Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i flere perioder opplevd at min entusiasme for spilling har dabbet av, men jeg har aldri vært så lite uinteressert i spill som jeg er om dagen. Ikke orker jeg å lese om spill, E3 gikk meg hus forbi, og de gangene jeg setter på et spill surrer jeg rundt i den virtuelle verden i et par timer før jeg kjeder meg og går. Jeg trodde L.A Noire skulle gi meg tilbake noe av interessen, men det spillet har jeg ikke engang fullført. Jeg trodde at interessen skulle komme tilbake, men jeg begynner nå å lure på om jeg ikke har vokst fra det å spille. Forhåpentligvis kommer interessen tilbake over sommeren. Akkurat nå er det ingenting med spill som gleder meg, og slik har det vært de siste 6-7 månedene ..

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Left 4 Dead 1+2 er GOD valuta. De offisielle kampanje er knallgode, men du kan også laste ned hjemmesnekra brett, masse bra der også. Disse spilla har mange svært underholdende "game modes", og nok innhold til å holde det gående i et par år MINST.

 

Portal 1+2 er noe av det beste som finnes av spill. Kjør igjennom enern først (kun singleplayer), og fortsett moroa i oppfølgeren med en kompis i 2-player.

 

Dette er jo ganske store titler, og de fleste har nok prøvd disse for lengst, men hvis ikke...

Holy hell da har du mye moro foran deg. Ikke tenk, kjøp!

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Sliter litt med det samme selv. Det skal sies at jeg stort sett kun spiller bilspill og FPS. Jeg gidder ikke å spille noe særlig online for jeg blir så jævlig grusa hele tiden og det er ikke noe gøy. Ser noen foreslår å bytte sjanger, men ærlig talt syns jeg f.eks strategispill og RPG er ufattelig kjeeeedelig. Derimot kan jeg innrømme at noe av det kuleste jeg kan huske å ha spilt er X-Com UFO enemy unknown på 90 tallet. Det brukte jeg MYE tid på. For en liten stund siden tenkte jeg å prøve det igjen, startet opp DOS-box og fyrte opp, bare for å innse at jeg ikke lengre skjønte en dritt av spillet.(!?) Tror jeg begynner å bli gammal.. hehe

Lenke til kommentar

Sliter med det samme for tiden. Kjøper spill og tester nye ting for å se om gløden vekkes til live på en eller annen måte. Det skal sies det at min spillavhengighet har tatt litt overhånd i enkelte perioder i livet, så at man får sånne "down" perioder er jo egentlig bra i seg sjøl. Bare all den tiden som jeg har sittet å spilt Call Of Duty 4 har jo gjort det sånn at jeg har registrert navneendring i folkeregisteret til SoapMacTavish, og heter det i dag.

 

Det siste spillet som jeg forelsket meg i å klarte å kose meg igjennom var Dragon Age 2, men nå for tiden så står jeg uten spill igjen. Merker suget etter å finne meg et spill som klarer å fange meg i time etter time som de gode RPG spillene klarer. Men det er sommer, jeg klarer meg uten en ny favoritt.

 

Høstens mørkere kvelder vil nok gi mange gode timer med kommende spilltitler som: Rage, Skyrim og Battlefield 3, håper minst to av de klarer å fengsle meg i mange timer foran skjermen.

 

SoapMacTavish

Lenke til kommentar

Spille med venner? Varier tida litt, tv-serie - spille etc.

 

Er det slik at du kjeder fordi du føler du kaster bort tida, eller at spillet i seg ikke er spennende på noen måte?

 

Kan jo alltid bare gjøre noe annet da?

Har skjedd med meg at jeg absolutt kjeder meg med alle slags spill, driter i det, og gjør noe annet.

 

Vet ikke helt hvordan vi kan hjelpe deg :o

 

Edit: Det som har skjedd med meg ofte, at jeg har for mange spill å prøve ut/runde, og av og til føltes det som at jeg var nødt til å gjøre alt (stress), og derfor stoppet jeg en stund.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Har selv også begynt og bli lei spilling, føler at det er akkurat passe tidspunkt og legge spill hobby'en på hylla.

 

Med Battlefield 3 og Elder scrolls 5: Skyrim som kommer ut denne høsten så føler jeg at det er en passe god start på slutten av spill hobby'en min, etter de 2 spillene så er det bare Diablo 3, Guild wars 2 og Half life 3? (episode 3?) som virkelig interesserer meg. Med så klart noen andre titler som jeg egenlig kan klare meg uten.

 

Har også begynt å unngå store spill titler som har fått enormt media oppstyr og enorme reklame budsjetter bak seg, har ikke fått "true joy" eller sann glede av å spille slike spill av en eller annen rar grunn, men når jeg spiller spill som f.eks Darksiders, Just Cause 2, Borderlands og indie spill som: Shank, Super meat boy, Minecraft, så har jeg det faktiskt gøy og spille igjen.

 

Det er nok her ting begynner å gå nedover for meg, nyere spill nå til dags har begynt og bli veldig enkle eller veldig veldig kjedelige når det kommer til gameplay, det er som oftest "gå fra A til B" med en dot som viser hvor du skal og hvor objektivet som du trenger befinner seg eller en npc som hyler og skriker "Skyt fienden DER og HER" "Bruk ditten til og gjøre datten", noe som dreper eksprimintering og utforsknings gleden totalt.

 

Og mangelen på små detaljer er skuffende i tilleg, å skyte ett våpen er ikke lenger gøy fordi de høres enten veldig svake og kjedelige ut eller at de oppfører seg veldig like eller føles svake. Borderlands gjorde det ganske gøy og skyte ett våpen i ett spill igjen, med enorm varjasjon av våpen med ulike effekter og fiender med ulike svake punkter som du må finne selv. En liten detalje jeg savner er også hva som skjer når du skyter noe, Soldier of fortune hadde nok ikke vært like gøy hvis ingenting skjedde når du fyrte av ett skudd i ansiktet på fienden. Og deagle'en i cs hadde nok ikke vært like "morro/deilig" å bruke hvis den hørtes ut som en softgun.

 

Kan også nevne en av mine favoritt "små detaljer" i Call of duty 4, når du skyter noen i hodet med en sniper rifle så får du vanligvis ett blodsprut på veggen, noe som dessverre forsvant i MW2 og black ops.

 

Men den aller største grunnen til at jeg føler at det er på tide å legge spill hobby'en på hylla er nok manglende støtte fra spill utgivere, de har blitt alt for grådige og bryr seg veldig lite om spillet i seg selv. Nå skal spill selge 1 million eksemplarer innen de første 2 ukene etter at spillet har blitt utgitt ellers så er spillet ett flopp og en fiasko. Spilelt må også være ferdig før tidsfristen i tilleg.

 

Ferdige spill blir delt opp i biter som de igjen selger som "DLC" bare for de extra pengene de kan få ut av det. Kongene av dette er nok Activision og EA, Activsion god snakker deg til og kjøpe call of duty men så fort du kjøper spillet så driter de fullstendig i spilleren og går "Jah, spillet funker ikke helt som vi sa den skulle, synd for deg" og map packs er ett soleklart tegn på melking av spillet og spilleren. Så er det EA med alle sine unødvendige "DLC'er", forhåndsbestill nå og få noe extra, kjøp spesial drakter, våpen og biler. Hvorfor ikke inkludere alt dette i spillet istedenfor og melke spilleren for enda mer penger.

 

Eller kanskje jeg bare har begynt å bli voksen og deffor har spill interessen begynt å bli sløv. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner litt, noen spill orker/gidder jeg ikke å spille alene og blir stort sett bare dratt fram vis venner kommer over.

 

 

Men nå kommer sommeren, finn deg en bok og sett deg ut i sola :thumbup: kan anbefale en del bøker... men de er nok stort sett fantasy :blush: skal selv begynne å lese Metro 2033, bare norli får den inn...

 

Eller gjør noe produktivt, hvis ikke spillinga interesserer deg kan du jo prøve å lage en mod?

Lenke til kommentar

Flytt tråd hvis det er på feil sted. :)

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg har klart å gå tom for ting som jeg vil spille, men grunnen til det er at jeg hyppig bytter spillesjanger etter humør og interesse der og da.

Har pc, ps3 og en ds. Mellom de konsollene og pc'en så er jo spille mulighetene enorme.

De vanligste spillene og hva jeg vanligvis "hopper" mellom:

 

Fallout: New Vegas (ps3)

Naruto Shippuden Ninja Storm 2 (ps3)

Kingdoms Hearts (ps3/ds)

Tekken 6 (ps3)

Advanced wars (ds)

Golden Sun (ds)

Age of Wonders 2 (pc)

Heroes of Newerth (pc)

emulator for å spille de gamle stjernespillene: (pc)

Moonspell

Lost Dutchmans Mine

Lure of the Temptress

Wings of Fury

Lemmings etc.

men viktigst:

 

Continuum, a.k.a Subspace, http://www.ssgn.net/downloads.php<---- gratis

Dette spillet er helt genialt. Hvis du vil ha en litt lengre læringskurve for spillingen og en del utfordringer så sett i gang. Spillet er en klient som gir tilgang til flere "soner" med forskjellige global-rules. Den mest populære sonen heter Trenchwars, men den er for slowmo pyser ;)

Den beste sonen er extreme-games. Dette spillet er kun multiplayer. Originalt gitt ut i 1997(?).

Som sagt gratis og ingen registrering er nødvendig.

 

Advarsel Advarsel Advarsel:

Continuum er svært avhengighetsdannende.Continuum kan fremprovosere sinne-annfall av tastaturknusende proposjoner.

 

Mitt nick på extreme-games: Vlricus1

 

Håper å se noen av dere der.

mvh Dan

Lenke til kommentar

Tipper hvor eldre gamerene blir, desto mindre spiller de. Sånn er det ihvertfall ikke med meg. De får tragiske tilbakemeldinger fra venner og kjente: Du er nerd, få deg et liv, få deg hus, få deg lappen osv osv. Lett for de å si når de har alt selv, dobbelmoral.

 

Hvor eldre jeg blir hvor mer nyter jeg spillene, ergo også mer spilletid og går aldri lei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper hvor eldre gamerene blir, desto mindre spiller de. Sånn er det ihvertfall ikke med meg. De får tragiske tilbakemeldinger fra venner og kjente: Du er nerd, få deg et liv, få deg hus, få deg lappen osv osv. Lett for de å si når de har alt selv, dobbelmoral.

 

Hvor eldre jeg blir hvor mer nyter jeg spillene, ergo også mer spilletid og går aldri lei!

 

Klarer aldri å bry meg når folk sier slikt :p bare svare med noe skrullete filosofisk... hva definerer et liv, hvorfor få meg hus/lappen/bil/etc.

Be dem google nerd eller gå inn på wikipedia å søk etter det...

 

Og uttrykk deg dypere når du skal spille :p i steden for å si: jeg skal spille/game. si jeg skal simulere mine taktiske ferdigheter (strategispill), trene øye-hånd koordinasjon, lære mer om internasjonal skriftelig engelsk... :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var i likedan instilling i 2 år.

Kjøpte nye spill til PC, Xbox og PS3, men spilte aldri de for jeg slo som oftest av etter 10min.

Så jeg endte opp med en stor spillesamling som jeg aldri hadde spilt.

Det som rett og slett ble min løsning var at jeg har nå gjort helgen til konsollweekend, hvor jeg sitter meg ned med instilling at jeg skal runde ett spill på en helg. Jeg stresser ikke å lar det heller gli inn.

Beklager jeg ikke kan gå mer inn i det, for det er rett å slett ikke mer å fortelle. Det bare kom av seg selv.

Man kan ikke vokse av seg gaming, man må bare utfordre seg mer ;)

Lenke til kommentar

Hvis man bruker tid på å skrive om at man er lei spilling tolker jeg det som at man egentlig ønsker å spille, men ikke finner noe man liker, eller har lite motivasjon. Hvis man virkelig var lei spilling ville man bare lagt spilla på hylla og gjort noe annet uten å tenke noe videre over det.

Lenke til kommentar

Som mange andre nevner her, det går opp og ned. Av og til er jeg helt "der" og glemmer tid, sted, mat, drikke, do pauser (har vært noen nesten-ulykker...) mens jeg jakter etter hvordan en skal drepe bossen, hvor den siste hemmeligheten er eller hva enn det mått være.

 

Andre ganger er det et ork og kav bare å se bort på PC'en eller PS3'en. Jeg løser det med å veksle til et annet media. Som oftest lander dette på japansk tegnefilm (anime). Ser en serie eller to, lar den synke inn så er jeg stort sett klar igjen. Om jeg ikke kommer tilbake til hvor jeg glemmer veien til do p.g.a spilling er ikke så viktig. Jeg kan starte opp et spill og fleske til med en time eller 2.

 

En annen løsning er variasjon. Jeg har en del spill i samlingen min som jeg ikke har gått igjennom, både fra forrige generasjon (PS2) og generasjonen før det igjen (PSX). Å ta en tur ned memory lane, selv om det er et spill jeg har gått igjennom flere ganger før, er ikke så dumt.

 

Du kan jo, som nevnt tidligere, prøve å peile deg inn på noe mer voksent og styre mer unna main stream. Amra 2 kanskje? Online Co-op. Eventuelt Eve Online? Eller se om du kan finne noen klassikere på Good Old Games?

Lenke til kommentar

OP, har De forsøkt "alkohol"? Mange flotte svar i bunnen av en flaske. Mange bra historier også. Og skaff deg et akvarium! Fisker er festligere enn man tror. I alle fall ciklider - de har en plan. :ph34r:

 

Med mindre man er blant den lille brøkdelen av en promille med folk som er "proffe" gamere, dvs. som har det som inntektskilde, er og blir spilling en hobby. Det går an å ha flere hobbyer, og det er sikkert til og med sunt. Greit å variere litt. Drekk deg full som en danske, tafs på noen tits, stikk på en festival, hopp i sjøen.. rinse and repeat. Og spell Skyrim til høsten.

 

Det er i alle fall min plan :D

Lenke til kommentar

Tror det er flere grunner til at man blir lei av å spille.

 

Om man har spilt lenge har man sett det meste før ikke bare det men spillkvaliteten blir også dratt litt ned og forenklet nå som konsoll med hele familien står i sentrum. Til å starte med var det jo omtrent bare Nerder som programerte spill som de selv synes var kule, man ser lett hvorfor det er stor forkjell da.

 

Resultatet for min del er at jeg spiller Veldig lite, men de få gangene det kommer et bra spill blir jeg sittendet, Risen 1 og Portal 2 feks.

 

I det siste årene har jeg kastet mye cash rett i dass ved å kjøpe spill jeg ikke spiller ofte pga enorme forenklinger som gjør at mestringsfølelsen forsvinner helt, om jeg vil se på handling og action tar jeg meg heller en tur på Colusseum og ser på 3d film, for mye cutscenes og trykk a + b + firkant osv osv er med andre ord ikke min greie.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...