Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Blir som TS lei spill og spilling innimellom. Jeg har alltid vært sånn. For 2-3 år siden da jeg spilte GW og WoW, hadde jeg perioder på og av hele tiden. Senere har jeg spilt mindre tidkrevende spill som BFBC2, Fifa etc. hvor det faller helt naturlig med av og på perioder, og man ikke trenger å stresse med å skaffe guilds etc. om man tar seg en pause =)

 

De to spillene som har fått meg mest hekta det siste året må være Demon's souls som mange andre sier. (gjennomførte det for tredje gang igår). Og Terraria. (2d versjon av minecraft)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bli med meg og kellis (keylar) å spille BF:BC2 utover natte timene etter jobb...(er seint hjemme fra jobb, så blir på kvelden, 23->04?)

 

faen er mye morro (og bitching for den saks skyld) :D

er vi litt slitene etter jobb og så sitter komentarene løst, skulle tatt opp en gamer kveld for å si det sånn, hadde vært morro å hørt på seinere :D

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

hmmm, jeg har en tendens til å skifte til å spille mye flashspill når jeg er lei. de skal ikke spilles mer enn ett par timer uansett, og det er ofte veldig mye nytt som alltid pirrer interessen.

 

Edit: Søsteren min foreslår masse alkohol :D

Endret av Fotsopp
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1344107&view=findpost&p=17928836

 

Hahahaha! kan jo ikke si meg uenig akkurat. Jeg har vel ubevisst/bevisst vært på jakt etter et spill som ga meg den god følesen WoW gjorde når det kom ut! var jo så insanely gøy!! kan med ærlighet si at det er det spillet som har gitt meg den desidert beste følesen et spill har gitt meg noen gang, og det er alle kameratene mine som spiller enig i, det er fakta. det emnet har sirkulert noen ganger rundt ridderbordet når vi samles for noen pils, eller mimrer på ventrilo. g00d t1m35!

 

Men faktumet er at følesen av og erfare og oppleve er rett på utsia av døra. kanskje litt kleint å kjøpe cola, snus og pistasjnøtter i store kvanti vær tredje dag på buttan men er for faen meg en erfaring det også ikke en jævla gåte som skal løses. bare oppleve alt rundt seg med en sober hjerne ikke en som er dagen derpå etter for mye cola og skittles.. fuck this!

 

Tar meg en runk og legger meg.

 

Hahahaha!

Endret av værdama
Lenke til kommentar

Å sjekke ut div indiespill har vært som en ny vår i min spillverden. Er selv av den sorten som "synes alt var så meget bedre før". En holdning jeg tilsynelatende deler med mange indieutviklere. "We make the games we want to play but cannot find anywhere".

 

Minecraft ! (Men det har du jo...)

Terraria

Space Pirates & Zombies

Defense Grid

Sol Survivor

Super Meat Boy (så spill er for lette for tiden, eh?)

Frozen Synapse

Magicka

Revenge of the Titans

Trine

Atom Zombie Smasher

System Protocol One

World of Goo

Bob came in Pieces

Nimbus

Darwinia

++ sikkert noen jeg glemmer i farta.

 

... har alle gitt meg langt flere timer spillglede enn enhver blockbuster den siste tiden. Ironisk nok koster de en brøkdel også. Og, i motsetning til "big business-utviklere", er det meg en glede å betale for spillene. Så kan man ta seg en liten halvtime innimellom med storkos istedet for å kjede seg gjennom time etter time med generisk FPS.

Endret av Dummst
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sol Survivor er det eneste spillet nå til dags som kan få meg til å sitte i timevis! det er så rått med en full lobby på online, det eneste problemet er at det er så få folk som spiller det. Så det blir ofte en halv time med leting etter spillere. eg anbefaler sol survivor :D

 

Allods er et nokså nytt spill, den offisielle realese datoen var 11 mai 2011, men dei har hatt en beta versjon gående i et år :p Uansett, dette er et spill som er krevende på lvlingen, fra 1 til 47,eg selv har kommet til lvl 24, og har spilt dette spllet i et godt år, men eg er da en FPS fans, å allods er MMORPG, så det var nytt for meg og alt tog tid. Eg spiller på dei europeiske serverene, men hadde eg startet på nytt hadde eg tatt dei amerikanske grunnet få spillere. nå nettopp sa dei på facebook at viss dei fekk 62,000 fans på facebook siden deiras innen onsdag (imorgen) skulle dei starte en Double EXP week, så langt har dei 61,200 fans. spillet er jo likt wow, bare ikke wow :)

 

noe helt nytt, Backpacker 3. kostet meg hundrelappen da eg kjøpte en 3 pack med backpacker 3. Du reiser fra by til by og gjer oppdrag som du har fått, også skaffer du jobb i dei forskjellige byene. Du må også kunne litt om alt i verden fordi du får forskjellige spørsmål så du må kunne svare, viss ikke må du ''google it'' :p

Endret av tyto
Lenke til kommentar

Finner også færre og færre spill underholdende. Noen ganger pga. vanskelighetsgraden som rett og slett ikke er til stede. Jeg lurer på om jeg rett og slett bare var så dum før, at ting ble vanskelig av den grunn. Men jeg vet jo også at kommersialiseringen av spill har nådd nye høyder og at ting blir gjort for lett slik at alle kan mestre hvilket som helst spill. Samtidig lurer jeg på om jeg er blitt for gammel. Altså om spill ikke har den samme effekten på meg som det en gang hadde. Been there, done that - for å si det med ord. Jeg har mange gode minner med spill. De første timene med Heroes of Might and Magic II, Zelda OoT, GTA 3, Diablo II er alle gode eksempler på ting jeg opplevde som oppslukende pga deres underholdningsverdi. I dag er det ikke det samme. Jeg er voksen, mer rasjonell og plages over dårlige design, for enkle oppgaver osv. Føler rett og slett at mitt nivå som gamer ikke blir respektert. Jeg vil så veldig gjerne spille det spillet som føles komplett umulig å spille igjennom på Hard. Det kan gjerne ta meg flere mnd. Og gåter/puzzels er jo helt horrible i dagens spill. Man kan vel enkelt og greit si at dette elementet ikke finnes i dag. Av alle hjernetrim-oppgaver man har i dag, så er det værste jeg har kommet borti å matche symbol mot symbol på en eller annen måte. Litt sånn som småbarn lærer seg da de skal putte den firkantede klossen i det firkantede hullet, den runde klossen i det runde hullet osv...

 

I det siste har det blitt fps spill på meg. Der utfordringen ligger å finne et godt lag i online modus. Det å drepe andre spillere er ikke så vanskelig i seg selv, men man har kun et visst antall kuler før man må lade og det holder kun deretter. Med et godt lag går det bra, for da kan man få hjelp, men dette er nåla i høystakken-sjeldent. Så i det siste har jeg kun underholdt meg selv ved å sitte å snakke med venner mens vi finner på tullete ting online. Mao. noe helt annet enn hva spillene egentlig skal tilby av underholdning.

 

Fremtidsutsiktene ser lyse ut. Skyrim, Batman: Arkam City, Bioshock Infinite, Saints Row 3 er alle spill jeg ser potensiale i. Battlefield 3 er også et must for min del. Men det spørs om jeg for alvor må finne frem gitaren, for det er nok de siste årene som gamer jeg går mot så lenge ingen spillselskaper finner tilbake til integriteten sin og lager noe ukommerst av høy kvalitet :S

Lenke til kommentar

For mye spill. For mye media for mye.

Ang. Gaming og livet generelt trenger man kontraster.

Så man må ha litt kjedelige ting for å gjøre de kjekke tingene bedre.

Jeg selv sitter igrunn i samma båt, og har det problem at jeg må prøve alt mulige spill, men spiller dem lite. =S

Lenke til kommentar

Har alltid hatt det slik som TS, spill har aldri fenget på samme måte som det har for andre. Men, det er noen spill som fenger. Som f.eks portal serien, WoW (men er dritt lei nå), Borderlands, Minecraft, og HOMM serien.

 

Men, tror ikke du er lei spilling direkte. Tror heller du er (som meg) lei middelmådige spillopplevelser. De gamle spillene er VANSKELIG i forhold til hva som er vanlig i dag.

 

Husker enda dagen jeg blåste støv av originale xcom, startet det opp, tenkte "Ja, husker dette var litt vanskelig når jeg var 10 år. *flire* Blir vel ikke store utfordringen nå" - For så å bli curbstomped på første mission'et, mot 2 skadede romvesner - av den svake typen.

 

Anbefaler, som mange her har nevnt, å se litt på indie titler.

 

Som f.eks

eller
.

 

Fyren bak de videoene har forresten en genial serie der han tester forskjellige spill, hovedsaklig indie titler : WTF is .. ? - Anbefaler å titte igjennom der og se om du finner noen spill som frister.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er det ingen som tipser om EVE Online.. Dette spillet er verdt en titt. Det er et onlinespill uten "fjortiser".. De finnes sikkert, men de dominerer ikke spillet :thumbup:

 

EVE Online er vel ikke spillet for folk som er rimelig lei spill generelt. Tar lang tid og blir nesten som ett annet liv.

 

Har selv spilt EVE i 3 år, så jeg vet ganske godt hvordan jeg føler det med EVE. Nettopp sluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...