Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, noen liker bra spill. Andre liker Ni No Kuni. :p

 

Men for å være litt seriøs her en stund. Jeg mener Aliens: Colonial Marines er undervurdert. Det er ikke et toppspill akkurat, men folk forlanger for mye. I den første filmen ble så godt som hele mannskapet drept av én eneste alien på under 24 timer. ("It was one of those things... it killed the entire crew in less than 24 hours.") Det fungerer helt utmerket på film, men hvordan lager man et spill av det? Det samme gjelder Alien 3. Bra film, men hvordan lage et spill med to, tre fiender? Da blir det jo selvsagt Aliens (Alien 2), men denne er ganske annerledes enn Alien 1 og 3. Det er tusenvis av aliens her, noe som betyr at de dør i hopetall. Hadde disse aliensene vært like farlige som den i den første filmen, ville ingen av soldatene ha overlevd mer enn tyve minutter. Glem heller ikke at Colonial Marines er en oppfølger til Aliens, og dropper Alien 3 (dvs foregår side om side med den, men et helt annet sted.)

 

Og hva med Aliens vs Predator? Her er aliens bare vanlig kanonføde. Faktisk blir (minst) en alien drept i nærkamp med en Predator, uten at Preatoren tar noe særlig skade av det. Det har fok tydeligvis totalt oversett når de spiller Colonial Marines. I tillegg har vi jo det der med at Ripley sprenger romskipet i Aliens for å hindre en enslig alien å komme til jorden, Om den gjør det, vil menneskene slite noe sinnssykt. Men i AvP2 har vi en drøss aliens på jorda allerede, og det mindt i en storby. Filmen fikk likevel 15-års aldersgrense? WTF?

 

Så setter man ting i perspektiv er Colonial Marines faktisk ikke så ille som mange vil ha det til. Man forventet bare en ny Aliens, ikke en ny AvP uten Predator. ;)

 

 

Ni No Kuni på sin side har svært bra grafikk, men resten av spillet er bare ren rutine. Det er ikke et dårlig spill, tvert imot. Men det gjør ingenting nytt. Vi har sett alt mange, mange ganger før, og ærlig talt var jeg drittlei hele forumelen før jeg startet spillet.

 

Og ta Last Of Us, som jeg nevnte. "Alle" hyper det opp til å bli århundreds spill, men fortjener det hypen? Jeg har spilt ganske lenge, og selv om starten var noe av det beste jeg har sett på lenge, ramlet spillet etter det fort ned til en ren rutine. Man går fremover i en trang korridor, banker noen fiender, går videre gjennom korridoren, banker noen fiender osv. Det er omtrent alt man gjør, og etter en stund blir det vanvittig ensformig og repetitivt. Jeg gikk drittlei etter en stund, selv om jeg virkelig prøvde å like spillet. Det eneste plusset er historien, og selv den har en og annen vri som er så vanvittig klisjé at jeg bare satt og måpte. Maken til idioti har jeg ikke sett på lenge. Men folk liker det, tydeligvis. Kan jo ha noe med at det er folkene bak Uncharted som lagde det. Hadde det vært folkene bak Colonial Marines som lagde det, hadde neppe noen brydd seg. Og det sier jo sitt. ;)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd så langt med WiiU, har kun testet ut ZombiU og en haug av demoer,men så langt har jeg kun brukt den for å ha det gøy. Noe som høres litt rart ut, men det er den følelsen jeg sitter med, noe annerledes enn det jeg får av andre platformer.

 

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe pikmin 3 når det kommer ut (glad å se at den får god kritikk allerede), men hvilke spill til WiiU anbefaler dere? De som frister mest akkurat nå er Rayman Legends og super mario.

Lenke til kommentar

Hva gjør Colonial Marines nytt, siden det er et argument imot Ni No Kuni? Og hvor er Colonial Marines mindre rutinemessig og standard enn The Last of Us?

Ikke så spesielt mye, men folk flest klager fordi aliens ikke er farlige, brettene for lineære og så videre. Alt er bare rent tull. De samme folkene hyper jo neste Call of Duty til legendestatus før det i det hele tatt er kommet. Men hva A:CM gjør som er nytt? Tja, multiplayer gjør mye nytt, for eksempel. Men som jeg sa er ikke A:CM helt på topp, og en god grunn til det er at det er lite vi ikke har sett før. Men det har til gjengjeld en mye mer variasjon og en historie som fenget meg. Historien i Ni no Kuni og Last of us er alt for forutsigbar for min smak. Det blir jo som historien i Star Wars: Knights of the Old Republic. Folk klikket i vinkel når de fikk den "overraskende vrien" de burde ha sett komme ved å se på coveret. Folk flest er idioter. :p
Lenke til kommentar

Har oppgradert huset litt i Animal Crossing, men det ble så søtt at jeg får diabetes bare ved å se på det. :p Kanskje ikke det mest mandige huset i nabolaget. :p (men så spiller jeg som jente, så da går det greit.) Fikk for øvrig en ny etasje i dag, så får vel utvide den også en del. Sukk... alltid noe mer å gjøre her. Skjønner hvorfor folk sier dette spillet kan være i årevis. :p

 

htfwbp.jpg

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Ni No Kuni på sin side har svært bra grafikk, men resten av spillet er bare ren rutine. Det er ikke et dårlig spill, tvert imot. Men det gjør ingenting nytt. Vi har sett alt mange, mange ganger før, og ærlig talt var jeg drittlei hele forumelen før jeg startet spillet.

 

Og ta Last Of Us, som jeg nevnte. "Alle" hyper det opp til å bli århundreds spill, men fortjener det hypen? Jeg har spilt ganske lenge, og selv om starten var noe av det beste jeg har sett på lenge, ramlet spillet etter det fort ned til en ren rutine. Man går fremover i en trang korridor, banker noen fiender, går videre gjennom korridoren, banker noen fiender osv. Det er omtrent alt man gjør, og etter en stund blir det vanvittig ensformig og repetitivt. Jeg gikk drittlei etter en stund, selv om jeg virkelig prøvde å like spillet. Det eneste plusset er historien, og selv den har en og annen vri som er så vanvittig klisjé at jeg bare satt og måpte. Maken til idioti har jeg ikke sett på lenge. Men folk liker det, tydeligvis. Kan jo ha noe med at det er folkene bak Uncharted som lagde det. Hadde det vært folkene bak Colonial Marines som lagde det, hadde neppe noen brydd seg. Og det sier jo sitt. ;)

 

Thumbs up for den kommentaren.

 

Men litt uenig i at Ni No Kuni er kjedelig på grunn av formelen.

Spillet er kjedelig fordi det gir deg ikke noe strategi , kontroll og utfordring innen kampene.

Noe som er nøkkelen for alle jrpg spill, hvor man gleder seg til og blir sterkere.

 

Og problemet med og ha over 100 karakterer og velge mellom.

Er at det gir deg lite glede når man får et nytt sverd for og så finne ut at det bare er en boost, man kan ikke se sverdet eller andre ting man får.

 

Gav opp halveis samme med Last Of Us fordi det bare gav ikke noen deilig følelse og komme seg videre.

 

Følte at jeg bare spillet fordi alle andre elsket spillet og jeg ville se hva som var så bra med det.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe pikmin 3 når det kommer ut (glad å se at den får god kritikk allerede), men hvilke spill til WiiU anbefaler dere? De som frister mest akkurat nå er Rayman Legends og super mario.

Det kommer ann på hvilke spill du liker, og om du spiller mest alene eller med andre. Om du spiller mye med andre er NintedoLand helt klart en favoritt, men det er gørrkjedelig alene.

 

Lego City Undercover er også et must. Årets spill for min del, og jeg nærmer meg 40. :p

 

Ellers kan jeg anbefale litt av hvert:

 

- Injustice: Gods Among Us (beste slossespill på lenge, men helt klart best i multiplayer)

- Resident Evil: Revelations (et av de beste i serien fra før, og hoppet fra 3DS til Wii U gjør det enda bedre)

- Little Inferno (utrolig underholdende om du bare vil leke litt, og koster ikke all verden)

- Mighty Switch Force HD

 

 

And now to something entirely different. Hvorfor er det egentlig så lite snakk om Animal Crossing her? Det er jo en av de største seriene til Nintendo, og er helt klart på topp sammen med Mario og Zelda. Selv Pikmin er bare en liten flopp i forhold til Animal Crossing, og det spillet går dere jo bananas for. Så hvorfor ikke AC? Bare lurer. Har vurdert Pikmin selv, så kritiserer jo ikke det. Har ikke engang prøvd de to første. ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

And now to something entirely different. Hvorfor er det egentlig så lite snakk om Animal Crossing her? Det er jo en av de største seriene til Nintendo, og er helt klart på topp sammen med Mario og Zelda. Selv Pikmin er bare en liten flopp i forhold til Animal Crossing, og det spillet går dere jo bananas for. Så hvorfor ikke AC? Bare lurer. Har vurdert Pikmin selv, så kritiserer jo ikke det. Har ikke engang prøvd de to første. ;)

 

Er AC i det heletatt annonsert til WiiU da? Personlig har jeg ikke spilt det siden det tok opp XX timer av min fritid på GC, men kommer det en WiiU utgave skal det handles :)

 

PS: Harvest Moon er også en serie som har hatt stor success på konsollene til Nintendo. Vet kona har spilt samtlige.. Så det er en annen titel jeg sitter å håper litt på :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...