Jump to content

forbjok

Medlemmer
  • Content Count

    356
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

128 :)

About forbjok

  • Birthday 04/16/1985

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Det er den utgaven jeg hadde som liten også. Visste ikke før noen år tilbake at det fantes andre utgaver. Jeg mener bestemt å ha hørt AVGN nevne at Mega Drive-utgaven er bedre. Ikke at han nødvendigvis er noen fasit, altså. Vet ikke (eller kan ikke huske) hva AVGN har sagt om dem, men SMD/PC-versjonen er definitivt ikke bedre. SNES-versjonen ble laget av Capcom, som på den tiden var legendarisk for å ha laget utrolig mye bra både på NES/SNES og arkademaskiner. Det meste de slapp på 80- og 90-tallet var av topp kvalitet, inkludert mange Disney-spill som Aladdin, Goof Troop og Mickey Mouse's Magical Quest. SMD/PC-spillet, som ble utviklet av Virgin Interactive, er ganske blasst og middelmådig både visuelt og gameplay-messig.
  2. Sikkert samme grunn som for at NES var mye mer populær enn Sega MasterSystem til tross for at MS var teknologisk overlegen. Spillutvalg og kvalitet.
  3. Huff nei. Utfordringen er en sentral del av opplevelsen i FromSoft sine spill. Alle spill trenger ikke å appellere til alle. For de som ikke liker utfordrende spill og heller foretrekker gå-simulatorer eller button-mashere finnes det nok av alternativer blant de mer mainstream utgivelsene.
  4. Herregud for en tulling. Har ikke spilt Fortnite, og heller ingen planer om å gjøre det, men slike utsagn minner meg om lignende idiotiske påstander på 90-tallet, ofte fra KrF-tilknyttede religiøse tullinger.
  5. Den var litt snodig. Switch-kontrollerne ligner jo mye mer på PS4 og Xbox One enn mobile. Man skulle jo tro at mobil vil ha et massivt handicap i forhold til alle de andre plattformene pga kontrollene og heller i utgangspunktet bør være for seg selv.
  6. Må innrømme at jeg aldri har hørt om denne "Ninja" før nå, men hvis han driver å tar i mot penger fra publishere for å reklamere for produktene deres er han neppe verdt å se på uansett.
  7. Får inderlig håpe alle disse idiotiske "dansesøksmålene" ikke kommer noen vei. Det bør ikke være mulig å ta copyright/patent på en dans.
  8. Stortsett via guilds vil jeg tro. Godt poeng. Det er jo stortsett bare instanced content som i noen betydelig og relevant grad er multiplayer nå til dags. Selv om man ser folk utendørs, og/eller joiner grupper for å drepe enkelte WQ elites så er det så og si null interaksjon påkrevd der.
  9. Helt klart en vesentlig del av problemet ja.Hvis alle SJW'ene bare hadde fått hyle i fred seg i mellom på Tumblr og underholdningsbransjene hadde ignorert dem helt, så er det nok de aller færreste som hadde brydd seg om dem i det hele tatt. Jeg er ganske overbevist om at du har rett. De påstår å være i mot rasisme, sexisme, osv. men i praksis er det de oppnår bare å fyre opp under det voksende hatet - hovedsaklig mot dem selv, men også til en viss grad indirekte mot de gruppene de påstår å representere.
  10. Litt overraskende, da jeg fikk inntrykk av at Telltale-spillene var ganske mainstream populære, men føler ikke at dette blir noe stort tap. Det inntrykket jeg har fått er at det meste av deres nyere spill er mer i "interaktiv film" sjangeren enn faktiske adventure-spill med utforsking og problemløsing. Omtrent som Quantic Dream, bare med mindre pretensiøsitet og QTE.
  11. Dark Souls remastered kjører vel mest sannsynlig på en videreutviklet versjon av spillmotoren som ble brukt i Dark Souls 3, som igjen var basert på Bloodborne, osv. bakover til Daemon's Souls. Kanskje de ved et uhell dro med seg noen gamle BB testdata når de releaset DS remastered?
  12. Skjønner ikke hvorfor David Cage/Quantic Dream fortsatt driver å lager "spill" som dette. De kunne jo med stor fordel bare gått over til å lage CGI-filmer eller serier i stedet, så kunne folk få sett på i fred uten å måtte kverne gjennom en konstant strøm av QTE.
  13. Er definitivt enig i mye av det som blir skrevet her. MOBA'er, konkurranse-baserte FPS, og generelt spill som krever noen som helst form for lagarbeid har jeg aldri likt noe særlig. Har heller aldri likt bilspill noe særlig, med noen få unntak. Street Rod var gøy på 90-tallet (dog, jeg tviler på om det har tålt tidens tann) og Carmageddon-spillene også. GTA 3, VC og SA har jeg også spilt mye, men de kan vel egentlig ikke regnes som bilspill selv om det er mye kjøring i dem. Når det gjelder RTS er jeg mer delt. Har aldri vært noe særlig god i dem, og kommer sannsnyligvis heller aldri til å bli det, men likevel har jeg brukt utallige timer med Command & Conquer, Red Alert, Warcraft 1, 2 og 3 og StarCraft opp gjennom årene. Jeg holder meg dog stortsett til single-player kampanjene. Strategi (ikke RTS) har jeg heller aldri vært noe særlig stor på bortsett fra at jeg spilte ganske mye Civilization II i perioder på 90-tallet. Har dog nylig fått litt mer sansen for sjangeren igjen takket være Total War: Warhammer II. I det store og hele er det egentlig veldig få spill som engasjerer meg noe særlig, selv utenfor disse sjangrene. De fleste spill er rett og slett kjedelige, og sliter med for mange og lange cutscenes eller dialog, noe som ødelegger for gameplay. De virkelig gode og engasjerende spillene som kommer (hovedsaklig fra From Software nå til dags - Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne) er dessverre få og langt i mellom.
  14. Leker i Happy Meal er vel litt i gråsonen, siden man ikke i utgangspunktet betaler for selve leken, men når det gjelder sånne samlekort-pakker med uspesifisert innhold så burde samme regler gjelde som for lootboxes. Dette er, blir og har alltid vært en uting.
×
×
  • Create New...