Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Du får vel bare skru opp boksen og lete etter rusten?

Hvis det ikke er det som er galt, så er nok håpet ute for den supernintendoen :/

 

Det må være det. Sist jeg prøvde den så funket den perfekt, men det var en goood stund før jeg dro den frem igjen. Den lå under/i sofaen så det har nok blitt ganske varmt og kaldt om hverandre der.. Hva gjør jeg med den rustede delen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være det. Sist jeg prøvde den så funket den perfekt, men det var en goood stund før jeg dro den frem igjen. Den lå under/i sofaen så det har nok blitt ganske varmt og kaldt om hverandre der.. Hva gjør jeg med den rustede delen?

Den er nok ødelagt og må vel kastes?

Tror ikke det er enkelt å få tak i nye deler til en supernintendo akkurat, så tror nok hele maskinen må takke for seg da :/

Lenke til kommentar

Kan ikke få fjernet rusten på en trygg måte?

 

Som å ha den i ett glass cola i noen timer eller noe lignende?

Om du legger en datakomponent i et glass med noe flytende som cola, så er den nok helt ødelagt. Hvis rusten først er kommet så langt at den hindrer komponenten i å fungere, vil jeg nok tro det er for sent.

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=c4cLi3iGy5w

https://www.youtube.com/watch?v=Hl968nZTcYM

https://www.youtube.com/watch?v=30OMijpT8rg

 

Har drevet å kjøpt opp en del wii-spill den siste tiden siden ting begynner å forsvinne nå. Som han sier: nå er den perfekte tiden å kjøpe wii-spill! Noen her som vet om noen skjulte skatter som ikke ble nevnt? :) Kan selv legge til House of the Dead: Overkill. Beste rail shooter på wii!

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Det er veldig synd at prissettingen på Wii spill har vært så veldig tragisk. De har ofte hatt fullpris i flere år etter de kom. Da har det - for min del, blitt uaktuelt å kjpe andre enn spill med topp reviews. På 360 derimot kan man prøve seg på alle mulige merkelige spill - da de blir latterlig billig etter kort tid.

 

Det var en del bedre med Gamecube - der var det mye tilbud. Dermed så har jeg dobbelt så mange spill til Gamecube som jeg har til Wii.

Lenke til kommentar

I USA er det et bruktmarked som er helt hinsides ift her. Der har de butikker dekket med konsoll og vintagespill på alle mulige overflater, og kassevis bak kassa. Der får du kjøpt en Intellivision i boksen fra 1983 til $50, eller Atari og Nintendo-spill til 1-2 dollar stykket.

Mens her er fortsatt gamle spill fullpriset på Gamestop og andre steder..ingen priser dem ned virker det som. Å kjøpe et 8 år gammelt Wii-spill for 299,- er bare latterlig.

 

Her er du heldig hvis du finner en NES på utstilling i en glassmonter. Game på Karl Johan i Oslo har visst kjøpt en Megadrive-samling av noen, de har fått et fint lite Sega-hjørne bakerst i butikken med bare Megadrive-spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere snakker om. wii-spill er kjempebillig. De som er dyre er dem som 1. selger like bra nå som på dag 1 (les: mario kart etc), eller 2. ute av produksjon og begrenset opplag. Bortsett fra nintendo-spillene har i hvert fall jeg betalt mindre enn 100 kr for så og si alle wii-spillene jeg har, ny. Kanskje prisene er høy i butikk, jeg vet ikke. Har ikke kjøpt et spill i butikk siden forrige generasjon. :) Dessuten ingen spillbutikk i nærheten, så..

 

For bruktspill har jeg vært å sett litt på finn, så jeg kan si meg enig at der er det i hvert fall blodpriser. Gå heller på europeiske ebay. Helt annet marked og helt andre priser.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere snakker om. wii-spill er kjempebillig. De som er dyre er dem som 1. selger like bra nå som på dag 1 (les: mario kart etc), eller 2. ute av produksjon og begrenset opplag. Bortsett fra nintendo-spillene har i hvert fall jeg betalt mindre enn 100 kr for så og si alle wii-spillene jeg har, ny. Kanskje prisene er høy i butikk, jeg vet ikke. Har ikke kjøpt et spill i butikk siden forrige generasjon. :) Dessuten ingen spillbutikk i nærheten, så..

 

For bruktspill har jeg vært å sett litt på finn, så jeg kan si meg enig at der er det i hvert fall blodpriser. Gå heller på europeiske ebay. Helt annet marked og helt andre priser.

 

Kan hende du har rett - det var en stund siden jeg sjekket rundt. Får ta en nye runde og se om det kan dukke opp noe interessant :)

Lenke til kommentar

Har drevet å kjøpt opp en del wii-spill den siste tiden siden ting begynner å forsvinne nå. Som han sier: nå er den perfekte tiden å kjøpe wii-spill! Noen her som vet om noen skjulte skatter som ikke ble nevnt? :) Kan selv legge til House of the Dead: Overkill. Beste rail shooter på wii!

 

Har en del av spillene fra videoene, men skulle gjerne hatt Mushroom Men og Excite Bots også. Kjøpte også nylig Metroid Prime Trilogy Collectors Edition da jeg fant den på en nettbutikk. Den kan nok bli verdifull med tiden.

Lenke til kommentar

Spill jeg kjøper digitalt på 3DS blir knyttet til konsollen, ikke sant og ikke noen profil? Hvordan er den egentlig dette fungerer?

Enten det eller så blir det knyttet til din Nintendo Network Konto.

Virker som det knytter seg til konsollen, men det beste hadde jo vært om det knyttet seg til kontoen din slik som det gjør på steam.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille en Gamecube fra USA, noen som vet om jeg trenger å kjøpe noe ekstrautstyr for å bruke den i Norge? Jeg vet at spillene har region-lås, men trenger jeg noe mer enn en vanlig adapter for flatt til rundt støpsel for å bruke i norske stikkontakter? Noen forskjell i antall volt, watt osv?

Lenke til kommentar

Alright. Jævla fint å vite. Kjøpte Animal Crossing digitalt, og det er jævla kjipt å miste det pga slikt tull om jeg må bytte konsoll eller lignende

Når jeg overførte fra 3DS til 3DSXL ble alt slettet på 3DSen, og jeg måtte bruke det samme minnekortet. Det går altså ikke å laste ned samme spill på to forskjellige 3DSer, så vidt jeg vet. Jeg tror spillene er låst til konsollen, men ved å overføre flytter man låsen til en annen konsoll. Men skal ikke si det 100% sikkert. Har ikke prøvd med "fullversjoner". Har for øvrig hele ni fullversjoner på kortet, samt en hel drøss fra eShop og Virtual Console. Og ennå er det 160.000 slots ledig. :) Det største jeg har er Donkey Kong Country Returns 3D, med hele 17.000 slots. Alt annet er 6.000 og mindre. Tror det kortet kan vare en stund. :p

 

Litt off-topic, er det noen som vet om PS4 og/eller XBone støtter ekstern harddisk? Har ikke hørt noe om det, men det er jo i så fall et stort pluss til Nintendo. Wii slet med liten lagringsplass, men Wii U'en min har 2TB pluss den interne harddisken. Noen hundre GB på PS4 blir litt stusselig i forhold. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...