 

"sett før mange, mange ganger" og "sånne spill"? Nå har ikke jeg spilt det selv men jeg kan garantere deg at er det én ting det ikke er, er likt noe som helst annet.

 

 

Dessverre er det nettopp det jeg satt igjen med. Det ser uvanlig ut, med flere titalls folk som morpher til ting osv. Men i bunn og grunn er alle de titalls folkene bare én enhet, så alt ble kort sagt en hent vanlig hack'n'slash greie der vi kan enten banke fiender med sverdet, eller skyte dem med pistolen. Prøv det selv, så ser du straks hva jeg mener.

 

Men for å ikke være Mr. Negativ har jeg så vidt startet på Etrian Odyssey IV demoen. Så langt virker det utrolig bra, med interessante klasser (landsknecht?), svært bra grafikk og dypt gameplay. Dette lover bra. :)

 

Edit: Har nå testet Etrian Odyssey IV en stund, og det kan trygt anbefales til fans av gode, gamle dungeon-crawlers som Lands of Lore, Eye of the Beholder osv. Dvs trykk en tast for å ta et steg frem, turbaserte kamper, en gruppe på opp til seks helter i laget osv. Akkurat sånn det skal være. :) På den ene siden gleder jeg meg noe voldsomt til fullversjonen, men på den annen side skal man ikke se bort ifra at jeg fortsatt spiller demoen da. :p Levelcap er bare lvl 10 i demoen, men med opp til tretti folk på laget kan det ta en stund. ;) (dvs lager en Guild når vi starter, og kan ha opp til tretti folk med. Men vi spiller bare med opp til seks om gangen.) Men drit i det, prøv det heller selv. Demoen er jo gratis, så det skader ikke prøve. ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Dessverre er det nettopp det jeg satt igjen med. Det ser uvanlig ut, med flere titalls folk som morpher til ting osv. Men i bunn og grunn er alle de titalls folkene bare én enhet, så alt ble kort sagt en hent vanlig hack'n'slash greie der vi kan enten banke fiender med sverdet, eller skyte dem med pistolen. Prøv det selv, så ser du straks hva jeg mener.

Det er vel jo hack'n'slash, men hvis W101 er noe som bayonetta er det nok ingenting 'vanlig' og enkelt ved det. Altså, i bayonetta er det bare kick/punch/dodge men det er en dybde der som ingen andre spill. Tror jeg har over 70 timer i det spillet og jeg oppdager fortsatt nye teknikker. Igjen: jeg har ikke spilt W101 og skal ikke uttale meg om det, og det er sikkert ikke et spill for alle heller, men det bare høres ut som du har missforstått litt hva det er.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Noen her som har lasta ned Ducktales Remastered? Jeg lasta det ned til PS3, og siden det finnes til Wii U også, så er det relevant for tråden. Gadd ikke laste det ned til Wii U da Wii U har så lite plass, selv om jeg har den svarte utgaven. Anyways, hva synes folk om spillet? Jeg elsker det. :) Har aldri spilt originalen, så.

 

Og hva synes dere om Animal Crossing: New Leaf? Jeg vurderer å kjøpe det i morgen, så hva er deres meninger om spillet? Er Pikmin 3 også å anbefales? Kjøpte aldri Pikmin til Gamecube, så jeg vet ikke stort mye om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har wii u'en blitt noe kjappere etter oppdateringene som skulle komme i vår? prøvde den hos en kompis, men syntes det gikk fort tregt, både lastetider, i menyer og start av programmer.

Lenke til kommentar

For de som ikke har prøvd Wonderful 101 så anbefales det, jeg synes det er vanvittig morsomt, tar noe tid å komme inn i mekanikken, men fyttigrisen så vanedannende det er og det sitter utrolig godt i hendene/utrolig bra spillbarhet med andre ord.

 

Spillet gir også en real utfordring, jeg har kun spilt på Very easy å klart gull.

 

Dette er et soleklart kjøp for meg.

 

 

Prøvde akkurat Wonderful 101-demoen. Hva synes dere andre?

 

Spillet virker veldig gøy faktisk. Jeg var personlig ganske skeptisk til spillet, videoene har ikke piffet min interesse noe særlig. Men spillbarheten ser ut til å være på topp, og visuelt er spillet top notch. Veldig kreativt og artig spill virker det som :)

 

Blir nok kjøpt etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...